جدید ترین مقالات - توسعه فردی، روانشناسی،سبک زندگی،آموزش های کاربردی،علمی، فرهنگی خبری
آموزش های لازم و ضروری درباره
محتوا هوشمند که هرگز نباید نادیده گرفت

آموزش های لازم و ضروری درباره محتوا هوشمند که هرگز نباید نادیده گرفت

تولید محتوا هوشمند به همراهی سئو هوشمند می تواند رتبه وب سایت شما را تا حد زیادی بالا و مخاطبین شما را به وجد بیاورد. در دنیای الگوریتم و محتواها، ساختن یک وبسایت که سئو را در بر می گیرد می تواند بهترین راه برای پایه گذاری یک معماری دقیق در باشد. این محتواها به صورت هوشمند تهیه می شوند و به آسانی پیام شما را به مخاطب خواهند رساند.

محتوا پادشاه است

محتوای هوشمند چیست؟

به زبان ساده، محتوای هوشمند در واقع محتوایی است که:

  • به راحتی پیدا می شود.

  • بهینه شده است.

  • سودمند است.

  • با موضوعات مرتبط به آسانی لینک خواهد خورد.

تولید محتوای هوشمند

این محتوا معمولا با لینک های آن در ارتباط هستند که باعث می شوند شما سفری در محتوای کلی وب سایت داشته باشید. همچنین شما می توانید رتبه وبسایت خود را با توجه به این محتوا افزایش دهید و با ایجاد بک لینک، ترافیک سایت خود را بالاتر ببرید و باعث شوید که موتورهای جست و جو هم به آسانی آن ها را پیدا کنند.

بک لینک

محتوای هوشمند و به نمایش گذاشتن معنا

ایجاد محتوای هوشمند که مرتبط با معماری و ساختار وب سایت شماست، برای نمایش معنایی و همچنین شخصی سازی با یک سازمان ایجاد می شود و طبق اولویت هایی که ایجاد شده است، به شش حوزه زیر مرتبط می شود.

۱٫ سازماندهی محتوا

سازماندهی محتوا هوشمند در واقع در قالب خود محتوا باید انجام گیرد. در این زمینه شناسایی و همچنین درک موضوعات اصلی و موضوعاتی که به صورت ثانویه ایجاد شده اند، به همراه نوع محتوا که می تواند حاوی پست های وبلاگ، سرمقاله، محصول و همچنین مقاله های سفید باشد جز نهادهایی است که به صورت مرتبط با محتوا ایجاد خواهند شد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

پوشش محتوا و کلمات کلیدی

سازماندهی محتوا به عنوان یک عنصر اصلی در ایجاد درک متنی از وی سایت شما خواهد بود. بهترین مکانی که در این زمینه می توانید برای شروع محتوا هوشمند از آن کمک بگیرید، ایجاد طبقه بندی برای سایت شماست که با مجموعه ای از دسته بندی های مختلف و بر اساس پوشش محتوا و کلمات کلیدی درست می شود و مخاطبین شما از آنها برای یافتن محتوای موردنظر استفاده می کنند.

۲٫ غنی سازی و علامت گذاری محتوا هوشمند

در این بخش روش های زیادی برای غنی سازی و همچنین علامت گذاری مطالب وجود دارد که شما را همسو با طبقه بندی موردنظرتان خواهد کرد. بسیاری از سیستم هایی که در این زمینه کار مدیریت محتوا را انجام می دهند دارای برچسب های داخلی هستند و یا از یک نرم افزار در این زمینه استفاده می کنند.

نکات مهمی که باید در این زمینه به خاطر بسپارید این است که محتوا هوشمند باید با مرتبط ترین گروه های خود طبقه بندی شود. به عنوان مثال اگر پست وبلاگ یا سایت شما در درجه اول مربوط به پروژه انرژی باد باشد، باید آن را با دسته ای برچسب گذاری کنید که مربوط به این پروژه باشد. برچسب های ثانویه همچنین می توانند شامل موضوعات گسترده تری باشند که باز هم به پروژه مورد نظر شما مربوط باشند.

وبسایت محتوا

مثال زیر در واقع مقاله ای را نشان می دهد که با عنوان اصلی برچسب گذاری شده است اما همچنین دارای یک سری برچسب های دیگری نیز هست که با موضوع اصلی در ارتباط هستند. این بخش به شما اجازه خواهد داد که وبسایت محتوا را براساس ارتباط مقاله با صفحه های مختلف دسته بندی کرده و آن ها را جمع بندی کنید.

این برچسب ها همچنین باید با در پایگاه های داده و یا CMS تولید شوند تا به وبسایت اجازه دهند که محتوا هوشمند را براساس برچسب هایی که در این زمینه تولید شده اند معنای محتوا را به همراه سایر مطالب مرتبط با معنا و مفهوم به تصویر بکشاند.آنچه که باید بدانید این است که همچنین در HTML می تواند مفید باشد چرا که شما می توانید توسط آن موضوعات مرتبط را در موتورهای جست و جو پیدا کنید. همچنین می توانید از وبسایت هم استفاده کنید.

۳٫ ایجاد کلاسترهای کلمه کلیدی در رابطه با محتوا هوشمند

هر موضوعی که در طبقه بندی شما برای ایجاد محتوای هوشمند وجود دارد باید با یک کلمه کلیدی لینک داده شود. نام بخش های طبقه بندی مختلف نشان دهنده رفتاری است که مخاطب حین جست و جو انجام می دهد. هریک از کلمات کلیدی که در محتوای هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد باید دارای یک کلاستر با کلمات هم معنا باشد که شما آن ها را در محتوای خود استفاده می کنید.

اجرای این نوع از کلمات کلیدی که در این مثال در سمت راست نمایش داده می شود باعث می شود که شما بتوانید سایت و محتوا هوشمند خود را به خوبی اداره کنید. استفاده از کلمه کلیدی هدفمند انرژی باد و همچنین نیروگاه انرژی باد در مثال بالا علاوه بر اینکه دسته بندی مطالب را درست خواهد کرد، به سئو سایت توسط محتوا هوشمند نیز کمک بسیاری خواهد کرد.

سئو سایت

استفاده از عنوان در متن اصلی

استفاده از کلمات کلیدی بلند در واقع باعث می شود که کلاسترهایی که ایجاد می کنید سودمند باشند و این موضوع به گسترش محتوا هوشمند در وبسایت شما کمک بسیاری خواهد کرد. اگر بخواهیم این کار را از نقطه نظرهای متنی مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که استفاده از عنوان در متن اصلی به همراه کلمات کلیدی هدفمند به شما اجازه می دهد که طرحواره خود را علامت گذاری کنید. این امر علاوه بر اینکه باعث قدرتمندی سایت شما می شود، در عین حال به موتور جست و جو کمک می کند که محتوای مورد نظر شما را به آسانی پیدا کند.

۴٫ ایجاد محتوا هوشمند

با پایه ریزی هایی که در این زمینه در ساختار موضوعی و طبقه بندی های مختلف برای وب سایت شما انجام گرفته است، هم اکنون زمان آن رسیده است که محتوا هوشمند و کارآمد تولید کنید. در این بخش باید به محتوا هوشمند اهمیت دهید چرا که دانستن طبقه بندی های مختلف در تولید محتوا همراه با تعیین موضوعات مناسب به شما در نوشتن کمک خواهد کرد.

کلمات کلیدی مرتبط با معنا

در این زمینه و برای تولید محتوا هوشمند شما باید کلمه کلیدی مناسب را شناسایی کنید و یک گردش کارآمد برای آن ها در کل متن ایجاد کنید. در این بخش به طور مداوم برای دستیابی به اهداف و همچنین محتوای شرکت خود، بهینه سازی و سئو هوشمند را انجام دهید. برای اینکه بتوانید این محتوا را به تر لینک دهید بهتر است که از کلمات کلیدی مرتبط با معنا و مفهوم استفاده کنید که برای شما امری بسیار سودمند خواهد بود. این امر به ویژه در دنیای الگوریتم ها برای شما بسیار مهم تلقی می شود.

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای  موتور های جستجو

ایجاد محتوا هوشمند

علاوه بر بخش هایی که ذکر شد، زبان طبیعی مبتنی بر کلمه کلیدی اصلی خواهد بود. شما می توانید موجودیت های بسیاری را مانند افراد، مکان ها و همچنین موارد مشابه دیگر را نیز در این بخش مورد استفاده قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که تمرکز شما نه تنها روی کلمات کلیدی هدف قرار گرفته است بلکه بر ارتباط محتوا و فراخوان هایی که در این زمینه تولید می شود نیز موثر است.

شما با قرار دادن تماس های عملی یا CTA در این زمینه می توانید محتوا هوشمند خود را بهینه سازی کنید. این تاکتیک ها می توانند ترافیک سایت شما را تا ۲۰ درصد افزایش دهند. همچنین استفاده از لینک های داخلی هم در سایت شما بخش بزرگی از ایجاد محتوا هوشمند خواهد بود و باعث می شود که سایت شما قدرتمند تر باشد.

مقاله دیگر :   راهکارهای خلاقانه برای لینک‌های مربوط به عکس

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

۵٫ معماری محتوا

یکی از نکاتی که باید در طبقه بندی وب سایت و به طور کل معماری آن را مورد توجه قرار دهید ساخت و طبقه بندی آن است که یک قدم اصلی در معماری محتوا هوشمند است. در هر صورت، توسعه رابط کاربری در وبسایت شما برای انعکاس محتوا هوشمند باعث می شود که شما بتوانید مخاطبین خود را سریعتر به صفحه ای که می خواهند برسانید. همچنین گوگل به شما یک مسیر خواهد داد که بتوانید از آن برای کشف صفحات فرود استفاده کنید. این صفحات ممکن است که براساس موضوع و محتوا نمایش داده شوند.

ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

موضوعات محتوایی

در قراردادهایی که برای نامگذاری ایجاد می شوند نیز می توانید از UX هایی که اهداف کلمات کلیدی را نشان می دهند استفاده کنید. اگر تمامی این بخش ها را به درستی انجام دهید، ساخت این بخش ها باعث می شود که وب سایت شما به عنوان یکی از بهترین ها در این زمینه شناخته شده و با قدرت به کار خود ادامه دهد. در این بخش پیشنهاد ما به شا این است که موضوعات محتوایی را تحت پوشش های مختلف ایجاد کنید که یک صفحه واضح و روشن را برای مخاطب شما ایجاد کند و با فراهم کردن این موضوع، ترافیک سایت شما را نیز افزایش دهد.

مقوله اصلی محتوای خود

شما همچنین می توانید از پیوندهای داخلی که به صورت متنی ایجاد شده اند برای راهنمایی مخاطبین خود به سمت محتوای مرتبط استفاده کنید که البته در معماری سایت و محتوا هوشمند هم به شما کمک خواهند کرد. گوگل به عنوان یکی از ابرقدرت ها در این زمینه به شما کمک می کند که رابطه پویند محتوا را با معماری وب سایت به پیوند و مقوله اصلی محتوای خود اضافه کنید.

همچنین در این بخش اطمینان حاصل کنید که پیمایش های شما در سرتاسر سایت به همان ترتیب معماری سایت برقرار است. حتما در طول ساخت و بررسی معماری سایت خود از علامت گذاری های Schema.org استفاده کنید تا بتوانند به موتورهای جست و جو کمک کنند که وبسایت شما را راحت تر شناسایی کنند.

۶٫ تولید محتوا هوشمند در منزل

زمانی که شما می خواهید محتوا را به صورت دسته بندی شده در یک صفحه نمایش دهید، باید تمامی محتواهای مرتبط به موضوع اصلی را نیز در آن بگنجانید و به صفحه دسته بندی کمک کنید که اهداف کلمات کلیدی کلاستر شده را نیز بررسی کرده و آن ها را رتبه بندی کنند. در این بخش اطمینان از اینکه عناوین محتوا و توضیحات متا در این زمینه داده شده اند باعث می شود که اهداف کلمات کلیدی بهتر شناخته شده و همچنین به ایجاد پیوند متنی در صفحه شما نیز کمک خواهد کرد.

محتوا هوشمند را به صورت پویا نمایش دهید

اگر شما محتوای خود را به صورت دقیق تر برچسب گذاری کرده اید، می توانید وب سایت خود را به گونه ای طراحی کنید تا محتوا هوشمند را به صورت پویا نمایش دهد. دقت داشته باشید که این کار در واقع به شدت ساده است و براساس برچسب های موضوعی اولیه و ثانویه ایجاد خواهد شد.

زمانی که این پیوندها به درستی انجام بگیرند، این زمینه ها از نظر معنایی یک پوشش موضعی را برای شما و مخاطبین شما ایجاد خواهد کرد که در عین حال پیوندهای متقابل عالی را برای گوگل به ارمغان می آورد و باعث افزایش رتبه سایت شما می شود. در اینجا مثالی از این ارسال های مرتبط محتوا هوشمند را در وبسایت های موتور جست و جوگر خواهید دید:

سخن آخر!

هوشمند، به همراه توسعه معماری وب سایت و همراه با برچسب گذاری های درست، بهینه سازی محتوا یا سئو هوشمند و همچنین استراتژی های لینک های داخلی باعث می شود که رتبه بندی وبسایت شما تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند و مخاطبین شما از موضوعاتی که به اشتراک می گذارید لذت ببرند.

ادامه مقاله در سایت منبع

هر فعالیت و مهارتی اصول و مبانی خاص خودش را دارد. تولید محتوا هم همین طور است. مبانی تولید محتوا شامل اقداماتی می شوند که می توانند به شما کمک کنند مناسب ترین و تأثیرگذارترین محتوا ها را تولید کنید. ما در ادامه این محتوا تلاش داریم تا برای شما در رابطه با مبانی تولید محتوای متنی صحبت کنیم، که در حال حاضر یکی از پرطرف دارترین انواع محتوا است. محتوا های الکترونیکی که برای بازاریابی های دیجیتال طراحی و تولید شده اند، انواع گوناگونی دارند. این محتوا ها می توانند متنی، تصویری، ویدئویی، و صوتی باشند. به طور کلی برای تولید هر کدام از این محتوا ها باید به قواعد و اصول گوناگونی توجه کرد. به این موضوع توجه داشته باشید که هدف کلی تمامی این انواع محتوا پیشرفت در زمینه بازاریابی دیجیتال، گسترش بازدید و افزایش درآمد است.

محتوا های متنی در حال حاضر از پرطرف دارترین و تأثیرگذارترین انواع محتوا ها می باشند. افرادی که می خواهند در سایت های خودشان پیشرفت ایجاد کنند، اکثراً از این نوع محتوا استفاده می کنند. علاوه بر این موضوع، تولید این محتوا بسیار کم هزینه تر از انواع دیگر محتوا می باشد؛ همچنین دسترسی مخاطب نیز به آن آسان است. به طور کلی مبانی تولید محتوای متنی شامل موارد گوناگونی می شوند. علاوه بر دقت به قواعد نگارشی برای تولید محتوا، باید به اصول سئو نیز در این زمینه دقت شود. به همین دلیل ما در ادامه به صورت لیست برای شما این موارد را آماده کرده ایم تا شما راحت تر بتوانید به مبانی تولید محتوای متنی دسترسی داشته باشید.

مبانی تولید محتوای متنی شامل چه مواردی می شوند؟

هر قانون و قاعده ای که به شما کمک می کند تا محتوای متنی باکیفیت تری تولید کنید، می تواند در لیست قواعد تولید محتوا قرار بگیرد. اگر ما بخواهیم یک لیست کامل در رابطه با موانع تولید محتوا برای شما تهیه کنیم این لیست هیچ وقت تمام نمی شود. روش های گوناگون و ایده های متفاوتی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا محتوایی بسیار با کیفیت تولید کنید. اما در کنار بی نهایت موضوع که می تواند روی کیفیت محتوای شما تاثیرگذار باشد، مبانی و اصول کلی وجود دارد. این اصول باید در هر محتوای متنی رعایت شوند تا هم خوانایی محتوا بالاتر برود و هم رتبه های مناسبی در برای سایت ها کسب شود. این مبانی تجربه ای می باشد که در طول زمان و بر اثر تجربه افراد و همچنین توجه به الگوریتم های گوگل تهیه و تنظیم شده اند.

در رابطه با موضوع مورد نظر اطلاعات کسب کنید

قبل از این که شما منابع خود برای تولید محتوا را استخراج کنید، باید در وب سایت های معروف و پرطرف دار به دنبال اطلاعات باشید این موارد از مبانی تولید محتوا توسط بسیاری از محتوا نویسان مورد استفاده قرار می گیرد، اما در میان همه آن ها باب نیست. این مرحله از روند تولید محتوا به شما کمک می کند تا قبل از نگارش محتوا به طور کامل در رابطه با چیستی موضوع اطلاعات کسب کنید. در قدم های اولیه هنگامی که شما یک کلمه کلیدی و یا یک عبارت را مشاهده می کنید، باید در اینترنت در رابطه با کلمه کلیدی تحقیق کنید. شما می توانید به شبکه های اجتماعی گوناگون سر بزنید و یا وب گردی داشته باشید . اما باید یک حجم اطلاعات مناسب و کافی به ذهن خودتان انتقال دهید.

مقاله دیگر :   نکات تجربه شده دربارهسرچ کنسول | آپدیت نهایی

شاید با خود بگویید که چرا وقتی قرار است برای پیدا کردن منابع تحقیق کنم، باید از قبل در رابطه با یک موضوع اطلاعات کسب کنم؟ این سوال کاملاً منطقی و درست می باشد. اما به این دلیل این مورد در دسته مبانی تولید محتوا قرار می گیرد، چون شما هنگامی که یک اطلاعات کلی در رابطه با موضوع داشته باشید راحت تر می توانید اطلاعات جزئی تر را پیاده کنید. برای مثال اگر شما متوجه شوید که به مزایا و معایب یک موضوع در اینترنت پرداخته شده است، می توانید جایگاه بررسی این موضوع در محتوای خود را از قبل مشخص کنید. پس دلیل اصلی که می تواند شما را مجاب کند از این اصل از مبانی تولید محتوا بهره ببرید، این است که ذهن شما برای نگارش مطلب به طور کامل آماده می شود.

هدف گذاری مناسب تولید محتوا

از دیگر مبانی تولید محتوا ، ما می توانیم به هدف گذاری اشاره کنیم. شما باید مشخص کنید محتوایی که تولید می کنید قرار است چه کاری انجام دهد و با چه هدفی تولید خواهد شد. این موضوع به شما کمک می کند تا فاکتور های درست و مناسبی را در محتوای خود استفاده کنید . برای مثال اگر محتوای شما قرار است که باعث بیشتر شدن فروش شود، باید از فاکتور هایی که جنبه تبلیغاتی دارند بهره ببرید. یا اگر محتوای مدنظر با هدف بازدید بیشتر تولید میشود، باید روی اطلاعات محتوا تمرکز زیادی شود. به همین ترتیب با توجه به هدفی که محتوا دارد، می توانید از فاکتور ها و المان های گوناگونی بهره ببرید. با هدف گذاری شمار ذهن منسجم تری خواهید داشت و راحت تر می توانید روند تولید محتوا را طی کنید.

استفاده از سرتیتر و عناوین مناسب

از دیگر مواردی که می تواند به عنوان مبانی تولید محتوا شناخته شود، استفاده از سرتیتر های باکیفیت و عناوین مناسب می باشد. سر تیتر اصلی و یا به عبارت دیگر متا دیسکریپشن تاثیر بسیار زیادی روی مخاطب دارد. توجه کنید که سرتیتر اول از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است و می تواند تاثیر شگفت انگیزی روی بیشتر شدن میزان بازدید بگذارد. اولین چیزی که مخاطب شما توجهش به آن جلب می شود، متا دیسکریپشن شماست. اگر این بخش را حرفه ای نگارش کرده باشید، احتمال این که خواننده در ادامه محتوای شما را بخواند بیشتر می شود . اما اگر به کیفیت سرتیتر خود دقت نداشته باشید، ممکن است که خواننده نیز به راحتی از کنار محتوای شما رد شود و به سراغ محتوا های گوناگون دیگر برود. علاوه بر سرتیتر اصلی، شما باید این به عناوینی که در محتوای خود استفاده می کنید نیز دقت داشته باشید.

این عناوین باید به صورت کاملاً منسجم با یکدیگر طراحی شده باشند و به دنبال روایت یک داستان باشند. شما باید از یه جایی شروع به صحبت کنید و بعد با گسترش موضوع اطلاعات انتقالی به خواننده را بیشتر کنید. در انتها با یک جمع بندی میتوانید یک هدف گذاری مناسب داشته باشید. شرط موفق شدن محتوا، نگارش محتوای منسجم و هدف دار است. شما باید مشخص کنید که خواننده قرار است با چه جمله ای خواندن محتوا را شروع کند؛ در طی محتوا چه اطلاعاتی را دریافت می کند، و در انتها نیز با چه جمع بندی رو به رو میشود. هنگامی که شما این اصل انسجام را در محتوا خود رعایت کرده باشید، می توانید تا حد بسیار زیادی تاثیرگذاری محتوا را بالاتر ببرید. اگر قرار است با هدف با تولید محتوا کال تو اکشن مناسب پایه ریزی کنید، باید تمرکز بسیار زیادی روی هدف گذاری خود داشته باشید.

توجه به اصول سئو

محتوا تولید می شود تا رتبه سایت را بهبود ببخشد. دو دلیل اصلی که باعث شده سایت دار ها به تولید محتوای متنی بپردازند بیشتر شدن بازدید، و بهبود رتبه می باشد. پس از دیگر مبانی تولید محتوا دقت به اصول هنگام نگارش محتوا می باشد. محتوایی که تولید می شود باید هم به مزاج خواننده خوش بیاید و هم توسط گوگل تایید شود. هدف اصلی گوگل برطرف کردن نیاز مخاطب می باشد. در پی این هدف، این شرکت قوانینی را تاسیس و الگوریتم هایی را پایه گذاری کرده تا به بررسی کیفیت محتوا بپردازند. هر کدام از این الگوریتم ها موارد گوناگونی را مورد بررسی قرار می دهند . برای مثال کپی نبودن محتوا، استفاده مناسب از کلمات کلیدی، عدم استفاده از پاراگراف ها و جملات طولانی و … در دسته اصول سئو قرار می گیرند. اگر قرار است شما محتوایی با هدف جلب توجه گوگل نگارش کنید، باید به این موارد و اصول دقت داشته باشید.

مانند یک فرد حرفه ای به تولید محتوا بپردازید

از دیگر مبانی تولید محتوا، ما می توانیم به نگارش حرفه ای و باکیفیت محتوا اشاره کنیم. همه افراد می توانند محتوا تولید کنند. شما اگر قوانین و اصول تولید محتوا را به یک فرد بدهید و از او بخواهید محتوایی در رابطه با موضوع نگارش کند، در نود درصد مواقع این فرد یک محتوای کامل را تحویل شما میدهد. اما این که این محتوا ها با کیفیت می باشند یا خیر موضوع دیگری است. شما برای این که بتوانید به جذب مخاطب بپردازید، نیاز دارید تا مانند یک فرد حرفه ای به تولید محتوا بپردازید. مخاطبین شما در حال حاضر افراد باهوشی هستند. علاوه بر این موضوع، رقبای بسیار زیادی در سراسر فضای مجازی وجود دارند که ممکن است محتوای باکیفیت تری را نگارش کرده باشند.

با وجود مخاطبین باهوش و رقبای سرسخت، برای این که شما هم توجه مخاطب را جذب کنید و هم از رقبایتان پیشی بگیرید؛ نیاز به تولید محتوای بسیار باکیفیت دارید. همه محتوا نویسان قابلیت این را دارند که با تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی، یک محتوا نگارش کنند. اما نحوه بیان اطلاعات، نحوه دسته بندی آن ها و استفاده از لغات و جملات است که می تواند کیفیت محتوا را مشخص کند. یک تولید کننده محتوا باید تلاش کند تا با خلاقیت هر چه تمام تر اطلاعات را در کنار یکدیگر بچیند و با استفاده از کلمات، جملات معنادار و مناسبی را تولید کند. شانس موفقیت محتوایی که تولید کرده اید، متمایز بودند و با کیفیت بودن آن می باشد.

هوشمندانه عمل کنید

از دیگر مبانی تولید محتوا هوشمندانه عمل کردن است. هنگامی که شما قرار است در رابطه با یک موضوع محتوا تولید کنید، باید تا جایی که می توانید اطلاعات کاملی را به مخاطب ارائه دهید. شما نباید هنگام تولید محتوا از موضوع اصلی کاملاً سطحی عبور کنید. این که شما تمرکز خود را روی موضوع اصلی محتوا بگذارید می تواند برای خواننده بسیار جذاب باشد. با توجه به نکته اولی که ما به شما گفتیم، بر اساس مبانی تولید محتوا سعی کنید نکته اصلی را دقیقاً در وسط محتوا قرار دهید. با این کار میتوانید روند انسجام محتوا را حفظ کنید. اگر فکر می کنید موضوع شما جای بررسی بیشتری دارد، می توانید محتوا را در چند مرحله تولید کنید. در این شرایط هم محتوا هایی منسجم تری تولید می کنید و هم خواننده را به سراغ خواندن محتوا های دیگر سایت سوق می دهید. با این کار هم تعداد محتوا های بیشتری دارید، هم اطلاعات کاملی را به مخاطب ارائه می دهید و هم تعداد بازدید صفحات دیگر سایت را بیشتر می کنید.

جمع بندی

ما در این محتوا برخی از مبانی تولید محتوا را برای شما نام بردیم. همان طور که پیش تر نیز برای شما گفتیم، مبانی تولید محتوا تنها به یک سری فاکتور های از پیش تعیین شده محدود نمی شود. هر فردی می تواند با خلاقیتی که دارد مبانی جدیدی را پایه گذاری کند. به دلیل این که سلیقه مخاطب روزبه روز در حال تغییر است، ما نمی توانیم اصول از پیش تعیین شده ای را برای تولید محتوا در نظر بگیریم. هر چقدر سلیقه مخاطب بیشتر تغییر کند، این اصول نیز تغییرات بیشتری به خودشان می بینند.

مقاله دیگر :   تکنیک های حرفه ای دربارهاصطلاحات فنی | راهنمای آپدیت شده

ادامه مقاله در سایت منبع

مابین هوشمندانه عمل کردن تا سخت کار کردن، یک مرز باریک وجود دارد. در تکنیک های تولید محتوا معمولا مورد دوم آموزش داده می شود. این در حالی است که قرار نیست با تولید محتوا شعبده بازی کنیم!

علم به برخی حقایق در مورد تکنیک های تولید محتوا کمک می کند به این نتیجه برسیم که مخاطب، مانند ماهی است. هرچقدر بخواهیم او را به زور یا اجبار در مُشت نگه داریم، فقط او را فراری می دهیم. گروهی از مدیران کسب و کارها می گویند که:

بسیاری از مخاطبان کل یک محتوا را نمی خوانند، نمی بینند و به آن اهمیت نمی دهند. آنها تنها برای رفع مشکل یا نیاز خود به سراغ ما می آیند.

بله، حقیقت دارد! پس در این میان، تکنیک های تولید محتوا به چه کار می آیند؟ چگونه می توانید کاری کنید که مخاطب از کل یک محتوای متنی یا ویدیویی، دست کم بیشتر از ۵۰ درصدِ آن را مطالعه و دنبال کند؟ چگونه باید مخاطب را ترغیب کنید که با شما و خدمات تان ارتباط بگیرد؟

عناوین:

• چگونه با تکنیک های تولید محتوا هوشمندانه عمل کنیم؟

• ۳ جزء کاربردی در تکنیک های تولید محتوا

• از هرم معکوس برای تولید محتوا استفاده کنید.

• مخاطب را نمک گیر کنید!

• تولید ایده های نو با تکنیک های تولید محتوا

چگونه با تکنیک های تولید محتوا هوشمندانه عمل کنیم؟

یکی از تکنیک های تولید محتوا به شیوه ی هوشمندانه این است که بدانید چگونه موفقیت های قبلی تان را تکرار کنید. بسیاری از کسب و کارها در هر مرتبه برای تولید محتوا یک رویکرد جدید را انتخاب می کنند. این کار باعث می شود وقتی از دور به محتواهای آنها نگاه می کنیم، فقط شلختگی ببینیم و احساس کنیم که مطالب آنها به شیوه ای حرفه ای تولید نمی شوند.

توصیه میکنیم مقاله را مطالعه نمایید.

در یکی از ساده ترین تکنیک های تولید محتوا، چارچوب تغییر نمی کند. بلکه باید به محتواهای قبلی تان نگاه کنید و ببینید که کدامیک در نگاهِ مخاطب، جذاب و دوست داشتنی بوده اند؟ کدامیک از آنها Interaction بیشتری بین شما و مخاطب ایجاد کرده اند یا با استقبال خوبی مواجه شده اند؟ سپس همان عملکرد را برای تولید محتوای جدیدتان تکرار کنید.

برای آنالیز محتواهای محبوب خود می توانید از ابزار های رایگان و در دسترس آنلاین استفاده کنید. مثلا:

• Baidu آنالیتیکس

۳ جزء کاربردی در تکنیک های تولید محتوا

• مفید بودن: آیا این محتوا ارزشمند و مفید است؟ چقدر؟ چه چیزهایی می توان از آن آموخت؟

• خاص بودن: این محتوا نسبت به سایر محتواهای موجود، چه ویژگی خاصی دارد که آن را متمایز می کند؟

• انتقال سریعِ مفاهیم: محتوا باید طوری باشد که مخاطب را (در لحظه) درگیر کند، طوری که او ترجیح دهد همین حالا آن را بخواند، نه فردا یا روزهای دیگر.

نکته: یکی از ساده ترین تکنیک های تولید محتوا این است که همیشه مطمئن باشید محتوای خلق شده را برای مخاطب نوشته اید، نه خودتان یا موتورهای جستجو!

از هرم معکوس برای محتوا استفاده کنید.

از مهمترین موضوعاتی که در یادگیری تولید محتوا به آن پرداختیم، جلب اعتماد مشتری هدف بود؛ اینکه بتوانید برای مخاطبان خود به بهترین شکل محتوا تولید کنید. بخش اعظمی از محتواهای امروزی متنی هستند. اما نکته اینجاست که گروهی از مخاطبان، کل متن را نمی خوانند و به برخی از جملاتی که احساس می کنند برای آنها مفید است نگاه می اندازند؛ مثلا به زیر عنوان ها و بعد شما را ترک می کنند.

این حقیقت، می تواند از تولید محتوا دلسردتان کند. اما به جای ناامید شدن، باید به سراغ یکی از بهترین تکنیک های تولید محتوا بروید. این تکنیک هرم وارونه نام دارد که معمولا در روزنامه نگاری به کار برده می شود. هدف هرم وارونه این است که مخاطب را وادار کنیم از محتوای تولید شده استفاده کند و اطلاعات مهم را در همان ابتدا دریافت نماید. ساختار هرم وارونه در تصویر زیر قرار داده شده است.

نکته: بسیاری از افراد هستند که از همان ابتدا قید درج مقدمه را می زنند و فقط متن اصلی محتوا را می نویسند؛ ابداً این کار را نکنید. زیرا مقدمه محلی است که به شما اجازه می دهد مخاطب را تا انتهای مقاله یا دست کم قبل از رسیدن به موخره (یا نتیجه گیری) همسو با محتوا نگه دارید.

مخاطب را نمک گیر کنید!

بیایید روراست باشیم. تعداد زیادی از مخاطبان وقتی محتوای شما را می بینند، ابداً از هویت شما و خدمات تان خبر ندارند. پس باید به جز ترغیب و تولید محتوای غنی، کاری کنید که مخاطب صفحه را نبندد و برای همیشه ترک تان نکند.

طبق این مورد از تکنیک های تولید محتوا، به واسطه ی درج لینک مطالب مرتبط در محتوای جاری، مخاطب در دام خواهد افتاد. او با خواندن یکی دو محتوا به شما و برندتان علاقه مند می شود؛ یا دست کم کنجکاو می شود که کسب و کارتان چیست و چه فرقی با دیگران دارید. وقتی به این مرحله برسید، عملاً بخش اعظمی از تلاش هایتان برای تولید محتوا به بار خواهد نشست.

تولید ایده های نو با تکنیک های تولید محتوا

مارک تواین می گوید: چیزی به نام ایده جدید وجود ندارد. بنابرای ن هر آنچه در دسترس شما قرار می گیرد، به نوعی بازتولید ِ تمام چیزهایی است که قبلا توسط فرد یا افراد دیگر گفته شده است. درست است، اما قرن هاست که ما در حال تولید محتوا هستیم و هیچ چیز تکراری نمی شود؛ امروزه در بستر اینترنت محتوا تولید می کنیم و در گذشته با نوشتن کتابها، تهیه فیلم ها و غیره.

طبق این مورد از تکنیک های تولید محتوا، وقتی در گوگل در مورد یک مبحث خاص جستجو می کنید، خواهید دید که آن موضوع توسط چند رقیب دیگر پوشش داده شده است. اما به جای اینکه گفته ی مارک تواین را اولویت قرار دهید و تولید محتوا را رها کنید، می توانید برای تولید محتوا به سبک «ترکیب کردن اطلاعات جدید و عجیب» پیش بروید. اما چگونه؟

۱٫ در مرحلهی نخست در مورد موضوعی که قصد تولید محتوا برای آن دارید در گوگل جستجو کنید. سپس دیدگاه ِکلیه کسانی که در مورد موضوع مذکور محتوا تولید کرده اند را بررسی کنید. سپس این دیدگاه ها را با بینش خودتان مقایسه کنید. آیا نگاه شما به موضوع، جدید بوده و نسبت به نظر سایرین تا حدی متفاوت است؟ اگر دیدتان به ماجرا با دیگران همسو است، آیا چیز جدیدی وجود دارد که بتوانید به آن اضافه کنید؟ آیا می توانید اطلاعات تخصصی و دقیقی به موضوع بیفزایید؟

۲٫ در مرحله دوم ببینید که بهتر است محتوای مورد نظرتان در چه قالبی به مخاطب ارائه شود؟ به صورت متنی یا ویدئو؟

نکته: به یاد داشته باشید که تا وقتی که می توانید به موضوعی که بارها و بارها در مورد آن صحبت شده است، جمله، حرف، اطلاعات و یا نکته ی تازه ای بیفزایید، می توانید محتوای نو تولید کنید. برای اینکه به یک موضوع ِخاص نکته ی جدیدی اضافه کنید، لزوما نباید کار عجیب و غریبی انجام دهید. همینکه از منظر و دیدگاه جدیدی به ماجرا نگاه کنید، صریح باشید و کمی هم خلاقیت چاشنی آن کنید می توانید محتوای خلاقانه تحویل مخاطب دهید.

منابع:

ادامه مطلب