جدید ترین مقالات - توسعه فردی، روانشناسی،سبک زندگی،آموزش های کاربردی،علمی، فرهنگی خبری
معرفی ترفند های خلاقانه برای 
تبلیغات گوگل ادوردز

معرفی ترفند های خلاقانه برای تبلیغات گوگل ادوردز

همان طور که مقاله قبل توضیح دادیم، ردیابی نرخ و آمار تبدیل هایی که از طریق به بدست می آیند، به تبلیغ کنندگان در گوگل کمک می کند رفتارهایی که مشتریان هر کمپین نشان می دهند ارزشیابی کنند. یعنی رفتارهایی را که برای آنها ایجاد ارزش می کنند شناسایی کرده و تمرکز خود را روی آن ها معطوف کنند. قابلیت جدید گوگل این امکان را می دهد که این رفتارها را در سطح هر کمپین به صورت جداگانه تعیین کرده و بررسی دقیق تری بدست آورد. در ادامه قابلیت نرخ تبدیل در کمپین گوگل جز به جز بررسی می کنیم.

  • چه تغییراتی ایجاد شده است؟

همان طور که در مقاله قبل اشاره شد، با تنظیمات نرخ تبدیل که در سطح اکانت تبلیغات گوگل ادوردز و بر تمام کمپین ها اعمال می شود، هر رفتار تبدیل مشتری، تعداد معیارهای اندازه گیری نرخ تبدیل مشتریان را بالا برده و این کار را دشوارتر می سازد. حالا که این تنظیمات برای هر کمپین جداگانه اعمال می شود، گوگل به تبلیغ کنندگان این امکان را داده که تعیین کنند هر رفتار برای کدام کمپین به عنوان تبدیل مشتری به حساب آید. به این معنا که این تنظیمات به گوگل اطلاع می دهد که کدام رفتار مرتبط ترین است و لازم است ردیابی و بهینه سازی شود. به این شکل گوگل می داند که چه مواردی برای شما و اهداف کسب و کارتان در تبلیغات گوگل ادوردز مهم است.

تصور کنید یک کاربر روی این تبلیغ گوگل کلیک می کند، از لندنیگ پیج (landing page) تبلیغ بازدید می کند، ولی برمی گردد به وبسایت و در عوض شروع به مطالعه ی یک مقاله می کند. با استفاده از تنظیمات نرخ تبدیل برای کل حساب، تبدیل این مشتری نیز مانند مشتری که از حالت آزمایشی استفاده کند ثبت می شود. از طرفی اگر از تنظیمات سطح کمپین استفاده می کردیم، این رفتار مشتری یک مورد تبدیل به حساب نمی آمد. با این تنظیمات جدید، ما به الگوریتم گوگل سیگنال های درست در رابطه با محاسبه نرخ تبدیل مشتری در تبلیغ گوگل می دهیم.

حالا بیایید با مثال های دنیای واقعی به این مسئله بپردازیم:

فردی هدف اصلی خود را ورزش کردن تعیین می کند و شرکت در مسابقات ماراتن را به عنوان هدف زیرمجموعه این هدف اصلی در نظر می گیرد. برای رسیدن به هدف اصلی که ورزش کردن است، برنامه ای از ورزش های مختلف برای خود تنظیم می کند. اگرچه برای دستیابی به هدف فرعی خود که ماراتن است، باید از برنامه ای که محوریت اصلی آن دویدن در مسافت های طولانی است استفاده کند.

ورزش

زمانی که این فرد برای ماراتن تمرین می کند، دنبال کردن پیشرفت قدرت پاهای او مهم ترین معیار برای پیشرفت او در این راستا به حساب می آید. اگر بازدهی همه ورزش ها را برای اندازه­ گیری پیشرفت پی گیری کند نمی تواند به درستی میزان آمادگی خود را برای ماراتن برآورد کند. به همین دلیل زمانی که برای این هدف تلاش می­کند، لازم دارد از تنظیمات سطح کمپین استفاده کند؛ منحصراً اندازه­ گیری پیشرفت قدرت پا.

به طور کلی با استفاده از تنظیمات نرخ تبدیل در سطح کمپین­ های تبلیغات گوگل ادوردز، تعداد تبدیل ­ها کمتر می­ شوند اما توانایی شما در ارسال رفتاری که بیشترین ارتباط را به کمپین دارد افزایش می ­یابد.

  • استفاده از تنظیمات محاسبه ­ی نرخ تبدیل در سطح کمپین (در تبلیغات گوگل ادوردز)

زمانی که گزینه ی (choose conversion action for this campaign) را انتخاب کنید تمام رفتارهای تبدیل برای شما ظاهر می شوند و شما می تواند مواردی که برای آن کمپین لازم دارید انتخاب کنید.

  • نحوه استفاده از سیستم بهینه سازی قیمت پیشنهادی برای تبلیغات گوگل ادوردز

این تنظیمات اضافه عملکرد بسیار مناسب تری نسبت به نسخه ی قبلی دارد و می تواند روی حساب تبلیغ گوگل کاربران تاثیر زیادی داشته باشد. داده های بدست آمده از چند پژوهش در یک اکانت تبلیغات گوگل به صورت زیر بوده اند.

کمپین تبلیغ گوگل شماره یک:

پژوهش: تنظیمات نرخ تبدیل در سطح کمپین­ رفتار ABC

نتیجه:

برداشت:

این تنظیمات جدید از حالت قدیمی با ۲۰ دلار هزینه CPA کمتر برای رفتار تبدیلی که قصد بهینه سازی آن را داریم، پیشی می گیرد. این نتایج چشمگیر هستند.

کمپین تبلیغ گوگل شماره دو:

پژوهش: تنظیمات نرخ تبدیل در سطح کمپین­ رفتار XYZ

نتیجه:

برداشت:

همان طور که می ‎بینید، تنظیمات جدید باز بر مدل قدیمی غالب می شود. اگرچه هنوز برای رسیدن به بهترین وضعیت راه زیادی باید برویم اما دیدیم که که نتایج بدست آمده به مرور زمان بهبود یافتند.

  • از تنظیمات نرخ تبدیل جدید در تبلیغات گوگل چه انتظاری می توان داشت؟

همان طور که در پژوهش بالا متوجه شدیم، می توانید انتظار داشته باشید که این قابلیت های جدید، نتایج تبلیغات گوگل ادوردز شما را بهبود دهند. اما قبل از استفاده از این قابلیت، باید از تاثیر آن بر عملکرد اکانت گوگل ادوردز خود آگاه باشید. مواردی که با ایجاد این تغییرات نیاز به توجه داشتند در ادامه بیان می شوند.

  • سرعت پایین در تحویل اطلاعات:

چون ارائه قیمت پیشنهادی برای مزایده به صورت هوشمند نیازمند داده های قابل توجهی است که بتواند شما را به اهداف تبلیغات گوگل که در نظر دارید برساند، الگوریتم باید وارد بازه ی یادگیری شود تا بتواند این تغییر چشمگیر را ایجاد کند. این یعنی الگوریتم ۷ روز زمان نیاز دارد تا داده های جمع آوری کرده ی خود را بازسازی کند و بفهمد که این سیگنال های جدید چگونه روی عملکرد و دانشی که تا اینجا از موفقیت دارد، تاثیر می گذارد.

ایده

  • تغییر در در هزینه (CPA) تبلیغات گوگل:

همان طور که انتظار می رود، با این تنظیمات جدید، دیگر تنها رفتارهایی که انتخاب کرده اید به عنوان یک مورد تبدیل ثبت می شوند. این یعنی نرخ تبدیل نسبت به قبل کاهش می یابد که احتمال دارد هزینه CPA تبلیغات گوگل ادوردز شما را افزایش و نرخ تبدیل کمپین را کاهش دهد. اگرچه باید انتظار داشت که مادامی که کمپین با یادگیری از این تنظیمات جدید تکامل می یابد، معیارهای اندازه گیری تبدیل نیز باید منظم شوند.

  • نرخ تبدیل در کمپین: آنچه باید بدانید.

قابلیت جدید گوگل برای ارائه قیمت پیشنهادی در مزایده، می تواند اثربخشی کمپین را با ارائه قیمت به صورت هوشمند افزایش دهد. در حالی که ارائه قیمت در مزایده به صورت هوشمند برای تبلیغ کنندگان نتایج مطلوب به همراه دارد هنوز باید در اینجا به چیزهایی که هنگام استفاده از تنظیمات نرخ تبدیل در کمپین لازم است به خاطر داشته باشید، اشاره می شود.

  • حجم تبدیلات را برای رفتارهایی که انتخاب می کنید در نظر بگیرید:

تبلیغ کنندگان باید یک حجم مشخصی از نرخ تبدیل را در الگوریتم حفط کنند تا الگوریتم بتواند به طور موثر بیاموزد.

  • قیمت های پیشنهادی خود را در مزایده انطباق دهید:

همان طور که در بالا اشاره شد، احتمال دارد که با استفاده از این قابلیت جدید هزینه CPA تبلغ گوگل شما افزایش یابد. باید در نظر بگیرید که در ابتدا قیمت های پیشنهادی خود را در ابتدا افزایش دهید ولی بعد از این که شاهد تقویت و نظم پیدا کردن عملکرد تبلیغات گوگل شدید، آنها را کاهش دهید.

  • اول به صورت آزمایشی استفاده کنید:

بدون اینکه بدانید این تغییرات چه تاثیری روی عملکرد کمپین شما دارد، می توانید این تغییرات را به صورت امتحانی آزمایش کنید تا تاثیر آن را روی ورودی خود حداقل کنید. به این معنا که با حفظ نرخ ورودی می توانید تغییرات را امتحان کنید و بدانید که برای کمپین شما مناسب است یا خیر.

  • نمی توانید همه را به الگوریتم بسپارید:

اگرچه با این تنظیمات در واقع به صورت هوشمند دارید در مزایده شرکت می کنید، این بدان معنا نیست که می توانید کمپین خود را به حال خود رها کنید . هنوز باید کمپین را به طور موثر مدیریت کنید و برای بهبود نتایج بهینه سازی کنید.

ادامه خواندن در سایت منبع

گوگل جدیدترین تغییراتی را که در تنظیمات ایجاد کرده معرفی نموده. بین این تغییرات، در کنترل قیمت پیشنهادی در مزایده تبلیغات گوگل (bid) قابلیت جدیدی ایجاد شده که در این مقاله به آن می پردازیم. این قابلیت به کاربران امکان ایجاد تنظیمات در رابطه با نرخ تبدیل در سطح هر کمپین تبلیغاتی، می دهد. قبل از این که به این موضوع بپردازیم در رابطه با روند ردیابی نرخ تبدیل یادآوری کنیم.

منظور از ردیابی نرخ تبدیل در تبلیغات گوگل چیست؟

تبلیغ کنندگان در تبلیغات گوگل ادوردز خود به دنبال رفتارهایی هستند که برای کسب و کار آن ها باارزش باشند. ردیاب نرخ تبدیل شیوه ای است که برای رسیدن به این مقصود استفاده می شود. با راه اندازی ردیاب نرخ تبدیل، تبلیغ کنندگان به الگوریتم گوگل اطلاعاتی را که لازم دارد می دهند و لگوریتم با تحلیل این اطلاعات به آنان عواملی که منجر به موفقیت در یک حساب تبلیغات در گوگل می شود نشان می دهد.

مقاله دیگر :   ترفندها و ایده های خلاقانه برای مشاوره سئو و بهینه سازی

الگوریتم چگونه این سیگنال ها را جمع آوری می کند؟

تبلیغ کنندگان سیستم ردیابی نرخ تبدیل را در بخش اندازه گیری حساب گوگل ادوردز خود راه اندازی می کنند.

این رفتارهای تبدیل مشتری می توانند از گوگل آنالایتیکس (Google آنالیتیکس) یا پیکسل گوگل ادز استخراج شده باشند. بدون توجه به شیوه ی ردیابی، تبلیغ کنندگان می توانند هر تعداد واکنش و رفتار از مشتری را که به نظر آن ها باارزش است اضافه کنند.

بعد از اینکه این تبدیل ها در این پلتفرم تعریف شوند، هر زمانی که یک مشتری یکی از این رفتارها را نشان دهد، گوگل یک تبدیل ثبت می کند.

الگوریتم از این سیگنال ها چه استفاده ای می کند؟

همزمان با ثبت داده های نرخ تبدیل در حساب تبلیغات گوگل ادوردز، الگوریتم این سیگنال های موفقیت را یاد می گیرد و زمانی که مطالبی که درمی یابد قابل توجه باشند، تبلیغ گوگل شما را با توجه به شرایط شما در مزایده، بهینه سازی می کند. بدون داده های نرخ تبدیل، الگوریتم حساب تبلیغ کننده و یا مشتریان او را گسترش می دهد بدون این که اطلاعاتی را که برای تبلیغ کنندگان بیشترین اهمیت را دارد ببیند.

به هرحال مسئله ای که هیچ وقت تغییری نمی کند: ردیابی نرخ تبدیل برای موفقیت یک حساب تبلیغ گوگل ادوردز حیاتی است. اگرچه در تنظیمات نرخ تبدیل در سطح کل حساب همیشه یک مورد جا می افتد: قابلیتی که به گوگل اطلاع می دهد کدام رفتار برای یک کمپین از همه مهم تر است.

وارد کردن تنظیمات نرخ تبدیل در سطح کمپین به حساب تبلیغات گوگل ادوردز

کنترل های جدید برای قیمت پیشنهادی در مزایده تبلیغات گوگل یکی از ۱۰ قابلیت جدیدی است که گوگل معرفی کرده است. در همایش رونمایی از قبلیت های جدید حساب های تبلیغات گوگل ادوردز به نوآوری های دیگری نیز اشاره شد اما تنظیمات نرخ تبدیل در سطح هر کمپین با اختلاف از بقیه متمایز بود.

گوگل اعلام کرد بیش از ۷۰ درصد از تبلیغ کنندگان از قیمت گذاری خودکار استفاده می کنند. پس چرا گوگل این تغییرات را در قیمت گذاری اعمال کرده؟ گوگل اعلام کرد که «اگرچه بسیاری از کاربران اعلام کردند که قیمت گذاری هوشمند به آنان کمک کرده عملکرد بهتری داشته باشد، تقاضا برای انعطاف پذیری بیشتر برای دستیابی آسان تر به اهداف سازمانی نیز بالا بوده است.»

  • تنظیمات نرخ تبدیل در سطح کمپین چیست؟

تنظیمات نرخ تبدیل در سطح کمپین راهی است برای تبلیغ کنندگان که فعالیت هایی را که الگوریتم باید دنبال و برای یک کمپین بهینه سازی کند، انتخاب کنند.

ادامه مقاله در سایت منبع

امروزه حدود ۸۰% کاربران اینترنتی برای یافتن محصولات و خدمات مورد نیاز خود از موتور جستجوی گوگل استفاده می کنند. برای یافتن چیزی که به دنبال آن هستند از کلمه کلیدی یا اصطلاحاً keyword استفاده می کنند. طبق آمار ۷۰%کاربران تنها در صفحه اول گوگل به دنبال نتیجه هستند و به صفحات دوم مراجعه نمی کنند. بنابرای ن حضور سایت شما در ضفحه اول گوگل بسیار مهم است. زیرا کاربران زیادی به سمت سایت شما هدایت و تبدیل به مشتری بالفعل شما خواهند شد.

تبلیغ در گوگل چیست؟

تا به حال دیده اید با سرچ در گوگل در کنار سایت ها AD نوشته است، این حروف بیانگر ادز گوگل است. به زبان ساده، شما به گوگل پول میدهید تا وقتی کاربری در مورد کلمه خاصی جستجو کرد سایت شما را نشان دهد. به طور مثال اگر شما در شهر کرج یک شرکت طراحی وب سایت دارید و می خواهید که اگر کسی در گوگل سرچ کرد “ شرکت طراحی سایت در کرج ” سایت شما در ابتدای صفحه نتایج گوگل نشان داده شود، میتوانید از تبلیغات در گوگل یا Google ادوردز استفاده نمائید.

گوگل ادوردز :

تبلیغ در گوگل یا گوگل ادوردز (Google ادوردز) مؤثرترین روش تبلیغات اینترنتی است. به کمک تبلیغ در گوگل آگهی وب سایت شما متناسب با بودجه ماهانه و روزانه شما در صفحه نخست نتایج جستجوی گوگل و سایتهای مرتبط با آن برای کلمه های کلیدی مرتبط به سایت و کسب و کارتان نمایش داده می شود. تبلیغات کلیکی گوگل، در واقع نوعی از آگهی تبلیغاتی متنی است که شما مبلغ روزانه و کلمات کلیدی را مشخص می کنید و گوگل آگهی شما را در بالای همه جستجو ها نمایش داده و به ازای هر کلیک مبلغی را از هزینه شما بابت تبلیغات کلیکی، کسر خواهد کرد.

تبلیغات کلیکی-ppc-pay-per_click

تبلیغات در گوگل ادوردز

برای ایجاد یک تبلیغ در گوگل ابتدا نیاز به یک اکانت گوگل ادوردز می باشد، پس از ایجاد حساب گوگل باید حساب شما شارژ شود که از پلن های موجود در سایت در بخش تعرفه ها می توانید از قیمت این پلن ها مطلع شوید. پس از اینکه حساب شما شارژ شد شما می توانید تبلیغات کلیکی گوگل خود را شروع کنید. نمایش تبلیغ در گوگل به مشتریان شما رایگان می باشد، یعنی زمانی که مشتری کلمات کلیدی شما را سرچ می کنند و تبلیغ شما را مشاهده می کنند تا اینجای کار برای شما هیچ هزینه ای ندارد و فقط زمانی برای شما هزینه خواهد داشت که مشتری بر روی تبلیغ شما کلیک کند و وارد سایت شما شود.

مدت زمان فعال شدن تبلیغات در گوگل ۱۵ دقیقه می باشد البته در بعضی مواقع گوگل به علت بررسی سایت شما مدت زمان فعال سازی اکانت شما را بیشتر خواهد کرد ولی در ۹۹% مواقع تبلیغات گوگل در مدت زمان پانزده دقیقه فعال می گردد.

مزایای تبلیغ در گوگل :

با استفاده از تبلیغ در گوگل:

  • سایت شما در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار می گیرد.
  • امکان تعیین هزینه برای هر کلیک وجود دارد.
  • تبلیغات گوگل شما به افرادی که در جستجوی خدمات یا محصولاتی مشابه کسب و کار شما هستند، نمایش داده خواهد شد.
  • شما می توانید انتخاب کنید که تبلیغاتتان در کجا به نمایش در آید. به طور دقیق در چه وب سایت هایی و در چه نقاط جغرافیایی.
  • مدیریت کامل هزینه های روزانه و ماهانه بر اساس موقعیت نمایش تبلیغ سایت در نتایج جستجوی گوگل.
  • دریافت هزینه تنها به ازای کلیک کاربران بر روی آگهی است. گوگل برای نمایش آگهی هزینه ای دریافت نمی کند.
  • نمایش هدفمند آگهی برای مشتریان و کسانی که به دنبال کالا و خدمات شما هستند.
  • امکان تغییر متن آگهی و سایر مشخصات آن در طول دوره نمایش وجود دارد.
  • امکان گزارش گیری روزانه و هفتگی از میزان بازدید و هزینه ها وجود دارد.
  • تعیین کلمه های کلیدی هدف. آگهی شما تنها برای کاربرانی نمایش داده می شود که این کلمه های مرتبط را جستجو کنند. تعداد این کلمه ها عملاً می تواند نامحدود باشد.
  • امکان تعیین زبانی که تبلیغ شما برای آنها نمایش داده می شود، تعیین ساعات نمایش، تعیین میزان تعرفه برای نمایش در هر یک از ساعات روز، تعیین صفحه ای که بازدید کنندگان می بینند.

نحوه محاسبه هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل :

نحوه محاسبه هزینه هر کلیک در گوگل به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم، در نظر بگیرید شما در زمینه فعالیت می کنید، شما برای تبلیغ خود کلمه کلیدی یا طراحی سایت ارزان را انتخاب کرده اید، این کلمه ها در ابتدا باید در داخل متن تبلیغات گوگل شما موجود باشد در صورتی که متن شما رابطه ای با کلمه طراحی سایت نداشته باشد شما برای هر کلیک هزینه بیشتری را باید به گوگل پرداخت کنید.

کلمه طراحی سایت در کرج باید در صفحه شما به عنوان تایتل نیز قرار داشته باشد و در آن صفحه درباره طراحی سایت توضیحاتی را نوشته باشید، اگر بخواهیم ساده تر بگیم یعنی شما باید بهینه سازی داخلی سایت رو رعایت کرده باشید، از دیگر عوامل موثر تایم لودینگ صفحه سایت شما می باشد در صورتی که سایت شما تایم لودینگ بالایی داشته باشید هزینه کلیک بیشتری را باید به گوگل پرداخت کنید.

از دیگر عوامل بسیار مهم در قیمت گذاری هر کلیک CTR می باشد، ctr درصد بین کلیک و سرچ کلمه می باشد، به طور مثال کلمه در کرج امروز ۱۰۰ بار سرچ شده است و از این بین فقط ۲۰ نفر بر روی تبلیغ گوگلی شما کلیک کرده اند و وارد سایت شما شده اند ctr اکانت شما می شود ۲۰% ، هر چقدر سی تی آر اکانت شما بالاتر باشد بابت هزینه هر کلیک خود مبلغ کمتری را پرداخت می کنید.

مقاله دیگر :   راهنمای جامع و حرفه ای در موردتگ خرید اینستاگرام + تکمیلی ۱۴۰۲

تبلیغ در گوگل بهتر است یا سئو ؟

همانطور که گفته شد با تبلیغ در گوگل در مدت زمان ۱۵ دقیقه با کلمات کلیدی نامحدود در رتبه اول گوگل قرار خواهید گرفت در صورتی که در بهینه سازی سایت یا سئو سایت به این شکل نمی باشد و برای سئو کردن یک کلمه کلیدی نیاز به مدت زمان ۳ تا ۶ ماهه می باشد.

سئو سایت

از دیگر نکات مثبت تبلیغات کلیکی گوگل این سایت که نتایج تبلیغات گوگلی در بالای سرچ اصلی گوگل یا به عبارت دیگر در بالای نتایج سئو شده گوگل قرار میگیرد که این یک مزیت بزرگ به حساب می آید که با آپدیتی که گوگل انجام داده است تعداد تبلیغات در بالای پیچ گوگل به ۴ عدد رسیده است یعنی در صورتی که شما نفر اول در بخش سئو باشید باز در بالای سایت شما ۴ سایت به نمایش در خواهد آمد که با این حساب سایت شما به عنوان نفر پنجم بازدید می شود .

سئو و بهینه سازی سایت برخلاف ادوردز بلند مدت و دائمی است. گوگل ادوردز با اتمام موجودی سایت شما را از نتایج حذف می کند.با توجه به افزایش نرخ ارز تعرفه تبلیغات در گوگل افزایش یافته است حال آنکه تغییر چندانی در تعرفه های انجام امور سئو و بهینه سازی وب سایت به وجود نیامده است. گوگل ادوردز باعث خروج ارز از کشور می گردد حال آنکه سئو و بهینه سازی وب سایت باعث ایجاد شغل های جدید نظیر بک لینک ساز و تولید کننده محتوا می گردد که باعث اشتغال زایی در کشور و بهبود اقتصاد کشور می گردد.

بهینه سازی سایت برای  موتورهای جستجو (سئو)

پانوشت : طراحی سایت تهران – طراحی سایت – طراحی سایت کرج – تبلیغات در گوگل – تبلیغات گوگل ادوردز –

ادامه مقاله در سایت منبع

تبلیغات در موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل و بینگ از گذشته تاکنون طرفداران خاص خودش را داشته است. با توجه به اینکه در چند سال اخیر افراد برای پیدا کردن محصول و خدمت مورد نیازشان به اولین جایی که سر می زنند، اینترنت است، و بینگ می تواند نقش مؤثری در افزایش فروش و درآمد شما داشته باشد. بینگ و گوگل عمدتاً به عنوان دو رقیب کاری شناخته می شوند. در حالی که ما معتقد هستیم اگر از هر دو با هم استفاده کنید، می توانید بازده تبلیغات آنلاینتان را چندین برابر کنید. با توجه به این که شما در رابطه با تبلیغات کلیکی بینگ از ما سؤال کرده اید، در این مقاله مزایای استفاده از این روش تبلیغات را به شما آموزش می دهیم.

تبلیغات آنلاین-تبلیغات اینترنتی

گوگل به دلیل ابزارهای مختلفی که در اختیار کاربران قرار می دهد، معمولاً به عنوان گزینه اول جهت یافتن پاسخ پرسش ها مورد استفاده قرار می گیرد. گستردگی ابزارهای گوگل مانند گوگل ادوردز، گوگل ادسنس، گوگل ادموب و … موجب شده است که صاحبان سایت و اپلیکیشن تلفن همراه جهت کسب درآمد ارزی از آن ها استفاده نمایند.

به عبارت دیگر شما می توانید با استفاده از قابلیت هایی که گوگل در اختیار شما قرار می دهد، و یا برنامه های اندروید را انجام دهید. تبلیغات بنری در سراچه های مختلف با استفاده از گوگل ادسنس یکی از بهترین روش های افزایش درآمد است، اگر سایت شما رتبه خوبی در موتور جستجوی گوگل داشته باشد.

افزایش درآمد در کسب و کار

علاوه بر این با استفاده از گوگل دولوپر و گوگل ادموب تبلیغ در برنامه های تلفن همراه درآمد بالایی دارد به شرط آنکه تعداد نصب برنامه تان بالا باشد. اما نگران نباشید، اگر تعداد نصب برنامه تان پایین هم باشد، با استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز، افزایش نصب از طریق معرفی برنامه کار مشکلی نخواهد بود.

با وجود تمام قابلیت هایی که گوگل در اختیار کاربران قرار می دهد، بسیاری از افراد تبلیغات کلیکی بینگ را ترجیح می دهند. خصوصاً برای شروع و راه اندازی کمپین تبلیغاتی! عمده ترین دلیل این مسئله هم پایین بودن هزینه تبلیغ در بینگ به نسبت است. البته عوامل زیادی در هزینه تبلیغات گوگل مؤثر هستند که با تنظیم و تغییرشان می توان شاهد کاهش هزینه ها بود. اگر شما هم می خواهید با این متدها آَشنا شوید، می توانید از مقالات زیر استفاده کنید :

  • روش های کاهش هزینه جذب مشتری تبلیغات گوگل چیست؟
  • روش های کاهش هزینه CPA تبلیغات گوگل چیست؟
  • روش های کاهش هزینه به ازای هر کلیک CPC چیست؟

اما برسیم به مبحث جذاب و کاربردی :

تبلیغات در بینگ چیزی فراتر از دسترسی به جامعه افراد مختلف است. مهم ترین مزیت استفاده از این پلتفرم پایین بودن میزان رقابت و درنتیجه افزایش ROI است. اما سایر مزایای تبلیغات کلیکی بینگ عبارت هستند از :

امکان برقراری ارتباط بین تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ

بعد از اینکه در Bing Ads یک حساب کاربری ایجاد کردید، می توانید کمپین های موجود در حساب گوگل ادوردز را به طور مستقیم به Bing Ads انتقال دهید. بنابرای ن با چند کلیک ساده می توانید از تمام آنچه که در گذشته انجام داده اید، بهره ببرید.

هدف گیری بهتر مخاطبین

بینگ به شما این امکان را می دهد که کاربران را در گروه های مختلف هدف قرار دهید. با وجود اینکه گوگل امکان تعیین موقعیت جغرافیایی، زمان بندی، زبان و … را در اختیار تبلیغ کننده قرار می دهد، اما گروه بندی مخاطبین همچنان هم محدودیت های خودش را دارد. همین مسئله به نفع رقیبش شده و به عنوان یکی از مزایای تبلیغات کلیکی بینگ شناخته می شود. به عنوان مثال با استفاده از تبلیغات کلیکی بینگ می توانید برای هر کمپین تبلیغاتی تان یک منطقه جغرافیایی و زمانی خاص تعریف کنید. چیزی که امکان تعریفش در گوگل ادوردز وجود ندارد!

هدف گیری مخاطبین با تعیین دستگاه های الکترونیکی

یکی دیگر از مزایای تبلیغات کلیکی بینگ این است که شما می توانید کاربران را بر اساس دستگاه الکترونیکی و سیستم عاملی که استفاده می کنند، هدف قرار دهید. بنابرای ن اگر شما قصد تبلیغ برای کاربران تلفن همراه را داشته باشید، به راحتی می توانید تعیین کنید که تبلیغتان برای کاربران دسکتاپ نمایش داده نشود. در حالی که گوگل ادوردز همچین قابلیتی را در اختیار شما قرار نمی دهد.

اکستنشن های Sitelink

بینگ نیز مانند گوگل ادوردز اکستنشن هایی در اختیار تبلیغ کنندگان قرار می دهد، که با استفاده از آن ها شانس دریافت کلیک تبلیغ افزایش پیدا می کند. چرا که فضای اختصاص داده شده به تبلیغ بیشتر شده و توجه کاربر به راحتی جلب می شود.

بهتر بودن گزارش عملکردی

گزارشی که از تبلیغات کلیکی بینگ در اختیار شما قرار داده می شود، با دقت و وضوح بیشتری تنظیم شده است. با استفاده از این گزارش می توانید به طور دقیق متوجه شوید که ترافیک سایت شما عمدتاً از کجا تأمین می شود، کدام یک از پارامترها عملکرد بهتری دارند و …

بالا بودن نرخ تبدیل

بر اساس مطالعات و بررسی هایی که انجام شده است، کاربران بینگ تمایل بیشتری نسبت به کلیک کردن روی تبلیغات و رفتن به را دارند. بنابرای ن اگر شما به درستی انجام شده باشد، احتمال تبدیل کاربر به مشتری نیز افزایش می یابد.

همراهان عزیز با وجود مواردی که در رابطه با مزایای تبلیغات کلیکی بینگ شد، با توجه به این که افراد بیشتری از گوگل استفاده می کنند، ترجیح بسیاری تبلیغ در گوگل است. اما ما به شما پیشنهاد می دهیم، ابتدا میدان رقابتی تان را بررسی کرده و سپس یکی را انتخاب نمایید.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیجیتال مارکتینگ میدان نبرد جدیدی است که برندها و کسب و کارها برای دیده شدن و افزایش فروش در آن با هم رقابت می کنند. گذشت آن زمان که تبلیغات در تلویزیون، روزنامه و روی بیلبوردها در سطح شهر، موثرترین نوع تبلیغات بودند. حالا دیگر تبلیغات آنلاین و به صورت خاص روی کار آمده اند؛ انتخاب کمپین تبلیغات در گوگل به راحتی!

گوگل ادوردز با پلتفورم های جست و جو، نمایش و فروشگاه خود بیشترین امکانات هدف گزاری را برای افزایش پتانسیل تبلیغات در اختیار صاحبان کسب و کار قرار میدهد.

اما ممکن است این سوال برای تان پیش بیاید که ، چرا گوگل ادوردز؟

چرا گوگل ادوردز؟

اما اگر به تبلیغ در گوگل ادوردز بی محلی کرده اید قطعاً یکی از فرصت های طلایی برای افزایش میزان آگاهی از برند و کسب و کارتان را نادیده گرفته اید. اما مشکلی که اکثر صاحبان کسب و کارها با تبلیغ در گوگل دارند این است که رقابت در این پلتفورم بسیار بالاست. پس برای پیروزی در این رقابت باید با چشمانی باز تبلیغ کنید.

مقاله دیگر :   آموزش جامع و کاربردی در موردساخت ودیو اینستاگرامی

تبلیغ در گوگل ـ گوگل ادوردز چیست؟

Google Ads یا گوگل ادوردز سرویسی آنلاین است که به شما اجازه می دهد تبلیغات خود را در موتور جست و جوی گوگل یا پلتفورم های نمایشی وابسته به آن نشان دهید.

تبلیغ در گوگل: چند نوع کمپین تبلیغات در گوگل وجود دارد؟

راه اندازی کمپین تبلیغات در گوگل : انتخاب نوع کمپین تبلیغاتی در گوگل باید بر اساس هدف شما از تبلیغات صورت بگیرد. مثلاً اگر میخواهید تبلیغات در گوگل ادوردز را با هدف افزایش میزان ترافیک وارد شده به وبسایتتان شروع کنید بهتر است از شبکه جست و جو استفاده کنید.

همین طور که دارید کمپین های خود را راه اندازی میکنید، باید هدف و نوع کمپین را مشخص کنید.

  • اهداف کمپین های تبلیغات در گوگل شامل این موارد می شوند:
  • فروش
  • سرنخ
  • ترافیک وبسایت
  • توجه به محصول و برند
  • افزایش آگاهی از برند و دسترسی بیشتر
  • تبلیغ برنامه

نوع کمپین تبلیغات در گوگل مشخص می کند که تبلیغ شما کجا نمایش داده خواهد شد و تبلیغ شما را هدف گذاری خواهد کرد.

انواع کمپین های تبلیغات در گوگل عبارت اند از

  • کمپین شبکه جست و جو Search Network campaign
  • کمپین شبکه نمایش Display Network campaign
  • کمپین فروشگاهی Shopping campaign
  • کمپین ویدیو Video campaign
  • کمپین اپلییشین App campaign

تبلیغ در گوگل: کمپین شبکه جست و جو

هر زمان که کاربری در گوگل یا سایر سایت های متعلق به گوگل، عبارتی مرتبط با کلمات کلیدی تبلیغ در گوگل شما جست و جو کند تبلیغ شما برای او نمایش داده خواهد شد. تبلیغات بر اساس جست و جو search ads، شبیه به نتایج جست و جوی گوگل عمل می کند و در بالای نتایج ارگانیک تبلیغ شما را نمایش می دهد.

این نوع از تبلیغات روشی عالی برای افزایش بازخورد در کوتاهترین زمان ممکن است و برعکس سئو که تا شش ماه بعد از شروع فعالیت نشانه های بازگشت سرمایه را نشان می دهد این روش تبلیغ جزء تبلیغات زودبازده به حساب می آید.

این مسئله اصلاً به این معنی نیست که سئو بد است. سئو هنوز یکی از بخش های حیاتی دیجیتال مارکتینگ است. گوگل ادوردز فقط سریع تر عمل میکند.

تبلیغ در گوگل: کمپین شبکه نمایش

در این نوع کمپین، تبلیغ کسب و کار شما در شبکه ی گسترده ی سایت های اینترنتی نمایش داده خواهد شد. تبلیغات نمایشی Display ads تبلیغات تصویری ای هستند که توجه کاربران را به صفحات فرود یا وب سایت (جاییکه ممکن است کاربران در آن به خریداران محصول و خدمات شما تبدیل شوند) می کشانند. این نوع از تبلیغات در گوگل و سایر شبکه های نمایشی در اختیار او نمایش داده می شوند.

شبکه ی نمایشی گوگل متشکل از میلیون های وب سایتی است که پذیرفته اند تبلیغات گوگل ادوردز در صفحاتشان بر اساس جست و جو ها و خرید های انجام داده شده توسط مخاطبان آن وب سایت نمایش دهند. این وب سایت ها در عوض، بابت هر کلیک پول دریافت می کنند.

تبلیغ در گوگل: کمپین فروشگاهی

تبلیغات فروشگاهی گوگل به تازگی معروف شده اند. این تبلیغات زمانی نمایش دارند که کاربران به دنبال محصولات مشخصی هستند. تبلیغ فروشگاهیی گوگل شامل عکسی از محصول به همراه نام ، قیمت و تخفیف ها یا پیشنهاد های ویژه ای است که شرکت ارائه دهنده آن محصول به تازگی معرفی کرده اند.

تبلیغ در گوگل: کمپین ویدیو

کمپین های ویدیو به شما این امکان را می دهند که تبلیغات ویدیویی خود را به صورت جداگانه یا به همراه ویدیوهای نمایش داده شده در تبلیغات یوتیوب یا در سرتاسر شبکه نمایش گوگل نمایش داشته باشد.

تبلیغ در گوگل: کمپین اپلیکیشن

به عنوان یک طراح اپلیکیشن دوست دارید اپلیکیشن خود را جلوی چشم کاربران بیشتری که امکان پرداخت و خرید اپلیکیشن شما را دارند بیاورید. بر خلاف سایر کمپین های تبلیغات در گوگل شما تبلیغات مجزایی برای اپلیکیشن خود طراحی نمیکنید. بلکه گوگل خودش با توجه به اطلاعات آورده شده در فهرست اپلیکیشن های فروشگاه اپلیکیشن مورد نظر شما تبلیغات متعددی را در فرمت ها و شبکه های مختلف به نمایش میگذارد.

همه ی آنچه شما باید انجام دهید این است که متنی تهیه کنید و بودجه ی اولیه تبلیغ را مشخص کنید و به گوگل اجازه دهید که زبان ها و مکان های مناسب برای نشان دادن تبلیغتان را مشخص کند. گوگل فرمت های مختلف تبلیغ را امتحان می کند و بهترین و پربازده ترینشان را بیشتر نشان میدهد.

ادامه مطلب

موفقیت در به المان های مختلفی بستگی دارد. یکی از مهم ترین مواردی که در رابطه با هر تبلیغ گوگلی مطرح است، موقعیت نمایش آن در صفحه نتایج گوگل است. هرچه که تبلیغ شما در قسمت ابتدایی صفحه نتایج گوگل یا نتایج جستجوی گوگل باشد، شانس اینکه کاربران آن را مشاهده کنند بیشتر می شود. اما چگونه می توان سهم نمایش تبلیغ گوگل را افزایش داد؟ در این مقاله همراه ما باشید، تا شما را با یکی دیگر از ابزارهای گوگل، یعنی انواع افزونه های تبلیغات گوگل ادوردز آشنا کنیم.

افزونه گوگل ادوردز چیست؟

افزونه گوگل ادز به ابزاری گفته می شود که با استفاده از آن ها می توانید فضای بیشتری از صفحه نتایج گوگل را به تبلیغتان اختصاص دهید. چرا که این ابزار به شما این امکان را می دهند که با قرار دادن لینک های اضافی در متن تبلیغتان، توجه کاربر را به خدماتی که ارائه می دهید جلب کنید. استفاده از انواع افزونه های گوگل ادوردز موجب می شود که نرخ تبدیل تبلیغتان بالا رفته و در نتیجه هزینه کلی تبلیغاتتان کم شود. در ادامه به معرفی انواع افزونه های گوگل ادوردز ، نحوه کار، زمان استفاده از آن ها و … می پردازیم.

انواع افزونه های گوگل ادوردز

افزونه موقعیت مکانی یا Location Extensions

با استفاده از این افزونه می توانید آدرس محل کارتان را مانند شرکت، فروشگاه و … به متن تبلیغتان اضافه کنید. استفاده از این افزونه برای کسب وکارهای محلی بسیار مؤثر است چرا که هزینه های نامربوطشان را کاهش می دهد. تصور کنید شما شرکتی در حوزه عایق کار ساختمان دارید. مسلماً احتمال اینکه شما بتوانید به سایر شهرهای ایران نیز خدمات رسانی کنید کم است. بنابرای ن در صورتی که تبلیغ شما برای شهرهای نامربوط نمایش داده شود، احتمال اینکه هزینه کلیکی را بپردازید که قرار نیست مشتری شود نیز بالا می رود. در نتیجه بهتر است که با نمایش آدرس، تعداد کلیک هایتان را تنها به مشتریان واقعی محدود کنید.

افزونه تماس یا Call Extensions

انواع افزونه تماس گوگل ادوردز

افزونه تماس را می توانید به دو شکل استفاده کنید :

  • نمایش شماره تماس (در نسخه دسکتاپ): در این حالت کاربر شماره شما را مشاهده می کند. و در صورت نیاز می تواند با تلفن همراهش شماره شما را بگیرد.

توجه : استفاده از دکمه تماس، مانند تبلیغات کلیکی برای شما هزینه دارد. بنابرای ن برای اینکه متوجه شوید کدام یک از تماس ها برای شما هزینه ای بیشتری دارد، از ابزار Google Ads UI استفاده کنید.

افزونه سایت لینک یا Sitelink Extensions

همان طور که حتماً می دانید، داشتن یک صفحه فرود خوب می تواند شانس تبدیل کاربر به مشتری را بالا ببرد. اما اگر شرکت شما ارائه دهنده خدمات مختلفی باشد، قرار دادن تمام اطلاعات مورد نیاز در یک لندینگ پیج مسلماً کار دشواری خواهد بود. بنابرای ن بهتر است که با استفاده از انواع افزونه های گوگل ادوردز خدمات خود را تحت لینک های مختلف در اختیار کاربر قرار دهید. با استفاده از این افزونه رایگان گوگل ادز می توانید با یک عنوان تبلیغاتی پیشنهادات مختلفی در اختیار کاربر قرار دهید. بنابرای ن اگر به دنبال افزایش نرخ کلیک هستید، می توانید از این افزونه استفاده کنید.

افزونه کال آوت یا Callout Extensions

اگر کمپانی شما به نسبت رقبایتان خدمات بهتری ارائه می دهید، چرا این تفاوت ها را در تبلیغتان نشان ندهید؟ با استفاده از این ابزار می توانید درست زیر متن تبلیغ، وجه تمایزتان با رقبایتان را بیان کنید. به عنوان مثال پشتیبانی ۷ روز هفته و ۲۴ ساعته، تحویل رایگان و … . بنابرای ن اگر پیشنهاد ویژه ای برای مشتریانتان دارید، حتماً با استفاده از این افزونه آن را به بازدیدکنندگان اعلام کنید.

افزونه Structured Snippet

اگر خدمات و محصولات متنوعی دارید، با استفاده از افزونه Structured Snippet که یکی از انواع افزونه های گوگل ادوردز است، آن ها را به صورت لیستی در تبلیغتان نمایش دهید. این افزونه مشابه با همان سایت لینک است، با این تفاوت که به قسمتی از سایت لینک نمی شود!

افزونه قیمت یا Price Extensions

فراموش نکنید که قیمت قبل از هر چیز برای کاربران اهمیت دارد. پس باز هم اگر می خواهید در میدان رقابت پیروز شوید و مطمئن هستید قیمتتان به نسبت کیفت خدماتتان مناسب است، حتماً کاربران را از این مسئله آگاه کنید.

افزونه اپلیکیشن یا App Extensions

همان طور که می دانید با استفاده از گوگل ادز می توانید تبلیغات اپلیکیشن انجام دهید و میزان نصب برنامه تان را افزایش دهید. بعد از آن می توانید با استفاده از گوگل دولوپر و گوگل ادموب به کسب درآمد ارزی بپردازید. پس اگر برای تلفن همراه برنامه ای دارید، بهتر است از این طریق شانس موفقیتتان را افزایش دهید.

توجه : همراهان عزیز استفاده از قسمت اعظمی از انواع افزونه های گوگل ادوردز رایگان است. بنابرای ن اگر به دنبال کاهش هزینه تبلیغات گوگل هستید، بهتر است استفاده از آن ها را مد نظر داشته باشید.

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

محتوای کامل در سایت منبع