جدید ترین مقالات - توسعه فردی، روانشناسی،سبک زندگی،آموزش های کاربردی،علمی، فرهنگی خبری
راهکارهای خلاقانه برای 
لینک‌های مربوط به عکس

راهکارهای خلاقانه برای لینک‌های مربوط به عکس

آیا لینک های مربوط به عکس(Image Link) اثر منفی بر سئو دارند؟ اثر مثبت چطور؟

آیا لینک های داخلی عکس، از منظر ، ارزشی دارند؟ آیا موتور جستجو گوگل، این نوع از لینک ها را نادیده می گیرد؟ برای یافتن پاسخ و درک ارزش این نوع از لینک ها از منظر سئو ، تا انتها با ما همراه باشید. مثل همیشه داستان با پرسشی از سوی یک کاربر آغاز شد. پرسش کاربر به شرح زیر است:

  • آیا لینک هایی که با کلیک بر روی عکس ها فعال شوند، اساساً بر سئو اثری دارند؟ اثر آن ها مثبت است یا منفی؟ اخیراً در هنگام استفاده از ابزارهای هوشمند مدیریت سئو در صفحه با پیام خطای کمبود لینک های داخلی مواجه می شوم و این باعث شده که حس کنم افزونه ها اساساً لینک های به کارگرفته شده به کمک عکس را نادیده می گیرند. آیا گوگل هم عملکردی مشابه آن ها دارد؟

اکثر افزونه های بررسی وضعیت سئوی صفحات، لینک های مربوط به عکس را نادیده می گیرند و این تصور شما کاملاً درست است. این افزونه ها با در نظر داشتن برخی قواعد کلی در مورد ارزش کمتر این نوع لینک ها نسبت به لینک های متنی، آن ها را نادیده می گیرند. اما تجربه نشان داده که در تمام شرایط این نابرابری در ارزش لینک ها صادق نیست.

مقاله دیگر :   ترفندها و ایده های نوآورانه برای نگارش محتوا

گوگل به برخی عکس ها علاقه بیشتری دارد؛ این بر سئو مؤثر است.

گوگل همیشه تمام تلاش خود را برای درک محتوای عکس ها به کار می بندد. در حالی که همیشه عکس های خام ارزش چندانی ندارند اما عکس هایی مانند اینفوگرافی ها حامل اطلاعات کلیدی هستند و محتویات آن ها اهمیت بیشتری دارد. به همین خاطر این قسم از عکس ها بیشتر مورد توجه گوگل واقع شده و اثر بیشتری بر سئوی صفحه دارند. به همین خاطر ما معتقدیم که برای اختصاص لینک به عکس ها، حداقل یکی از سه شرط زیر در مورد آن صادق باشد.

  • اگر عکس به عنوان مرجعی برای توضیحات ارائه شده عمل می کند لینک دادن به آن کارساز است.
  • اگر عکس یک نماد یا تصویری حاکی از مسیریابی یا ناوبری در سایت شماست لینک دادن به آن مؤثر است.
  • اگر عکس شامل یک چارت فنی یا نمودار علمی باشد و برای درک آن نیاز به زوم(بزرگنمایی) بیشتر وجود دارد.

در کنار دقت به شروط فوق در لینک دادن عکس، در صورت انجام این کار، حتماً از یک کپشن مرتبط یا متن (Alt) بامعنی استفاده کنید زیرا هر دوی این موارد سیگنال هایی مبنی بر مهم بودن تصویر برای موتور جستجو گوگل ارسال می کنند. گوگل برای درک بهتر ارزش یک عکس و لینک آن نیاز دارد متوجه شود که این متن اساساً چه ارتباطی به متن دارد و حاوی کلمات کلیدی همخوان با کلیت متن هست یا خیر؟

خوب است بخوانید:

مقاله دیگر :   تکنیک های ارزشمند دربارهنوشتن سئو مدرن

البته حتی بدون تلاش برای ایجاد لینک در قالب عکس و پرداختن به لینک های مربوط به عکس نیز، همواره بهتر است تا در مورد انتخاب خود عکس، کپشن و سایر جزئیات آن با دقت عمل کنیم. در این مورد مسئله تنها سئو نیست و باید در نظر داشت که مخاطبان نیاز دارند تا در طول مطالعه متن با عکس ها ارتباط ذهنی و حسی برقرار کنند.

پس سوای بحث طرح شده در مورد ارزش لینک ها در مقوله سئو، کاربرد عکس ها در صفحه و نحوه گنجاندن آن ها در میانه متن را جدی بگیرید. ارزش سئوی آن ها نباید باعث غافل شدن شما از هدف اصلی استفاده از عکس ها شود.

Image Link

سئوی عکس

موتور جست و جوی گوگل

لینک های مربوط به عکس

سئوی تصاویر

محتوای کامل در سایت منبع