جدید ترین مقالات - توسعه فردی، روانشناسی،سبک زندگی،آموزش های کاربردی،علمی، فرهنگی خبری
ترفند های کلیدی
عبارات کلیدی طولانی

ترفند های کلیدی عبارات کلیدی طولانی

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو (سئو) فعالیتی است که دائما در حال تغییر است. اما با وجود تمام تغییراتی که در سالهای اخیر در این حوزه رخ داده، یک چیز همواره ثابت مانده و آن اهمیت فوق العاده محتوا است.

بهره وری-بهینه سازی

محتوا و سئو همیشه در کنار هم هستند و هر دو به یک میزان بر موفقیت سایت شما تاثیر می گذارند. افراد از موتورهای جستجو استفاده می کنند تا برای سوال های خود پاسخی بیابند یا راه حلی برای مشکلاتشان پیدا کنند. طبیعتا، موتورهای جستجو مرتبط ترین محتوایی را که می توانند پیدا کنند به آنها ارائه می کنند. درست است که ممکن است بهترین پاسخ یا راه حل به صورت یک پست وبلاگ ، یک ویدیوی YouTube یا توضیحات یک محصول باشد – اما همه این موارد محتوا محسوب می شوند و باید طوری بهینه سازی شوند که بتوانند کاربران را به سمت وبسایت شما جذب کنند.

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای  موتور های جستجو

بین محتوا و سئو رابطه عمیقی وجود دارد و درک تفاوت های ظریف بین آنها در مواردی دشوار به نظر می رسد. این راهنما به بررسی رابطه بین سئو و محتوا می پردازد و به شما کمک می کند تا محتوای صفحات وبسایت خود را به بهترین شکل ممکن بهینه سازی کنید، طوری که بر سئو سایتتان نیز بسیار تاثیر مطلوبی داشته باشد.

بهینه سازی سایت برای  موتورهای جستجو (سئو)

رابطه بین سئو و کانتنت مارکتینگ (بازاریابی محتوا)

بازاریابی

به زبان ساده ، محتوای خوب عامل اصلی موفقیت سئو است. محتوای با کیفیت و اوریجینال ، پایه و اساس کلیه تلاش های شما در زمینه سئو است.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

محتوای سئو (یا سئو شده) چسیت؟

برای اینکه بهتر درک کنیم منظور از عبارت “محتوای سئو” چیست، بهتر است این عبارت را به دو جزء تقسیم کنیم:

قسمت اول – سئو (بهینه سازی موتور جستجو) – فرآیند بهینه سازی وبسایت و محتوای شماست، طوری که هنگامی که عبارت ها یا کلیدواژه های مرتبط با مطالب شما جستجو می شوند، سایت شما در صفحه نتایج اول گوگل و بالاتر از سایتهای رقبا نشان داده شود.

قسمت دوم – “محتوا” – هر نوع اطلاعاتی است که شما بصورت آنلاین منتشر می کنید و موتورهای جستجو می توانند آن را نمایه (ایندکس کنند). محتوای متنی وب سایت ، پست های وبلاگ ، تصاویر ، گرافیک و فیلم ها همگی از انواع محتوا هستند.

بنابرای ن، محتوای سئو شده به هر محتوایی گفته می شود که با هدف بالا بردن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو، و در نتیجه افزایش بازدید از سایت شما ایجاد شده باشد. موتورهای جستجو با توجه به مرتبط بودن محتوای یک صفحه با جستجوها و همچنین اقتدار یک صفحه وب ، نتایج جستجوی ارگانیک خود را انتخاب می کنند و نمایش می دهند. میزان مرتبط بودن محتوا بر اساس دفعات استفاده از کلمات کلیدی و عبارت های خاص در محتوای صفحه تعیین می شود، و اقتدار آن توسط تعداد لینک های معتبری که به آن صفحه می روند، تعیین می شود.

برای اینکه محتوای شما از نظر سئو مناسب تر باشد، باید آن را به صورت منطقی سازماندهی کنید ، در آن کلمات کلیدی مرتبط را بگنجانید و با در نظر گرفتن نیازها و پسندهای مخاطبان تان آن را بنویسید.

مقاله دیگر :   نکات ضروری برای مفهوم امنیت سایت

تفاوت بین سئو و بازاریابی محتوا

بهینه سازی سایت برای  موتورهای جستجو (سئو)

به طور کلی، سئو فعالیتی فنی تری است و بر طراحی و ساختار وبسایت تمرکز دارد. سئو دربرگیرنده فعالیتهایی است که وبسایت را کاربر پسندتر می کنند، کلمات کلیدی مرتبط را در صفحات می گنجانند، فراداده ها (metadata) را بهینه سازی می کنند و لینک هایی با کیفیت بالا را ایجاد می کنند. همه این موارد دست در دست هم می دهند تا هر یک از صفحات وب بتوانند در موتورهای جستجو (هنگام جستجوی عبارات خاص) رتبه بهتری کسب کنند.

از طرف دیگر، بازاریابی محتوا شامل انتشار محتوای مفید و کاربرپسند در وبسایت ، وبلاگ و رسانه های اجتماعی می باشد و اساسا به منظور جذب و حفظ مخاطب مورد نظر شما صورت می گیرد. هدف نهایی بازاریابی محتوا علاقه مند ساختن این مخاطبان به محصولات و خدمات شما است.

بین این دو (سئو و بازاریابی محتوا) همپوشانی زیادی وجود دارد:

  • بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحه به رتبه بهتری دست پیدا کند، بنابرای ن از این طریق می توانید بسیاری از اهداف بازاریابی محتوای خود را تحقق ببخشید.
  • انتشار محتوای با کیفیت، اقتدار و مرتبط بودن وبسایت شما را بهبود می بخشد و بنابرای ن قدرت سئو آن را افزایش می دهد.

بهینه سازی محتوای صفحه سایت چگونه است ؟

محتوا و سئوی خوب در کنار هم هستند. بدون یکی از آنها، موفقیت چندانی با دیگری نخواهید داشت. اگر محتوای با کیفیتی را که موتورهای جستجو از شما می خواهند نداشته باشید، احتمال دارد سایت شما رتبه پایینی داشته باشد و تعداد کسانی که از مطالب آن استفاده می کنند کم باشد. در عین حال، اگر خریداران مورد نظر شما قادر به پیدا کردن سایتتان در هنگام جستجو نباشند، حتی اگر بهترین محتوا را داشته باشید، نمی توانید سودی کسب کنید. به همین دلیل مهم است که بتوانید دائماً محتوای مناسب سئو را که مردم از خواندن آن لذت می برند، بنویسید. با توجه به این نکته، در این مقاله چند عامل اساسی برای رسیدن به محتوای عالی سئو ذکر شده است.

روی کلمات کلیدی (کلیدواژه ها) تمرکز کنید، اما در این کار زیاده روی نکنید

از عنوان ها (Headings) به طور صحیح استفاده کنید

عنوان ها یک جنبه اساسی و کارساز در سئو هستند اما اغلب اوقات نادیده گرفته می شوند. تگهای هدر یا برچسب های سربرگ (Header tags)، تگهای HTML هستند که از H1 تا H6 متغیر می باشند و برای ایجاد یک طرح کلی (outline) و افزودن ساختار به مقاله یا پست وبلاگ به کار می روند. استفاده درست از عناوین می تواند به گوگل کمک کند تا موضوع اصلی مقالات طولانی را تجزیه و تحلیل کند.

به عنوان مثال، مهم است که در هر صفحه تگ H1 حتما وجود داشته باشد، اما باید فقط یک بار از این تگ استفاده کنید. اگر چند بار از این تگ استفاده کنید، برای گوگل به این معنا خواهد بود که در صفحه شما چندین موضوع اصلی گنجانده شده است، و این باعث گیج شدن این موتور جستجو خواهد شد. همچنین، از یک متن مشابه در هدر همه صفحه ها استفاده نکنید.

طول پست های خود را بهینه کنید

گوگل اغلب مقالات طولانی تر را ترجیح می دهد. یک تحقیق نشان می دهد که متوسط ​​طول صفحاتی که در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شوند، ۲۰۰۰ کلمه است.

مقاله دیگر :   نکات و ترفندهای طلایی در موردنکات پادکست | آپدیت شده جدید ۱۴۰۲

اگر چه هر بار که وبلاگ خود را به روز می کنید، نوشتن پستی با این طول ضروری نیست، اما اگر به طور کلی پست های طولانی تری ایجاد کنید، به احتمال زیاد شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت. تقسیم کردن پست های طولانی به بخش های قابل فهم برای خوانندگان (استفاده از نقطه گلوله (bullet points)، زیرعنوان و لیست) می تواند کمک کند تا متن شما مانند یک دیوار بلند و وحشت انگیز به نظر نرسد.

از عباراتهای خاص مکان یا منطقه جغرافیایی کسب و کار خود استفاده کنید

وقتی افراد در اینترنت جستجو می کنند، اغلب به دنبال مشاغل محلی هستند، به خصوص وقتی که چیزی را با استفاده از موبایل خود جستجو می کنند.

اگر یک شرکت یا کسب و کار محلی دارید ، مطمئن شوید که اصطلاحات خاص مکان جغرافیایی خود را در عبارات کلیدی صفحه گنجانده اید (مثلا اسم شهرتان را). این امر باعث می شود که محتوای شما در جستجوهای مرتبط با آن اصطلاحات، به طور برجسته نشان داده می شود. اگر از عبارات و کلمات کلیدی خاص موقعیت مکانی در عناوین و تگ های H1 استفاده کنید، خواهید دید که سئو محلی شما به سرعت بهبود می یابد.

بهینه سازی لینک

لینک های با کیفیت از جمله مهمترین عناصر در یک استراتژی سئو قدرتمند هستند. این لینک ها به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می کنند تا میزان مرتبط بودن سایت ها با یک موضوع را اندازه گیری کنند و نتایج بهتری را برای جستجوگران نمایش دهند. اگر می خواهید رتبه بندی موتور جستجوی خود را بهبود ببخشید، مطمئنا به لینکهای با کیفیت نیاز دارید. اما باید توجه داشته باشید که ایجاد یک نمایه لینک قدرتمد کار ساده ای نیست. در ابتدا لازم است بدانید لینک های خوب و لینکهای بد چگونه لینک هایی هستند و چطور می توانید لینک های سایتان را برای رسیدن به بهترین نتایج، بهینه سازی کنید.

لینکهای خوب سئو عبارتند از:

  • بک لینکهایی که از وب سایت های مقتدر می آیند.
  • بک لینکهایی که از سایت های مرتبط با سایت شما می آیند.
  • بک لینکهایی که از وبسایت هایی می آیند که در حال حاضر برای کلمات کلیدی خاص، رتبه بالایی در صفحه نتایج جستجو (نتایج جستجوی گوگل) دارند.
  • لینکهایی که متن آنها (متنی که لینک به آن متصل شده است) با محتوایی که آن را در بر گرفته مرتبط باشند.

لینکهای بد و نامناسب در سئو عبارتند از:

  • لینک از وبسایت ها یا دایرکتوری هایی که محتوای مفید کمی دارند.
  • لینک از وبسایت هایی که با محتوای وب سایت شما مرتبط نیستند.
  • لینک از وبسایت های بی کیفیت.
  • لینکهای شکسته.
  • لینکهای خریداری شده بدون برچسب no follow.

تا زمانی که سعی کنید محتوای سئو را به طور طبیعی و بدون استفاده از روش های غیرمجاز ایجاد کنید و صفحات وب را با لینک های بیش از حد بهینه شده پر نکنید، نیازی نیست که در ساختن لینک وسواس بیش از حد به خرج دهید. فقط تمرکز خود را روی ارائه محتوای با کیفیت به خوانندگان قرار دهید و به آنها کمک کنید تا اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

مقاله دیگر :   تکنیک ها و ترفندهای نوین برای نرم‌ افزارهای طراحی

بهینه سازی عنوان محتوا

اینکه چگونه محتوای خود را دسته بندی و ساختاردهی می کنید نیز در سئو سایت شما تأثیرگذار خواهد بود، پس بهینه سازی عنوان ها را هم مد نظر داشته باشید.

با بهینه سازی عنوان ها، کسب و کارها از بهینه سازی صفحات برای کلیدواژه های منفرد گذر کرده و به جای آن صفحات را برای موضوعات و عبارات کلیدی بزرگتر بهینه سازی می کنند. امروزه دیگر رقابت بر سر کلمات کلیدی منفرد نیست – آنچه مهم است رشته ای از واژه هاست. استفاده از این روش منطقی است، زیرا تقریباً ۷۰% از بازدیدهای صفحات مستقیما از جستجوی عبارات کلیدی (یا همان کلیدواژه های طولانی) نشات می گیرند.

خود را جای مشتری و مخاطب بگذارید و مثل او فکر کنید

به این فکر کنید که خودتان چگونه چیزی را در وب جستجو می کنید. مطمئنا برای رسیدن به نتایج خاص تر، تمایل دارید عبارات کلیدی طولانی تری را وارد کنید.

به عنوان مثال ، ممکن است فردی به دنبال شخصی برای تعمیر یک کولر از یک برند خاص باشد، یا اینکه بخواهد نکات مهم را بداند تا بتواند کولرش را خودش تعمیر کند. شاید بخواهد از کسی مشاوره عیب یابی بگیرد یا آخرین اطلاعات در مورد قیمت قطعات و هزینه تعمیرات را لازم داشته باشد. در حالت ایده آل ، یک شرکت محصولات گرمایشی و سرمایشی باید صفحاتی را داشته باشد که برای هر یک از عبارات کلیدی مرتبط با تعمیر کولر بهینه شده باشند.

با بهینه سازی عنوان ها ، امید شما فقط این نخواهید بود که برای برخی از کلمات کلیدی رتبه خوبی به دست بیاورید. شما محتوای خود را طوری ایجاد می کنید که بر کل یک موضوع احاطه داشته باشد. به جای تمرکز بر روی یک کلمه کلیدی، بازاریاب های کسب و کارها می توانند محتوای جذاب، طبیعی و مفیدتری را برای مصرف کنندگان ایجاد کنند.

تحقیق درباره کلیدواژه ها بسیار مهم است اما حتما باید به قصد افراد از جستجو در اینترنت نیز فکر کنید. برخی از کاربران به دنبال اطلاعات عمومی هستند. برخی ممکن است به دنبال یک محصول خاص باشند و برخی دیگر ممکن است در حال مقایسه کردن محصولات مختلف با یکدیگر باشند. در مثالی که قبلا مطرح کردیم ، فردی که عبارت کلیدی “تعمیر کولر” را جستجو می کند، ممکن است اهداف مختلفی داشته باشد، به همین دلیل، لازم است که صفحات برای همه عبارات کلیدی مرتبط بهینه سازی شوند.

سخن آخر

بدون در نظر گرفتن رابطه تنگاتنگ سئو و بازاریابی محتوا، دستیابی به نتیجه ای مطلوب بسیار دشوار است. با بهینه سازی محتوای درون صفحه ای، ایجاد لینکهای معتبر و راهکارهای مختلف بازاریابی محتوا که در این مقاله ذکر شدند، می توانید محتوایی را ایجاد کنید که هم برای موتورهای جستجو قابل فهم است و هم مورد پسند مخاطبان واقع می شود. به کارگیری این راهکارها به شما کمک می کند تا در رقابتهای آنلاین حضوری قدرتمند داشته باشید و سود دهی کسب و کار خود را در سال های آتی تضمین کنید.

ادامه مطلب در سایت منبع