جدید ترین مقالات - توسعه فردی، روانشناسی،سبک زندگی،آموزش های کاربردی،علمی، فرهنگی خبری
ترفندهای حرفه ای درباره تگ تایتل

ترفندهای حرفه ای درباره تگ تایتل

عناوین مطالب

با سئو یا بهینه کردن موتورهای جستجو،جزئیات کوچک در صفحات سایت می تواند تاثیر زیادی در رتبه بندی داشته باشد. به عنوان مثال، تگ عنوان (تگ تایتل) ممکن است ناچیز و بی اهمیت به نظر برسند، اما از آنچه که فکر می کنید مهمتر و حیاتی تر برای یک سازمان به حساب می آیند. همانطور که عنوان یک کتاب می تواند روی جذب افراد برای خواندن و خریدن آن تاثیر بگذارد، عنوان صفحه هم یکی از اولین کارهایی است که باید برای گرفتن رتبه و جایگاه در موتورهای جستجو از آن استفاده نمود.

سئو سایت

به طور خلاصه، این تگ یک برچسب HTML بوده که به موتورهای جستجو اعلام می کند، عنوان آن صفحه چیست و قرار است که آن صفحه، با چه کلماتی در نتایج جستجوی گوگل قرار گیرد. در ادامه قصد داریم به بررسی این تگ بپردازیم و با ۸ روش عالی، یک عنوان جذاب را برای سایت خودمان به ارمغان آوریم، پس با ویکی دمی همراه ما باشید.

تگ تایتل چیست؟

این برچسب یک نشانگر HTML است که به صورت <title> در زیربخش <head> نوشته می شود. ناگفته نماند که نقش این برچسب، هم برای کاربران واقعی سایت و هم برای موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد. در نتایج جستجو (نتایج جستجوی گوگل)، این تگ به صورت یک متن آبی به نمایش در می آید و باعث می شود که کاربر بر روی آن کلیک کند تا بتواند به درون آن سایت، مراجعه کند. این متا تگ مهم، در بالاترین بخش قرار می گیرد.

نقش اصلی تگ عنوان چیست؟

تگ عنوان صفحه، به عنوان خلاصه ای از یک متن در نتایج جستجو نیز ظاهر می شود. اگر عنوان خود را آموزنده و چشم نواز بنویسید، قطعا با دیگر عنوان های موجود در سرپ متفاوت خواهد بود و همین امر می تواند امکان بازدید و ترافیک بیشتری را برای سایت شما به ارمغان آورد.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، عبارت ” آموزش سئو از صفر تا صد رایگان ” نیز یک عنوان مهم برای جذب کاربران می باشد. در واقع این عنوان، خطاب به کاربرانی است که قصد یادگیری و آموزش سئو بدون پرداخت هزینه را دارند.

به نظر شما، تگ تایتل بعد از کلیک خوردن و خارج شدن از نتایج جستجو، در کجا قرار می گیرد؟

بعد از وارد شدن به صفحه مورد نظر اگر در قسمت بالا بر روی مرورگر خود نگاه کنید، می بینید که آن تگ در آنجا قرار گرفته است. در حالت کلی، هدف آن ها نشان دادن موضوع آن صفحه به کاربرانی است که وارد آن شده اند و بتوانند بر اساس آن عنوان به درک مطالب صفحه بپردازند.

اگر به تصویر بالا نگاه کنید، متوجه خواهید شد که عنوان صفحه در گوشه سمت چپ و در بالا، بر روی مرورگر ظاهر می شود، اگر تعداد tab های مرورگر شما زیاد باشد، این عنوان نیز مخفی می شود.

طول برچسب های عنوان باید چه مقدار باشد؟

عموما طول این تگ باید ۶۰ کاراکتر باشد که باز این مقدار هم می تواند بیشتر یا کمتر، بسته به نوع مرورگر متفاوت باشد. اگر طول آن، بیشتر از حد خود باشد، گوگل برای نمایش بهتر، ان را مقداری کوتاه تر و به صورت سه نقطه نمایش می دهد.

چرا تگ title مهم است؟

یکی از مهمترین فاکتورها در سئو داخلی (on-page سئو) تگ عنوان بوده که باید حتما رعایت شود. اما چرا این تگ برای سئو، حائز اهمیت است؟

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای  موتور های جستجو

الگوریتم گوگل، این برچسب را نشانه اصلی از هدف صفحه و مرتبط بودن با آن در نظر می گیرد. در ساختار صفحه، این تگ دارای بالاترین سلسله مراتب نسبت به دیگر قسمتهای موجود در صفحه است و باید با دقت نوشته و به مرحله اجرا گذاشته شود.

در درجه اول، عنوان یک صفحه حامل کلمات کلیدی است که برای گرفتن رتبه در نتایج جستجو ساخته می شود. این کلمه اگر به صورت <title> در زیر هد قرار نگیرد، باعث از دست دادن ترافیک و بازدید سایت می شود و علنا تمام زحماتی که برای گرفتن رتبه از آن کلمه کلیدی کشیده بودید نیز هدر می رود. این تگ با اهداف گوناگون نوشته می شود که بر این اساس، نرخ کلیک آن هم می تواند متفاوت باشد. از آنجایی که می خواهید کاربران واقعی را به سمت سایت خود جذب کنید، باید عنوانی بنویسید که جذاب و ماهرانه باشد و کاربر را جذب نماید.

Click-through rate-ctr-نرخ کلیک

اگر سئو تایتل شما عالی باشد، قطعا CTR عالی نیز خواهید داشت و با این کار می توانید برند خود را پیش از گذشته به کاربران معرفی نمایید. در حالت کلی، عنوان سئو یک Call To Action بوده که هر چه بهتر و خواناتر نوشته شود، امکان دیده شدن و بازدید از سایت هم بیشتر خواهد شد.

برچسب عنوان در مقابل برچسب H1

همانطور که می دانید هدرها در سئو داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و خیلی ها فکر می کنند که تگ title هم مانند هدر بوده و باید مانند او عمل کند و دارای یک المان در html نیز باشند.

به نظر شما، چه تفاوتی بین این دو وجود دارد؟

اگر دقت کرده باشید، تگ H1 اولین ساختار هدینگ در یک صفحه می باشد و عموما به کاربران کمک می کند که بفهمند موضوع آن صفحه چیست و در حال حاضر قصد دارند چه فیلمی را ببینند یا مطالبی را بخوانند. خود H1، به هیچ عنوان در نتایج جستجو ظاهر نمی شود و فقط کاربران از طریق رفتن به آن صفحه می توانند این تگ را مشاهده نمایند.

برای مثال، همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، میبینید که عنوان آموزش سئو از صفر تا صد در کجا به نمایش در آمده است و یک عنوان نیز به حساب می آید. اگر به H1 هم نگاهی بیاندازید، می بینید که در بعضی از کلمات نیز به هم شباهت بسیار دارند ولی لزوما این طور نیست که هم H1 و هم عنوان باید یک مدل باشند، عموما تعدادی از این کلمات می تواند شباهت داشته باشد. افراد برای اینکه رتبه و جایگاه بهتری برای آن صفحه دریافت کنند، سعی می کنند که عنوان و تگ h1 را کاملا شبیه به هم نسازند.

۷ روش برای ایجاد تگ تایتل مناسب سئو

گوگل و دیگر موتورهای جستجو به دنبال چندین فاکتور برای درک کیفیت و موضوع یک صفحه هستند و شما می توانید با بهینه کردن و سئو تایتل به رتبه یک جستجو نزدیک تر شوید. در این بخش به شما یاد می دهیم چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای  موتور های جستجو

۱- ساخت تایتل اورجینال

موتورهای جستجو همیشه به دنبال صفحاتی هستند که دارای تگ تایتل خاص و یکتایی باشند که از دیگر سایت ها نیز متمایز تر باشد. یکی از خطرناک ترین کارها، این است که از عناوین تکراری برای صفحه خود استفاده کنید؛ در صورت استفاده از این روش، قطعا رتبه و جایگاه خوبی در نتایج جستجو نخواهید داشت.

برای مثال، اگر سایت شما دارای دو عنوان خرید بک لینک باشد، قطعا هم کاربران و هم موتورهای جستجو نمی توانند، تشخیص دهند که منظور شما کدام یک از این صفحات بوده است و همین امر، در کاهش رتبه و جایگاه سایت و آن صفحات نیز تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

"</p

بک لینک

بک لینک” width=”608″ height=”406″ />

همیشه برای نوشتن این تگ، از کلماتی استفاده کنید که گویای کار و صفحه شما باشند و همین کار می تواند شما را از دیگر رقبا متمایز تر کند و دیگر نگران تکراری بودن عنوان خود نخواهید بود. اگر فکر می کنید که این کار سخت است می توانید در ابتدا با نمونه های متفاوت از عنوان آشنا شوید و سپس به ساخت و بهینه کردن آن ها بپردازید. هر چه عنوان شما بهتر باشد و محصولات و خدمات را بهتر معرفی نمایید، نه تنها رتبه سایت شما بیشتر می شود، بلکه بازدید از سایت و ترافیک هم بیشتر خواهد شد.

۲- استفاده از کلمات کلیدی اصلی

برای داشتن یک عنوان خوب، باید از کلمات کلیدی اصلی آن صفحه در عنوان استفاده نمایید. این کار باعث می شود که هم گوگل به آن توجه بیشتری داشته باشد و بداند که یکی از فاکتورهای گرفتن رتبه را با دقت رعایت کرده اید و هم اینکه کاربران، خیلی راحت تر می توانند از مفهوم آن صفحه اطلاع پیدا کنند.

اگر عنوان شما دارای کلمات کلیدی اصلی باشد، در نتایج جستجو، سریعتر در جایگاه بالایی قرار می گیرد و تعداد کلیک ها و بازدید از آن صفحه هم بیشتر خواهد بود. یادتان باشد که برای نوشتن یک مقاله یا عنوان، می توانید از نیز استفاده کنید. این روزها کاربران، هدفمند به بررسی موضوع و مطلبی در باکس جستجوی موتورهای جستجو می پردازند.

۳- نوشتن عنوانی جذاب

با نوشتن یک عنوان جذاب و خیره کننده، می توانید مانند قلاب، کاربران زیادی را روانه سایت خود کنید. شما باید از عباراتی استفاده کنید که کاربر مجاب شود به سایت و آن صفحه مورد نظر وارد شود و یا تمایل داشته باشد که از سایت شما خرید نماید.

استفاده از کلمات توصیفی، یکی از مهمترین قلاب هایی است که می تواند کاربران را به دام بیندازد که بسیار موثر می باشد. نکته دیگری که خیلی از کاربران به آن اهمیت می دهند، استفاده از اعداد در تگ عنوان می باشد. اگر عنوان شما ساده باشد، خیلی کمتر به ان سایت رجوع می کنند تا زمانیکه از اعداد در ابتدا یا در طول عنوان مورد استفاده قرار گرفته باشد.

۴- برند خود را به طور مناسب تبلیغ کنید

این تگ یکی از بهترین مکان هایی است که می توانید برند خود را تبلیغ کنید. البته، صفحات درباره ما و تماس باما از مهمترین صفحاتی هستند که می تواند ورودی زیادی برای شما به همراه داشته باشد. اگر دارای صفحات زیادی هستید، می توانید در انتهای هر عنوان، نام برند خود را بنویسید تا در آینده، کاربران با دانستن نام برند شما، وارد سایت شوند و با شرکت و کسب و کار شما صمیمی تر شوند.

۵- پیدا کردن عبارات طولانی برای کلمه کلیدی (long-tail keyword)

برای نوشتن این تگ، باید دقت داشته باشید که فقط یک کلمه کلیدی داشته باشید که بر اساس همان keyword، بتوانید عبارات طولانی تر و مرتبط تر با کلمه کلیدی خود را در آن بگنجانید. اما چرا باید از Long Tail Keyword استفاده کنیم؟ در صورتی که کلمه کلیدی شما پر سرچ باشد یا بخواهید ترافیک سایت را بیشتر کنید، می توانید از عبارات طولانی برای آن کلمه کلیدی خود استفاده کنید، که حداقل می تواند دو تا سه عبارت باشد.

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

برای درک بیشتر، به مثال زیر توجه فرمایید: کلمه کلیدی شما اگر آموزش سئو باشد، احتمالا ۳٫۸۰۰ سرچ در ماه را به خود اختصاص می دهد، در صورتیکه با عبارت آموزش سئو برای مبتدی، ۱۰۰ سرچ در ماه و آموزش سئو برای کسب و کارهای کوچک، تقریبا ۷۰ سرچ در ماه را به خود اختصاص می دهد (این ارقام در حال تغییر می باشند) با وجودیکه عبارات طولانی مرتبط با کلمه کلیدی شما دارای جستجوی کمتری در ماه هستند، اما این توانایی را دارند که برند و صفحه شما را در معرض دید بیشتری قرار دهند و به کسب رتبه بالاتر و افزایش ترافیک بیشتر نیز کمک فراوانی نمایند.

۶- یک پیش نویس از عنوان داشته باشید

در این بخش، به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از نوشتن مقاله، حتما یک عنوان پیش فرض و خیلی ساده از محتوایی که قصد دارید در سایت بارگذاری کنید، داشته باشید. برای نوشتن چنین پیش نویسی به قانون های زیر توجه کنید:

  • بر توصیف پذیری تمرکز داشته باشید: حتما تایتل شما، توضیحات مرتبط با پست و صفحه را دارا باشد، به طوریکه انتظارات کاربران و خوانندگان را نیز برآورده نماید.
  • کوتاه ولی دلچسب بنویسید: عنوان شما باید در حدود ۵۰ تا ۶۰ کلمه باشد، سعی کنید که عنوان را کوتاه ولی پر معنا بنویسید.
  • حتما از کلمات کلیدی و عبارات طولانی نیز استفاده نمایید.
  • در صورت امکان، تایتل را برای دیگران هم بخوانید و نظر آن ها را هم جویا شوید.

۷- به محتوای خود مطالب خاص و یونیک اضافه کنید

قطعا هر کسی که در گوگل به جستجو می پردازد، به دنبال پیدا کردن راه حل مشکل یا پیدا کردن سایت و برندی می باشد، که البته همیشه یکسان نخواهد بود. عموم کاربران به کیفیت مطالب در نتایج جستجو، بسیار اهمیت می دهند و در واقع با جستجو کردن به دنبال سایت هایی می گردند که با هدف کاربران نوشته شده باشد و بتواند مشکل آن ها را برطرف نماید.

مقاله دیگر :   ایده ها و تکنیک های هوشمندانه برای ابزارهای بررسی سرعت سایت

با این حال، اگر شما نوشته یا برگه ای را برای موضوع خاصی ایجاد کرده اید، این ممکن است بین کیفیت محتوا و کیفیت آنچه که کاربران در نتایج جستجو می بینند، همپوشانی ایجاد کند. پس در این صورت، باید برچسب تایتل شما واضح و روشن باشد. در ادامه به معرفی ۵ ویژگی مهم برای داشتن تایتل واضح و روشن می پردازیم:

  • عمق یا دقت: خیلی از کاربران به محتواهای جامع و طولانی بسیار اهمیت می دهند. به اصطلاح، هر چه عمق و طول محتوا بیشتر باشد و ریزه کاری های مختلفی نیز در آن رعایت شده باشد، کاربران را بیشتر به خود جلب می کند و اگر در عنوان این چنین مقالات از کلماتی مانند نهایی، کامل، مطالعه، قطعی، گام به گام و غیره استفاده نمایید؛ قطعا، توجه مخاطبان به این موضوع بیشتر خواهد شد.
  • لیست یا تعداد: اگر در عنوان خود از اعداد یا لیست استفاده کنید، مخاطبان زیادی به سمت سایت شما روانه خواهند شد.
  • سرعت یا خلاصه: اگر محتوای شما دارای توضیحات بسیاری باشد که حوصله کاربر را سر ببرد، پیشنهاد می کنیم که آن را مختصر و مفید بنویسید و از کلماتی چون امروز، اکنون، سریع، ساده، برای محصولات هم از حمل رایگان، تخفیف ویژه و غیره استفاده نمایید.
  • تازه بودن محتوا و عنوان: اگر عنوانی دارید که در آن، از سال استفاده کرده اید حتما آن را آپدیت کنید. مثلا اگر عنوان شما، “راهکارهای سئو ۲۰۱۸” هست، حتما هم محتوا را آپدیت نمایید و هم عنوان را اصلاح کنید.
  • برند: اکثر افراد برای رسیدن به نتایج دلخواه خود، تمایل دارند که بر روی سایت هایی کلیک کنند که دارای برند معروف باشند، یا از دید آن ها، دارای اعتبار باشند. پس در این مواقع، می توانید نام برند خود را در انتهای هر عنوان ذکر کنید.

امیدوارم این مقاله توانسته باشد، در نوشتن برچسب عنوان (Title Tag) به شما کمکی کرده باشد. در صورت نیاز به مشاوره سئو ، با شماره ۰۹۱۲۸۹۰۹۲۴۸ تماس حاصل نمایید.

ادامه خواندن در سایت منبع

تولید محتوا و سئو دو امر کاملاً جدا ناپذیر از یکدیگر هستند و سئو محتوا از اولین مباحث سئو به شمار می رود که هر شخصی که دارای یک کسب و کار اینترنتی است بایستی در مورد آن اطلاعات کافی در اختیار داشته باشد. در واقع می توان اینگونه گفت که تولید محتوا ماده خام سئو است و تولید محتوا و سئو بدون یکدیگر، بی معنی هستند.

یکی از اهداف اصلی سئو و بهینه سازی سایت، بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل برای جذب مخاطب است. در حقیقت منظور از تولید محتوا و سئو، انتخاب یک عنوان مناسب و نوشتن مطالب بهینه شده سایت آن هم به گونه ای که بتوان بهترین رتبه را در نتایج جستجوی گوگل به دست آورد.

تولید محتوا و سئو در بحث بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا در واقع ترفندها و تکنیک های تولید محتوای ارزشمند، مفید و پرطرفدار در سطح اینترنت است و هدف اصلی آن هم جذب ترافیک و بازدید وب سایت و تبدیل آنها به مشتریان دائم کسب و کار است. همان طوری که در بالا هم اشاره کردیم، تولید محتوا و سئو در بحث بازاریابی محتوا ارتباطی نزدیک با یکدیگر دارند به گونه ای که بسیاری از افراد، سئو را برابر با تولید محتوا می دانند.

اگر در تولید محتوا تمامی تکنیک ها و ترفندهای سئو را رعایت کرده باشید ولی وب سایت تان از محتوای خوب و با کیفیتی برخوردار نباشد به طبع از شانس خوبی برای رسیدن به صفحات اول گوگل برخوردار نخواهید بود. چرا که گوگل برای وب سایت هایی ارزش قائل است که به صورت مداوم و مستمر اقدام به تولید محتوا و سئو ارزشمند کنند.

شما با توجه به سلیقه خود و همچنین شناختی که از کاربران و مخاطبین خود دارید می توانید اقدام به تولید محتوا و سئو وب سایت کنید. محتوای تولید شده بایستی دارای سه ویژگی خاص و مهم باشد. این سه ویژگی عبارتند از:

  1. جذاب
  2. سرگرم کننده
  3. کاربردی

به طور مثال اگر محتوای تولید شده با عنوان و تیتر آن مرتبط نباشد و یا از ارزش زیادی برخوردار نباشد، قطعاً موتورهای جستجو هم رتبه ای برای آن قائل نخواهند شد. به همین دلیل است که در بحث بازاریابی محتوا، تولید محتوا و سئو ارزشمند یکی از اصلی ترین تفاوت ها در بین برندهای متفاوت است.

اما یک سوال دیگر:

چرا برای دیده شدن در دنیای اینترنت باید تولید محتوا و سئو را انتخاب کنیم؟

اگر بخواهیم به صورت عمیق به این موضوع نگاه کنیم باید به این نکته دقت کنید که مهم تر از درک بازاریابی محتوا و همچنین تولید محتوا و سئو، اهمیتی است که اینها روی کسب و کار شما دارند. در واقع می توان اینگونه گفت که تولید یک محتوای مناسب و کاربردی که بتواند نیازها و مشکلات کاربران و بازدید کننده ها را مد نظر داشته باشد، از اهمیت زیادی برای وب سایت برخوردار است.

در این بخش از مقاله به بررسی ۴ مرحله می پردازیم که می تواند اهمیت تولید محتوا و سئو را بیش از پیش کند:

  1. آگاهی بخشیدن: بدون شک یکی از نکات بسیار ریز و پر اهمیت در بحث تولید محتوا و سئو این است که می توانید آگاهی کاربران و بازدید کننده ها را نسبت به یک موضوع خاص، بیشتر کنید
  2. تحقیق: این مورد یعنی هرگاه کاربران در مورد یک موضوع خاص احساس نیاز کنند، اولین کاری که می کنند این است که آن را در اینترنت جستجو می کنند تا اطلاعاتشان نسبت به آن بیشتر شود. به طور مثال شخصی که قصد خرید یک گوشی تلفن همراه را دارد در ابتدای کار مدل گوشی را در اینترنت جستجو می کند تا اطلاعات کافی را به دست آورده و سپس اقدام به خرید کند
  3. بررسی شرکت ها و قیمت ها: به مانند مرحله تحقیق، کاربران سعی می کنند قیمت محصولات و خدمات شرکت ها و کمپانی های متفاوت را مورد بررسی قرار دهند
  4. خرید محصول یا خدمات: بعد از ۳ مرحله ای که نام بردیم و اطلاعاتی که کاربر به دست آورد، در نهایت تصمیم می گیرند که از چه شرکت یا کمپانی، محصول یا خدمات مورد نظرشان را خریداری کنند

با توجه به ۴ مرحله ای که بیان کردیم و همچنین با استفاده از ، خیلی راحت تر می توان کاربران را تشویق کرد که از خدمات و یا محصولات خاص استفاده و از فروش آنها کسب درآمد کرد. اما نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که:

بازگشت سرمایه در بحث تولید محتوا و سئو و یا بازاریابی محتوا، در صورتی که با بهترین کیفیت به اجرا در بیاید، بسیار بالا است و به همین خاطر است که تمامی وب سایت های حاضر، سعی در تولید محتواهایی با کیفیت دارند اما تعداد کمی از آنها می توانند محتواهایی مفید، ارزشمند و با کیفیت را تولید و در اختیار کاربران قرار دهند.

مهم ترین عوامل و فاکتورهای تولید محتوا و سئو

بدون شک حرف اول و آخر در بحث ارتباط با مخاطبین و بازدید کننده ها را فقط تولید محتوا و سئو می زند و تمامی محتواهایی که تولید می شود به خاطر این است که بتوان یک ارتباط تنگاتنگ، نزدیک، دوستانه و طولانی را با کاربران، برقرار کنیم.

در واقع اولین و مهم ترین هدف تمام وب سایت ها از تولید محتوا، فقط و فقط جلب رضایت کاربران و همچنین انتقال درست و صحیح پیام به آنهاست. این مورد زمانی اتفاق می افتد که در مقابل چشمان آنها و در صفحه اول گوگل باشید. در حقیقت تولید محتوا و سئو یکی از بهترین راهکارها برای قرار گرفتن در مقابل چشمان کاربران خواهد بود.

در ادامه مقاله به این عوامل و فاکتورها اشاره ای کوتاه خواهیم داشت:

استفاده از URL مناسب در تولید محتوا و سئو

اولین موردی که می تواند باعث افزایش تعداد کلیک ها و بازدید کننده ها شود این است که از URL مناسب، ساده و کوتاه استفاده کنید چرا که تأثیر آن روی مخاطبین بیشتر است. تا جای ممکن از کلمات کلیدی مورد نظرتان هم در URL استفاده نمایید.

بهینه کردن Title Tag به هنگام تولید محتوا

یکی دیگر از بخش ها و قسمت های مهم تولید محتوا و سئو استفاده از تگ تایتل (Title Tag) است. برای اینکه این تگ از تأثیر زیادی برخوردار باشد سعی کنید کلمات کلیدی را به صورت هوشمندانه در آن به کار ببرید. عنوان و تیتر انتخاب شده باید تا جای ممکن از ۶۰ کاراکتر کمتر باشد و دلیل آن هم این است که عناوین کوتاه به نسبت عناوین طولانی از بازخورد مثبت تری، برخوردارند.

به کار بردن کلمات کلیدی مناسب

تولید محتوا و سئو زمانی تأثیرش بیشتر از قبل می شود که از کلمات کلیدی به بهترین شکل ممکن در محتوای تولید شده استفاده نمایید. برای انتخاب بهترین و مناسب ترین کلمات کلیدی، می توانید از ابزارهای گوگل به نام بهره ببرید. در واقع این ابزار به شما کمک خواهد کرد که به راحتی بتوانید کلمات کلیدی خودتان را به صورت کاملاً هوشمندانه انتخاب کنید.

توضیحات متا سایت را به صورت حرفه ای بنویسید

از دیگر ترفندها و تکنیک های افزایش کلیک وب سایت این است که توضیحات متا سایت را به صورت کاملاً حرفه ای و بهینه بنویسید که به طبع این مورد روی تولید محتوا و سئو تأثیر زیادی خواهد داشت. برای توضیحات متا این نکات را مد نظر داشته باشید:

  • تا جای ممکن توضیحات هر صفحه از وب سایت را به صورت کاملاً یونیک و منحصر به فرد بنویسید
  • طول کاراکترهای متا بیشتر از ۱۵۰ یا ۱۶۰ کاراکتر نشود و در واقع این تعداد یک طول بهینه به حساب می آید
  • توجه داشته باشید که گوگل برخی از کاراکترها به خصوص کاراکتر نقل قول را به صورت اتوماتیک حذف می کند. پس هرگز از آنها استفاده نکنید
  • امکان دارد برخی از وب سایت ها از چند کلمه کلیدی استفاده کنند و در این طور مواقع بهتر این است که از توضیحات متا استفاده نکنید و انتخاب آن را بر عهده خود موتور جستجوی گوگل قرار دهید

از کلمات کلیدی و کلید واژه ها در پاراگراف اول استفاده کنید

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و کلید واژه ها در تولید محتوا و سئو می تواند به ضرر محتوای تولید شده باشد. اما توصیه می کنیم از این کلمات در پاراگراف اول محتوا به بهترین شکل ممکن و به صورت کاملاً هوشمندانه استفاده کنید طوری که کاملاً طبیعی به نظر برسد. در واقع با این کار به بهینه سازی محتوا کمک زیادی کرده اید.

نتیجه گیری

ادامه مطلب در سایت منبع

آیا نگرانی خاصی در مورد تغییر تگ عنوان سئو (تگ تایتل) و برچسب های محتوایی که پیش تر تولید کرده ای دارید؟ حس می کنید ممکن است این کار باعث افت رتبه و ضعف سئو ی سایت شما شود؟ پس حتماً این یادداشت کوتاه را تا انتها بخوانید و باز هم با یک بررسی یک پرسش از سوی کاربران، به پاسخ پرسش های خود دست پیدا کنید. این بار این سؤال طولانی و همراه با نگرانی توسط یکی دیگر از کاربران ما مطرح شد:

این بار خیلی صریح و ساده باید گفت بله؛ تغییر تگ عنوان محتوا به سادگی ممکن است باعث افت رتبه سئو سایت شما شود. در عین حال اما نه، گوگل این حرکت شما را به عنوان یک راه برای بازی دادن الگوریتم ها تلقی نمی کند بلکه گوگل در الگوریتم های خود همواره به دنبال تناسب بین تغییرات برچسب عنوان محتوا و تغییرات خود محتواست و با عدم مشاهده این موضوع، نظرش در مورد وضعیت سایت شما تغییر خواهد کرد. اجازه دهید به تفصیل به این موضوع نگاهی بیاندازیم.

ارتباط برچسب عنوان و رتبه و کیفیت سئو سایت شما

در حالی که با رشد و توسعه ی مضاعفی در حیطه ی الگوریتم ها و هوش ماشینی روبرو هستیم اما همچنان در رابطه با کیفیت تولید محتوا و تعیین رتبه یک سایت، برچسب ها و تگ عناوین، نقشی کلیدی در نگرش موتور جستجو گوگل (نسبت به محتوا و سایت شما) دارند. با این وجود باید قاطعانه تأکید کرد که برچسب های عناوین (یا همان تگ عنوان و تگ تایتل هد صفحه از محتوای سایتتان) همچنان یکی از معدود راه های گوگل برای درک بهتر کیفیت محتوای تولیدی شما و رتبه بندی از منظر سایت هستند.

مقاله دیگر :   ترفندهای طلایی دربارهغلامحسین عبادی

ماهیت جنجالی تگ تایتل یا برچسب عنوان

در حقیقت، یک توییت توسط یکی از کارشناسان حیطه ی و سئو، اخیراً منتشر شده است و به ما نشان می دهد که حذف یک واژه از تگ عنوان اصلی متن تا چه حد اثرگذار بوده و ممکن است باعث افت رتبه سئو سایت خاصی شود. این موضوع حتی در شرایطی که خود این واژه همچنان در طول متن حاضر است نیز کاملاً صادق است. در این مثال این کارشناس حیطه ی تولید محتوا و سئو ، واژه ‘Online’ را از برچسب عنوان یک متن حذف کرد (متن سایتی که واقعاً خدمات آن آنلاین بود). این اتفاق اصلاً با واکنش خوبی از سوی موتور های جستجوی گوگل روبرو نشد. به عکس دقت کنید.

این به سادگی نشان می دهد که گوگل هر قدر در توسعه الگوریتم های موتور جستجو موفق بوده باشد و با ارائه جزئیات بیشتر در کدهای سایت قابلیت های خود را بالا برده باشد، در نهایت همچنان برچسب یا تگ عنوان همچنان یک بخش بسیار مهم در زمینه ی تصمیم گیری های موتور جستجو گوگل است و این نقش بی بدیل برچسب عنوان غیرقابل چشم پوشی است. پس اگر حس می کنید که تگ عنوان یک متن خاص در سایت شما عامل بازدید بالای شماست، بهتر است به تغییر ترکیب یا حذف کلماتی از آن اصلاً فکر نکنید!

استثناهای تغییر تگ عنوان در سئو سایت

دقت داشته باشید که پافشاری بر عدم تغییر برچسب عنوان (تگ تایتل) تا جایی منطقی است که خود محتوا دستخوش تغییرات چشمگیری نشده باشد. در صورتی که مطابقت کلمات کلیدی تگ عنوان سئو و متن شما کاهش پیدا کند، گوگل نسبت به این عدم تطابق حساس شده و ممکن است افت رتبه سایت شما را در دستور کار قرار دهد. دقیقاً به همین علت به شما پیشنهاد می کنیم که اگر یک سایت موفق از نظر میزان بازدید دارید، از تغییرات ناگهانی در محتواها و برچسب عنوان آن ها تا حد امکان اجتناب کنید. حتی اگر به ارائه محتوای جدیدی نیاز دارید، به شما پیشنهاد می کنیم این کار را در تعامل با کارشناسان خبره حیطه تولید محتوا و سئو انجام داده و به ایجاد صفحات جدید بسنده کنید.

 

سوالات متداول

  • کیفیت محتوا و تعیین رتبه یک سایت، برچسب ها و تگ عناوین، نقشی کلیدی در نگرش موتور جستجو گوگل نسبت به محتوا و سایت دارند. در این میان برچسب های عناوین از معدود راه های گوگل برای درک بهتر کیفیت محتوا و رتبه بندی سئو سایت هستند.

  • حذف یک واژه از تگ عنوان اصلی متن بسیار اثرگذار بوده و ممکن است باعث افت رتبه سئو سایت خاصی شود. تجربه ثابت کرده است که این اتفاق اصلاً با واکنش خوبی از سوی موتور جستجو گوگل روبرو نشده است.

  • پافشاری بر عدم تغییر برچسب عنوان تا جایی منطقی است که خود محتوا دستخوش تغییرات چشمگیری نشده باشد. در صورتی که مطابقت کلمات کلیدی برچسب عنوان و متن شما کاهش پیدا کند، گوگل نسبت به این عدم تطابق حساس شده و ممکن است افت رتبه سایت شما را در دستور کار قرار دهد.

  • برچسب عنوان محتوایی که منتشر می کنید (یا یک صفحه از وب) به معنای توصیف دقیق و مختصر از محتوای صفحه است. برچسب عنوان هر محتوایی که در سایت منتشر می شود، در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل، قابل کلیک بوده و به عنوان یک نتیجه مشخص (از سرچ یک کلمه کلیدی) نمایش داده می شود عناوین محتواها یا صفحات. برای سئو و خصوصا اشتراک گذاری محتوای شما در شبکه های اجتماعی مهم هستند. .

برچسب عنوان

تولید محتوا

سئو

تگ عنوان

تاثیر تگ عنوان در سئو سایت

تگ تایتل

تگ عنوان سئو

ادامه مطلب در سایت منبع

چرا باید از این تگ در متن محتوای خود استفاده کنیم؟ چه تأثیری بر سئو و کسب رتبه در نتایج جستجوی گوگل دارد؟ بهترین روش استفاده از هدینگ چیست؟ اینها سوالاتی هستند که برخی ها به هنگام تولید محتوا از خود می پرسند و به دنبال تولید محتواهایی با کیفیت هستند؟

هدینگ چیست؟

در واقع این تگ در اینترنت، وب سایت ها و همچنین به هنگام تولید محتوا برای مشخص کردن عناوین و سرفصل ها مورد استفاده قرار می گیرد. این تگ به صورت موثر روی سئو سایت تأثیر دارد چرا که گوگل با استفاده از تگ هدینگ خیلی راحت تر می تواند محتوای تولید شده را درک کنند.

همان طوری که از نام این تگ می توان برداشت کرد تگ هدینگ تیترهای یک محتوای متنی به حساب می آید. این تگ ها از H1 شروع و به H6 ختم می شود که یکی از مهم ترین آنها تگ H1 است که از آن به عنوان تیتر اصلی یک محتوا و پست تولید شده استفاده می شود.

ساختار دهی محتوای تولید شده

به صورت کلی یک روش برای ساختار دهی آن هم با استفاده از تگ هدینگ وجود دارد. این روش یک روش مرسوم و رایج است و می توان یک تگ H1 در هر صفحه از وب سایت به عنوان سر تیتر ایجاد کرد. در محتوای تولید شده هم، از تگ هدینگ H2 و مابقی تگ ها هم در زیر مجموعه متن و محتوا، مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد تگ هدینگ (heading tag) در تولید محتوا

همان طوری که در بالا به این موضوع اشاره کردیم یکی از کاربردهای تگ هدینگ برای مشخص کردن بخش های متفاوت یک محتوای تولید شده مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین این مورد روی سئو وب سایت و کاربردی بودن آن از نظر کاربران تأثیر بسیار زیادی دارد. مورد دیگری که می توان در بحث هدینگ چیست و چه کاربردی دارد به آن اشاره کرد این است که استفاده از این تگ ها موجب خوانایی بهتر مطالب و محتوای تولید شده و همچنین بهبود تجربه کاربری وب سایت خواهد داشت.

یکی از مهم ترین تگ های هدینگ که اهمیت ویژه ای هم برای موتورهای جستجوی گوگل دارد، تگ H1 است. چرا که موتور جستجو و همچنین ربات های گوگل، به کلمات به کار رفته در متن و محتوای تولید شده اهمیت زیادی می دهند و به مانند تگ تایتل (Title Tag) می تواند حاوی توضیحات کوتاه در مورد صفحه وب سایت باشد.

اما یک سوال:

آیا محدودیتی در استفاده از تگ هدینگ وجود دارد؟

جواب به این سوال مثبت است اما فقط برای استفاده از تگ هدینگ H1. این یعنی در یک صفحه از وب سایت فقط یک بار می توانید این تگ را به کار ببرید. به خاطر اینکه مخالف الگوریتم ها و قوانین گوگل به حساب می آید و به نوعی بر روی سئو وب سایت تان تأثیر منفی خواهد داشت.

اما در مقابل محدودیتی برای به کار بردن تگ هدینگ H2 تا H6 وجود ندارد ولی باید به این نکته توجه کنید این مورد دلیلی نمی شود که در استفاده از این تگ ها زیاده روی نمایید. بایستی به نسبت در متن محتوای تولید شده خودتان از این تگ تیتر استفاده کنید و قطعاً این مورد روی سئو وب سایت تأثیر مثبت زیادی خواهد گذاشت.

دلیل استفاده از تگ هدینگ به هنگام تولید محتوا

در واقع یکی از دلیل هایی که باعث می شود از این تگ در محتوای خود استفاده کنیم این است که این تگ دید بصری بهتری را برای درک محتوای صفحه به کاربران نشان می دهد. از طرفی دیگر رضایت کاربران، رضایت گوگل را هم در پی دارد و این نشان می دهد که استفاده از این تگ به صورت کاملاً محسوس بر سئو و بهینه سازی سایت تأثیری مستقیم دارد.

۳ نکته در مورد تگ های تیتر (هدینگ) از نظر کاربردی بودن

  1. نکته اول: تگ H1 بایستی یک سری اطلاعات کوتاه و مناسب را درباره ادامه محتوا در اختیار بازدید کننده ها قرار دهد
  2. نکته دوم: کاربران با مطالعه تگ هدینگ تیتر، به راحتی می توانند بخش مورد نظرشان را در محتوا، پیدا کنند
  3. نکته سوم: به کار بردن Heading Tags موجب می شود تا محتوای تولید شده بسیار شیک، تمیز و مرتب به نظر برسد

یکی از اشتباهات رایج و مرسوم استفاده از هدینگ در تولید محتوا

بارها و بارها دیده شده که برخی از افراد که اطلاعات جامع و کاملی نسبت به سئو و بهینه سازی وب سایت ندارند و از هدینگ به عنوان بزرگ جلوه دادن متن ها استفاده می کنند. به طور مثال برخی از متن را روی تگ H1 قرار می دهند تا به اصطلاح بزرگ تر و بولدتر از بقیه متن ها باشد و به نوعی ایجاد تمایز کنند.

اما همان طوری که در بالا هم به این موضوع اشاره کردیم هر صفحه از وب سایت حتی اگر یک محتوای تولید شده باشد فقط از یک هدینگ آن هم تگ H1 می تواند استفاده شود. چرا که از نظر گوگل این مورد جرم محسوب می شود. علاوه بر این هدف استفاده از این تگ ها، ساختار بندی صفحه است و نه بزرگ کردن متن ها در محتوای تولید شده. اگر مایلید که بخش هایی از محتوای تولید شده را بزرگ تر و یا به اصطلاح بولدتر کنید، می توانید سایز فونت آن را تغییر دهید و هرگز از این تگ برای بزرگ کردن متن، استفاده نکنید.

مواردی که نبایستی با تگ هدینگ تیتر انجام شود

در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره کردیم که اگر محتوا به صورت کاربردی، اصولی و ارزشمند تولید شود قطعاً باعث افزایش زمان ماندگاری کاربران در وب سایت خواهد شد و اهمیت این موضوع زمانی بیشتر از قبل می شود که در استفاده از تگ هدینگ به خوبی عمل کنیم.

در واقع این تگ باعث افزایش جذابیت بصری و همچنین افزایش خوانایی متن محتوای تولید شده برای کاربران و بازدید کننده ها شده و تأثیر زیادی هم روی سئو وب سایت خواهد داشت. در ادامه این بحث مایلیم به نکاتی اشاره کنیم که نبایستی از این تگ ها استفاده نمایید.

مورد اول: زیاده روی استفاده از کلمه کلیدی در هدینگ

پیشتر اشاره کردیم که از تگ H1 بیشتر از یک بار در یک صفحه استفاده نکنید چرا که این موضوع باعث می شود تا گوگل نسبت به وب سایت تان حساس تر شود. همچنین امکان دارد تصور کند که قصد این را دارید که از کلمات کلیدی و کلید واژه ها به صورت تحمیل شده برای تولید محتوا استفاده نمایید.

برای اینکه این مشکل به وجود نیاید می توانید از (Heading) H2 به بعد برای متن محتوای خودتان استفاده و یا متون خودتان را به چند بخش تقسیم و آن را منتشر نمایید. همچنین از تگ های تکراری در صفحات سایت استفاده نکنید و حتماً سعی کنید نوشته های بعدی با تیترهای منحصر به فرد، متمایز از دیگر نوشته باشد.

مورد دوم: ایجاد یک ساختار کلی با استفاده از تگ هدینگ

در چند پاراگراف قبلی به این موضوع اذعان کردیم که تگ هدینگ برای ایجاد ساختار در محتوای تولید شده مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع هر هدر یا تیتر، یک سری اطلاعات از موضوع محتوای تولید شده را به کاربر انتقال می دهد.

برای درک بهتر استفاده از این تگ به مثال کتاب دقت کنید:

  • موضوع کلی محتوای کتاب را با تگ H1 نشان می دهند و همچنین عنوان کتاب که در بر گیرنده کلمه کلیدی است به خواننده می فهماند که موضوع کتاب در چه موردی است
  • سرفصل های کتاب هم با تگ H2 مشخص می شود که به نوعی توصیف کننده قسمت های مختلف یک محتوا یا مطلب است
  • تگ هایH3 تا H6 هم به نوعی تیترها و عناوین دیگری برای زیر مجموعه های هر قسمت کتاب است. این مورد دقیقاً مانند یک کتاب است که هر سر فصل اصلی آن به چندین و چند بخش مجزا تقسیم بندی می شود

اگر همین مثال را در مورد محتوای تولید شده در نظر بگیریم به شکل زیر می شود:

  • تگ H1 عنوان پست و محتوای تولید شده است
  • تگ H2 دو تیتر اول محتوا است
  • تگ های بعدی هم زیر عنوان ها به حساب می آیند

مورد سوم: بلوک بندی و خوانا بودن مطالب

یکی از نکات مهم به هنگام استفاده از هدینگ این است که، اکثر بازدید کننده ها، محتواهای تولید شده را به صورت چشمی اسکن کرده و سپس اقدام به مطالعه مطلب می کنند و در این بین تعداد بسیار کمی از خواننده ها هستند که مطالب را خط به خط و کلمه به کلمه مطالعه می کنند.

مقاله دیگر :   روش های سریع و آسان دربارهابزارهای کاربردی گوگل

مطالب و محتواهایی که به این شکل تولید می شود از شانس بیشتری برای حضور در رتبه های بالای نتایج جستجوی گوگل برخوردار است. حتی احتمال اینکه کاربران این محتواها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند خیلی بیشتر خواهد بود.

قطعاً هر چه یک محتوای تولید شده بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، از قابلیت کسب دریافت بک لینک طبیعی بیشتری هم برخوردار خواهد بود و این مولفه در رتبه بندی وب سایت در نتایج جستجو تأثیر زیادی خواهد داشت.

سخن آخر

ادامه مقاله در سایت منبع

معرفی مجموعه پازل سئو

چرا مجموعه پادکست های پازل سئو را درست کردم و با گوش کردن این پادکست ها چگونه می توانید رتبه سایتتان را در گوگل افزایش دهید؟

دانلود معرفی پازل سئو

فاکتورهای سئو #۱: تاثیر سن دامنه در سئو

در قسمت اول ابتدا به معرفی سری پادکست های پازل سئو می پردازیم. سپس راجع به تاثیر سن دامنه در سئو صحبت می کنیم. منظور از سن دامنه این است که چقدر زمان از ثبت دامنه گذشته است.

دانلود قسمت اول

فاکتورهای سئو #۲: تاثیر کلمات کلیدی در دامنه

تاثیر بکار رفتن کلمات کلیدی در نام دامنه

در قسمت دوم پازل سئو مورد بررسی قرار گرفته است.

دانلود قسمت دوم

لینک های مفید: کلمات کلیدی

فاکتورهای سئو #۳: کلمه کلیدی در زیردامنه

تاثیر بکار رفتن و نحوه قرارگیری کلمه کلیدی در زیردامنه در قسمت سوم پازل سئو مورد بررسی قرار گرفته است.

دانلود قسمت سوم

لینک های مفید: کلمات کلیدی در سئو چیست

فاکتورهای سئو #۴: تاثیر تاریخچه دامنه در سئو

در این قسمت بررسی می کنیم که تاریخچه دامنه چطور بر سئو تاثیر میگذارد؟

دانلود قسمت چهارم

فاکتورهای سئو #۵: تاثیر EMD در سئو

در قسمت پنجم مجموعه دویست قسمتی پازل سئو EMD (Exact Match Domain) رو مورد بررسی قرار میدیم.

دانلود قسمت پنجم

فاکتورهای سئو #۶: تاثیر خصوصی یا عمومی بودن اطلاعات دامنه

در این قسمت از از برنامه پازل سئو، بررسی می کنیم که عمومی بودن یا خصوصی بودن اطلاعات دامنه چطور بر سئو تاثیرگذار است؟

دانلود قسمت ششم

فاکتورهای سئو #۷: احتمال جریمه برای سایتهایی که مالک بدنام دارند.

در این قسمت از از برنامه پازل سئو، به اهمیت گذشته مالک دامنه می پردازیم.

دانلود قسمت هفتم

فاکتورهای سئو #۸: تاثیر استفاده از دامنه های کشوری در سئو

در این قسمت از از برنامه پازل سئو، به تاثیر استفاده از دامنه های کشوری مانند ir در سئو.

دانلود قسمت هشتم

فاکتورهای سئو #۹: تاثیر استفاده از کلمه کلیدی در تگ تایتل

در این قسمت از از برنامه پازل سئو، به تاثیر استفاده از کلمه کلیدی در تگ تایتل می پردازیم.

دانلود قسمت نهم

فاکتورهای سئو #۱۰: استفاده از کلمه کلیدی در ابتدای تگ تایتل

در این قسمت از از برنامه پازل سئو، به تاثیر استفاده از کلمه کلیدی در ابتدای تگ تایتل می پردازیم.

دانلود قسمت دهم

فاکتورهای سئو #۱۱: تاثیر استفاده از کلمه کلیدی در تگ متادسکریپشن

در این قسمت از از برنامه پازل سئو، به تاثیر استفاده از کلمه کلیدی در تگ متادسکریپشن می پردازیم.

دانلود قسمت یازدهم

فاکتورهای سئو #۱۲: وجود کیورد در تگ h1

در این قسمت از از برنامه پازل سئو، به تاثیر استفاده از کلمه کلیدی در تگ h1 می پردازیم.

دانلود قسمت دوازدهم

فاکتورهای سئو #۱۳: TF IDF چیست؟

در این قسمت از از برنامه پازل سئو، به بررسی TF IDF می پردازیم.

دانلود قسمت سیزدهم

فاکتورهای سئو #۱۴: معیار طول محتوا

در این قسمت از از برنامه پازل سئو، به بررسی اهمیت طول محتوا می پردازیم.

دانلود قسمت چهاردهم

فاکتورهای سئو #۱۵: Table of content

در این قسمت از از برنامه پازل سئو، table of content را بررسی می کنیم.

دانلود قسمت پانزدهم

فاکتورهای سئو #۱۶: LSI چیست؟

در این قسمت از از برنامه پازل سئو، میفهمیم LSI چیست.

دانلود قسمت شانزدهم

فاکتورهای سئو #۱۷: کاربرد LSI در تایتل و متا دسکریپشن

در این قسمت از از برنامه پازل سئو، کاربردهای LSI در تایتل و متادسکریپشن را بررسی میکنیم.

دانلود قسمت هفدهم

فاکتورهای سئو #۱۸: محتوای عمیق

در این قسمت از برنامه پازل سئو، به تاثیرات مثبت محتوای عمیق در سئو می پردازیم.

دانلود قسمت هجدهم

  • محتوای خوب چیست

فاکتورهای سئو #۱۹: سرعت صفحه

در این قسمت از فاکتورهای سئو، به فاکتور سرعت صفحه در سئو می پردازیم.

دانلود قسمت نوزدهم

  • سرعت سایت و سئو
  • افزایش سرعت سایت: ۹ تکنیک برای بالا بردن سرعت سایت شما
  • دوره افزایش سرعت سایت (core web vitals و سایر سیگنال های بهینه سازی تجربه کاربری گوگل)

فاکتورهای سئو #۲۰: AMP

در این قسمت از فاکتورهای سئو، به فاکتور AMP می پردازیم.

دانلود قسمت بیستم

فاکتورهای سئو #۲۱: موجودیت Entity

در این قسمت از فاکتورهای سئو، به انتیتی می پردازیم. انتیتی در مبحث محتوا نویسی بسیار مهم است.

دانلود قسمت بیست و یکم

  • سئو نویسی چیست
  • دوره جامع تولید محتوا

فاکتورهای سئو #۲۲: الگوریتم هامینگ برد

در قسمت بیست و دوم از فاکتورهای سئو گوگل، به الگوریتم هامینگ برد گوگل می پردازیم.

دانلود قسمت بیست و دوم

  • الگوریتم های مهم گوگل

فاکتورهای سئو #۲۳: محتوای تکراری

در قسمت بیست و سوم از فاکتورهای سئو گوگل، به تاثیر منفی محتوای تکراری در سئو می پردازیم.

دانلود قسمت بیست و سوم

  • محتوای تکراری چیست
  • حل مشکل محتوای تکراری با ۵ روش کاملا کاربردی
  • دوره آموزش سئو تکنیکال

ادامه خواندن در سایت منبع

سفینه > سئو > متا تگ های سئو چیست

متا تگ های سئو چیست

متا تگ ها (Meta Tags) در سئو بسیار مهم و تاثیرگذار هستند. گوگل معنای اکثر متا تگ ها را می فهمد. متا تگ ها زبان سخنگوی صفحه با ربات ها هستند. از آنجا که متا تگ ها روی خرش و ایندکس سایت تاثیر مستقیم دارند یکی از اجزای مهم سئو تکنیکال محسوب می شوند.

دقیقا متا تگ Meta Tag در سئو چیست؟

متا تگ ها قطعه کدهای HTML هستند. بخشی از متا تگ ها، اجزای مختلف محتوای یک صفحه را برای موتورهای جستجو توصیف می کنند. بخش دیگر متا تگ ها اطلاعات مربوط به خزش و ایندکس صفحه را به موتورهای جستجو می دهند. مثلا به ربات می گویند این صفحه را ایندکس کن یا نکن.

متا تگ ها در ظاهر صفحه قابل مشاهده نمی باشند و به موتورهای جستجو کمک می کنند تا درک مناسب و خلاصه ای از موضوع صفحه بدست بیاورند.

در ساختار صفحات HTML دو قسمت Body و Head وجود دارد و عناصر موجود در تگ Head در ظاهر صفحه قابل دیدن نیستند. متا تگ ها در قسمت Head صفحه قرار می گیرند:

<html><head> {در ظاهر صفحه دیده نمی شود} </head><body> {در ظاهر صفحه دیده می شود} </body></html>

آیا متا تگ ها را می توان در صفحه دید؟

بله. در مرورگرها با استفاده از ابزار Inspect element می توان متا تگ ها و دیگر کدهای سازنده صفحه را دید. برای استفاده از Inspect کافیست راست کلیک کرده و از بین گزینه ها، Inspect را انتخاب نمایید. سپس تمام کدهای موجود در صفحه را خواهید دید.

راه دیگر این است که دکمه های CTRL+U را بزنید. با این کار یک صفحه جدید حاوی کدهای صفحه باز می شود.

انواع متا تگ های سئو

وجود بعضی متا تگ ها برای یک سایت خیلی مهم است و کار ربات های گوگل را بسیار راحت می کند. البته همه آن ها به یک اندازه مفید نیستند و بعضی بود و نبودشان تفاوتی نمی کند.

متا تگ ها در سئو، انواع مختلفی دارند. هر کدام از آن ها یک وظیفه بر عهده دارند. بعضی منسوخ شده اند و کاربردی ندارند. متا تگ ها را می توان به ۳ دسته تقسیم کرد. در ادامه با این ۳ دسته آشنا خواهید شد.

۱. متا تگ های مهم در سئو

در بین تعداد زیاد متاتگ ۳ نوع وجود دارد که در سئو مهم است. ناگفته نماند بعضی از متاتگ ها در گذشته خیلی مفید بودند و با هوشمند شدن موتورهای جستجو کاربرد خود را از دست دادند.

تگ عنوان سئو (Title Tag)

تایتل در اصل متا تگ نیست اما اگر آن را به عنوان متا تگ به حساب بیاوریم، یکی از مهم ترین متا تگ ها است. محتوای تگ تایتل در بالای مرورگر به نمایش در می آید. موتورهای جستجو این متن را به عنوان “عنوان اصلی” صفحه شما در نظر می گیرند و در صفحه نتایج جستجو به نمایش در می آورند.

  • عنوان سئو چیست

تگ متا توضیحات (Meta Description)

شرح مختصری از صفحه را در خود جای می دهد. تگ متا توضیحات نیز در صفحه نتایج جستجو به نمایش در می آید.

  • توضیحات متا چیست

تگ متا روبوت (Meta Robots)

راهنمایی برای خزنده های موتور جستجو است. به موتورهای جستجو پیغام می دهد که در صفحه چه کاری باید انجام دهند. در مثال پایین از ربات های گوگل درخواست کرده ایم صفحه را ایندکس نکنند.

۲. متا تگ های خوب

نوع محتوا Meta Content Type

این تگ به ربات ها اطلاع می دهد که اطلاعات صفحه از چه ساختار متنی است. اگر این اطلاعات در دسترس نباشند ربات ها برای رندر کردن یا پردازش گرافیکی صفحه دچار مشکل می شوند. ساختارهای معروف UTF-8 و ISO-8859-1 می باشد.

تگ واکنشگرایی Viewport

این متا تگ به مرورگر فرمان می دهد تا حالت واکنشگرا Responsive داشته باشد. برای اینکه از این تگ در سایت استفاده کنید، سایت شما باید از پایه واکنشگرا طراحی شده باشد.

اگر سایت شما واکنشگرا طراحی شده باشد ولی این تگ را نداشته باشد در همه دستگاه ها به یک حالت نمایش داده می شود که مطلوب نیست.

متا تگ های شبکه اجتماعی og

با فراگیر شدن شبکه های اجتماعی برای سایت لازم است از این متا تگ ها هم استفاده کند. این متا تگ ها یک فرصت هستند.

حتماً تا به حال دیده اید وقتی یک لینک یک مقاله را در یک شبکه اجتماعی مثل توییتر یا فیسبوک قرار می دهیم، اطلاعات صفحه لینک نمایان می شود. این اطلاعات از متا های شبکه اجتماعی خوانده شده و در صفحه قرار می گیرد.

زبان سایت Language

با این تگ به ربات ها می فهمانید سایت شما با کدام زبان است. البته خود ربات ها متوجه زبان سایت شما خواهند شد. اما اگر سایت شما چند زبانه است بهتر است از این متا تگ در سایت خود استفاده کنید.

جغرافیا GEO

این تگ را فقط موتور جستجوی بینگ پشتیبانی می کند و گوگل پشتیبانی نمی کند. این تگ برای سئوی محلی مناسب است. در این تگ دو مقدار لتتیود و لانگتیود (Latitude and Longitude) را باید قرار دهید. مقادیر لتتیود و لانگتیود را از سایت maps.google.com بردارید.

۳. متا تگ های بی فایده

اگر این متا تگ ها در سایت شما باشند مشکل خاصی پیش نمی آید اما اگر نباشد بهتر است. اگر این متا تگ ها هم اکنون در قسمت head شما وجود دارد آن ها را پاک کنید. این تگ ها قسمت هد شما را شلوغ می کند. آن ها را به ترتیب در ادامه می آوریم و توضیحات خاصی درباره آن ها نمی دهیم.

  • متا تگ کلمات کلیدی
  • Author/web author
  • Refresh
  • Site verification
  • Revisit after
  • Rating
  • Expiration/date
  • Copyright
  • Abstract
  • Distribution
  • Generator
  • Cache control
  • Resource type

پشتیبانی موتورهای جستجو

نکته ای که قابل توجه است این است که موتورهای جستجوی مختلف هر کدام یک تعدادی از متا تگ ها را پشتیبانی می کند. در جدول زیر که از سایت yoast.com برداشته ام نشان داده شده است که کدام مرورگر با کدام متا تگ سازگار است. نکته جالب این است که گوگل بیشترین پشتیبانی را از متا تگ ها دارد و ask کمترین پشتیبانی را دارد.

به متا تگ های مهم توجه کنید

همانطور که دیدید تعدادی از متا تگ ها خیلی مهم هستند. برخی از این متا تگ ها از این جهت مهم هستند که بر نحوه نمایش سایت شما در نتایج جستجوی گوگل و به تبع آن تعداد کلیک بر روی صفحه سایت شما تأثیر دارند. تعدادی دیگر از این جهت مهم هستند که به ربات های گوگل نحوه خزش و ایندکس صفحه را توضیح می دهند.

ادامه خواندن در سایت منبع