جدید ترین مقالات - توسعه فردی، روانشناسی،سبک زندگی،آموزش های کاربردی،علمی، فرهنگی خبری
معرفی ترفند های خلاقانه برای 
رنگ سایت آموزشی که هرگز نباید نادیده گرفت

معرفی ترفند های خلاقانه برای رنگ سایت آموزشی که هرگز نباید نادیده گرفت

برای سفارش آنلاین
طراحی سایت
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
طراحی سایت
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

رنگ سایت

انتخاب رنگ یا رنگ سایت یک موضوع بسیار با اهمیت است که ظرافت های خاصی را می طلبد، انتخاب رنگ مناسب سایت در برخی مواقع بسیار دشوار است و در برخی مواقع که افراد در مورد قابلیت هماهنگ سازی رنگ ها اطلاعات و اطمینان لازم را نداشته یا طراح ماهری نیستند بسیار ترسناک به نظر می رسد.

در هنگام انتخاب رنگ برای سایت مورد نظرتان سوالات زیادی پیش خواهد آمد که به شرح زیر هستند:

  • برای آرم یا سربرگ سایت از چه رنگی باید استفاده کرد؟
  • فاکتورهای مناسب برای ترکیب رنگ سایت چیست تا نتیجه کار شما عالی به نظر برسد؟
  • در کدام از بخش های سایت تان باید از رنگ سازمانی استفاده کنید؟
  • بهترین رنگی که می توانید برای سایت خود انتخاب کنید در مقایسه با رنگ های موجود رنگ سازمانی مناسب سایت شما چه رنگی است؟

انتخاب رنگ در طراحی سایت

روانشناسان اعتقاد دارند که رنگ ها تاثیر بسیار زیادی بر روی ناخود آگاه انسان ها دارند. انتخاب رنگ بندی برای سایت قابلیت این را دارد که بازدید کنندگان شما را جذب یا دفع کند؛ همچنین بر تصمیم آن ها تاثیر بگذارد. ممکن است سایت شما رنگ خنثی داشته باشد که این امر باعث می شود که نوشته ها و متون شما از جلوه ی کافی را بر روی این کادرهای بی رنگ ایجاد کرده و کاربر رغبتی برای ورود به سایت نداشته و خیلی سریع سایت شما را ترک خواهد کرد. این موضوع به ما یاد آوری می کند که در صورت عدم آگاهی کافی در زمینه انتخاب رنگ مناسب برای طراحی سایت باعث می شود که مخاطبان خود را دفع کرده و از دست بدهید.

رنگ مناسب برای سایت شما چیست

این موضوع که به شکل دقیق انتخاب رنگ بندی سایت مناسب شما چیست به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال سایت هایی را که مشاهده می کنیم دارای رنگبندی های مختلفی هستند سایت های دولتی به شکل معمول از رنگ هایی نظیر بنفش و آبی تیره استفاده می کنند. سایت های اتومبیل و خودرو را معمولا با رنگ های قرمز و طلایی مشاهده کرده و سایت های پزشکی را با رنگ های آبی کم رنگ مشاهده می کنیم، برای سایت های وکالت یا حقوقی نیز باید از رنگ های قدرتمند و در عین حال اطمینان بخش استفاده کرد.

در کل انتخاب رنگ طراحی سایت بستگی به نوع مخاطب و کار وب سایت مورد نظر دارد، برخی از شرکت ها رنگ سایت خود را براساس رنگ لوگو سازمانی خود انتخاب می کنند که این امر نشانگر این بوده که سایت اختصاصی برند یا شرکت مزبور است.

مقاله دیگر :   بایدها و نباید ها در موردایجاد چک لیست محتوا (با مثال های کاربردی)

رنگ های سایت چه تاثیری بر روی مخاطبان دارند

همان طور که قبلا اشاره کردیم انتخاب رنگ در طراحی سایت به عنوان ضروری ترین عناصر طراحی محسوب می شود که به عنوان وسیله ای برای دریافت و لمس احساسات کاربران و بازدیدکنندگان سایت ها به شمار می روند. رنگ ها واکنش های متفاوتی در کاربران ایجاد می کنند. استفاده از رنگ مناسب در طراحی وب سایت باعث می شود که واکنش های متفاوتی در کاربران ایجاد شود. در زمان استفاده و انتخاب رنگ برای طراحی سایت باید براساس اصل تئوری رنگ ها و اصول استاندارد یا روانشناسی رنگ ها صورت بگیرد در کنار آن نیز از راهنمایی های اساتید حرفه ای در این زمینه استفاده کنند. نکته مهمی که وجود دارد این است که انتخاب رنگ مناسب برای سایت ها به همان اندازه دارای اهمیت است که تولید محتوا در آن مهم است، این مسئله از این جنبه اهمیت دارد که کاربران با مشاهده ی جذابیت رنگ ها نسبت به مطالعه ی مطالب سایت ترغیب شده و علت این امر نیز اثری است که رنگ ها در ۹۰ ثانیه اول بر روی ذهن انسان می گذارند. این مسئله باعث شده که طراحان سایت در انتخاب رنگ ها دقت بالایی داشته باشند.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

با توجه به این که رنگ ها با احساسات انسان ها در ارتباط هستند و با مشاهده ی هر شی پیامی از جانب رنگ آن به ضمیر ناخودآگاه انسان مخابره می شود ، باید به این نکته توجه کرد که باید از چه ترکیب رنگی برای طراحی سایت ها استفاده کنیم

پالت رنگ مناسب برای سایت شما چیست

یکی از مهم ترین مسائلی که در طراحی و ایجاد یک وب سایت وجود دارد استفاده از یک پالت رنگی مناسب و مطلوب است .انتخاب رنگ وبسایت به عنوان یکی از مهم ترین تصمیماتی است که طراحان وب سایت باید به آن توجه کنند. انتخاب رنگ سایت مناسب ۸۰ درصد شناسایی برند ار افزایش می دهد. تجربه ثابت کرده است که انتخاب پالت رنگی مناسب نه تنها برای مخاطبان جذاب خواهد بود بلکه باعث ماندگاری در ذهن افراد خواهد شد.

انتخاب پالت رنگ سایت موضوعی بیشتر از طراحی یک سایت زیبا است رنگ تاثیر زیادی در درک انسان ها داشته و به همین دلیل به عنوان یک ابزار قدرتمند در بهره وری سایت به شمار می رود. رنگ ها با تاثیرگذاری که در طراحی سایت ها دارند در کل بر درک کلی مخاطبان از برند ها نیز موثر هستند. در صورتی که یک سایت دارای هارمونی مناسب رنگی نباشد مخاطبان این حس را خواهند داشت که برند تجاری مورد نظر چندان حرفه ای و قابل اعتماد نیست. به این ترتیب اگر وبسایت مورد نظر خدمات یا محصولاتی برای فروش داشته باشند افراد احساس نا امنی کرده و امکان متوقف کردن خرید را دارند.

مقاله دیگر :   راهکارها و ترفندهای نوین برای رنک گوگل + مثال های کاربردی

از روانشناسی رنگ تا رنگ سایت

در اصول رنگ بندی وبسایت انتخاب یک رنگ مثل رنگ آبی کار ساده ای به شمار می رود اما باید توجه داشته باشید که در طراحی یا پروژه هایی که با مخاطبان و مشتریان سروکار دارید حتما سعی داشته باشید که انتخاب های خود را حتی الامکان توجیه نمایید. برخی افراد تنها برحسب علاقه ی خود به انتخاب رنگ سایت اقدام می کنند که این می تواند یک اشتباه باشد. نکاتی که در انتخاب رنگ سایت باید به آن توجه داشته باشید شامل

  • بهره گیری از آن چه که در اختیار دارید، ممکن است شما دارای یک لوگو با رنگ مشخص برای برند خود باشید این می تواند به عنوان یک استارت برای شما باشد.
  • رنگ برندهای رقیب: در صورتی که رقبای تجاری قدرتمندی دارید که دارای رنگ برند شناخته شده ای هستند تا حد امکان از کپی کردن بپرهیزید و آن رنگ را در پالت رنگی خود به کار نبرید.
  • به مخاطب هدف فکر کنید: مسلما رنگ سایت آموزشی با وبسایت فروش اسباب بازی و لوازم نوزاد تفاوت دارد. همیشه به این مطلب فکر کنید مخاطبان شما چه کسانی هستند، چه افرادی از وبسایت شما دیدن خواهند کرد.
  • بازی با کلمات: ممکن است در تجارت و کسب و کار مشتری شما کلمات مرتبطی وجود داشته باشد می توانید از این کلمات به عنوان ایده ای برای انتخاب رنگ استفاده کنید.
  • ایده

  • همواره از رنگ های ساده و به اندازه استفاده کنید.
  • می توانید از سایت های ارائه کننده پالت رنگی مانند dribbble ، colordrop ، colourco ، Color-hex واستفاده کرده و از آن ها ایده بگیرید.

روانشناسی رنگ ها برای سایت های کسب و کار

همان طور که می دانید انتخاب کد رنگ سایت مناسب بر روی عناصر مختلفی مانند عناوین، متن، پیوندها و تصاویر. زمینه، منو، دکمه ها تاثیر زیادی دارد. این رنگ ها هستند که یک صفحه ی وب را قابل خواندن می کنند و همچنین باعث می شوند که در پیمایش اولیه در شناخت برندها تاثیر زیادی داشته باشند. به همین علت است که طراحان سایت رنگ ها را به عنوان ابزاری قوی معرفی کرده اند و آشنایی با روانشناسی رنگ ها بسیار حائز اهمیت است. زمانی که از طراحی وب و رنگ سایت سخن به میان می آید بسیار ساده می توانیم تصمیم اشتباهی بگیریم. متداول ترین اشتباهاتی که در طراحی یک صفحه ی وبسایت انجام می گیرد استفاده از رنگ های زیاد است، اشتباه دیگر اینکه برای متن و پس زمینه از رنگ های مکمل استفاده شود، به کار بردن رنگ های گرم و سرد به مقادیر بالا نیز از رایج ترین اشتباهات است.

مقاله دیگر :   معرفی ایده های خلاقانه برای مشتریان تولید محتوا که هرگز نباید نادیده گرفت

سوالات متداول

  • رنگ ها تاثیر زیادی بر ناخود آگاه انسان ها دارند. انتخاب رنگ بندی برای سایت قابلیت این را دارد که بازدید کنندگان شما را جذب یا دفع کند و بر تصمیم آن ها تاثیر بگذارند. در صورت عدم آگاهی کافی در زمینه انتخاب رنگ مناسب برای طراحی سایت، ممکن است مخاطبان خود را دفع کرده و یا از دست بدهید.

  • اگر سایت شما رنگ خنثی دارد، باید این را بدانید که این امر باعث می شود که نوشته ها و متون شما از جلوه ی کافی را بر روی این کادرهای بی رنگ ایجاد کرده و کاربر رغبتی برای ورود به سایت نداشته و خیلی سریع سایت شما را ترک خواهد کرد.

  • به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال سایت های دولتی به شکل معمول از رنگ هایی نظیر بنفش و آبی تیره استفاده می کنند. سایت های اتومبیل و خودرو را معمولا با رنگ های قرمز و طلایی مشاهده می کنیم. سایت های پزشکی را با رنگ های آبی کم رنگ مشاهده می کنیم، برای سایت های وکالت یا حقوقی نیز باید از رنگ های قدرتمند و در عین حال اطمینان بخش استفاده کرد.

  • متداول ترین اشتباهاتی که در طراحی یک صفحه ی وبسایت انجام می گیرد استفاده از رنگ های زیاد است، اشتباه دیگر این که برای متن و پس زمینه از رنگ های مکمل استفاده شود، به کار بردن رنگ های گرم و سرد به مقادیر بالا نیز جزو رایج ترین اشتباهات در انتخاب رنگ وب سایت است.

برای سفارش آنلاین
طراحی سایت
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
طراحی سایت
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

ترکیب رنگ سایت

کد رنگ سایت

پالت رنگ سایت

انتخاب رنگ سایت

انتخاب رنگ طراحی سایت

انتخاب رنگ در طراحی سایت

رنگ سایت آموزشی

رنگ سایت

ادامه خواندن در سایت منبع