جدید ترین مقالات - توسعه فردی، روانشناسی،سبک زندگی،آموزش های کاربردی،علمی، فرهنگی خبری
معرفی روش های خلاقانه برای 
سبک محتوا

معرفی روش های خلاقانه برای سبک محتوا

برای کسب یک جایگاه مناسب در موتور جست و جو نیاز است تا چارچوب های تعیین شده از سوی گوگل را رعایت کنید؛ یکی از این اصول توجه به میزان چگالی کلمات کلیدی به کار رفته در محتوای تولید شده است.

Keyword Stuffing یا استفاده بیش از اندازه ی کلمه هدف، روشی است که با کمک آن فرد می توانست به گوگل کلمه کلیدی مورد نظر را نشان دهد و همینطور با استفاده از این روش، رتبه گرفتن سایت با کلمه کلیدی مورد نظر را به گوگل می فهماندند.

با توجه به آپدیت شدن الگوریتم های گوگل، این روش در حال حاضر کاربردی ندارد و نباید مورد استفاده قرار بگیرد و در صورت استفاده از آن، به نوعی دچار تخلف شده اید. در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که تا چه اندازه باید از کلمه کلیدی هدف استفاده کرد؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

Keyword Stuffing چیست؟

از جمله روش های قدیمی سئو داخلی برای بهبود رنک سایت و بهینه سازی موتورهای جستجو استفاده از Keyword stuffing یا بمباران متن توسط کلمات کلیدی می با شد. در این روش سئوکارها کلمات کلیدی را در عنوان صفحه، متن اصلی و حتی متا دیسکریپشن و به صورت بولد شده بارها و بارها استفاده می کنند؛ تا صفحه از این کلمه کلیدی پر شود.

بهره وری-بهینه سازی

درست است که استفاده از کلمات کلیدی در صفحه ضروری است، اما نباید در به کار بردن آن افراط کرد.

مسلما وقتی کاربر وارد صفحه ای شده و یک کلمه کلیدی را به تعداد زیاد در قسمت های مختلف صفحه مشاهده می کند، هیچ رغبتی برای ماندن در آن صفحه نداشته و سریعا آن را ترک می کند.

شاید در گذشته افراد می توانستند با بمباران صفحه از کلمات کلیدی جایگاه خوبی در موتورهای جست و جو به دست آورند، اما امروزه با پیشرفته تر شدن الگوریتم های هوشمند گوگل مانند الگوریتم پاندا و رنک برین معرفی شد؛ این الگوریتم برای رتبه بندی صفحات فاکتورهای خود را به همه اعلام نمود و Keyword Stuffing به طور قطع کارایی خود را از دست داد. رنک برین علاوه بر فاکتورهایی که دارد قادر است بین کلمه کلیدی و محتوا ارتباط معنایی را تشخیص دهد. بنابرای ن این روش نه تنها برای وب سایت شما مفید نخواهد بود، بلکه اگر ربات های گوگل تشخیص دهند که در یک وب سایت از روش Keyword stuffing استفاده شده است و چگالی کلمات کلیدی در متن به صورت غیر طبیعی است، سایت شما را اسپم می کنند.

ما می توانیم این اطمینان را به شما بدهیم که شاید با استفاده از کیورد استافینگ بتوانید در کوتاه مدت رنک خود را بهبود بخشید، ولی قطعا در طولانی مدت اسپم خواهیدشد. پنالتی شدن نه تنها رتبه سایت را در گوگل کاهش می دهد بلکه ممکن است صفحات مورد نظر نیز از ایندکس گوگل خارج شوند.

چه منفعت و ضرری برای سئو سایت دارد؟

سئو سایت

امروزه استفاده از کیورد استافینگ برای بهبود سئو سایت کار عاقلانه ای به نظر نمی رسد و ضررهای احتمالی آن بیشتر از منفعت آن است. بهتر است وب سایت ها بر روی تولید محتوای قوی سرمایه گذاری کنند. با استفاده از این روش سئو کلاه سیاه، قطعا در دراز مدت جایگاه خود را در گوگل از دست می دهید و علاوه بر آن توسط گوگل جریمه خواهید شد.

محتوا پادشاه است

گوگل اجازه نمی دهد تا شما با تولید محتوایی کسالت آور و خسته کننده مخاطبان را خسته کنید. همچنین دیدن این سبک محتوای کسالت آور برای مخاطبانی که به تازگی وارد سایت شما شده اند، تجربه کاربری بسیار بدی رقم می زند. این امر سبب می شود تا Bounce Rate سایت افزایش یابد و رشد نرخ بانس ریت رتبه سایت شما را به مقدار زیادی کاهش می دهد.

ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

در واقع شاید بتوانید گوگل را دور بزنید ولی قطعا نمی توانید مشتریان وفادار ایجاد کنید! البته منظور این نیست که اصلا از کلمات کلیدی استفاده نکنید، بلکه باید حداقل keyword density مورد نیاز در Title ، Meta DescribtionوAlt تصاویر را داشته باشید.

تکنیک تکرار کلمات کلیدی از کجا شروع شد؟

در ابتدا که موتورهای جستجو طراحی شدند، الگوریتم هایی که در آن زمان طراحی و اجرا شدند بسیار ساده بودند که قادر به تشخیص مفهوم محتوا نبودند و حتی کلمات و مفهوم کلمات را نمی توانستند تشخیص دهند. اصول کار این الگوریتم ها به این شکل بود که برای تشخیص موضوع مربوطه، عباراتی که بیشتر در صفحه تکرار می شدند را تشخیص داده و جایگاه مناسبی برای آن صفحه در نظر می گرفت.

به همین منظور متخصصین سئو برای رتبه گیری در کلمه مورد نظر، عبارات را تا جایی که ممکن بود در محتوا تکرار می کردند. با گذشت زمان و توسعه یافتن الگوریتم های گوگل همچون الگوریتم مرغ مگس خوار و الگوریتم Rank Brain روی کار آمدند که قادر به شناسایی ارتباط معنایی بین کلمات و کیفیت محتوا شدند. با افزایش هوش ربات های گوگل، کم کم تکرار کلمه کلیدی کمتر و کمتر شد و به جایی رسید که استفاده از روش keyword stuffing از روش های اسپم شناخته شد.

تکنیک های رایج برای تکرار کلمه کلیدی

به جای استفاده غیراصولی از کلمات کلیدی می توانید از روش هایی جایگزین استفاده کنید؛ تا هم توسط گوکل جریمه نشوید و هم بتوانید محتوایی جذاب برای بازدیدکنندگان خود تولید کنید. برای این منظور می توانید از چند تکنیک ساده و اصولی استفاده کنید:

در ابتدا سعی کنید کلمه کلیدی که برای هر صفحه در نظر می گیرید از نظر محتوایی با صفحه شما همخوانی داشته باشد. حتما کلمه کلیدی خود را در پاراگراف اول متن استفاده کنید. می توانید با کمی ذکاوت به جای تکرار غیرمنطقی کلمات کلیدی معادل انگلیسی آن به کار ببرید، خیلی خوب است که از کلمات مترادف و نزدیک به آن بهره برده و از عبارات جایگزین برای کلمه کلیدی استفاده کنید. همچنین به شرح و بسط موضوعاتی بپردازید که از نظر معنایی هم راستا با مفهوم مورد نظر شما هستند.

حتما توجه داشته باشید که کلمه کلیدی را یک بار در تیتر اصلی و در حداقل یک بار در سرتیترها به کار ببرید.؛ زیرا استفاده نکردن از کلمه کلیدی و یا کم بودن چگالی آن نیز برای جایگاه شما مخرب خواهد بود؛ لذا تعادل را در سئو سایت رعایت کنید.

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای  موتور های جستجو

سعی کنید با رعایت چگالی کلمه کلیدی، توضیحات متا و عنوانی جذاب بنویسید؛ با این روش می توانید تعداد کلمات کلیدی به کار رفته در متن را بهینه سازی کرده و یک محتوا غنی برای مخاطبان خود ایجاد کنید

Keyword Stuffing در کجا استفاده می شود ؟

Keyword Stuffing در قسمت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان مثال در:

  • محتوا
  • عنوان صفحات
  • توضیحات صفحه

کلمات کلیدی، در هر یک از موارد بالا به شکل آزار دهنده ای در محتوا، عناوین صفحات و حتی توضیحات صفحه تکرار می شد. که استفاده بیش از اندازه کلمه کلیدی، متن را برای خواننده کسل کننده و بی معنی می ساخت.

حال با آپدیت شدن زود به زود الگوریتم های گوگل، دیگر این ترفندها جوابگوی رتبه گرفتن و بالا آمدن کلمه کلیدی نیست و حتی توصیه می شود فقط یک بار از کلمه کلیدی در عنوان و یا توضیحات متن استفاده کنید (کلمه کلیدی و مترادف کلمات کلیدی باید در توضیخات متن و عنوان وجود داشته باشد).

توصیه می شود به هیچ عنوان از کلمات کلیدی با تکرار زیاد همچنین لینک دادن بیش از حد آن به یک صفحه به شدت خود داری کنید زیرا موجب پنالتی سایت خواهد شد.

راهکارهای جلوگیری از Keyword stuffing

برای جلوگیری از Keyword stuffing بهتراست از دیدگاه مخاطب به موضوع نگاه کنید. اگر شما به عنوان یک فرد وارد این صفحه شوید، جذابیت بصری آن برای شما کافیست یا خیر؟ آیا تکرار بیش از حد یک کلمه شما را آزار نمی دهد؟ بدانید که هدف شما از ایجاد یک صفحه، تولید محتوایی باکیفیت و مناسب با نیاز کاربر است؛ پس هدف اصلی خود را فراموش نکنید.

سعی کنید به جای استفاده بیش از حد و غیر منطقی از کلمات کلیدی، با برنامه ریزی مناسب آن ها را در جای صحیح خود به-کار ببرید.

به جای تکرار کلمه کلیدی از چه کلمه ای استفاده کنیم؟

گوگل سعی دارد به جای توجه به تعداد و تکرار کلمه کلیدی هدف، به مفهوم کلمه کلیدی و کیفیت محتوا، برای رتبه بندی سایت استفاده کند و جایگاه ها را مشخص نماید. که در این رابطه روش های مختلفی وجود دارد از جمله؛

  • بهترین روش های جایگزین Keyword Stuffing
  • استفاده از کلماتی که هم خانواده کلمات کلیدی است و یا هم معنی آن است
  • استفاده از معادل انگلیسی کلمه کلیدی
  • استفاده از عباراتی که توصیف کننده کلمه کلیدی هستند
  • استفاده از ترکیب های متنوع

با استفاده از تکنیک های بالا می توانید به راحتی به جای تکرار کلمه کلیدی، کلمات مفهومی آن را به کار ببرید که از لحاظ گوگل هم مشکلی پیش نیاید.

آیا تکرار کلمه کلیدی همیشه موجب جریمه سایت می شود؟

با وجود کیوورد استافینگ بیش از اندازه برخی از سایت ها، آن ها باز هم در نتایج اول گوگل قرار گرفته اند و این همیشه این سوال بوده است. و اینکه آیا باید تا تعداد مشخصی از کلمه کلیدی استفاده کنیم؟ برای پاسخ به این سوالات چندین نکنه در ادامه آمده که باید به آنها توجه کنید:

  • گوگل همیشه دوست دارد به سایت هایی که محتوای با کیفیتی دارند، امتیاز دهد؛ زیرا این برای کاربران وی اهمیت دارند.
  • به یاد داشته باشید، محتوایی که تولید کردید در صورتی که برای کاربر جذاب و کاربردی باشد، هرگز از نظر گوگل دچار تخلفی نشده اید.

  • دقت کنید که نیازی به تمرکز بر روی تعداد تکرار یک عبارت در صفحه و یا حذف آن از بخش هایی از مقاله خود ندارید. هیچ عدد مشخص و استانداردی برای تعداد استفاده از یک کلمه در صفحه وجود ندارد.
  • برای جلوگیری از جریمه شدن، سعی کنید کلمه کلیدی را تا جایی که مفهوم متن حفظ شده باشد، آورده شود و تلاش نکنید ما بین عبارات آن را اضافه کنید و موجب بی معنی شدن عبارات برای کاربر شود.

چه تعداد کلمات کلیدی خطر جریمه را از سایت دور می کند؟

برای اینکه بتوانید نرخ بهینه چگالی کلمات کلیدی به کار رفته در محتوای خود را محاسبه کنید، باید تعداد کلمات کلیدی را بر تعداد کل کلمات متن تقسیم کنید و عدد به دست آمده را در ۱۰۰ ضرب کنید تا درصد مورد نظر به دست آید.

عدد ثابتی برای این پارامتر وجود ندارد؛ چگالی حدود ۲ درصد عدد مطلوبی برای شماست. نیازی نیست خیلی روی این عدد متمرکز شوید، چون ممکن است با داشتن محتوایی ارزشمند و دارا بودن درصد چگالی بالاتر رتبه بهتری در گوگل به دست آورید؛ با این وجود سعی کنید چگالی کلمه کلیدی بین ۱ تا ۳ درصد باشد.

چه تفاوتی بین Keyword stuffing و Responsible Keyword optimization و یا بهینه سازی آگاهانه کلمه کلیدی وجود دارد؟

مرز باریکی بین کیوورد استافینگ و بهینه سازی آگاهانه کلمه کلیدی وجود دارد. شما باید در استفاده از کلمات کلیدی در متن سئو شده خود آگاهانه عمل کنید؛ نه با پرکردن بیش از حد متن از کلمات کلیدی نرخ پرش صفحه را بالا ببرید و نه آن قدر چگالی کلمه کلیدی را در متن پایین بیاورید که از هدف اصلی خود دور شوید.

شما می توانید با استفاده بهینه از کلمات کلیدی در محتوای تولید شده به خوبی Responsible Keyword optimization را در دستور کار خود قرار دهید. در این روش شما سعی می کنید محتوایی مطلوب و منطبق بر اصول تولید کنید و کلمات کلیدی را در جایگاه مناسب خود استفاده کنید.

ما در این مقاله به سوال keyword stuffing چیست پاسخ دادیم و امیدواریم از برای تان مفید بوده باشد.

ادامه مطلب در سایت منبع

بیشتر بازاریابان و استراتژیست­ های برندسازی متوجه خطرات تناقضات برند و ناسازگاری ­های آن شده ­اند. بدون وجود، لوگویی که به خوبی تعریف شده باشد، راهنمای طرح رنگ، و صدای برند متمایز، برند شما در ذهن مشتریان باقی نمی ­ماند. و اگر مصرف ­کنندگان نتوانند برند شما را به یاد بیاورند، شما هیچ شانسی در قبال رقبایتان نخواهید داشت.

در حالی که برندها در تلاش مستمر برای تایید تصویر بصری قوی خود هستند، اینترنت به دلیل عدم پوشش تناقضات کوچک بدنام شده است، چراکه بسیاری از آنها در مکان­ های غیر منتظره­ای ساکن شده ­اند.

برای آنکه مطمئن شوید، تمام اصول و مبانی­ برند را در مورد خود پوشش داده ­اید، ۶ موقعیت رازآلود، که تناقضات برند در آنها بیشتر مستعد مخفی شدن هستند، را مشخص خواهیم کرد. از توضیحات تفصیلی مربوط به محصولات ­تان گرفته تا ایمیلی که قصد ارسال آن را دارید.

وضوح بازاریابی محتوا : فهرست صدا و راهنمای لحن برند را جهت رفع تناقضات موجود چک کنید

مقاله دیگر :   ترفندها و نکته های طلایی دربارهچارت تولید محتوا که حتما در نظر بگیرید

بازاریابی

فرقی ندارد تیم بازاریابی شما با دو نفر تشکیل شده باشد یا ۲۰ نفر، نهایتا سبک ­های نوشتاری شما متفاوت خواهد بود. مورد استفاده قرار دادن رنجی از لحن های نوشتاری، راه خوبی برای جلب توجه مخاطبان است؛ اما میان تنوع جالب توجه در نوشتن محتوا و سبک های نوشتاری که منجر به ناهماهنگی در محتوا می­ شود، خط باریکی وجود دارد. و زمانی که سبک های نوشتاری و محتواهای بصری منتشر شده در پست­ های وبلاگ بسیار متنوع باشند، رهبران شما دچار سردرگمی در مورد پیامی که سعی دارید به مخاطبان تان برسانید، می شوند.

چگونه این تناقض برند را حل کنیم؟

یک راهنمای سبک خوب شامل راهنمایی ­های مفید برای لحن­ هایی که محتوای برند باید به خودش بگیرد، می شود. نویسندگان محتوا در هر پلتفرمی باید راهنمایی مناسب برای تولید محتوا داشته باشند تا برند دچار تناقض نشود.

نتایج موتورهای جستجو : نقاط ضعف راهنماهای برند سازمان دهی شده به عنوان یکی از تناقضات برند

وقتی به اطلاعات نیاز دارید ، معمول ترین روش به دست آوردن اطلاعات برای شما چیست؟

احتمالا جواب اکثر شما google خواهد بود. این گزینه در مورد افرادی که به دنبال برند شما هستند هم صدق می­ کند. گذشته از آن، گوگل به عنوان روشی قابل اعتماد برای یافتن اطلاعات به شمار می ­رود. مشکل آنجا است که، این می­ تواند خبر بدی برای برندها باشد. از آنجایی که گوگل در منبع یابی وب بسیار خوب است، آنها هر چیزی که به برند شما مربوط باشد را به نمایش در می ­آورند حتی لوگوهای تاریخ گذشته برندتان، عیب و نقص ­های محصولات تان و توضیحات نادرست در مورد شرکت ­تان. ­

چگونگی رفع این تناقض برند؟

اگر نمی­ خواهید هر بار که لوگو برندتان به شکلی نادرست مورد استفاده قرار می گیرد به دنبال افراد، وب­ ها را زیر و رو کنید، سعی کنید از رویکردهای پیش فعال استفاده کنید. با به نمایش گذاشتن صحیح برندتان در موقعیتی ثابت و در معرض دید افراد، می ­توانید از استفاده نادرست از برندتان جلوگیری کنید. می توانید از پلتفرمی ابری استفاده کنید که به راحتی در اختیار قرار گیرد و به سرعت به دارایی­ های برند و کاربرد راهنمای آن دسترسی داشته باشد.

می­ توانید در سایت خود صفحه ­ای تحت عنوان راهنمای برند ایجاد کنید که کاربران به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. یا از طریق لینک دادن به صفحه ی اصلی برند آنها را از استفاده ­های صحیح از دارایی ­های برندتان آگاه کنید.

توضیحات محصولات وبسایت : متون سازگار جهت جلوگیری از تناقضات برند

یکی از موقعیت­ های اصلی با پتانسیل بالا برای خطای تناقضات برند، در توضیحات محصولات و صفحات ویژگی­ های محصولات، ظهور می یابد. این پیام های تبلیغاتی و توضیحات، خصوصا به دلیل متفاوت بودن با برند و انواع دیگر متون تبلیغاتی، بدنام هستند؛ چراکه این متون به شدت جزئی بوده و اغلب دچار تغییر می شوند.

چگونگی رفع تناقض برند در این مورد؟

بهترین راه برای آنکه وب سایت خود را به روز نگه دارید آن است که برنامه ­ی ممیزی و بازرسی برای آن قرار دهید. برای اطمینان از آنکه فرآیند به صورت یکنواخت به فعالیت خود ادامه دهد، مداخله ­ی رهبران سایر بخش­ های سازمان را کنترل کنید. تیم بازاریابی شما می ­تواند در تصحیح متن تبلیغات کمک کند، تیم محصولات از صحت آن اطمینان می ­یابد، و تیم فروش می تواند اطلاعات مربوط به قیمت را بررسی کند. بازرسی­ های وب سایت در صورتی که سال ها پیش آن را راه ­اندازی کرده­ باشید، می ­تواند به عنوان یک چالش در نظر گرفته شود، بنابرای ن سعی کنید خود را عادت بدهید که هر شش ماه سایت خود را ممیزی و بررسی کنید.

اگر سایت شما نماینده­ ی مجموعه­ ای از کالا و خدمات است باید سازگاری بین تمام آنها را حفظ کنید، سعی کنید از یک نوع گویش و لحن استفاده کنید. حتی در حجم مطالبی که منتشر می­ کنید، رنج ثابتی را مشخص کنید تا مطالبتان یکدست باشد. به این صورت از بروز تناقضات برند در زمینه ی مطالب منتشر شده جلوگیری خواهید کرد.

ارتباطات ایمیلی برند : راهنما­ی سبک کارآمد جهت جلوگیری از بروز تناقضات برند

این سناریو را در نظر بگیرید : تیم فروش­تان برای یک به روزرسانی محتمل در مورد محصولات­ تان با مشتریان ارتباط برقرار کرده است. در همین زمان تیم پشتیبانی شما در حال برقراری ارتباط با همین مشتریان است تا به حل مشکلات موجود کمک کند. ضمنا در همین زمان، شما در حال ساخت ایمیل ترفیعی عالی جهت فرستادن برای تمام مشتریان تان هستید.

در این بین تمام ایمیل­ های ارسالی از طرف یک برند مشابه برای مشتریان فرستاده می شود، و هیچ یک از تیم هازبان ایمیل خود را با واحد دیگر تنظیم نکرده­ است. در نتیجه، هر ایمیل ارسالی پیام متمایزی را به مشتریان می رساند، و مشتریان پیام های متعددی از برند شما دریافت می­ کنند که حاوی پیام ­های گوناگون از برند است.

چگونگی حل تناقضات برند در ناهماهنگی بین بخش ­های مختلف شرکت؟

مشابه با راهنمای سبک محتوا که در نکته ­ی اول پیشنهاد شد، یک راهنمای سبک ایمیل­ های ارسالی می ­تواند به عنوان ابزاری جهت یکپارچه سازی محتوا به شما کمک کند. راهنمای شما باید شامل مواردی از جمله راهنمای چگونگی پاسخگویی به سوالات و نظرات، زبان و گویش مخصوصی که باید به کار بگیرید ( یا اجتناب کنید)، ­شود. با گردآوری اطلاعات از سوالات متداول دریافتی از هر بخش شروع کنید، سپس با اعضای تیم بازاریابی خود جواب هایی مبتنی بر برند به این سوالات بدهید. به علاوه انجام اینکار باعث می­ شود برندتان سازگارتر باشد و زمان تیم­تان حفظ شود.

برای آنکه پیروی از راهنمای نگارشی را برای نویسندگان ­تان آسان­تر کنید، راهنمای سبک خود را به صورت عمومی و آسان درآورید. وقتی تمام بخش های سازمان سبک نگارشی یکسانی برای محتوای ایمیل داشته باشند بین بخش های مختلف ناسازگاری به وجودنمی آید.

پروفایل شبکه ­ی اجتماعی : حساب کاربری مبتنی بر برند ممکن است منجر به بروز تناقض برند شود

آیا برند شما در پلتفرم ها یا صفحات اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، فیس بوک، twitter و صفحاتی از این دست، حساب کاربری دارد؟ گزینه های بسیاری برای عضویت برند در صفحات اجتماعی وجود دارد، اگر بخواهید در تمام آنها حضور داشته باشید مطمئنا فشار زیادی را متحمل خواهید شد. با این حال، تلاش برای بر عهده گرفتن حضور برند در تمام این پلتفرم ها سخت است؛ آیا واقعا می­ توانید محتوای خود را در تمام این پلتفرم ها هماهنگ و موزون نگه دارید؟ مشکل اساسی دیگر آن است که مخاطبان این پلتفرم­ ها متنوع هستند، و تمام این مخاطبان با بازار هدف و استراتژی برند شما هماهنگی ندارند.

اینستاگرام

چگونه این تناقض برند را برطرف کنیم؟

بهترین راه برای هماهنگی و یکپارچه بودن برند در شبکه ­های اجتماعی آن است چند پلتفرم که متناسب با محصولات و مخاطبان برند بوده و در این خصوص معنادار است را انتخاب کنیم و برای حضور در آنها مهارت کسب کنیم. همچنین به نظر ایده­ ی خوبی می ­آید که نگاهی به صفحات اجتماعی خود بیاندازید و آنهایی که مورد استفاده قرار نمی­ گیرند را پاک کنید، یا برای آینده­ ی نزدیک روی آنها برنامه ریزی نکنید. گذشته از این مطمئنا شما نمی خواهید وقتی افراد در این شبکه­ های اجتماعی به دنبال اسم برندتان می­ گردند فقط یک پست ببینند، آن هم مطلبی که مربوط به چند سال قبل بوده.

برای حضور در شبکه اجتماعی حتما توجه کنید محصولات شما و استراتژی برندتان حضور در کدام پلتفرم را می طلبد، به مخاطبان و علایق و سبک زندگی آنها توجه کنید و بدانید آنها از شما چه می­ خواهند سپس حضور خود را در شبکه ­های اجتماعی مدیریت کنید و تصمیم بگیرید در کدام شبکه و به چه شکل باید حضور داشته باشید.

بازدیدها و رتبه بندی­ ها : صفحه­ های اطلاع رسان در وب سایت شرکت می­ توانند محلی برای بروز تناقضات برند باشند

از آنجایی که سایت­ های بازدید محصولات توسط افرادی که چیزی در مورد برند شما نمی ­دانند، کنترل می­ شوند، اغلب اطلاعات نادرستی را به تصویر می کشد. اگر کسب و کار شما موقعیت نادرستی داشته باشد، یا در حال از دست دادن وصف صحیح خود باشد، سایت ­های بازدید می­ توانند منبع بزرگی برای جلب توجه مشتریان بالقوه باشد. و در این حین کار زیادی نیست که بتوانید در مورد رتبه بندی ­های ضعیف و بازدیدهای منفی در اینگونه سایت ها انجام دهید، می توانید کاری کنید که صحت اطلاعات اصلی برندتان را حفظ کنید.

چگونه تناقض برند در مورد رتبه بندی­ ها و بازدیدها را برطرف کنیم؟

ابتدا، به این سایت ها دسترسی پیدا کنید و هر کاری که در توان­ تان است انجام دهید تا اطلاعات برندتان را تصحیح کنید. این کار سایت ها بازدید است که به کاربران خود اطلاعات بدهند، بنابرای ن بسیار محتمل است که درخواست شما را بپذیرند.

راه دیگر آن است که حضور خود را در این سایت های بازدید افزایش دهید تا به مشتریان مدافع خود دسترسی پیدا کنید و از آنها بخواهید نظرات خود را در مورد محصولات شما بیان کنند (البته اگر از قبل این کار را نکرده باشند.) این کار می ­تواند به شما کمک کند نظرات مثبت را پالایش کنید، بنابرای ن افرادی که از این سایت بازدید می­ کنند خواهند فهمید که برند شما در مورد چیست، و مردم حقیقتا چگونه در مورد آن فکرمی کنند.

حال که با ۶ موقعیتی که مستعد بروز تناقضات برند هستند آشنا شدید، قادر خواهید بود حضور آنلاین برند خود را یکپارچه کنید.

ادامه خواندن در سایت منبع

سبک و لحن دو مفهوم پر اهمیت در هستند. بر خلاف تصور عموم سبک و لحن یک برند دو مقوله کاملاً متفاوت است. سبک عبارت است از شیوه خاصی که چیزی را بیان می کنیم یا می نویسیم در حالی که لحن یک نگرش است که در پس گفتار یا نوشتار وجود دارد. در تولید محتوای بازاریابی باید سبک و لحن مناسب با اهداف برنامه بازاریابی محتوا را به کار برد. سبک ممکن است استفاده از جملات ساده و کوتاه متعدد باشد در حالی که لحن متن تخصصی انتخاب شده است. البته سبک و لحن جدای از یکدیگر نیستند و ترکیب آنها یک صدای خاص را پدید می آورد. هر برند دارای صدای خاص خود است.

اهمیت لحن در تولید محتوا

وظیفه بازاریابی محتوا برقراری ارتباط با مخاطبین و مشتریان است. ایجاد ارتباط مستلزم رسیدن صدای برند و کسب و کار شما به مخاطبین است. همانطور که گفته شد محتوای تولید شده صدا و لحن خاصی دارد. لحن صدا محتوایی درون محتوای شماست. لحن حامل تمامی پیام های ضمنی درباره شما و کسب و کارتان است. لحن محتوایی است پنهان که اثرات آن بر ناخودآگاه مخاطبین به مراتب بیشتر از بخش های پیدای محتواست. لحن مورد استفاده شما به مرور زمان به شخصیت برند شما شکل می دهد. برای شکل دادن به شخصیت برند خود همواره باید از لحن یکسانی در تولید محتوای بازاریابی خود استفاده کنید. با توجه به اهمیت لحن و سبک محتوا، آشنایی با اصول انتخاب لحن مناسب برای تاثیرگذاری بر مخاطبین ضروری است. در ادامه به چند نکته مهم در ارتباط با شکل دهی لحن و صدا در بازاریابی محتوا اشاره خواهیم کرد.

صدای خود را انتخاب کنید و آن را حفظ کنید: یکی از اشکالات کار بازاریابان محتوا این است که نمی توانند صدای واحدی برای کسب و کار خود داشته باشند. اغلب دلیل این مشکل عدم توافق مدیران بر سر واگذاری هر بخش از کار به نویسنده مناسب است. اما حفظ صدای واحد برای جلب اعتماد و وفاداری مشتریان ضروری است.

متفاوت باشید

اکثر برندها می خواهند شخصیتی حرفه ای و در عین حال صمیمی داشته باشند. فهمیدن چرایی آن با توجه به هدف بازاریابی محتوا چندان مشکل نیست. اشکال کار اینجاست که این سیاست باعث شده شرکت های زیادی صدای مشابه داشته باشند. سعی کنید پس از تعیین اهداف خود با توجه به قابلیت های کسب و کارتان صدایی متفاوت برای خود انتخاب کنید. با این کار می توانید کسب و کار خود را از سایرین متمایز کنید.

ایجاد محتوا بسیار بیشتر از قرار دادن کلمات در فضای خالی است. برای برخی این یک کاردستی یا شکل هنری است، در حالی که دیگران آن را فقط بخشی دیگر از برنامه روزمره آنها می دانند. اگر واقعاً می خواهید محتوایی ایجاد کنید که پیام شما را به شکلی منتقل کند که در مخاطب شما آواز مناسبی ایجاد کند ، مهم است که قالب آن را قالب و شکل دهید که واقعاً یک کار هنری است.

دو مورد از مهمترین مولفه های هر محتوای نوشتاری، لحن و سبک آن است. این نویسنده ها اغلب توسط نویسندگانی که تازه شروع کار می کنند و یا وقت نکرده اند قبل از اینکه با هر دو پا به استخر نویسندگان بپردازند، وقت کافی برای تحقیق در مورد صنعت خود گرفته اند، اشتباه درک می شوند. سبک به این معنا نیست که شما نقطه های خود را مشخص می کنید و از t خود عبور می کنید تا با یک Manual of Style یا مجموعه ای از دستورالعمل های نویسنده مطابقت داشته باشید، و لحن محتوای شما با ‘لحن صدا’ مانند یک تأکید، احساسی تعریف نمی شود، یا روش بی تفاوت صحبت کردن.

مقاله دیگر :   راهکارها و ترفندهای نوین برای الگوریتم BERT - آپدیت شده ۱۴۰۲

لحن چیست و چگونه می توان آن را انتخاب کرد

لحن نوشتاری شما زمینه را فراهم می کند تا مطالب شما شبیه به یک سبک شود و لحن می تواند برداشتی از ارتباطات غیررسمی، کاملاً فنی، شغلی یا معمولی مکالمه ای را ایجاد کند. سازگاری در لحن (و سبک) می تواند به شما کمک کند ‘صدایی’ برای برند، شرکت و تصویر کلی خود ایجاد کنید، و این سازگاری در برقراری ارتباط با مخاطبان شما بسیار ارزشمند است زیرا پس از شناسایی با آنها صدای اقتدار آشنا به آنها می دهد و با لحنی که در محتوای خود استفاده می کنید سازگار است.

لحنی که انتخاب می کنید باید متمایز باشد و مارک تجاری شما را از دیگران متمایز کند، و شما را به تنهایی با ریتم و جریان کلمات نوشتاری خود مرتبط سازد. وقتی برای نوشتن خود لحنی ایجاد می کنید که خوانندگان به راحتی بتوانند آن را تشخیص دهند این امکان را برای آنها فراهم می کند تا در سطح شخصی تری با شما ارتباط برقرار کنند که به اعتماد سازی و ایجاد روابط قوی تر با کسانی که سعی در رسیدن به آنها دارید کمک می کند.

سبک: می خواهید چقدر رسمی باشید؟

سبک های نوشتاری رسمی به طور کلی توسط دیدگاه مورد استفاده تعریف می شوند ، مانند شخص اول ، دوم یا سوم. شخص اول با استفاده از ‘من’ و ‘ما’ از دیدگاه شخصی نویسنده تحویل داده می شود. به عنوان نمونه ای از این موارد می توان گفت: ‘من از اینکه می توانم کاری را که در شش هفته گذشته انجام داده ام به اشتراک بگذارم بسیار خوشحالم و می دانم که شما منتظر تغییرات ابتکاری ما خواهید بود. ! ‘

شخص دوم شخصیتی کمتری دارد و از ضمیر ‘تو’ استفاده می کند تا مشخص کند محتوای مورد نظر به کجا هدایت می شود. شخص دوم به این شکل نشان داده شده است: ‘شما از دیدن تغییرات انجام شده در شش هفته گذشته بسیار هیجان زده خواهید شد و تغییرات ابتکاری تفاوت فاحشی در درک شما از دستاوردهای شرکت ما ایجاد خواهد کرد.’

شخص سوم از سه سبک کمترین رسمی است و بیشترین فاصله را بین نویسنده و خواننده ایجاد می کند. یک مثال از شخص سوم این است: ‘تغییراتی که شرکت در شش هفته گذشته انجام داده است نوآورانه و تأثیر گسترده ای دارند. برای یک شرکت نوپا در مدت زمان کوتاهی به یک شرکت غالب در صنعت تبدیل شده است. ‘

وقتی لحن و سبک محتوای خود را انتخاب می کنید، می خواهید مواردی را که برای تصویری که می خواهید منتقل کنید مناسب تر است و پیام شما را به طریقی به مخاطب خود برساند که شما را قادر به ایجاد یک اتصال قوی کند. و ماندگار تقریباً بلافاصله. مایا آنجلو یک بار گفت که ممکن است مردم دقیقاً آنچه را که نوشته شده است به خاطر ندارند اما دقیقاً احساسی را که به آنها ایجاد می کند به خاطر می آورند.

شما می خواهید این احساس را در مخاطبان خود ایجاد کنید زیرا احساسات نیروی محرکه اکثر تصمیماتی است که روزانه می گیریم، خواه این باشد که چه چیزی بخوانند، چه چیزی بپوشند، کجا بخورند یا چه چیزی خریداری کنند. با ترسیم کردن آنها با محتوای خود، آنها را تسخیر و تسخیر کنید.

همه جا از یک صدا استفاده کنید: استفاده از صدای خاص برند خود را به محتوای سایت، وبلاگ و صفحات فرود محدود نکنید. در ارتباطات داخلی و خارجی خود نیز آن را بکار ببرید.

ادامه مطلب در سایت منبع

در میان چند هزار نفر که تلاش می کنند حرفه ایی انجام دهند؛ فکر می کنید کدامیک به موفقیت اصلی دست پیدا می کنند؟ در بستر اینترنت و شبکه های اجتماعی نقش مهمی دارد. با موانع کمی که برای ورود به این عرصه تعیین شده است؛ تقریبا هیچ راه مشخصی برای تعیین صلاحیت یک نفر در این زمینه، براساس آماتور یا حرفه ایی بودن وجود ندارد.

با این حال می توان حرفه ایی را در طول زمان فعالیت در محتوا نویسی و تالیف و ترجمه کسب کرد. اما هر شخص آماتوری می تواند؛ برای بهبود و شناخت بیشتر در مورد این موضوع مطالعه و تحقیق نماید. نیازهای ابتدایی شناختی مثل تسلط بر سئو، آشنایی با منابع و مراجع غنی یا به روز کردن اطلاعات مربوط به کار با cms های مختلف بخش های مهمی هستند. با این حال شما می توانید این به روز بودن را در کنار پیدا کردن مسیر اصلی و استراتژی بازاریابی محتوا بیابید.

ایجاد ثبات در تولید محتوا حرفه ایی

در حالی که هیچ پاسخ مناسبی برای این پرسش وجود ندارد؛ که چگونه یک نفر باید محتوای حرفه ایی تولید کند. اما رعایت یک ثبات خاص در انواع و اقسام محتواهای مربوط، لازم است. یک نفر ممکن است یک هفته تحقیق خوبی انجام دهد. و سپس تولید محتوا حرفه ایی و با کیفیت بالا تولید کند. و فردی دیگر نیز ممکن است؛ هر روز تولید کند. صرف نظر از این که چقدر زمان برای این کار صرف می کنید؛ خوانندگان می توانند به این ثبات تکیه کنند.

یک رفتار مناسب در تولید محتوا حرفه ایی با ثبات بودن است. می توانید از ابزارهای مختلفی برای این پایداری، مانند استفاده کنید. این مسئله به غیر قابل پیش بینی بودن عملکرد شما در رابطه با تولید محتوا صدمه نخواهد زد. اصولا برای حرفه ای شدن در این زمینه و ارائه محتوا باید به مخاطب اطمینان دهید که هرآنچه که او از محتوای شما انتظار دارد را نیز دریافت خواهد کرد. بنابرای ن گم نکردن محوریت اصلی موضوع مطلب دیگری است که باید به آن توجه نمایید.

پیش تولید محتوا حرفه ایی را در نظر بگیرید

البته به جز موارد ذکر شده لازم به ذکر است که پیش تولید محتوا حرفه ایی نیز نیاز به جمع بندی و توجه به ضروریات خود دارد. به همین سبب باید بدانید که انجام این کار نیز خود به برنامه ریزی جداگانه ای نیاز دارد. و وجود فکر درست پشت آن می تواند بوجود آمدن تداخل یاد شده را از بین ببرد. تولید محتوا حرفه ایی از این منظر نیز باید براساس موضوعات و کلمات کلیدی انجام شود که از نظر مخاطبان تان بهتر بوده اند.

بکار بردن فرآیند ‎های خلاقیت در تولید محتوا حرفه ایی

جالب است بدانید افراد بسیار زیادی هستند؛ که مقدار زیادی و مفید تولید می کنند. اما این اتفاق درست در زمانی رخ می دهد که ایده و نظر جدیدی می یابند. برای این دسته، هیچ ساختاری در موقعیت مورد نظر وجود ندارد. اینگونه افراد هنوز راهی پیدا نکرده اند تا به طور سیستماتیک محتوای با کیفیت بالا را تولید کنند. یک فرآیند خلاقانه برای تولید محتوا حرفه ایی نوشتن تیترهای مختلف و مربوط به یک موضوع در طول روز است.

به این ترتیب، می توانید اطمینان حاصل کنید؛ که ایده مقاله شما واقعا پتانسیل موفقیت آمیز و دریافت توجه را دارد. این در حالی است که در برخی فرایندهای مربوط به تولید محتوا حرفه ایی، زمان بسیار زیادی را تلف می کنید. و در انتها در کمال تاسف متوجه این مسئله می شوید. جنبه های کمی مثل این وجود دارد که نظم را در فرآیند های خلاقانه تولید محتوا حرفه ای خود جا می دهند. که البته تاثیر زیادی روی بهره وری بلند مدت می گذارد.

در اختیار داشتن سیاست در فرآیند تولید محتوا حرفه ایی

قبل از شروع کار روی هر ایده خاص در تولید محتوا حرفه ای، از خودتان سوالی بپرسید. با این مضمون که در یک مقیاس گذاری یک تا ده، ایده ی من روی کدام عدد می ایستد؟ آیا بطور کلی ارزش ادامه دادن روی این ایده وجود دارد؟ در صورت وجود جواب منفی، بهتر است بهره وری محتوا را افزایش داده و روی محتوای جدیدی کار کنید.

این سیاست کلی به شما کمک می کند تا در روند تولید محتوا حرفه ایی بهتر عمل کنید. و به نوعی به خود امتیاز « خوب، عالی، بد» ارائه دهید. بنابرای ن تنها زمانی که یک ایده امتیاز ۸ می گیرد؛ با در نظر گرفتن جایگزین های نامحدود از نظر کارایی، ارزش سرمایه گذاری و اختصاص دادن وقت را دارد. داشتن چنین سیاست هایی در هر مرحله از فرآیند تولید شما، درجه کیفی خاصی از محتوا را تضمین می کند.

شناخت مخاطبان برای تولید محتوا حرفه ای

بدون دانستن اینکه محتوای خود را برای چه کسی تولید می کنید، هرگز نمی توانید محتوا حرفه ای تولید کنید بطوریکه واقعاً مردم را تحت تأثیر قرار دهد. شما باید بدانید که مخاطبان تان چه مشکلات و چه اهدافی دارند و چه محتوایی آنها را از نظر احساسی تحت تاثیر قرار می دهد. شناخت مشکلاتی که مخاطبین شما با آن دست و پنجه نرم می کنند و راهی که شما می توانید به آنها کمک کنید تا مشکل آن ها برطرف شود.

شناخت مخاطبان شما کار ساده ای نیست و نیازمند ماه ها یا سال ها اصلاح دانش خود در مورد افرادی است که واقعاً به موضوعاتی که با آنها سر و کار دارید اهمیت می دهند. راه های زیادی برای به دست آوردن این دانش وجود دارد، مانند بررسی نظرات در مورد مقالات خود، شروع گفتگو با خوانندگان یا درخواست از آنها برای پر کردن یک پرسشنامه.

تولید محتوا حرفه ای با تمرکز بر اصول

اصول، مفروضاتی در مورد چگونگی موفقیت در یک حرفه خاص هستند که در دوره های زمانی طولانی صادق باشد. یک مثال برای یک اصل می تواند بی زمانی باشد، همانطور که رایان هالیدی در پادکست زندگی خلاق ذکر کرده است:

‘یک قطعه تنها زمانی ارزش تولید را دارد که ۳۰۰ سال بعد همچنان برای مردم ارزشمند باشد.’

با پرسیدن این سوال که آیا ایده شما پس از ۳۰۰ سال هنوز ارزشمند خواهد بود یا خیر، می ‎توانید این شانس را افزایش دهید که محتوای شما مشکل واقعی را حل کند که انسان ها همیشه با آن دست و پنجه نرم می کنند.

توسعه فرآیند تولید محتوا

راه اندازی یک فرآیند تولید محتوا باعث می شود بعداً در زمان رشد کسب وکارتان، زمانی که نیاز دارید روی چیزهای مهم تری تمرکز کنید، در زمان زیادی صرفه جویی کنید. همچنین هنگام ایجاد محتوای جدید هر هفته از استرس خود خلاص خواهید شد زیرا روند شما یک قدم جلوتر از شماست.

همانطور که فرآیند تولید محتوای خود را تنظیم می کنید، به شما کمک می کند تا همه اعضای مرتبط تیم خود را که در مقطعی درگیر خواهند شد، دربر بگیرید. درگیر کردن رهبران تیم یا بخش خود از روز اول به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که آنها نکات مهمی را که ممکن است به تنهایی به آن فکر نکرده اید، بیان کنند. آنها همچنین می توانند فرآیندهای جدید را به راحتی برای تیم های خود توصیف کنند. بعلاوه، گنجاندن کارمندان کلیدی شما باعث ایجاد شفافیت می شود. وقتی همه را جمع کردید، می توانید آماده شوید و روند ساده سازی همه چیز را شروع کنید. هدف این است که تیم تولید محتوای نهایی شما مدیریت کل این فرآیند را برای شما به عهده بگیرد.

تصمیم بگیرید که فایل های تولید محتوا در کجا هستند

قبل از کاوش در تمام جریان های کاری و مراحل سفر تولید محتوا، باید تعیین کنید که تمام قطعات پازل محتوای شما قبل از انتشار در جهان در کجا زندگی می کنند. برای اطمینان از اینکه فرآیند شما مقیاس پذیر است، مطمئن شوید که گزینه ذخیره سازی فایل شما نیز قابل گسترش است. به جای ارسال ایمیل برای همه در رایانه های خود، سرور ابری امنی را پیدا کنید که برای کل تیم شما کار می کند. هنگامی که مکان درایو خود را انتخاب کردید، همه چیز را در آنجا سازماندهی کنید تا از سردرگمی و گم شدن موارد جلوگیری کنید.

بخشی از سازماندهی همه این فایل ها ایجاد استانداردی برای نحوه نامگذاری آنها خواهد بود. یک سبک رایج شروع با پوشه های سالانه یا ماهانه و سپس استفاده از نام فایلی است که شامل عنوان پست و هدف فایل است. هنگامی که این قوانین را ایجاد می کنید سعی کنید آنها را بصری نگه دارید تا مجبور نباشید هر بار که یک فایل جدید را ذخیره می کنید دچار استرس بشوید.

فرآیند ایجاد ایده و سیستم ذخیره سازی را راه اندازی کنید

اکنون که سیستم فایل شما راه اندازی شده است، باید فهرستی از ایده های محتوا داشته باشید تا بقیه اعضای تیم تولید در نهایت ایجاد و منتشر کنند. اگر یک نفر دارید که بخش تحقیق کلمات کلیدی تولید محتوای خود را رهبری می کند، مطمئن شوید که با تیم استراتژی تحریریه در تماس است. تصمیم بگیرید که هر چند وقت یک بار می خواهید با ایده های محتوای جدید یا به روزرسانی محتوا بیایید و اینها کجا در جدول زمانی یا تقویم محتوا قرار می گیرند.

مقاله دیگر :   ایده های نوآورانه برای دانلود فیلم از یوتیوب (با مثال های آموزشی)

زمان تولید محتوا را انتخاب کنید

بر اساس اهداف بازاریابی یا کسب و کار خود، در نظر بگیرید که هر ماه چند قطعه از محتوا را می خواهید منتشر کنید. مهلت های انتشار را در طول ماه پخش کنید. هنگامی که در حال آماده سازی تقویم محتوای خود هستید، اطمینان حاصل کنید که موارد زیر را برای هر قسمت از محتوا آماده کرده اید:

-مختصر محتوا

– تحقیق کلمات کلیدی

– هدف محتوا

این اطلاعات را در پوشه های محتوای تعیین شده خود یا در یک پوشه جداگانه نگه دارید. هنگامی که شروع به برنامه ریزی برای ماه ها می کنید، به یاد داشته باشید که تاریخ ها، تعطیلات یا رویدادهای کلیدی را در نظر بگیرید.

برای هر قالب محتوا گردش کار ایجاد کنید

چندین مرحله وجود دارد که باید قبل از اینکه یک قطعه محتوای پیش نویس به یک قطعه منتشر شده تبدیل شود، انجام شود. هر یک از این مراحل را بنویسید و مطمئن شوید که به ترتیب کارهایی هستند که باید انجام شوند تا هیچ قدمی منتظر قدم دیگری نباشد. این کار را برای هر سبک محتوایی که نیاز به فرآیند یا تیم متفاوتی دارید، تکرار کنید. این یکی از بزرگ ترین گام های اولیه در ایجاد فرآیند تولید محتوای شماست، اما چیزی که عالی است این است که پس از انجام آن، دیگر مجبور نخواهید بود برای مدتی دوباره آن را مرور کنید.

تقسیم تعهد ها

اگر اعضای تیم شما تا این مرحله درگیر بوده اند، می توانند به شما اطلاع دهند که آیا پهنای باند تیمی کافی برای دستیابی به اهداف محتوای فعلی خود دارید یا اگر نیاز به استخدام افراد اضافی دارید. از طرف دیگر، اهداف محتوای خود را مرور کنید تا ببینید آیا برخی از موارد محتوایی با اهداف جایگزین وجود دارد که می توان آن ها را تا زمانی که کسب و کار خود را مقیاس بندی کنید، کاهش داد. در مثال بالا متوجه می شوید که در هر گردش کاری به مراحلی نیاز است، مانند بررسی سئو و تأیید پیش نویس های نهایی. وقتی تعهد ها را برای هر یک از این مراحل تقسیم می کنید، مطمئن شوید که یک نفر به مسئول تولید محتوا تبدیل نشود.

برای بررسی برنامه ریزی کنید

آخرین مرحله در هر فرآیند ارزشمند، اطمینان از کار با یک مرحله بررسی برنامه ریزی شده است. این می تواند از ۹۰ روز تا شش ماه پس از شروع فرآیند تولید محتوای خود انجام شود. برخی از مواردی که می خواهید در طول بررسی از تیم محتوای خود بپرسید عبارتند از:

-آیا محتوا به هدف(های) مورد نظر خود می رسد؟

– آیا مراحلی وجود دارد که بتوان آن را برای کارایی بهتر تنظیم کرد؟

– آیا هر مرحله یا شخصی مانع از تکمیل مرحله دیگر می شود؟

– کارکنان در مورد فرآیند ساده چه احساسی دارند؟

دریافت این پاسخ ها مستقیماً از سران تیم یا اعضای تیم به شما بینشی می دهد که آیا فرآیند تولید محتوای شما نیاز به بازبینی دارد یا خیر.

سخن آخر

ادامه مطلب در سایت منبع

لینک ها نشان دهنده ابعاد مختلف کیفیت یک وب سایت هستند. در زمینه سئو لینک سازی در حال پیشرفت است و به همین دلیل در این مقاله قصد داریم در مورد انواع لینک سازی بپردازیم تا به شما کمک کنیم رتبه سایت خود را به بالاترین سطح ممکن برسانید. با اینکه گوگل سایت هایی را که لینک های بی کیفیت یا اسپم می سازند، جریمه می کند، اما این استراتژی از مهم ترین است.

گوگل در مورد قوانین جریمه لینک های بی کیفیت و اسپم بیان کرد:

هدف از ایجاد اکثر تغییرات در قوانین رتبه بندی ما این است که به جستجوگران کمک کنیم تا سایت هایی را با تجربه کاربری عالی همراه با اطلاعات مفید، پیدا کنند. اگر یک کارشناس هستید، حتماً درک می کنید اگر گوگل رتبه وب سایت شما را کاهش دهد، چه اتفاق بدی رخ خواهد داد.

برای اینکه از این اتفاق بد جلوگیری کنید، باید از لینک های باکیفیت استفاده کنید تا اعتبار و مرتبط بودن صفحات سایت شما ثابت شود؛ بنابرای ن استفاده درست از لینک سازی اهمیت زیادی در رتبه بندی و اعتبار سایت شما دارد. ما در این مقاله قصد داریم در مورد لینک سازی، اهمیت آن و انواع لینک سازی هایی که می توانند به افزایش رتبه شما کمک کنند، بپردازیم.

لینک سازی چیست؟

لینک سازی روشی برای ایجاد ارتباط صفحات مختلف وب سایت ها با استفاده از هایپرلینک است. هایپرلینک (با نام خلاصه لینک) شیوه ای است که به کاربران آنلاین کمک می کند تا به صفحات وب سایت ها هدایت شوند.

موتورهای جستجو مانند گوگل از هایپرلینک ها برای تجزیه و تحلیل میزان «خزیدن» (crawl) وب سایت به منظور بررسی سئو، استفاده می کنند. لینک سازی کار آسانی نیست. برخی افراد ماه ها یا حتی سال ها وقت صرف می کنند تا روی این شیوه مسلط شوند.

چرا لینک سازی اهمیت دارد؟

لینک سازی یک استراتژی ضروری در سئو است که به دو دلیل اهمیت دارد:

  • لینک سازی به کاربران آنلاین کمک می کند تا صفحات جدید را در سایت شما پیدا کنند.

  • لینک سازی تعیین کننده رتبه یک صفحه یا سایت در نتایج جستجو است.

همچنین در یک کسب و کار، لینک سازی در ایجاد روابط آنلاین، بهبود برنامه های معرفی کسب و کار و افزایش آگاهی از برند نقش مؤثری ایفا می کند؛ به عبارت دیگر، لینک سازی می تواند به یک کسب و کار کمک کند تا سریع تر رشد یابد.

معرفی انواع روش های مهم و مؤثر لینک سازی

با جستجو در گول می توانید مطالب زیادی در مورد انواع روش های لینک سازی پیدا کنید؛ اما ما در این مقاله قصد داریم فقط چهار شیوه ساده اما مؤثر لینک سازی را به شما معرفی کنیم. شیوه های معرفی شده در این مقاله در عین سادگی می توانند به بهبود رتبه بندی سایت یا صفحات سایت شما کمک کنند

۱٫ لینک های داخلی

لینک های داخلی لینک هایی هستند با ایجاد اتصال به یک دامنه به بازدیدکنندگان سایت شما کمک می کنند تا به صفحه خاصی در وب سایت شما هدایت شوند. آن ها همچنین ارزش لینک را تأیید می کنند.

۲٫ لینک های خارجی

لینک های خارجی موجب اتصال یک صفحه یا یک سایت به سایت یا صفحه ای در سایت دیگر می شوند. این نوع لینک سازی تا حدی اعتبار صفحه ای را که به آن لینک داده شده، افزایش می دهد و در ارائه اطلاعات مرتبط به کاربران مفید است.

شما باید هنگام لینک سازی خارجی از معیارهایی برای تعیین ارزش لینک های خارجی استفاده کنید. قابلیت اعتماد دامنه لینک و میزان محبوبیت صفحه لینک داده شده از معیارهای مهم در این نوع لینک ها هستند.

۳٫ بک لینک

بک لینک یک لینک ورودی است، به طوری که یک سایت با استفاده از روش لینک سازی خارجی به دامنه سایت شما اشاره می کند. هرچه قدر تعداد های شما بیشتر باشد، سایت شما وضعیت بهتری از لحاظ رتبه بندی پیدا می کند.

بک لینک ها در بین روش های مختلف لینک سازی ضروری هستند؛ زیرا آن ها دامنه وب سایت و منابع صفحه شما به اشتراک میگذارند؛ بنابرای ن هرچه زودتر این لینک ها را کسب کنید. برای کسب این لینک ها از روش های مختلفی می توانید استفاده کنید:

محتوایی ایجاد کنید که موجب جذب مخاطبان شما شوند

از سایت های معتبر درخواست کنید که به شما لینک دهند

در این بخش ابزارهایی را به شما معرفی کرده ایم که می توانید از آن ها برای یافتن، بررسی و ارتباط با سایت های معتبری که امکان دارند به شما لینک دهند، استفاده کنید:

  • Ahrefs

  • Monitor Backlinks

  • Open Site Explorer

همیشه هدف شما باید دریافت لینک از دامنه هایی با اعتبار بالا باشد

دامنه های معتبر دارای پسوندهایی مانند . gov و.edu هستند؛ بنابرای ن با جستجو و انتخاب دامنه هایی که معتبر هستند، می توانید بک لینک های معتبری را ایجاد کنید.

۴٫ بک لینک های ویرایشی طبیعی

بک لینک های ویرایشی طبیعی بک لینک هایی هستند که شما از سایر وب سایت ها برای لینک سازی درخواست نمی کنید. در این نوع لینک سازی، وبلاگ نویسان یک محتوای باکیفیت را از یک صفحه سایت شما پیدا می کنند و به آن لینک می دهند؛ زیرا معتقدند لینک چنین صفحاتی، ارزش محتوای آن ها را افزایش می دهد. کسب این نوع لینک ها سخت است، اما بر سئوی سایت شما تأثیر معناداری دارد.

در این بخش چند نکته ساده برای کسب بک لینک های ویرایشی طبیعی ارائه شده است:

همیشه اخبار را مطالعه کنید

از سایت های خبری معتبر بازدید کنید. با بررسی کانال های خبری مختلف و ابزارهای محبوبی چون

Google News Top Stories و Twitter Trending Topics ایده های نابی را برای محتوای خود پیدا تا برای به اشتراک گذاری توسط وب سایت ها جذاب باشند.

از یک برنامه ایجاد محتوا استفاده کنید

شما نباید همیشه یک سبک محتوا را ایجاد کنید. در ایجاد محتوا تنوع ایجاد کنید. در این بخش انواع محتوا و ابزارهایی که به شما کمک می کنند به ایده های جذابی برای ایجاد محتوا برسید ارائه شده است:

  • ایجاد نقشه های ذهنی با استفاده از MindNode

  • ارائه اشکال سه بعدی با خطوط با استفاده از

  • اینفوگرافیک با استفاده از Easel.ly

  • ارائه محصولات و خدمات همراه با توضیحات با استفاده از Prezi

  • ساخت ویدیوهای متحرک با استفاده از

  • نوشتن مقالات با استفاده از Google Docs

محتوای بسیار باکیفیت ایجاد کنید

هیچ متخصص سئویی به لینک نمی دهد. اگر می خواهید شانس خود را برای لینک دادن محتوای خود توسط سایت های دیگر افزایش دهید، باید باکیفیت‏ترین و را ایجاد کنید.

ادامه مطلب

برای سفارش آنلاین
شبکه های اجتماعی
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
شبکه های اجتماعی
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

رشد و تکامل شبکه های اجتماعی پس از ظهور آن به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباطات و تعاملات گسترده به سمتی رفت که امروزه شبکه های اجتماعی را تنها رسانه ای برای ایجاد ارتباطات نمی دانند. بسیاری از شبکه های اجتماعی به دور از تصورات عموم، تبدیل به منابع بسیار خوبی برای موضوعات و پدیده های مختلف اجتماعی و فرهنگی شدند.

منبع اطلاعاتی شبکه های اجتماعی

تغییر در استفاده از موجب شده تا بسیاری از آن­ها هم اکنون به عنوان ابزارهای مفید، کارکردهای متفاوتی داشته باشند. بسیاری از آن­ها به جهت حجم وسیع اخبار و داده های جدید و به روز، به عنوان بهترین منابع و در دسترس ترین عناوین ممکن برای اطلاعات مختلف شمرده می شوند. این پدیده اغلب به عنوان یکی از سریع ترین منابع اطلاعاتی نیز در بین کاربران استفاده می شود. بسیاری از وقایع و حوادثی که در نقاط مختلف رخ می دهد، اولین بار توسط شبکه های اجتماعی به گوش و دیدگان مردم مختلف در سراسر دنیا می رسد. این انتظار موجب شده تا از این پدیده به عنوان یکی از منابع غنی اطلاعاتی نیز نام برده شود.

شبکه های اجتماعی به عنوان بانک اطلاعاتی عصر جدید رسالت های مختلفی را دنبال خواهند کرد. بازاریابی و تولید محتواهای مختلف در زمینه های کاری، فرهنگی، ورزشی و … یکی از روش های جذاب و محبوب بازاریابی در دنیای دیجیتال شناخته می شود. این شیوه ی بازارایابی پس از تولید محتواهای جذاب و باکیفیت، نیازمند توزیع و انتشار آن در محیط های پرکاربرد است. شبکه های اجتماعی با توجه به ساختار مناسب و ارائه ی امکاناتی بی نظیر برای محتوای برندها و عناصر دیگر، توزیع هنرمندانه ی محتوا را در دل خود انجام می دهد. امروزه تولید و توزیع این سبک محتوا به منظور جذب بیشتر مخاطب و کاربران، به منظور ایجاد رغبت و اشتیاق برای خرید یا ارائه ی خدماتی خاص صورت می گیرد.

تشکیلات آنلاین شبکه های اجتماعی خصوصیتی هیجان انگیز برای محتواهای تولید شده است تا بتواند دسته ی بسیار زیادی از کاربران اینترنت را تحت پوشش خود قرار دهد. این شیوه ی تولید و توزیع محتوا در شبکه های اجتماعی در حقیقت دستیابی به شکل جدیدی از ایجاد ارتباطات در مقوله های مختلف مانند بازاریابی و خرید و فروش محصولات و خدمات مختلف است که توسط برندها و کسب و کارها به طور پیوسته در حال ارائه هستند.

شبکه های اجتماعی، نسل جدید انتشار محتوا

بنابرای ن شبکه های اجتماعی را می توان یکی از پایگاه های مهم کسب درآمد در زمینه های مختلف و البته تولید محتوا دانست. این پایگاه گسترده، مطابق پیش بینی های بسیاری از متخصصین فضای مجازی، در سال های آینده روند رو به رشدی به خود خواهد گرفت و می تواند بسیاری از رقبای سنتی و هم ­تراز خود را به راحتی پشت سر بگذارد.

بسیار پیش می آید که افراد مختلف و کاربران شبکه های اجتماعی، داده ها و اطلاعات مختص به خود را وارد این محیط می کنند. شبکه های اجتماعی با ساختار و طراحی های جالب خود، این داده ها و رفتارهای کاربران را به خوبی رصد می کنند و در ضمن آن، ارزیابی های دقیقی انجام می دهد. این ارزیابی ها در نهایت منجر به این می شود که در بسیاری از شرایط و نیازمندی ها، کاربر مورد نظر به راحتی به محتواهای تولید شده در موضوعات مربوطه بدون کمترین وقفه ای دست پیدا کند.

برای سفارش آنلاین
شبکه های اجتماعی
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
شبکه های اجتماعی
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

شبکه های اجتماعی

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

تولید محتوا

بازاریابی محتوا

محتوای کامل در سایت منبع