جدید ترین مقالات - توسعه فردی، روانشناسی،سبک زندگی،آموزش های کاربردی،علمی، فرهنگی خبری
کلافه نشوید ! آموزش خلاصه ولی کامل
انتشار محتوا در لینکدین

کلافه نشوید ! آموزش خلاصه ولی کامل انتشار محتوا در لینکدین

لینکدین سال ۲۰۰۳ به عنوان یک سایت تخصصی راه اندازی شد و در کمتر از ۲ دهه موفق به جذب بیش از ۷۷۴ میلیون کاربر و بیش از ۵۵ میلیون شرکت از ۲۲۰ کشور در سراسر جهان شد. امروزه لینکدین دیگر تنها بستری برای ارتباط کارجویان و کارفرمایان نیست بلکه با تبدیل شدن به بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه ای جهان، به یک ابزار بسیار مفید و مهم برای بازاریابی به ویژه بازاریابی B2B نیز تبدیل شده است. در یک کلام بازاریابی در لینکدین یکی از اجزا جداناپذیر بازاریابی B2B است.

لینکدین-linkedin

شاید تصور کنید که پلتفرم هایی مثل اینستاگرام و فیسبوک توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کرده اند و از این جهت می توانند برای بازاریابی مناسب تر باشند، ولی این تصور اشتباه است، توجه داشته باشید که ذهنیت کاربران در برنامه ای مثل اینستاگرام با لینکدین کاملا متفاوت است.

اینستاگرام

بازاریابی در لینکدین با اینستاگرام مارکتینگ کاملا متفاوت است، معمولا اکثر مخاطبان اینستاگرام دنبال محتوای سرگرم کننده هستند اما لینکدین یک بستر تخصصی است که افراد برای توسعه کسب و کار خود، یادگیری از متخصص ها و رسیدن به اهداف کاری خود از آن استفاده می کنند.

Entrepreneurship-رشد و توسعه کسب و کار

اگر هنوز برای سرمایه گذاری روی لینکدین مارکتینگ و تبلیغات در لینکدین تردید دارید، به یاد داشته باشید که بسیاری از متخصصان، مدیران اجرایی شرکت ها و صاحبان کسب و کار در لینکدین حضور دارند و داشتن یک استراتژی بازاریابی در لینکدین و اجرای درست آن به شما کمک می کند تا علاوه بر شناساندن نام برندتان، روابط حرفه ای بلند مدتی نیز با این افراد برقرار کنید.

بازاریابی

همچنین طبق تحقیقات Nielsen برندهایی که تبلیغاتشان در پلتفرم لینکدین دیده می شود، حرفه ای تر (۹۲%)، باهوش تر (۷۴%)، با کیفیت تر (۵۹%) و قابل احترام تر (۵۹%) به نظر می رسند. پس اگر به دنبال خلق یک برند حرفه ای، محترم و باهوش هستید، بازاریابی در لینکدین و تبلیغات در لینکدین یک مساله حیاتی برای شما به شمار می آیند.

ما در ادامه شما را با مراحل ایجاد یک استراتژی موفق برای بازاریابی در لینکدین ، به شکل گام به گام آشنا خواهیم کرد :

هدف خود را از بازاریابی در لینکدین مشخص کنید

تعیین هدف در هر زمینه ای به شما کمک می کند که در جهت درست گام بردارید، لینکدین مارکتینگ هم جدا از این مساله نیست. نوع محتوایی که منتشر می کنید و روش انتشار آن به هدف نهایی شما بستگی دارد. ممکن است شما بخواهید یک یا چند مورد از این موارد را به عنوان هدف در نظر بگیرید:

  • معرفی یا افزایش آگاهی از برند
  • افزایش بازدید از وبسایت
  • تعامل با جامعه هدف
  • فروش محصولات یا خدمات
  • خلق ایده های برتر
  • ایده

آیا پروفایل LinkedIn شما جذاب است؟

جامعه هدفتان را مشخص کنید

برای چه کسی بازاریابی می کنید؟ دانستن پاسخ این سوال یک پیش نیاز مهم برای توسعه یک استراتژی بازاریابی موفق در لینکدین است. شناسایی جامعه هدفتان و درک کامل علایق و نیازمندی های آنها به شما کمک می کند تا از بودجه و زمانی که هزینه می کنید، نتیجه بهتری بگیرید. زیرا با شناسایی جامعه هدف و درک درست از آنها می توانید نوع محتوایی که آنها ترجیح می دهند را پیدا و استراتژی خود در لینکدین مارکتینگ و تبلیغات در لینکدین را متناسب با آن تنظیم کنید.

شما می توانید مخاطبان خود را بر اساس پارامترهای مختلفی مثل عنوان شغلی، موقعیت جغرافیایی، صنعت و غیره دسته بندی کنید.

پرسنا چیست و چه کاربردی در فعالیتهای بازاریابی دارد.

قبل از هر چیز در لینکدین یک صفحه برای شرکتتان بسازید

برای شروع بازاریابی در لینکدین تنها ایجاد یک حساب کاربری کافی نیست. باید در نظر داشته باشید صفحه ای که می سازید یکی از بزرگترین دارایی های شما برای لینکدین مارکتینگ است.

صفحه شما جاییست که اولین برخورد بین جامعه هدفتان با برند شما صورت می گیرد. در نتیجه بهتر است به آنها کمک کنید تا تمام اطلاعاتی را که برای آشنایی با شما نیاز دارند، به دست بیاورند. این اطلاعات شامل معرفی محصولات یا خدمات، معرفی کارمندان، محل دفتر مرکزی و غیره می باشد.

مقاله دیگر :   ایده ها و راهکارهای نوآورانه برای بهینه سازی تصاویر

مطمئن شوید که مواردی مثل لوگو شرکت، آدرس وبسایت، صنعت یا حوزه فعالیت و اندازه شرکت را وارد کنید تا اعتبار شرکتتان را تقویت کنید. شما همچنین به یک توصیف مناسب نیاز دارید که جزئیات مهم در مورد شرکت و پیشنهادات شما را ارائه دهد.

صفحه شرکت شما در لینکدین مکان مناسبی برای بیان همه داستان های مثبت و تاثیرگذار در مورد کسب و کار شماست. شما می توانید از بازاریابی در لینکدین برای پررنگ کردن رزومه تیم خود و جوایزی که برنده شده اید و یا سرتیفیکیت های خود، استفاده کنید.

اینفوگرافیک : قواعد لینکدین : ۲۰ باید و نباید

صفحه خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

با استفاده از تکنیک های زیر می توانید صفحه شرکت خود را برای جستجو بهینه کنید:

کلمات کلیدی را جدی بگیرید

استفاده از کلمات کلیدی را به وبسایت خود محدود نکنید. اصطلاحات و عباراتی که ممکن است مشتریان احتمالی هنگام جستجوی محصولات یا خدمات شما استفاده کنند، مشخص و سپس از آنها در توضیحات شرکت و لیست تخصص های خود استفاده کنید.

لینک های ورودی به صفحه شرکتتان را افزایش دهید

لینک ها برای افزایش رتبه شما در نتایج جستجو و بازاریابی در لینکدین ضروری هستند. ساده ترین راه این است که در وبسایت، وبلاگ، صفحه اول رسانه های اجتماعیتان لینک هایی به صفحه شرکتتان در لینکدین قرار دهید.

شبکه های اجتماعی

همچنین حتما کارکنان خود را تشویق کنید که حساب های شخصی لینکدین خود را تکمیل و شرکت را به عنوان کارفرمای خود اضافه کنند. به همین سادگی شما می توانید استراتژی بازاریابی خود در لینکدین را تقویت کنید.

محتوای مفید و جذاب تولید کنید

حفظ مخاطبان و تعامل با آنها در نوع خود یک چالش است. مانند هر رسانه اجتماعی دیگری، شما باید در لینکدین نیز با سایر افراد در ارتباط باشید.

برای انتشار محتوا در لینکدین باید درک کاملی از این که چرا مردم وقت خود را در این بستر می گذرانند، داشته باشید. اگر دنبال کنندگان شما چیزی دریافت نکنند که برای شان مفید باشد، به تدریج شما را نادیده می گیرند و فراموش خواهند کرد. پس محتوایی منتشر کنید، که مخاطبان مورد نظرتان علاقه مند به بررسی آن باشند. مطمئن شوید که پست هایتان شامل نکات مفید، ترفندها و اطلاعات مربوط به صنعت باشد.

به یاد داشته باشید ایده های جدید برای کاربران لینکدین جذاب است. به عنوان مثال مقالاتی که حاوی ایده های جدید هستند به شما این امکان را می دهند که تخصص خود را در زمینه کاری خود به معرض نمایش بگذارید.

از انتشار محتواهای تبلیغاتی صرف جدا خودداری کنید و بیشتر بر محتواهایی تمرکز کنید که اطلاعاتی را به مخاطبتان ارائه می دهند.

به خاطر داشته باشید کیفیت محتوایی که منتشر می کنید بر استراتژ ی بازاریابی در لینکدین شما تأثیر مستقیم می گذارند. طبق آخرین آمار از انسیتو بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۰، ۹۶% از بازاریابان B2B از لینکدین برای انتشار محتوا استفاده کرده اند.

محتوای خود را در قالب ها و فرمت های متنوع ارائه دهید

یکی از بهترین روش های جلب توجه مخاطبان استفاده از تصویر و فیلم، علاوه بر متن است. تصاویر ۶ برابر بیشتر از محتواهای متنی جذاب هستند. به گزارش لینکدین، استفاده از تصاویر در پست ها میزان نظردهی مخاطبان را ۲ برابر افزایش می دهند و این نسبت برای ویدیوها ۵ برابر است. علاوه بر این، شما می توانید مطالب خود را به شکل PDF یا اسلاید نیز بارگذاری کنید تا محتوای شما برای تبلیغات در لینکدین جذاب تر شود.

در گروه های لینکدین فعال باشید

وجود گروه های مختلف برای همه صنعت ها و موقعیت ها از ویژگی های لینکدین است که نباید آن را نادیده گرفت. به دنبال یک گروه فعال در لینکدین باشید و در مکالمات آن شرکت کنید. این کار به شما کمک می کند تا اجتماعی به نظر برسید، میزان بازدید از محتوای شما را بالا می برد، به برندتان اعتبار می بخشد و در نهایت فرصتی عالی برای ارتباط و تعامل با سایر متخصصان را فراهم می کند.

مقاله دیگر :   معرفی ترفند های خلاقانه برای رنگ سایت آموزشی که هرگز نباید نادیده گرفت

به تجزیه و تحلیل عملکرد صفحه لینکدین تان بپردازید

یکی از جنبه های مهم استراتژی بازاریابی در لینکدین ارزیابی مستمر آن است. ارزیابی عملکرد به شما کمک می کند تا میزان پیشرفت خود را در دستیابی به اهدافتان بررسی کنید، علاوه بر آن می توانید اطلاعات مفیدی درباره مخاطبان خود بدست بیاورید و دریابید که کدام محتوا برای آن ها جذاب تر است.

در بسیاری از موارد شما می توانید اطلاعات مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل عملکرد صفحه لینکدین خود را در بخش LinkedIn آنالیتیکس پیدا کنید.

ادامه خواندن در سایت منبع

چگونه بر روی لینکدین مقاله بگذاریم؟

نوشتن مقاله بر روی پلتفرم لینکدین می تواند به شما کمک کند تا با به اشتراک گذاشتن دانش حرفه ای خود، با مخاطبین خود ارتباط برقرار کرده و برای خودتان دنبال کنندگان بیشتری جمع کنید. در واقع وقتی نحوه ارسال مقاله بر روی لینکدین را بلد باشید به راحتی می توانید شبکه ارتباطی خود را گسترش دهید. البته باید توجه داشته باشید که امکان انتشار مقاله بر روی لینکدین با استفاده از ظرفیت ۱۲۵ هزار کاراکتری، فقط در برخی مناطق جغرافیایی ممکن است و طبق سیاست های لینکدین هنوز همه مناطق به آن دسترسی ندارند. اما به هرحال می توان از ظرفیت محدود ۱۳۰۰ کلمه ای لینکدین هم برای این کار استفاده کرد که در دسترس همگان هست. پیشنهاد ما این است که مقاله را برای داشتن ایده های بیشتر مطالعه بفرمایید.

اگر شما جزء گروهی هستید که امکان برای لینکدین با ظرفیت بالا در منطقه شما فراهم شده است، آنچه در ادامه آماده کرده ایم به دردتان می خورد، پس با ما همراه باشید.

نحوه مقاله بر روی لینکدین

۱٫ برای انتشار محتوا در لینکدین در ابتدا وارد سایت لینکیدن به آدرس Linkinin.com شده و وارد حساب خود شوید.

تولید محتوا را جدی بگیرید، تمامی سایتهای برتر مثل دیجی کالا، زومیت، بامیلو، تبیان، ورزش ۳ و غیره با تولید محتوای یونیک و فراوان به موفقیت رسیدند، شما نیز با تعیین استراتژی درست و تولید محتوای منظم و مداوم می توانید موقعیت بازاریابی اینترنتی خود را ارتقا دهید.

نحوه ارسال مقاله بر روی لینکدین

چگونه بر روی لینکدین مقاله بگذاریم؟

– انتشار مقاله بر روی لینکدین

تولید محتوا برای لینکدین

انتشار محتوا در لینکدین

ادامه مطلب

امروزه استفاده از فرآیند تولید محتوا برای بهبود سئو و رتبه سایت ها به امری ضروری تبدیل شده است. یکی از مواردی که در زمینه تولید محتوا باید در نظر گرفت نحوه انتشار محتوا در فضاهای مجازی است و این امر باعث به وجود آمد شغلی جدید شده است. کارشناس انتشار محتوا در فضای مجازی به معنی این است که افرادی خاص محتوا تولید شده را در شبکه های اجتماعی منتشر کنند.

کارشناس انتشار محتوا در فضای مجازی چه فردی است؟

کارشناس انتشار محتوا در فضای مجازی در واقع به افرادی گفته می شود که توانایی انتشار را در انواع فضای مجازی داشته باشد و این فضای مجازی شامل وب سایت ها، شبکه های اجتماعی، فروم ها، سایت های تبلیغاتی، پیام رسان ها و دیگر بخش ها در فضای اینترنت است.

مقاله دیگر :   راهنمای جامع و حرفه ای در موردتگ خرید اینستاگرام + تکمیلی ۱۴۰۲

انتشار محتوا در فضای مجازی باعث می شود که وب سایت ، برند ، محصولات و خدمات شما بیشتر از قبل در معرض دید کاربران قرار گیرد و زمینه برند سازی شما و معرفی محصولات و خدمات شما به کاربران فراهم شود. با این کار بازدیدکننده های سایت شما افزایش یافته و فروش خدمات و محصولات شما رشد بالایی پیدا می کند و در نتیجه باعث رونق کسب و کار شما می شود.

کارشناس انتشار محتوا در فضای مجازی باید قابلیت های بالایی داشته باشد تا بتواند به راحتی محتوا تولید شده در فضای های مختلف روی بستر اینترنت قرار دهد. فرآیند تولید محتوا و انتشار محتوا روی بستر اینترنت نیازمند دانش و آگاهی بالایی است و کارشناس انتشار محتوا در فضای مجازی باید با تمام بخش های شبکه های اجتماعی، با تمام بخش های وب سایت ها و پیام رسان و همچنین نحوه کارکرد هر کدام به خوبی آشنا باشد.

این به این معنی است که محتوا ی که قرار است در اینستاگرام منتشر شود با محتوا که قرار است در وب سایت و یا فیسبوک منتشر شود متفاوت است. به همین دلیل این کارشناس باید به خوبی با این شبکه ها و فضاهای آن ها و قواعد و قانون های آن ها آشنا باشند.

به عنوان مثال انتشار محتوا در لینکدین به پیدا کردن افراد با استعداد در زمینه شغلی ها و معرفی خدمات بسیار مفید خواهد بود چرا که نفرات موجود در این شبکه اجتماعی عموماً کارآفرینان هستند که به خوبی با فضای کسب و کار و فعالیت ها آشنایی دارند.

انتشار محتوا در فضای اینستاگرام به این معنی است که اکثر مخاطبان شما افراد عادی و صاحبان مشاغل هستند که یا برای گذران وقت به این شبکه اجتماعی مراجعه می کنند و یا اینکه صاحب کسب و کار هستند و برای تبلیغ کسب و کار خود وارد این فضا شده اند.

همان طور که مشاهده می کنید فضای مجازی دارای بخش های مختلفی است که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های خاصی هستند. این ویژگی های باعث میشود که همه افراد می توانند به خوبی با این شبکه ها کار کنند و عموماً افراد عادی تنها توانایی کار با یک شبکه و یا نهایت دو شبکه اجتماعی را داشته باشند در حالی که کارشناس انتشار محتوا در فضای مجازی با این شبکه ها به خوبی آشنا بوده و توانای انتشار انواع محتوا را در این فضاها دارا می باشند.

تخصص های مورد نیاز برای کارشناس انتشار محتوا در فضای مجازی

کارشناس انتشار محتوا در فضای مجازی باید توانایی های خاص و زیادی داشته باشد این توانایی ها به او کمک میکند ک به راحتی بتواند در انواع محیط ها فعالیت کنند. این تخصص ها عبارت اند از:

توانایی ترجمه متون انگلیسی آشنایی با زبان انگلیسی در حد مناسب

همچنین کارشناس انتشار محتوا در فضای مجازی باید دارای شرایط عمومی خاصی هم باشد این شرایط عبارت اند از:

خلاقیت و نوآوری در زمینه انتشار انواع محتوا در فضای مجازی

با توجه به موارد اعلام شده در بالا کارشناس انتشار محتوا در فضای مجازی از جمله کارهایی است که دارای وظایف سنگین می باشد. این کارشناسان در واقع افرادی هستند که وظیفه انتشار محتوا در اینترنت را بر عهده دارند. این به این معناست که هر آنچه که در فضای اینترنت مربوط به کسب و کار شما و یا برند شما تولید شود مربوط به کارشناس انتشار محتوا در فضای مجازی است و او باید نظارت دقیقی بر محتوا قرار گرفته شده روی اینترنت داشته باشد.

وظایف کارشناس انتشار محتوا در فضای مجازی عبارت اند از:

استفاده از ابزارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ برای بررسی نحوه کارکرد محتوا های تولید شده و کلمات کلیدی استفاده شده

همان طور که اعلام شد کارشناس انتشار محتوا در فضای مجازی از شغل های جدیدی است که در سال های اخیر به وجود آمده است این افراد دارای وظایف سنگینی بوده و اهمیت کار خانم ها در زمینه دیجیتال برندینگ بسیار بالا می باشد.

ادامه مطلب