جدید ترین مقالات - توسعه فردی، روانشناسی،سبک زندگی،آموزش های کاربردی،علمی، فرهنگی خبری
معرفی ایده های خلاقانه برای 
مشتریان تولید محتوا که هرگز نباید نادیده گرفت

معرفی ایده های خلاقانه برای مشتریان تولید محتوا که هرگز نباید نادیده گرفت

تولید محتوا روشی است که کاربران در آن مطالبی را ایجاد می کنند که منجر به جذب مخاطبان می شود. قیمت تولید محتوا برای سایت بسته به نوع محتوای ایجاد شده متفاوت است. تولید محتوای جذاب و کاربردی منجر به جذب مشتریان بیشتری برای صاحبان کسب و کار در فضای اینترنت می شود، از این رو وب سایت های زیادی این روش را به کار گرفته اند و از تولید محتوا برای جذب مشتری استفاده می کنند.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

قیمت تولید محتوا برای سایت به موارد مختلف بسیاری اعم از میزان کلمه های به کار رفته در محتوا، پیچیدگی آن، میزان مطالعه و تحقیق برای تولید یک محتوا، میزان تجربه و تحصیلات نویسنده و غیره بستگی دارد. مسلما اگر میخواهید یک محتوایی با کیفیت بسیار بالا تولید کنید می بایستی هزینه های بیشتری بپردازید، ابتدا باید خواسته های و هدف خود را از تولید محتوا برای سایت خود مشخص کنیدو سپس اقدام نمایید. از آن جایی که تولید محتوا یک اقدام نو و پرطرفدار به شمار می آید شرکت ها و وب سایت های بیشماری در این زمینه فعالیت های خود را آغاز کرده اند و هر کدام از این وب سایت ها هزینه های مختلفی را به این منظور در نظر گرفته اند.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

از آنجایی که قیمت تولید محتوا برای سایت گوناگون است، با بررسی این وب سایت ها می توانید بهترین آن را انتخاب نماید و تولید محتوا سایت خود را به آن بسپارید.

روش های تولید محتوا برای سایت

۱٫تولید محتوا تالیف

روش های مختلفی به منظور تولید محتوا برای سایت وجود دارد، که یکی از آنها تولید محتوا به صورت تالیفی است. در این روش نویسنده با توجه به کلمه ی کلیدی خواسته شده شروع به تولید محتوا با توجه به دانسته های خود می کند و یک محتوای منحصر به فرد برای سایت شما به وجود خواهد آورد. تمامی متن های نوشته شده در این روش می بایستی از طریق دانش و خلاقیت نویسنده بهره بگیرد و تمامی نکات نگارشی و سئو در آن رعایت شود.

خلاقیت و نوآوری

۲٫تولید محتوا ترجمه

در تولید محتوا به صورت ترجمه نویسنده از سایت های خارجی کمک میگیرد و با توجه به خواسته های درخواست کننده محتوا وب سایتی را انتخاب می نمایند و مطالب آن وب سایت را ترجمه میکند.

روان بودن و با معنی و مفهوم بودن ترجمه از ضرورت بالایی برخوردار است. ممکن است گاهی اوقات نیز مشتریان تولید محتوا درخواست ترکیبی از چند نوع محتوا به صورت تالیفی و ترجمه را نیز با هم بدهند، در این صورت نویسنده ترجمه و تالیف را با هم به انجام می رساند. قیمت تولید محتوا برای سایت به زبان های دیگر به جز انگلیسی نیز هزینه های بالاتری دارد.

۳٫ تولید محتوا باز نویسی

گاهی اوقات ممکن است مشتری مطالبی را برای وب سایت خود تولید کرده باشد. اما محتوا ها اثر بخشی لازم را نداشته باشد در این صورت سفارش خود را به صورت تولید محتوا بازنویسی ثبت می کند و نویسندگان آن محتوا را به صورت اثر بخش و همچنین با توجه به نکات مربوط به سئو سایت باز نویسی می کنند. قیمت تولید محتوا برای سایت به دو صورت بالا بیشتر از تولید محتوا به صورت بازنویسی می باشد.

سئو سایت

ضرورت تولید محتوا برای سایت

برای وب سایت از ضرورت بسیار بالای برخوردار می باشد. اکثریت وب سایت های موفق امروزه نیز از این طریق به موفقیت دست یافتن، بنابرای ن نمی توان از اهمیت آن چشم پوشی کرد. اگر چه که ممکن است قیمت تولید محتوا برای سایت کمی بالا به نظر برسد، اما بازده ای که از این طریق کسب خواهید کرد ارزش پرداخت هزینه به این منظور را دارد. اگر شما به طور مستمر محتوای عالی تولید کنید نتایج که به دست خواهید آورد شما را شگفت زده خواهد کرد و وب سایت شما به سرعت پیشرفت خواهد کرد و جایگاه خود را در صفحات اول گوگل پیدا می کند.

نحوه محاسبه ی هزینه های تولید محتوا برای سایت

۱٫کیفیت و تخصصی بودن محتوا

راه و روش های مختلفی در نحوه محاسبه هزینه های تولید محتوا برای سایت وجود دارد، یکی از آن ها میزان تخصصی بودن و کیفیت محتوای درخواستی میباشد. هرچه که شما محتوا تخصصی و آموزنده تری درخواست کنید قیمت تولید محتوا برای سایت بالاتر می رود. البته پرداخت هزینه های بیشتر به هیچ عنوان به معنی هدر دادن سرمایه و هزینه های اضافی نیست چرا که در دراز مدت این امر منجر به افزایش مشتری و بازدید کننده های سایت و بازگشت سرما و هزینه های مربوطه می شود.

۲٫نوع محتوا

نوع محتوا خواسته شده نیز در محاسبه قیمت آن تاثیر دارد مسلما قیمت تولید محتوا برای سایت به صورت ترجمه و یا تالیفی با هم متفاوت است. همچنین علاوه بر تولید محتوا به صورت متنی انواع دیگر به صورت تصویری و یا ویدیویی نیز وجود دارد، که اخیرا این نوع تولید محتوا ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. این نوع روش برای تولید محتوا به دلیل دشوار تر بودن آن هزینه های بالاتری نسبت به محتوا متنی دارد که البته باز هم به میزان پیچیدگی محتوا بستگی دارد.

مقاله دیگر :   نکات و ترفندهای طلایی دربارهگوگل ادز | صعود به قله موفقیت

۳٫ تعداد کلمه

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت تولید محتوا برای سایت تعداد کلمه به کار رفته در آن می باشد. از آنجا که گوگل طرفدار محتوا های با بیشترین کلمه می باشد از این رو بسیاری از افراد سفارش تولید محتوا با میزان کلمه های زیاد را می دهند. البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که محتوا های بسیار طولانی برای مخاطبان زیاد جذاب نیست و خسته کننده به نظر می آید.

محتوایی خوب است که یا متوسط کلمات به کار رفته بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب داشته باشد. میانگین کلمه به کار رفته پرطرفدار برای گوگل از ۱۵۰۰ کلمه تا ۲۵۰۰ کلمه می باشد.

۴٫ مدت زمان تحویل محتوا

مدت زمان ارائه نیز یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت تولید محتوا برای سایت می باشد. البته به موقع تحویل دادن محتوا یک اصل برای بسیاری از شرکت ها و خوش قولی آن ها به شمار می آید. بسیار مهم است که محتوا ها در زمان معین تحویل داده شوند و در صورت تاخیر و بروز مشکل نیز خسارت های احتمالی پرداخت شود.

در برخی موارد نیز مشتریان تولید محتوا با توجه به نزدیک بودن به رویدادی مرتبط با موضوع محتوا درخواست تهیه فوری محتوا را دارند که نویسنده می بایستی با سرعت هرچه تمام تر مناسب ترین و با کیفیت ترین محتوا را برای مشتری آماده کنند که با توجه به فشرده بودن زمان نویسنده درخواست پرداخت هزینه بیشتری را دارد.

۵٫نویسنده

این که چه کسی محتوا می نویسند در قیمت تولید محتوا برای سایت نیز موثر است. استخدام نویسنده های حرفه ای و آشنایی کامل با امور سئو مهم است. اما افرادی که آموزش های لازم را در این زمینه دیده اند هم نیز می توانند این کار را برای شما انجام دهند، اگر تولید محتوا سایت خود را به شرکت و یا سازمانی بسپارید دغدغه ای از این طریق نخواهید داشت و محتوا های شما توسط آن ها به طور کامل بررسی خواهد شد. حتما لازم نیست افراد بسیار حرفه ای در زمینه استخدام کنید تنها کافی است خواسته های خود را به صورت واضح و روشن بیان کنید.

استخدام

سخن پایانی

تبلیغات در هر صنفی از موارد بسیار مهم و عامل موفیقت سازمان ها و شرکت های مختلف به شمار می آید. تبلیغات به صورت تولید محتوا بیشترین تاثیر زا بر روی مخاطبین خواهد گذاشت. قیمت تولید محتوا برای سایت نسب به قیمت تبلیغات به صورت های مختلف مقرون به صرفه تر است. یک محتوای مناسب یکی از بهترین راه ها برای جذب مشتری همیشگی و وفاداری آنها به شما به حساب می آید.

بسیاری تصور می کنند تنها از طریق تبلیغات از طریق گوگل می توانند این اقدام را به انجام برساند، امکان این امر نیز وجود دارد ولی اما به صورت دراز مدت تاثیر خود را از دست خواهد داد. با به کارگیری یک محتوا خلاقانه و یونیک به سرعت می توانید از رقیب های خود پیشی بگیرید و بر روی ذهن و احساسات مخاطب اثر بگذارید.

ادامه مطلب در سایت منبع

شما وقتی برای کسب و کارتان یک سایتی را طراحی می کنید. قطعا به محتوایی نیاز دارد که باید تولید شود که این باید توسط یک نویسنده ی متخصص و سئو کار انجام شود. وب سایت بدون محتوا مثل یک صفحه سفید با چند اشکال در گوشه و کنار صفحه می باشد که کاربر با ورود به وب سایت شما هیچ انگیزهی برای ماندن ندارد و از صفحه وب سایت شما خارج می شود.

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای  موتور های جستجو

تولید محتوا چیست؟

بسیاری از صاحبان مشاغل و کسب و کار ها هنوز به تولید محتوا اعتماد ندارند زیرا ارزش و جایگاه آن را نمی دانند. در عین حال نمی دانند چگونه باید با مشتری ارتباط برقرار کنند. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که اعتماد باعث فروش می شود، اعتماد هم با برقراری ارتباط زیاد با مشتری به وجود می آید که شما می توانید این ارتباط را با تولید محتوا بدست آورید.

تولید محتوا، راهی برای ارتباط با مشتری

مقاله دیگر :   ایده های سریع و آسان در موردمحتوا ویدیویی

شما در روش مسقیم یا حضوری با فرصت کمی که در اختیار دارید نمی توانید به خوبی راجع به محصولاتتان به مشتریان اطاعات دهید و سطح آگاهی کاربر را نسبت به محصولات بالا ببرید و حتی به آن ها کمک کنید که چند کالا را به خوبی با یکدیگر مقایسه کنند، همچنین وقتی زیادی را نمی توانید برای هریک از مشتریان قرار دهید. اما با نوشتن محتوا راجع به محصول و قرار دادن در صفحه وب سایت می توانید همزمان به همه کاربران اطلاعات لازم را بدهید تا کاربران با خواندن مطالب، قدرت انتخاب پیدا کنند و خرید خود را انجام دهد.

انواع تولید محتوا

  • تولید محتوای متنی

  • تولید محتوای ویدئویی

  • تولید محتوای گرافیکی

  • تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

چگونه تولید محتوا کنیم؟

نکاتی برای تولید محتوای متنی

شما چه به عنوان کارفرما چه به عنوان فردی که تولید محتوا می کنید باید نکاتی را برای محتوای خود در نظر بگیرید تا کیفیت کار شما حفظ شود

  • عنوان جذاب در نظر بگیرید

  • از پاراگراف اول غافل نشید

  • مختصر اما مفید بنویسید

  • خوانا و روان بنویسید

  • استفاده از تصاویر مناسب با موضوع محتوای متنی

تفاوت تولید محتوا و بازاریابی محتوا

احتمالا در دنیای دیجیتالی امروز کلمه دیجیتال مارکتینگ را شنیده اید اما یکی از زیرشاخه های آن بازاریابی محتوا یا content marketing است.

بازاریابی محتوا به عملیاتی گفته می شود که شما با تولید محتوا جذاب و گیرا مخاطب را با خود و محتوایتان درگیر کرده و توجه او را جلب می کنید و در واقع قسمتی از نیاز مشتری را برطرف کنید و او را به خرید محصول یا استفاده از خدمات خود مجاب می کنید.

در این بخش سوالات رایج کاربران درباره ی تولید محتوا و دلایل استفاده از آن را می خوانیم

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا یعنی ایجاد هر گونه محتوای متنی، تصویری و ویدیویی.

آیا تولید محتوا می تواند پل ارتباطی ما با مشتری باشد؟

بله صد در صد بهترین پل ارتباطی ما با مشتریان تولید محتواست و این عمل است که باعث جذب مشتری می شود.

بازاریابی محتوا یا content marketing چیست؟

همانطور که گفته شد بازاریابی محتوا به عملیاتی گفته می شود که شما با تولید محتوای جذاب مخاطب را با خود و محتوایتان درگیر کرده و توجه او را جلب می کنید و او را به خرید محصول یا استفاده از خدمات خود مجاب می کنید

محتوای کامل در سایت منبع

فرایند دیتا اینتری یا ورود اطلاعات

دیتا اینتری (Data entry)، در واقع مجموعه ای از فعالیت هایی است که برای آماده سازی و بارگذاری محتوا در سایت انجام می شود.

اگر بخواهیم به طور کلی و با زبانی ساده فرایند دیتا اینتری را توضیح دهیم، روش کار به این صورت است که:

در ابتدا باید محتویات فایل ورد را وارد نوت پد (Notepad) کنیم تا همه ی کدهای اضافی از آن خارج شود. از آن جایی که فایل Word شامل کدهای XML است که مناسب انتشار در سایت نیست، در صورت اضافه کردن مستقیم آن به ویرایشگر سایت، کلیه فرمت بندی ها و نحوه نمایش محتوا در آن به هم می ریزد. بنابرای ن باید با حذف کدهای اضافی از طریق کپی کردن متن در نرم افزار Notepad، متن خالص (Plain Text) را بدست آوریم. سپس از فایل متن خالص را به ویرایشگر متن سایت افزوده و همه ی فرمت بندی های فایل ورد را مجدداً بر روی آن اعمال کنیم.

بنابرای ن فرایند دیتا اینتری از این طریق، یک مرحله ی دردسرساز، زمان بر و در صورت برون سپاری ، کاری پر هزینه است.

در واقع این دوباره کاری، برای وب سایت یا صفحه ای که طبق استراتژی خود می خواهد پر کار شود، مانند یک کابوس است.

چه بسا شهروندان شهر محتوا که اذعان داشته اند به محتواهای خیلی بیشتری نیاز دارند؛ اما زمان و انرژی لازم برای دیتا اینتری کردن این حجم محتوا، آنان را از سایر اهدافی که باید بر آن متمرکز شوند، دور می کند.

چند نکته مهم درباره دیتا اینتری محتوا

علاوه بر موارد فوق، نکاتی در فرایند دیتا اینتری وجود دارد که اگر به درستی رعایت نشوند، بدون شک کیفیت محتوای بارگذاری شده چندان اهمیتی نخواهد داشت.

نکات مهمی که در فرایند دیتا اینتری باید رعایت شوند

  • در وارد کردن اطلاعات بسیار مهم است. این مسئله در هنگام افزودن متن در سایت، بسیار پیچیده تر از فایل ورد عمل می کند؛ بنابرای ن باید با اصول این کار آشنا باشیم و در این زمینه خلاقانه عمل کنیم.
  • پاراگراف بندی و تفکیک صحیح پاراگراف ها دارای اصولی است که اگر به درستی رعایت نشوند، می توانند سبب چسبیدن و دفورمه شدن محتوا در نمایش سایت شوند.
  • ساختار هدینگ های محتوا (Content Headings) یا همان تیترگذاری ها نیز، بخش مهمی از فرایند دیتا اینتری است. روش های خاص و خلاقانه ای برای این کار وجود دارد که سبب می شود نرخ مطالعه ی هر سرفصل از محتوا بالا برود. پس باید در فرایند دیتا اینتری، به این نکته و اصول حاکم بر آن نیز به درستی واقف بود.
  • بولد کردن کلمات کلیدی، یکی از آن نکات خاص و حساس افزودن محتوا در سایت است. چرا که باید بدانید در کجا و با چه فاصله ای از آن استفاده کنید. اگر تعداد آن کمتر یا بیشتر از حد ضرورت باشد، این ابزار می تواند علیه محتوای شما عمل کند.
  • نوشتن متن جایگزین عکس ها (آلت تکست یا Alt Text) نیز جزو مراحل پیچیده در فرایند دیتا اینتری است. نکات مربوط به جای گذاری صحیح آن در فایل های تصویر و درست دیده شدن آن پس از آپلود نهایی محتوا هم نکته دارد!
  • و…
مقاله دیگر :   روش های سریع و آسان دربارهابزارهای کاربردی گوگل

به طور کلی می توان گفت که فرایند دیتا اینتری، مرحله ای پیچیده و چالش برانگیز در میان صاحبان مشاغل اینترنتی است و پیدا کردن متخصصانی که با کیفیت خوب و قیمت مناسب این کار را انجام دهند، از پیدا کردن یک مکانیک همه چیز تمام برای خودرو نیز سخت تر است!

خدمت جدید شهر محتوا به مشتریان تولید محتوا

و اما می رسیم به خدمت جدیدی که شهر محتوا، در پاسخ به وفاداری و حسن انتخاب شهروندان همیشگی اش، قرار است ارائه دهد. یکی از مسائلی که اغلب شما به عنوان محدودیت کاری تان با ما در میان می گذاشتید، مسئله ی زمان و هزینه ی آماده سازی محتواها از ورد، به فرمت مناسب جهت بارگذاری در سایت بود. فرایندی که به آن دیتا اینتری می گویند و همانطور که پیش از این نیز گفته شد، دردسر های خاص خود را دارد. اغلب شما از کیفیت پایین کار فریلنسرهای آزاد و هزینه ی زیاد آن برای کسب و کارتان گلایه مند بودید. از آن جایی که خدمات ما همیشه فراخور نیازهای شما طراحی و برنامه ریزی می شود، ما در مجموعه ی شهر محتوا تصمیم گرفته ایم که از این پس، محتواهای سفارش شده ی شما را در ۲ فرمت WORD و HTML به شما تحویل دهیم!

فایل محتوا با فرمت HTML می تواند به طور مستقیم بر روی سایت بارگذاری شود و دردسر بزرگ دیتا اینتری را از سر شما باز خواهد کرد. بنابرای ن طی دو فایلی که دریافت می کنید، هر آنچه در فایل ورد مشاهده می کنید، در فایل HTML از پیش جهت بارگذاری در سایت آماده کرده ایم.

مزایای فایل های HTML شهر محتوا

این فایل ها نسبت به فایل ورد و یا سایر فرمت ها برتری هایی دارند که بد نیست آن ها را بدانیم:

  • فایل های HTML فایل های تمیزی هستند (Clean Html) و هر گونه کد دستوری اضافی، عاری شده اند. اصطلاحا به این گونه فایل ها Clean files می گویند که بخاطر همین موضوع، پس از بارگذاری در سایت، با نمایش تازه و غیر منتظره ای روبرو نخواهید شد.
  • فایل های HTML شهر محتوا Valid هستند و خطا و ایرادی در کد نویسی ها وجود ندارد. می دانیم که معتبر بودن یا Valid بودن کدهای HTML محتوا اثر مثبت بر سئو دارد.
  • در این فایل ها، هر پاراگراف، با تگ پی (HTML P Tag) از پاراگراف دیگر جدا شده تا مشکل تعیین و فاصله ی پاراگراف ها حل شود.
  • هدینگ ها یا تیترهای محتوا به درستی جایگذاری و تعیین شده اند.
  • تمامی نکات فنی سئو در سراسر فایل رعایت شده است.
  • فرمت بندی متن ها، جایگذاری تصاویر، تعیین تیترها و… همگی با رعایت استانداردهای جهانی وب نویسی انجام می گردد.
  • جایگذاری متن های مربوط به تصاویر یا همان Alt text های هر تصویر، به درستی انجام می شود.
  • عکس ها، در پوشه ای جداگانه برای آپلود در سرور ارائه می شود.

همه ی این برنامه ریزی ها و همه ی این فرایندها تنها یک نتیجه دارد! و آن این است که دیگر برای دیتا اینتری و بارگذاری محتواها در سایت، وقت و هزینه ی اضافی صرف نخواهید کرد.

این خدمت جدید شهر محتوا، باعث صرفه جویی در زمان و هزینه ی تولید محتوا و افزایش بازدهی کار شهروندان ما می شود و امروز، مفتخریم که اعلام کنیم پس از ماه ها تلاش برای ایجاد زیرساخت های لازم، از حالا آماده ی ارائه ی محتواهای خود در ۲ فرمت ورد و HTML به صورت هم زمان خواهیم بود.

ادامه خواندن در سایت منبع