جدید ترین مقالات - توسعه فردی، روانشناسی،سبک زندگی،آموزش های کاربردی،علمی، فرهنگی خبری
تکنیک ها و روش های هوشمندانه برای 
نرخ تبدیل بالا (آموزش گام به گام)

تکنیک ها و روش های هوشمندانه برای نرخ تبدیل بالا (آموزش گام به گام)

 

و جایگاه بهتری نسبت به رقبا کسب کنید .باید به CTR یا نرخ

کلیک کاربران در نتایج گوگل توجه ویژه ای داشته باشید. از آنجا

که تبلیغ کنندگان معمولاً به ازای هر کلیک تبلیغات به ناشران

پرداخت می کنند. CTR در نتیجه برای هر دو طرف مشارکت

تبلیغاتی تأثیر می گذارد.

Impression چیست؟

Impression به معنی حضور شما در نتایج جستجو است. هر زمان

که یک کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند برای تمام نتایج

موجود در صفحه یک Impression ثبت میشود. حتی اگر شما در

باکس های ویژه مانند نمایش نقشه یا نمایش تصاویر حضور داشته

باشید یک impression برای شما لحاظ میشود.اگر شما در انتهای

صفحه دوم نتایج گوگل باشید ولی کاربر به این صفحه مراجعه نکند

برای شما Impression ثبت نمیشود.ولی اگر کاربر وارد صفحه دوم

شود حتی اگر تا پایین صفحه اسکرول نکند که نتیجه شما را مشاهده

کند برای شما impression لحاظ میگردد. یکی از مهمترین دغدغه

های ما در تعیین میزان دقیق جستجوی یک کلمه است.برای

این کار ابزارهای مختلفی مانند keyword planner و kwfinder استفاده

میشود ولی هیچ کدام قادر به اعلام یک عدد دقیق نیستند.زمانی

که در یک عبارت هدف به صفحه اول گوگل می رسیم با هر جستجوی

کاربران در نتایج نمایش داده شده . در نتیجه آمار Impression سایت

ما دقیقا برابر با تعداد جستجوی آن کلمه خواهد بود. به همین دلیل

رسیدن به صفحه اول گوگل علاوه بر اینکه در جذب مخاطب بیشتر به

ما کمک می کند. دسترسی به منابع ارزشمندی مثل تعداد جستجوی

کلمات و تنوع عبارات جستجو شده را نیز فراهم میکند. بنابرای ن ، با

توجه به اهمیت CTR در فعالیت های روزمره PPC شما ، ما ۷ موردی

را که باید واقعاً درباره CTR خود بدانید. در اینجا در اختیار شما قرار

داده ایم. فقط با توجه کردن به این نکات ، شما در درک چگونگی

عملکرد CTR و اینکه چه کاری می توانید درمورد CTR سایت خود

انجام دهید تا بهتر از امروز باشد ، کسب خواهید کرد.

۷ نکته ای که باید در مورد CTR سایت خود بدانید :

  • چرا CTR یک معیار اصلی است؟
  • CTR ” خوب ” چیست؟
  • آیا CTR بر سئو شما تأثیر می گذارد؟
  • کپی بهتر آگهی می تواند کمک زیادی به افزایش CTR کند
  • استفاده از کلمات کلیدی با تعداد قابل معمول
  • آزمایش راه موفقیت است
  • مخاطبان خود را بشناسید

چرا CTR یک معیار اصلی است؟

به طور کلی ، نشان داده شده است که CTR بالا با نرخ تبدیل بالاتر

ارتباط دارد.این احتمالاً با این واقعیت مرتبط است که اگر افرادی روی

تبلیغ شما کلیک می کنند ، نکته جالب توجهی در این زمینه وجود

دارد . به نوبه خود ، آنها احتمالاً با پیشنهاد شما هیجان زده می شوند

و دعوت به عمل شما را دنبال می کنند. همچنین ، اگر افراد بیشتری

کیفیت بهبود می یابد ، هزینه هر کلیک پایین تر می شود و سهم

برداشت نیز افزایش می یابد. CTR خوب دارای یک اثر موج دار است ،

و یک زنجیره کامل از نتایج مثبت ایجاد می کند.به یاد داشته باشید ،

CTR مقیاسی برای تعداد افرادی است که بر روی تبلیغات شما کلیک

کرده اند. این نرخ تبدیل در صفحه فرود شما را نشان نمی دهد ، مانند

تعداد افرادی که یک فرم را تکمیل کرده اند یا با نماینده فروش شما تماس

گرفته اند. CTR به خودی خود با چند کلیک که تولید می کند به شما

می گوید که جذابیت تبلیغ شما چیست ؟

اما اگر هدف شما تبدیل ها است ، نه فقط بینندگان ، CTR به تنهایی

چیزهای زیادی به شما نمی گوید. به عنوان مثال ، اگر تبلیغ دارای CTR

بسیار بالا و در عین حال نرخ تبدیل کم باشد.به احتمال زیاد این نشانه

آن است که مخاطبی که به آن می رسید بسیار گسترده است.یا شاید

پیام تبلیغات به درستی با صفحه مقصد مطابقت نداشته باشد.از CTR

همراه با سایر معیارها استفاده کنید تا تصویر کاملی به شما ارائه دهد.

CTR خوب چیست؟

بستگی دارد ! آنچه CTR خوب در نظر گرفته می شود بسیار متفاوت

است و به سیستم عامل بستگی دارد.برای جستجوی پولی ادوردز

، CTR دو درصد متوسط ​​است و هر چیزی بالاتر از این عدد خوب است.

با این حال ، برای تبلیغات فیس بوک ، میانگین CTR 0.9٪ است.علاوه

بر این که از متوسط ​​صنعت خود پیگیری می کنید ، به یاد داشته باشید

سخت ترین رقیبی که با آن روبرو هستید خودتان هستید.سعی کنید رکورد

خود را بزنید و در دستیابی به CTR بالاتر از آخرین فعالیت خود تمرکز کنید.

آیا CTR بر شما تأثیر می گذارد؟

رتبه شما در موتورهای جستجو تا حدی بر اساس محبوبیت وب سایت

شما است و محبوبیت با بازدید از صفحه اندازه گیری می شود.هرچه

کلیک صفحه شما بیشتر شود، یا به عبارت دیگر CTR بالاتر باشد.

موتور جستجوگر ارزش آن را بالاتر می داند. بنابرای ن صفحه شما به

طور طبیعی رتبه بالاتری خواهد داشت.

نتیجه؟ CTR بالاتر باعث می شود .

CTR در نتایج جستجوی ارگانیک

همه چیز در مورد کیفیت و ارتباط است. موتورهای جستجو تعامل را

مطالعه می کنند.تا مشخص کنند کدام صفحه مناسب ترین درخواست

جستجو است . بنابرای ن وب سایت خود را به “مهمانانی که همه می

خواهند در آن شرکت کنند” تبدیل کنید . CTR خود را بهبود ببخشید تا

سئو خود را تقویت کنید.

کپی بهتر آگهی می تواند کمک زیادی به افزایش CTR کند.

مگر اینکه یکی از ۵۰٪ کلیک هایی باشد که تصادفی است .یک نفر

روی تبلیغ شما کلیک می کند زیرا از نظر تبلیغات جذاب یا جالب است.

تبلیغات با CTR بالا موفق می شود با مخاطبان هدفمند “صحبت” کند.

مخاطبان هدف-پرسونای مخاطب

برعکس ، اگر تبلیغ شما CTR پایینی دارد ممکن است بتوانید با کار

روی نسخه تبلیغاتی ، پیام یا طرح آن را بهبود بخشید . تا برای مخاطبان

شما جذاب تر شود. نگاهی به تبلیغات با عملکرد بالاتر بیندازید. از چه

کلمات یا عباراتی استفاده می کنند؟

دعوت به عمل چگونه است؟ چه چیزی در مورد طراحی برجسته است؟

سعی کنید مواردی را که باعث جذب تبلیغات شما می شوند ، تکرار

کنید ، بنابرای ن می توانید نتایج بهتری نیز بدست آورید.

کلمات کلیدی عنوان سئو

این فقط کپی نیست که باید قانع کننده باشد. شما باید روی کلمات

کلیدی خود نیز کار کنید . نکته اصلی این است، خاص بودن !

با انتخاب یک کلمه کلیدی متمرکز ، ممکن است تعداد بازدیدها و

کلیک ها را افزایش دهید . با این کار احتمالاً CTR بالاتری خواهید

داشت. این به این دلیل است که تبلیغ شما برای شروع بازدید

بیشتری را جذب می کند.به طور خلاصه ، کلمه کلیدی را دیوانه نکنید.

تمرکز روی یک کلمه کلیدی اصلی یا Long tail برای CTR بسیار

هوشمند تر است.

آزمایش راه موفقیت است

استفاده از تست A / B در تبلیغات خود بسیار مهم است تا بتوانید

نحوه افزایش CTR خود را بفهمید. در حقیقت، تست A/B روشی

فوق العاده جهت تعیین بهترین استراتژی تبلیغاتی و بازاریابی آنلاین

بازاریابی

برای کسب و کار شماست که بر پایه ی مقایسه‎ ی حالاتِ مختلف

بنا شده است. در این روش، دو نسخه جدید از یک صفحه وب سایت

ایجاد می شود که در یک نسخه عنصر مورد آزمایش به شکل A و در

دیگر به شکل B قرار داده شده است.سپس این صفحات، در یک بازه

زمانی معین (معمولاً بین ۳ تا ۱۰ روز) به صورت تصادفی به کاربران

نمایش داده می شود. (به این معنی که یک کاربر ممکن است صفحه

A و کاربر دیگری صفحه B را به صورت همزمان مشاهده کنند).

در نهایت، با مقایسه ی عملکرد کلی هر دو نسخه می توانید نسخه

نهایی وب سایت را به گونه ای طراحی کنید تا بالاترین نرخ تبدیل کاربر

به مشتری را دریافت نمایید.این لیست عالی را بررسی کنید تا ایده

ایده

هایی در مورد چگونگی آزمایش و تنظیم تبلیغات خود کسب کنید.

با کمی تلاش و پشتکار زیاد ، می توانید کمپین های خود و سایت خود

را بهینه کرده و CTR خود را به سرعت ارسال کنید.

مخاطبان خود را بشناسید

اگر می خواهید CTR خود را بهبود ببخشید ، با درک واقعی مخاطبان

خدمات یا محصولی که به دنبال آن هستند فکر کنید.زبان آنها را بیاموزید

و اصطلاحات معاصر آنها را به کار ببرید . اینقدر که به نظر میرسد ساده

نیست ! این شامل درک عمیق کسب و کار شما ، خرد کردن و تجزیه

و تحلیل تعداد پیچیده است . اما مهمتر از همه ، این به معنای واقعی

صحبت کردن با مشتریان است . هر تعاملی که با مشتریان خود دارید

حیاتی را دست نخورید! بدانید مشخصات مشتری ایده آل شما واقعاً

چگونه است و اطمینان حاصل کنید که در هر فرصتی از آن استفاده می کنید.

ادامه مطلب

وقتی صحبت از پلتفرم های تجارت الکترونیک یا eCommerce می شود، از فروشگاه ساز محبوب وردپرس یعنی ووکامرس (WooCommerce) نمی توان به سادگی گذشت. ووکامرس با قابلیت های فوق العاده خود، مسیر سایت های اینترنتی را برای تبدیل شدن به یک فروشگاه بزرگ هموار کرده است.

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

تنها کافی است یک دامنه خریداری کنید و افزونه ووکامرس را برای سایت وردپرسی خود نصب کنید. به همین راحتی یک فروشگاه آنلاین دارید که پتانسیل بالایی را برای فروش در اختیار شما قرار می دهد.

رقابت در فضای آنلاین در چند سال اخیر بدلایل مختلف بشدت افزایش پیدا کرده و در این بین فروشگاه های اینترنتی بسیاری ایجاد شده اند که هر کدام برای پیشی گرفتن از رقبا ترفندهای متفاوتی را اجرا می کنند. افزایش سرعت ووکامرس به دلایلی که در ادامه ارائه می دهیم یکی از مهمترین این روش هاست.

چرا باید به بهینه سازی سرعت ووکامرس بپردازیم؟

بهره وری-بهینه سازی

سرعت بیشتر برای یک فروشگاه اینترنتی به معنای درآمد بیشتر است. در واقع هر چه سرعت بارگذاری صفحات در سایت شما بیشتر باشد، تجربه بهتری را به کاربر ارائه می دهید و در نتیجه فروش بیشتری را رقم خواهید زد. برای اینکه درک بهتری از این موضوع داشته باشید، بهتر است نگاهی به این آمار عجیب بیاندازید: ۴۰% از کاربران بیشتر از ۳ ثانیه برای بارگذاری صفحات یک فروشگاه اینترنتی منتظر نخواهند ماند.

در واقع در فروش اینترنتی، اتفاقات در لحظه رخ می دهد و تنها چند ثانیه اختلاف کافی است تا فروش شما را متحول کند. با این وجود، بیشتر کاربران انتظار دارند که تصاویر باکیفیت، ویدئوهای جذاب از محصولات، نقد و بررسی کاربران، چت با پشتیبانی و تعدادی ابزار دیگر نیز در سایت شما مشاهده کنند.

مقاله دیگر :   نکات و ترفندهای طلایی دربارهگوگل ادز | صعود به قله موفقیت

فروش اینترنتی

تمام این موارد می توانند سرعت صفحات سایت را بشدت کاهش دهند، بنابرای ن چه راه حلی وجود دارد؟ در ادامه این مقاله مواردی را بررسی می کنیم که با رعایت آن ها علاوه بر ارائه خدمات با کیفیت به خریداران، سرعت قالب ووکامرس سایت تان را به شدت افزایش دهید.

راه های افزایش سرعت ووکامرس برای افزایش فروش

خوشبختانه موارد زیادی وجود دارد که توسعه دهندگان و صاحبان فروشگاه های اینترنتی می توانند برای افزایش سرعت افزونه ووکامرس خود استفاده کنند. در ادامه یک چک لیست کامل از این موارد را مشاهده خواهید کرد:

۱٫ از یک میزبانی وب (هاست) قوی استفاده کنید!

سرویس میزبانی وب یا هاست، صاحبان سایت را قادر می سازد تا از یک سرور برای ذخیره سازی محتوای وب سایت و فایل های مربوط به آن استفاده کنند. در واقع هاست یکی از مقدماتی ترین اصول سایت است که تمام ترافیک و داده ها را کنترل می کند.

بنابرای ن سرویس هاست بی کیفیت، باعث کاهش عملکرد یک سایت فروشگاهی وردپرس خواهد شد. مخصوصا زمانی که تعداد بازدیدها یا محصولات افزایش پیدا کند، این موضوع بیشتر احساس خواهد شد. پس همیشه سعی کنید از یک سرویس هاست مطمئن و پرسرعت استفاده کنید. در نظر گرفتن موارد زیر در انتخاب هاست مناسب به شما کمک خواهد کرد:

• پشتیبانی ۲۴/۷ برای حل مشکلات و پاسخ به سوالات

• زیرساخت های ابری پیشرفته

• انعطاف پذیر و توانایی انطباق بالا هنگام رشد سایت

• بهره گیری از مراکز داده یا دیتاسنتر در سراسر جهان

• نرخ آپ تایم بالا، بطوری که سایت همیشه در دسترس باشد

• استفاده از هاردهای SSD

• از نظر جغرافیایی به مخاطبان سایت نزدیک باشد تا بتواند به دستورات کاربر در سریعترین زمان پاسخ دهد.

۲٫ یک افزونه کش قدرتمند استفاده نمایید.

توسط Cache یا حافظه پنهان، یک نسخه از اطلاعات فروشگاه ووکامرس شما در دستگاه کاربر ذخیره شده تا در بازدیدهای بعدی، سایت شما سریعتر برای مخاطب دانلود و نمایش داده شود. در واقع کش کمک می کند تا حجم کمتری از اطلاعات بین مرورگر بازدید کننده، دیتابیس سایت و سرور فرستاده شود. در ادامه می توانید چند افزونه کش قدرتمند برای ووکامرس را ببینید:

• Breeze WordPress cache plugin: دارای ویژگی ترکیب و فشرده سازی کدهای CSS، Html و JS و در نهایت به حداقل رساندن سایز فایل ها و زمان دانلود از طریق فرآیند فشرده سازی Gzip.

• WP Rocket: دارای ویژگی Cache Preloading، کش مرورگر، فشرده سازی Gzip، فشرده سازی کدهای Html، CSS و JavaScript و ترکیب آن ها. همچنین این افزونه دارای ویژگی بسیار کاربردی برای بارگیری تصاویر است، به این صورت که تنها هنگامی که کاربر صفحه را اسکرول کرده و به تصویر مربوطه می رسد، بارگیری آن انجام می شود. بهره مندی از این ویژگی برای فروشگاه اینترنتی ووکامرس بدلیل حجم بالای تصاویر محصولات یک مزیت بزرگ به حساب می آید.

• W3 Total Cache: دارای صفحه تنظیمات اختصاصی برای انواع مختلف کش مانند کش دیتابیس، کش مرورگر، کش صفحات، کش المان های موجود در سایت و غیره. بنابرای ن با سطح قابل توجهی از شخصی سازی می تواند کمک بسزایی به وبمستران و صاحبان سایت کند.

هنگام استفاده از این افزونه ها، سبدهای خرید، حساب های کاربری و صفحات پرداخت را از کش پاک کنید. زیرا این صفحات حاوی اطلاعات منحصربفرد برای هر کاربر هستند، بنابرای ن باید داینامیک و پویا باشند.

۳٫ از آخرین نسخه PHP استفاده کنید.

از آنجایی که فروشگاه ساز وردپرس و همچنین افزونه ووکارمرس بر پایه PHP نوشته شده اند، بروز بودن آن می توانید تاثیر بسزایی در افزایش سرعت فروشگاه اینترنتی ووکامرس شما داشته باشد. بطور معمول استفاده از PHP نسخه ۷٫۴ به بالا می تواند مناسب باشد. اما برای بیشترین بهره وری توصیه می شود که از آخرین نسخه PHP استفاده کنید.

۴٫ از آخرین نسخه وردپرس و ووکامرس استفاده نمایید.

کاملا واضح است که استفاده از آخرین نسخه وردپرس و ووکامرس تاثیر بسزایی در سرعت بارگذاری وبسایت شما خواهد داشت.

در واقع هزاران توسعه دهنده وجود دارند که بر روی افزایش عملکرد این دو پلتفرم کار می کنند. طبق تجربه معمولا بعد از انتشار هر بروزرسانی، عملکرد، سرعت و امنیت وردپرس و قالب ووکامرس افزایش پیدا می کند.

بنابرای ن توصیه می کنیم حتما از آخرین نسخه برای سایت فروشگاهی وردپرس و افزونه ووکامرس استفاده کنید.

۵٫ تصاویر محصولاتتان را بهینه سازی نمایید.

این موضوع ثابت شده است که کاربران به سایت هایی که از نظر بصری جذاب تر هستند، بیشتر مراجعه می کنند. با این حال استفاده از تصاویر بهینه نشده می تواند سرعت بارگذاری سایت را بشدت کاهش دهد.

همانطور که می دانید سرعت پایین سایت در نهایت منجر به کاهش رتبه در موتورهای جستجو خواهد شد. بهینه سازی تصاویر محصولات در فروشگاه ساز ووکامرس یکی از موثرترین روش ها برای افزایش سرعت سایت است.

با استفاده از پلاگین های فشرده سازی تصاویر مانند WP-Smush.it، EWWW Image Optimizer یا Hammy می توانید حجم تصاویر را بدون تغییر کیفیت کاهش دهید و آن ها را برای فروشگاه ساز ووکامرس بهینه سازی کنید. با این کار تجربه کاربری سریعی را به کاربران سایت خود هدیه می کنید.

۶٫ از فایروال وب سایت در سطح DNS استفاده کنید.

با فعال کردن فایروال در سطح DNS، درخواست های DNS برای نام سرورهای (nameservers) شما به نزدیک ترین مرکز داده ارسال می شود که در آن قانونی بودن درخواست ها بررسی شده و ترافیک مخرب مسدود می گردد، در نتیجه پاسخ مناسب برای بازدیدکننده ارسال می شود.

با این کار علاوه بر محافظت سایت شما در مقابل حمله هکرها، ترافیک ایجاد شده ابتدا بر روی فضای ابری فیلتر شده و به درخواست های نامربوط پاسخ داده نخواهد شد.

از پرطرفدارترین فایروال های در سطح DNS می توان به Sucuri و CloudFlare اشاره کرد.

۷٫ از قالب های معتبر و بهینه استفاده کنید.

استفاده از تم بهینه تاثیر زیادی در سرعت ووکامرس دارد. هزاران قالب و تم مختلف وجود دارد که انتخاب مناسب ترین آن ها برای سایت شما چالش بزرگی است.

باید دقت کنید که یک تم زیبا با ویژگی های فوق العاده ممکن است روی کاغذ ارزشمند باشد، اما باید از کارکرد آن نیز اطمینان حاصل کرد. همچنین سازگاری کامل با ووکامرس از دیگر مواردی است که باید نسبت به آن حساس باشید.

وبسایت معتبر WP Rocket تعدادی از قالب های وردپرس را مورد آزمایش و تست سرعت قرار داده که نتیجه آن می تواند برای شما جالب باشد. طبق این تست، قالب های معروف Astra، OceanWP و GeneratePress از سریعترین و سبک ترین قالب های وردپرس هستند.

۸٫ بر اساس نیازمندی بهینه ترین افزونه ها را نصب کنید.

بیش از ۵۴,۰۰۰ افزونه رایگان برای فروشگاه ساز وردپرس وجود دارد که اگر بخواهید موارد پریمیوم یا پولی را هم در نظر بگیرید تعداد آن ها بسیار بیشتر خواهد بود.

بنابرای ن براحتی می توانید ده ها افزونه جالب را روی سایت خود نصب کنید. اما بسیاری از افزونه های معروف، مخصوصا موارد مرتبط با عملکرد و امنیت، ممکن است در هاست های مختلف به خوبی کار نکنند.

برخلاف تصور رایج، نصب تعداد زیادی افزونه عملکرد وب سایت شما را کاهش نمی دهد، بلکه نصب تنها یک افزونه نامناسب و غیربهینه می تواند منجر به کاهش سرعت یا عملکرد سایت شود.

بنابرای ن باید در انتخاب افزونه ها حساس باشید و سعی کنید برای هر کارایی، تنها بهترین گزینه را انتخاب کنید.

۹٫ درخواست های https خارجی خود را کاهش دهید.

سرعت بارگذاری سایت، ارتباط مستقیمی با تعداد درخواست های HTTPS دارد. در واقع کاهش تعداد درخواست های HTTPS نه تنها زمان مورد نیاز برای بارگذاری سایت را کاهش می دهد بلکه تجربه کاربری را بطور چشمگیری ارتقا می دهد.

افزایش سرعت بارگذاری سایت، سئو تکنیکال و کاهش تعداد درخواست های HTTPS ممکن است نیاز به مهارت بالایی داشته باشند، اما در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که اگر با وردپرس آشنا باشید، براحتی می توانید آن ها را اجرا کنید:

• کدهای CSS و JavaScript را ترکیب کنید.

• فشرده سازی کدها (Html، CSS، JavaScript)

• ویژگی Lazy Load را فعال کنید.

• تصاویر غیرضروری را حذف کنید.

• حجم تصاویر را کاهش دهید.

• افزونه های غیرضروری را غیرفعال کنید.

• اسکریپت های خارجی را کاهش دهید.

• از CDN استفاده کنید.

ویژگی Lazy Load: تنها هنگامی که کاربر صفحه را اسکرول کرده و به تصویر مربوطه می رسد، بارگیری آن انجام می شود.

۱۰٫ درخواست های پایگاه داده را کاهش دهید.

کاهش درخواست های پایگاه داده می تواند به افزایش سرعت سایت فروشگاهی وردپرس شما کمک کند. ذخیره انواع داده ها در پایگاه داده، بازیابی آن ها را راحت تر و انعطاف پذیری وب سایت شما را بیشتر می کند.

اما از طرف دیگر باعث می شود تا منابع بیشتری از سرور را درگیر کند که در نهایت موجب کاهش سرعت سایت خواهد شد.

۱۱٫ پایگاه داده (دیتابیس) خود را بهینه سازی نمایید.

پایگاه داده یا دیتابیس، مجموعه ای سازمان یافته و منسجم از کلیه داده های وبسایت شماست. در یک فروشگاه ساز ووکامرس، این داده ها شامل موارد زیر است:

• محتوای سایت: مثل صفحات محصول، دسته بندی ها، برچسب ها، افزونه ها، قالب و …

• داده های تراکنش: مثل جزئیات سفارش، پرداخت ها، موجودی محصولات و …

اگر پایگاه داده سایت را بهینه سازی نکنید، احتمالا پردازش این درخواست ها طولانی می شود و منجر به کندی در عملکرد وبسایت خواهد شد. بنابرای ن باید پایگاه داده یا دیتابیس سایت را همیشه بهینه نگه داشته و فایل های غیرضروری را حذف کنید.

۱۲٫ یک نسخه آزمایشی از وبسایتتان بر روی لوکال هاست نصب کنید.

نصب کردن سایت روی لوکال هاست در واقع نوعی پیشگیری است. اگر همیشه یک نسخه از سایت را روی لوکال هاست داشته باشید، هنگام نصب افزونه یا ایجاد تغییرات، می توانید برای افزایش امنیت و پایداری عملکرد سایت، ابتدا آن را روی لوکال هاست انجام دهید و پس از اطمینان از عملکرد صحیح آن، براحتی و بدون نگرانی روی هاست اصلی سایت نیز اجرا کنید.

این کار تاثیر مستقیم روی سرعت سایت ندارد، اما با بالابردن ضریب اطمینان باعث می شود تا سایت شما همیشه پایدار و پرسرعت عمل کند.

۱۳٫ از سرویس SMTP برای ارسال ایمیل استفاده کنید.

استفاده از ایمیل یکی از محبوب ترین استراتژی ها در فروشگاه های اینترنتی است. اگر شما نیز می خواهید از ایمیل برای ارتباط با کاربران استفاده کنید، باید از سرویس های ارائه دهنده خدمات ایمیل کمک بگیرید.

SMTP یا ‘پروتکل انتقال ایمیل ساده’ یک استاندارد بین المللی برای ارسال ایمیل است. اگر ایمیلی را در صندوق ورودی (Inbox) دریافت کردید، به احتمال زیاد از سرویس SMTP برای ارسال آن استفاده شده است.

اما ایمیل هایی که معمولا در پوشه Spam قرار می گیرند ممکن است از این سرویس استفاده نکرده باشند. از بهترین سرویس های SMTP رایگان برای استفاده در فروشگاه ساز وردپرس می توان به SendinBlue و PepiPost اشاره کرد.

مقاله دیگر :   نکات طلایی دربارهمحتوای استراتژیک

۱۴٫ از تکنیک های افزایش نرخ تبدیل استفاده کنید.

نرخ تبدیل یا CR به درصدی از بازدیدکنندگان سایت گفته می شود که عمل مورد نظر ما را انجام داده می دهند (از بازدید کننده به مشتری تبدیل شده اند). به عنوان مثال اقدام مورد نظر می تواند تکمیل یک فرم، ثبت نام در سایت یا خرید محصول یا خدمات باشد.

در لیست زیر مهمترین تکنیک های افزایش ترخ تبدیل را مشاهده می کنید:

• در پست های وبلاگ از CTA (Call To Action) های متنی استفاده کنید.

• در وبلاگ خود سرنخ ایجاد کنید (Lead Generation).

• لندینگ پیج ها را با سلایق مختلف تست کنید.

• سرنخ ها را با هدف بازارایابی ایجاد کنید.

• اگر می خواهید پیامی را به کاربران نمایش دهید از صفحاتی که نرخ تبدیل بالاتری دارند استفاده کنید.

• پست های وبلاگ را با کیفیت تهیه کنید.

۱۵٫ افزایش Memory Limit سایت

بطور پیش فرض، حافظه وردپرس روی ۳۲ مگابایت تنظیم شده است. اما در بعضی مواقع، از این عدد فراتر رفته و کاربر پیغام خطایی را با همین مضمون دریافت می کند که قطعا ناخوشایند است.

در ادامه به آموزش نحوه افزایشMemory Limit یا محدودیت حافظه در وردپرس می پردازیم، اما اگر خودتان به این موضوعات اشراف ندارید بهتر است با شرکت ارائه دهنده هاست تماس بگیرد و از آن ها بخواهید که این موضوع را برطرف کنند.

۱٫ فایل wp-config.php را ویرایش کنید.

• فایل wp-config.php را باز کنید.

• و این عبارت را به آخر فایل اضافه کنید: /* That’s all, stop editing! Happy blogging. */

• دقیقا در بالای خط قبلی، این عبارت را نیز اضافه کنید: (‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘۲۵۶M’) define

• تغییرات را ذخیره کنید.

۲٫ فایل PHP.ini را ویرایش کنید.

• اگر به فایل PHP.ini دسترسی دارید، خط زیر را بررسی کنید.

• در این عبارت باید ۲۵۶ مگابایت نوشته شده باشد نه ۶۴ مگابایت: memory_limit = 256M

۳٫ فایل .htaccess را ویرایش کنید.

• اگر به فایل PHP.ini دسترسی نداشتید، می توانید این عبارت را به فایل .htaccess اضافه کنید: php_value memory_limit 256M

ادامه مطلب در سایت منبع

شاید گردش مالی بالا برای صاحبان کسب و کار رضایت بالایی به همراه داشته باشد، اما این بازدهی و سود بالاست که نقش مهم تری دارد. این جمله به خصوص برای کسانی که در دنیای دیجیتال و فضای وب تبلیغ میکنند صادق است. گاهی گردش مالی بالا و خرید مشتریان آنچنان توجه شان را جلب می کند که از مهم ترین فاکتور که سودآوری و بازدهی اکانت گوگل ادورزشان است غافل می مانند. افزایش گردش مالی و خرید مشتری موجب افزایش بازدهی تبلیغات گوگل ادز می شود.

منطقی و قابل درک است که فروش بالاتر به درآمد بالاتر منجر می شود. اما همیشه فروش مطرح نیست. در این مقاله، می خواهیم به شما نشان دهیم که چطور بازدهی و سودآوری و کسب و کار دیجیتال خود را از دو طریق افزایش دهید:

  • راه حل قدیمی: با تنظیمات نرخ مزایده یا نرخ پیشنهادی (bids)
  • راه حل جدیدتر: با کاهش میزان فروش

افزایش بازدهی و سودآوری تبلیغات در گوگل ادز

اگر از نتایج حاصل از تبلیغ در گوگل خود راضی نیستید، واضح ترین راهکار برای افزایش سودآوری تبلیغ در صفحه ی اول گوگل این است که تنظیمات نرخ مزایده یا نرخ پیشنهادی (bids) خود را هوشمندانه تر انجام دهید. از این راه می توانید بدون پرداخت هزینه ی اضافی نتیجه ی حاصل از ساخت اکانت ادوردز خود را افزایش دهید.

اگر تجربه و شناخت کم تری در این زمینه دارید کارشناسان ما در آماده اند تا به صورت ۲۴ ساعته مشاوره های مفیدی در زمینه ی انتخاب کلمات کلیدی کارآمد، راه اندازی کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز و انجام تنظیمات لازم برای رسیدن به بهترین نتیجه را در اختیارتان قرار دهند.

مشاوره رایگان

بهبود مزایده ها (bids) برای کاهش قیمت تبلیغات در گوگل

یک استراتژی کارآمد برای کاهش هزینه های تبلیغات حرفه ای در Google Ads تغییر نرخ مزایده و نرخ پیشنهادی (bids) هر کلمه ی کلیدی است. اگر نرخ فروش محصولات خود را از هزینه های خود کم کنید به سود خالص حاصل از فروش خود می رسید. بسیاری از مشتریان ما ۳۰ تا ۵۰ درصد از سود خالص خود را به تبلیغ اختصاص می دهند.این مسئله باعث می شود که هزینه ی تبلیغات را از کل سود خالص جدا کنیم تا فروش را در رده اول قرار دهیم.

این مورد به نیروهای تبلیغات این اجازه را می دهد که هدف بازگشت و هزینه های تبلیغات را برای یک محصول در نظر بگیرند. با جدا کردن درآمد حاصل از فروش هر محصول و کم کردن آن از هزینه ی تبلیغات. در زمان تعیین نرخ پیشنهادی bid در کمپین های فروش و سرچ، نیروی تبلیغات میتواند با افزایش یا کاهش نرخ پیشنهادی کلمات کلیدی به بازدهی بهتری برسد یا با مهندسی معکوس هزینه های نرخ پیشنهادی حداکثری را به سطح ایده آل برسانید.

تنظیم نرخ پیشنهادی کلمات کلیدی برای افزایش میزان سود دهی

کاربران اینترنت زمان ثابتی برای فعالیت در دنیای وب ندارند، یعنی ممکن است برخی گروهی از کاربران در بازه های زمانی متفاوت در روز نرخ تبدیل شما را افزایش دهند اما برخی از آن ها باعث کاهش این نرخ گردند و نحوه ی فعالیت کاربران مجازی بر اساس دستگاهی که در دست دارند (گوشی، تبلت،…) متفاوت است.

بدون انجام تنظیمات نرخ پیشنهادی bid adjustments باید کاربران تبدیل شده و کاربرانی که نرخ تبدیل بسیار پایینی داشته اند را با هم در نظر گرفته و میانگین عملکرد آن ها را ملاک عمل قرار دهید که پایین تر از میزان ایده آل شماست.

با انجام تنظیمات نرخ پیشنهادی می توانید جایگاه تبلیغ خود را برای کاربران با نرخ تبدیل بالا بهبود بخشیده و میزان ترافیک وب سایتتان را برای این کاربران افزایش دهید. در عوض جایگاه تبلیغتان برای کاربران با نرخ تبدیل پایین، افت خواهد کرد ( که این موضوع به کاهش هزینه های هرز شا کمک شایان توجهی خواهید کرد) نتیجه ی کلی این کار، افزایش نرخ تبدیل شما خواهد بود.

بهینه سازی سودآوری کمپین پی پی سی PPC، هزینه ی کمتر نتیجه ی بهتر

در برخی از موارد، تنظیمات نرخ پیشنهادی ممکن است برای کسب و کارشما کافی نباشد. اینجاست که باید به کاهش فروشتان فکر کنید. شاید این مسئله بر خلاف آنچه همیشه شنیده اید باشد، اما کمی صبر کنید تا بیشتر توضیح دهیم. به منظور سودآورتر کردن هر فروش، به فروش کمتری برای نرخ کلی سود ROASاحتیاج خواهید داشت.

دو راه حل کلی برای کاهش فروش در عین بالا نگه داشتن سود کلی وجود دارد. یادتان باشد که توجه به سود در مقایسه با گردش مالی منطقی تر است.

افزایش قیمت محصولات برای افزایش سودها

این موضوع احتمالا برای بعضی از نیروهای مارکتینگ و تبلیغات آشنا باشد اما برای عده ی دیگر مانند شیرجه در فضای مه آلود است اما چیزی که باید بدانیم این است که افزایش قیمت ها اگر درست انجام شوند می توانند به افزایش سوددهی بیانجامند.

واضح است که افزایش قیمت ها سودآوری به ازای هر خرید را افزایش می دهد اما وقتی هزینه های دیگر را فاکتور بگیرید می توانید سودآوری خود را فقط با افزایش میزان اندک قیمت ها، تا سه برابر بالا ببرید.

بعضی وقت ها کم، معنای بیشتر را دارد.

زمانی که کمپین گوگل ادز خود را می سازید و آن را بهینه سازی می کنید تعیین هدف نهایی بسیار اهمیت دارد. به دنبال فروش هستید یا گرفتن ترافیک بیشتر وب سایت؟ شاید هم به فکر افزایش آنچه برای هر کسب و کاری مهم ترین مسئله است یعنی سودآوری هستید؟ در اکثر مواقع، مورد آخر است که برای کسب و کار آنلاین شما موردی حیاتی و پر اهمیت است.

به علاوه، دستیابی به هزینه ی ایده آل CPC و انجام تنظیمات نزخ مزایده( نرخ پیشنهادی برای هرکلمه ی کلیدی) bid می توانید تنها با افزایش هوشمندانه ی قیمت فروش محصولات و کاهش میزان کلی سفارشات به سودآوری بیشتری رسیده و از رقبای قدرتمندتان پیشی بگیرید.

جنانچه در مورد ساخت اکانت گوگل ادز و یا راه اندازی کمپین های تبلیغات گوگل و کنترل و اداره ی هوشمندانه و هدفمند تبلیغات در گولگل سوالی دارید، کارشناسان ما به صورت رایگان در این زمینه اطلاعات جامع و مفیدی در اختیارتان قرار خواهند داد.

ادامه مقاله در سایت منبع

نوع جدیدی از تبلیغات گوگلی که در بالای صفحه ی نتایج جست و جوی گوگل جا خوش میکنند. درست زیر هدلاین و لینک نمایش تبلیغات متنی استاندارد، گوگل امکان اضافه کردن یک مجموعه عکس مانند چیزی که در اینستاگرام وجود دارد، قرار داده است.

علاوه بر هدلاین تبلیغ در گوگل، هر عکس با یک تگ لاین همراه خواهد بود. همین طور که کاربران عکس ها را ورق می زنند، هدلاین ( که مانند همیشه کاربران را به صفحه فرود تبلیغ شما راهنمایی می کند) در بالای صفحه نمایش خواهد داشت. در این نوع تبلیغ، می توانید حداقل چهار عکس و حداکثر ۸ عکس را وارد کرده و تگ لاین ۷۰ کاراکتری برای هر کدام در نظر بگیرید. از آنجایی که امکان اضافه کردن سه هدلاین متفاوت و جذاب برای تبلیغ در گوگل در اختیارتان هست، بهترین کار این است که همه موارد ممکن را امتحان کنید تا بتوانید تبلیغ در گوگل را به موثر ترین شکل ممکن انجام دهید.

تا جایی که آزمایش ها و نمایش های ابتدایی نشان داده اند، تبلیغات گالری گوگل ۲۵ درصد بیشتر از تبلیغات متنی استاندارد مخاطبان را درگیر کرده اند .

چرا گوگل به فکر طراحی تبلیغات گالری افتاد؟

مختصر و مفید اینکه، این تبلیغات در نشان دادن ویژگی های کسب و کار شما به کاربران موثر تر عمل میکنند.

کلمات به تنهایی می توانند ویژگی های بارز را بازگو کنند، اما وقتی که با چند عکس ترکیب شوند بهتر عمل خواهند کرد. نمایش تصویر جذاب و دلنشینی از محصول در کنار هدلاین تبلیغ، تاثیر بیشتری بر ذهن مخاطب میگذارد و او را به انجام خرید از شما ترغیب میکند.

چه کسی از تبلیغات گالری گوگل سود می برد؟

اگر چه خیلی ها تصور میکنند که این نوع از تبلیغ در گوگل، فقط به درد کسب و کارهای B2C می خورد اما کسب و کارهای B2Bهم می توانند از آن به نفع خود استفاده کنند.

بگذارید با کسب و کارهای B2C شروع کنیم. اگر خدمات ارائه شده توسط رستوران ها، باشگاه های ورزشی، هتل ها و آژانس های مسافرتی، تصویر محور باشند، باید تبلیغات گالری گوگل را امتحان کنند. با قابلیت نمایش دادن خدمات و محصولات و یا تجربیات متعدد – یا ویژگی های مختلف یک محصول یا سرویس و تجربه در یک تبلیغ واحد، می توانید به بهترین نحو خودتان را معرفی کنید.

و اما کسب و کارهای B2B که به ظاهر کمتر از تبلیغات گالری گوگل سود می برند. اگر در کار فروش نرم افزار یا ارائه سرویس های دیجیتال مارکتینگ به استارتاپ ها هستید، در اولین نظر، قرار نیست چیزی از تبلیغات گالری گوگل نصیبتان شود. اما باید بگوییم این تصور اشتباه است. به جای فکر کردن به محصول یا خدمات، شما باید به روند و مسیر طی شده توسط مشتریان خودتان خوب فکر کنید واینکه چطور میتوانید به شکل تصویری ازآنها برای جذب مخاطب استفاده کنید. می توانید از قابلیت گالری تبلیغ در گوگل برای نشان دادن موفقیت هایی که مشتریان شما با استفاده از خدماتتان به آن می رسند، استفاده کنید.

مقاله دیگر :   الزامات و ممنوعیت ها در موردرایامارکتینگ (آموزش قدم به قدم)

بیشتربدانید: تبلیغات یوتیوب

چرا بهتر است از تبلیغات گالری گوگل استفاده کنیم؟

برای جواب دادن به این سوال شاید لازم باشد به علم عصب شناسی رجوع کنیم:

  • سرعت پردازش تصویر در مغز ۶۰۰۰۰ برابر سریع تر از متن است.
  • افراد تاثیر گذاری اولیه را در ۵۰ میلی ثانیه ی اول میگذارند
  • …..و تصاویر را در ۱۳ میلی ثانیه پردازش میکنند
  • مصرف کنندگان تمایل بیشتری به خاطر سپردن محتواهای بصری دارند.
  • افراد آنچه میبینند را در مقایسه با آنچه می خوانند ۸۰ درصد بیشتر به خاطر می آورند.

خیلی ساده است، تبلیغات گالری گوگل جذاب ترند، چرا که تصاویر در کل تاثیر گذارتر بوده و به نسبت متن خالی، بیشتر در خاطر می مانند. فکر اینکه با تبلیغات متنی می توان تاثیر طولانی مدت بر روی مخاطب گذاشت را از سرتان بیرون کنید. با اضافه کردن تصویر، شانس بیشتری برای درگیر کردن مخاطب با تبلیغتان خواهید داشت.

بگذارید به بحث بازاریابی برگردیم. عامل دیگری که تبلیغات گالری گوگل را به نسبت تبلیغ در گوگل به شکل متنی، موثرتر میکند چرخشی بودن آنهاست، درست مثل فیس بوک و اینستاگرام. خیلی از کسب وکارهای بزرگ با استفاده از این تبلیغات در فیس بوک به نتایج و بازگشت سرمایه ی چشم گیری رسیده اند.

مشخصاً، کاربران به تبلیغات تصویری قابل ورق زدن واکنش بهتری نشان می دهند. درست است که از شبکه های اجتماعی و موتورهای جست و جو با دو پس زمینه ی ذهنی کاملاً متفاوت برخورد می کنند. اما اگر اینستاگرام می تواند چرا گوگل نتواند توجه مخاطبان را به هنگام جست وجوی کلمه کلیدی مورد نظر به خود جلب کند؟

نتیجه اینکه

محتوای کامل در سایت منبع

اگر با نحوه و راه اندازی کمپین ها آشنایی دارید، خوب میدانید که ساختن یک کمپین با هدف جذب مشتری فقط چند کلیک با شما فاصله دارد. اما اگر کارکشته ی عرصه ادوردز باشید خوب میدانید که جذب سرنخ باکیفیت به صورت ماهیانه به تلاش بیشتری احتیاج دارد. در این مقاله روش ساخت و راه اندازی یک کمپین موفق تبلیغ در گوگل با هدف جذب سرنخ را در چهار مرحله با هم مرور می کنیم.

تبلیغات کلیکی گوگل، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ بیست و پنج درصد از پرسودترین تبلیغات کلیکی در دسکتاپ و ۵۰٪ تبلیغات پربازده در موبایل را به خود اختصاص داده اند.

کدام کمپین مناسب تر است؟

یک کمپین تبلیغ در گوگل که هدفش جذب سرنخ های باکیفیت و مرتبط با کسب و کار شماست، کمپین سرنخ گوگل ادوردز نام دارد. کسب و کارهایی که فرایند خرید زمان بری دارند مانند خدمات مربوط به بیمه و مشاورین املاک با استفاده از کمپین های سرنخ تبلیغ در گوگل شانس فروش خود را بالاتر می برند. آنها از طریق این نوع کمپین تبلیغ در گوگل، ترافیک زیادی را به صفحه ی فرود خود می کشانند تا به اطلاعات تماس بازدیدکنندگان برسند.

تبلیغات گوگلی اورجینال، همان تبلیغاتی هستند که در نتایج جست و جو ها، بالای صفحه ی اول و گاهی در قسمت پایین آن نمایش داده می شوند. با گسترش خدمات تبلیغاتی گوگل این نوع تبلیغات به نام تبلیغات جست و جویی گوگل ادز نام گذاری شدند.

تبلیغات کلیکی گوگل با نرخ بازگشت سرمایه مثبت ( ۲ دلار به ازای هر دلار هزینه برای تبلیغات در گوگل) جز پربازده ترین تبلیغات آنلاین به حساب می آیند. از آنجاییکه هر بازدیدکننده قبلاً کالا و خدمات مرتبط را در گوگل جست و جو کرده اند، سرنخ های باکیفیتی به نسبت آنهایی که از طریق سایر پلتفورم های گوگل ادز جذب می شوند هستند.

مرحله اول: کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنید

راه اندازی کمپین تبلیغات در گوگل با کلمه ی کلیدی اصلی – تور چارتری – و سرازیر کردن سرنخ ها به سمت صفحه ی فرود مورد نظر خیلی اغواگرانه به نظر می رسد. گوگل حتی تبلیغ کنندگان را ترغیب می کند یک صفحه فرود مختص تبلیغ در گوگل خود داشته باشند.

نکته ی کار در انتخاب کلمات کلیدی مناسب و نحوه استفاده از آنها در تبلیغات گوگلی است. کلمات کلیدی رایج و اصلی خیلی نرخ تبدیل بالایی ندارند.

مجبور نیستید برای سرنخ های خود خیلی خرج کنید. چرا؟ چون کلمات کلیدی طولانی و دقیق تا ۳۶٪ بیشتر به تبدیل سرنخ ها به مشتری منجر می شوند. ( کلمات کلیدی طولانی و دقیق نسبت به کلمات کلیدی جامع تر و اصلی رقابت کمتری دارند) این میزان ده درصد بیشتر مقدار معمول است.

اما چطور این کلمات کلیدی جادویی را پیدا کنیم؟

آیا قبلاً از طریق اورگانیک ترافیک به سایت خود آورده اید؟ از اطلاعات مربوط به آن استفاده کنید.

چنانچه در گذشته یک کمپین سئو با هدف جذب سرنخ راه اندازی کرده اید کار برای تان آسان تر می شود. م یتوانید از اطلاعات موجود در داشبورد گوگل آنالیتیکس خود استفاده کرده و صفحه ها و کوئری هایی که بیشترین نرخ تبدیل را برای تان داشته اند بشناسید. این اطلاعات می توانند به شما در انتخاب کلمه مناسب کمک کنند.

در عوض، در این قسمت می توانید ببینید کدام صفحات از وبسایت بیشترین نرخ تبدیل و ترافیک اورگانیک از گوگل را داشته اند. بعد از این مرحله، باید سری به گزارش کوئری ها بزنید.

بعد از بررسی این اطلاعات، صفحات فرودی که بیشترین نرخ تبدیل را از طریق جست و جوی ارگانیک داشته اند بهترین گزینه ها برای تمرکزکمپین های تبلیغ در گوگل هستند.

با استفاده از تمامی جست و جوهای مرتبط به همراه حجم جست و جو و میانگین هزینه مزایده bid برای هر کلمه کلیدی را می توانید ببینید. باید کلمات کلیدی پرکاربرد و مرتبط با خدمات خاص خود را که رقابت و هزینه ی کمتری دارند را از میان آنها انتخاب کنید.

هنگام راه اندازی کمپین تبلیغ درگوگل، فقط نگاه کردن به حجم جست و جو و هزینه ی مزایده هر کلمه کلیدی کافی نیست. هنگام ساخت یک کمپین تبلیغات گوگلی با هدف جذب سرنخ، تمرکز بر روی خدمات خاص کسب و کارتان می تواند بازدهی چندبرابری داشته باشد.

امیدوارم اطلاعات بالا برای تان مفید بوده باشد. اگر نکته ای مد نظر دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ادامه مطلب

از انتخاب رستوران مناسب برای دورهمی های دوستانه گرفته تا انجام مهم ترین خرید ها مانند خرید خانه یا ماشین، جست و جو در گوگل، شاید اولین و سریع ترین گزینه برای رسیدن به بهترین انتخاب باشد. پس جای تعجب نیست که بسیاری از شرکت ها برای تبلیغات پولی خود در گوگل هزینه می کنند. آنها می دانند مشتریان، نزدیک ترین مکان برای دریافت پرسش های خود را گوگل می دانند. پس تبلیغات در گوگل ارزش هزینه کردن را دارد. در ادامه راهکارهای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل را بررسی خواهیم کرد.

چرا تبلیغ در گوگل؟

اما وقتی پای هزینه به میان می آید، شرکت ها همواره مسائلی مانند کنترل بودجه را در دستور کار خود قرار میدهند. تبلیغات در گوگل هم از این قاعده مستثنی نیست. پس نیروی متخصص تبلیغ در گوگل باید بتواند با کمترین هزینه ی ممکن، بیشترین نمایش و نرخ تبدیل مشتری را داشته باشد.

چگونه هزینه ی تبلیغات در گوگل را کاهش دهیم؟

در مقاله ی قبلی به چند مورد از عواملی که باید در بهبود کارآیی کمپین های تبلیغات در گوگل به آنها توجه کرد، اشاره کردیم. در این مقاله عوامل دیگر را نام خواهیم برد.

نرخ تبدیل CTR

نرخ تبدیل علاوه بر اینکه برای سنجش میزان موفقیت کمپین تبلیغات در گوگل مورد استفاده قرار می گیرد، نخستین دلیل استخدام نیروی تبلیغات در گوگل است. نرخ تبدیل هر کمپین را از طریق میزان کلی کلیک ها می توان به دست آورد. از آنجایی که نرخ تبدیل به صورت درصد نمایش داده می شود اگر کمپین ۱۰۰ کلیک داشته باشد و نرخ تبدیل آن ۱۰ باشد ۱۰/۱۰۰ به این معنی است که نرخ تبدیل ۱۰ درصد است.

مدیران کمپین معمولا به نرخ تبدیل توجه می کنند اما همیشه کمپین ها را بیشتر بر اساس افزایش نرخ کلیک بهینه می کنند نه نرخ تبدیل.

حالا می دانید که زمان تعیین اهداف کلی کمپین ها، بهتر است بر روی نرخ تبدیل تمرکز کنید تا نرخ بازدید و کلیک. اگر چه، برای افزایش نرخ تبدیل اکانت شما باید حداقل ۱۵ تبدیل در ۳۰ روز اخیر داشته باشد.

سهم نمایش تبلیغ Impression Share (CPM)

وقتی فردی تبلیغ شما را می بیند صرف نظر از اینکه روی آن کلیک کند یا نه، سهم نمایش تبلیغ شما بالا می رود. بالا بودن میزان سهم نمایش، موفقیت کمپین تبلیغات در گوگل را تضمین نمی کند چرا که میزان تاثیرگذاری تبلیغ شما را نشان نمی دهد.

با این وجود، مقدار کلی سهم نمایش تبلیغ در گزارشات موفقیت هر کمپین نقش مهمی ایفا می کند.

با تقسیم کردن نرخ کلی سهم نمایش هر کمپین بر نرخ کلی سهم نمایشی که کمپین شما واجد شرایط دریافت است، گوگل این پیام ضمنی را می رساند که:

میزان نمایشی که تبلیغ شما واجد دریافت است با استفاده از معیارهای مختلفی از جمله، تنظیمات هدف، وضعیت تایید و کیفیت تخمین زده می شوند. اطلاعات مربوط به سهم نمایش تبلیغ برای کمپین ها، گروه تبلیغات، گروه محصول ( برای کمپین های مخصوص خرید) و کلمات کلیدی نشان داده می شوند.

سهم نمایش تبلیغ به نیروهای دیجیتال مارکتینگ دیدی رقابتی می دهد. دانستن این نکته که یکی از کلمات کلیدی شما ۵۰ درصد نمایش داشته، نشان میدهد ۵۰ درصد مابقی را رقبای شما در دست گرفته اند.

به ازای بالا بردن سهم نمایش تبلیغ خود، سهم نمایش تبلیغ رقیب را پایین می آورید. اگر به دنبال بالا بردن سهم نمایش تبلیغات آن ها هستید باید بودجه و هزینه ی مصرفی bid تبلیغات خود را بالا ببرید.

میانگین جایگاه تبلیغ یا Average Position

گوگل تقریبا برای هر کوئری تعادلی بین نتایج ارگانیک و پولی برقرار می کند. تبلیغات در گوگل یا بینگ می تواند در بالای صفحه ی نتایج اورگانیک موتور جست و جو نتایج جستجوی گوگل در جایگاه نخست نمایش داده شوند و درست زیر آن تبلیغ بعدی در جایگاه دوم و به همین ترتیب تا آخرین تبلیغ.

جایگاه میانگین تبلیغ Average Position نشان می دهد که تبلیغ شما در اکثر مواقع در چه جایگایی نمایش داده می شود. گوگل نمیتواند تبلیغی را که بیشترین میزان هزینه مزایده bidder را پرداخت میکند همواره در جایگاه نخست قرار دهد بنابرای ن Average Position بر اساس رتبه ی تبلیغ تعریف کرده است.

از آنجایی که تبلیغات اول تا سوم بالای نتایج ارگانیک قرار می گیرند، خیلی از کسب و کارها که بر روی تبلیغات در گوگل تمرکز دارند دوست دارند تبلیغشان در جایگاه اول قرار بگیرد. قرار گرفتن در جایگاه نخست همیشه جذاب بوده اما بیشتر به شکل نوعی تعصب در آمده، چرا که اولین نمایش همیشه به معنی دریافت بهترین نتیجه نیست.

بعضی از تبلیغات ممکن است در جایگاه چهارم نرخ تبدیل بالاتری داشته باشند، نسبت به تبلیغی که در جایگاه اول قرار دارد. پس باید برای محاسبه ی بازده کمپین همیشه مراقب Average Position باشید، اما از آن به عنوان شاخص هدف استفاده نکنید.

کسب بودجه Budget attainment

نیروهای همواره برای راه اندازی کمپین های تبلیغ گوگلی میزان مشخصی بوجه اختصاص می دهند. کسب بودجه نشان می دهد آژانس تبلیغاتی یا نیروی تبلیغ در گوگل تا چه حد می تواند بودجه ای که هزینه کرده را بازگرداند.

بیشتر بازاریابان گوگلی وقتی صحبت از عملکرد تبلیغات در گوگل به میان می آید خیلی به کسب بودجه توجه نمی کنند علیرغم اینکه اطلاعات بسیار مفیدی از نحوه ی مدیریت کمپین ها دراختیارشان قرار می دهد.

دلیل اینکه بازاریابان بیشتر یا کمتر از بودجه ی اختصاص داده شده هزینه می کنند این است که ارائه ی بهترین پیشنهاد در مزایده و دریافت بهترین نتیجه از طریق هماهنگ شدن با نوسانات جاری در مزایده ی تبلیغ در گوگل ( کاری که نیازمند نظارت و بهینه سازی مداوم باشد) کار دشواری است.

صرف نظر از سختی اش، کسب بودجه یکی از شاخص های کلیدی عملکرد است که در زمینه ی تبلیغات در گوگل باید لحاظ شوند. حالا به شاخص های کلیدی عملکرد کمپین های تبلیغات در گوگل آشنایی دارید. یادتان باشد از اولین قدم ساختن کمپین ها تا مدیریت و کنترل کیفیت آنها تمامی موارد شاخص ها را متناسب با هدفی که آن کمپین مشخص دارد در نظر داشته باشید.

در این مطلب افزایش بازدهی تبلیغات گوگل را بررسی کردیم. اگر میخواهید تبلیغ شما در گوگل با صرف کمترین هزینه ی ممکن بهترین نتیجه را داشته باشد، علاوه بر خواندن این مقاله می توانید از مشاوره های کارشناسان ما هم کمک بگیرید. کارشناسان متخصص در افراک همواره با روی گشاده، آماده ی کمک به شما در پاسخ گویی به سوالات مربوط به تبلیغات در گوگل هستند.

ادامه مطلب در سایت منبع