جدید ترین مقالات - توسعه فردی، روانشناسی،سبک زندگی،آموزش های کاربردی،علمی، فرهنگی خبری
ایده ها و راهکارهای کلیدی برای 
طول عبارت کلیدی

ایده ها و راهکارهای کلیدی برای طول عبارت کلیدی

بهینه سازی پست ها و صفحات شما از طریق عبارت کلیدی در بیسار مهم است. این موضوع باعث می شود افراد راحت تر بتوانند محتوای شما را پیدا کنند و به آن دسترسی داشته باشند. در این مقاله ما به یک جنبه ی خاص از عبارت کلیدی پرداخته ایم و آن طول عبارت کلیدی است. ما به شما خواهیم گفت که چگونه طول عبارت کلیدی شما با سئو در ارتباط است. همچنین در ادامه چند نکته ی اساسی در مورد زمان استفاده از عبارت های کلیدی کوتاه یا طولانی مطرح خواهد شد.

سئو سایت

آیا در افزونه ی یواست سئو، یک بولت قرمز یا نارنجی برای طول عبارت کلیدی دریافت کرده اید؟ بنابرای ن مستقیما ارزیابی های یواست سئو را درباره ی طول عبارت کلیدی بررسی کنید. و بررسی کنید که چه چیزی باعث شده است تا شما بولت نارنجی یا قرمز دریافت کنید و اینکه چگونه می توانید آن را رفع کنید؟

عبارت کلیدی اصلی چیست؟

عبارت کلیدی اصلی در واقع عبارتی است که شما می خواهید پست یا صفحه وب سایت تان از طریق جستجوی آن عبارت توسط کاربران در موتورهای جستجو ظاهر شود. این عبارت گاهی اوقات تنها یک کلمه است که به آن واژه کلیدی یا کلید واژه می گویند. اما معمولا از چند کلمه تشکیل شده است. به همین دلیل ما آن را یک عبارت کلیدی می نامیم. به عنوان مثال اگر می خواهید پست وبلاگ شما با عبارت ‘میان وعده های سالم’ رتبه بندی شود، بنابرای ن باید این عبارت را به عنوان عبارت کلیدی خود در نظر بگیرید. و محتوا را بر این اساس بهینه سازی کنید. به عنوان مثال، شما می توانید مقاله ای در مورد میان وعده های سالم قابل تهیه برای کودکان نگارش کنید و عبارت کلیدی را ‘میان وعده های سالم برای کودکان’ در نظر بگیرید. یا قصد داشته باشید پستی در مورد میان وعده های سالم برای خوردن بعد از تمرین بنویسید. بنابرای ن می توانید محتوا را حول عبارت کلیدی ‘میان وعده های سالم بعد از تمرین’ بهینه سازی کنید.

بهره وری-بهینه سازی

خوب است بخوانید:

روش های مختلفی برای انتخاب عبارت کلیدی برای پست ها یا صفحات وب سایت وجود دارد. شما می توانید مقاله ی خود را حول یک کلمه کلیدی عمومی و کوتاه بهینه سازی کنید. این ها کلمات کلیدی رایج تری هستند که درصد زیادی از بازدید ها را به خود اختصاص می دهند. اما رقابت بر سر آنها بسیار شدیدتر است (مانند کلمه ی ‘میان وعده’). افراد زیادی این اصطلاح را جستجو می کنند. با این حال، شرکت های زیادی وجود دارند که محتوای خود را حول این کلمات کوتاه بهینه سازی می کنند. در تصویر زیر، بدن موش عبارات کلیدی عمومی را نشان می دهد.

طول عبارات کلیدی تاثیر زیادی در ویژه بودن آنها دارد

در تصویر بالا دم موش، در واقع همان عبارات کلیدی دم بلند هستند که خاص تر بوده و بهتر است که مقالات خود را حول این عبارات بهینه سازی کنید. این عبارات ترافیک جستجو کمتری دارند، اما معمولا میزان تبدیل در آنها بسیار بیشتر است. دلیل این امر نیز در واقع این است که آنها بیشتر روی یک محصول یا موضوع خاص تمرکز می کنند. به عنوان مثال، بسیاری از افراد احتمالا اصطلاح عمومی ‘میان وعده’ را جستجو می کنند. و افراد کمتری عبارت کلیدی دم بلند همچون ‘میان وعده های سالم برای کودکان’ را جستجو می کنند. با این وجود افرادی که عبارات کلیدی دم بلند را جستجو می کنند به احتمال بسیار بیشتری نتایجی که به دنبال آن بودند را دریافت می کنند. چرا که اصطلاح مشخص تری را به کار برده اند.

به همین دلیل است که طول عبارت کلیدی بسیار اهمیت یافته است. استفاده از عبارات کلیدی طولانی تر بهینه سازی پست ها را برای شما دشوار می کند. از آنجا که شما مجبورید تعداد زیادی کلمه نزدیک به یکدیگر را استفاده کنید، بنابرای ن میزان خوانایی متن شما کاهش پیدا می کند. البته، Yoast سئو Premium می تواند به شما در حل این معما کمک کند. این افزونه قالب کلمات را تشخیص می دهد و به شما این امکان را می دهد تا کلماتی جایگزین و مترادف انتخاب کنید. عکس این قضیه نیز صادق است. به این معنا که استفاده از یک کلمه کلیدی کوتاه می تواند باعث بهینه شدن راحت تر محتوای شما شود. اما از طرفی رقابت بر سر این کلمات بسیار شدید است.

مقاله دیگر :   ترفندها و راهکارهای خلاقانه برای آموزش نصب وردپرس

ارزیابی طول عبارت کلیدی در Yoast سئو

ارزیابی طول عبارت کلیدی در یواست سئو به بررسی این موضوع می پردازد که آیا عبارت کلیدی در متن حضور دارد و طول آن چقدر است. اما چه زمانی بلند بودن این عبارت مشکل ساز می شود؟ برای پاسخ به این سوال باید کمی توضیح دهیم که یواست سئو عبارت کلیدی شما و کلمات موجود در آن را چگونه ارزیابی می کند.

Yoast سئو از گوگل تقلید می کند

گوگل قادر است کلمات را به صورت جداگانه در عبارات جستجوی طولانی تر تشخیص دهد. حتی اگر کلمات دقیقا به ترتیب نباشند. به عنوان مثال اگر شما عبارت به هم ریخته ی ‘راهنمای آسان استفاده و کوتاه ساختار سایت’ را در گوگل جستجو کنید، نتایج زیر حاصل خواهد شد:

نتایج صحیح حاصل از جستجوی یک عبارت به هم ریخته

گوگل در واقع کلمات موجود در عبارت کلیدی را برجسته سازی می کند، حتی اگر این کلمات به ترتیب نباشند. یواست سئو نیز سعی دارد رفتار گوگل را تقلید کند. به این ترتیب که عبارت کلیدی شما را قطعه قطعه می کند و سپس از این کلمات در ارزیابی های مختلف سئو استفاده می کند. به عنوان مثال، در بررسی چگالی عبارت کلیدی، بررسی خواهد شد که این عبارت در متن چه تعداد تکرار شده است است و تا چه حد به هم نزدیک هستند. هرچند که در این بررسی هدف مطابقت دادن دقیق عبارت کلیدی نخواهد بود چرا که اگر شما محتوا را به طور طبیعی نگارش کرده باشید احتمالا ترتیب کلمات را در جملات خود تغییر می دهید.

در زبانهای خاص، یوست حتی می تواند کلمات ربط مانند ‘the‘، ‘and‘ یا ‘if‘ را فیلتر کند. به این معنا که فقط کلمات معنادار مورد بررسی قرار می گیرند که دارای بیشترین مفهوم هستند.

در Premium، همچنین انواع مختلف کلمات و مترادف کلمات در عبارت کلیدی شما بررسی می شود.

کران ها چیستند؟

برگردیم به طول عبارت کلیدی. در یواست سئو طول عبارت کلیدی شما بررسی خواهد شد. اگر این عبارت خیلی طولانی باشد، بازخوردی به شما ارائه داده خواهد شد. چنانچه خیلی طولانی باشد، ممکن است خوانایی نسخه شما را به خطر بیندازد. تصور کنید که یک عبارت خیلی طولانی را به طور مداوم در متن استفاده کنید. این موضوع احتمالا منجر به تولید یک متن عجیب و غیر طبیعی می شود.

کران هایی که برای این ارزیابی استفاده می شود به این بستگی دارد که آیا می توان کلمات ربط را از عبارت جداسازی نمود یا خیر. اگر این کار شدنی باشد، می توان گفت که تعداد کلمات مجاز ۴ کلمه می باشد. اما در صورتی که نتوان کلمات ربط را جداسازی نمود این مرز به تعداد ۶ کلمه می رسد. اگر کلمه کلیدی شما بیش از این تعداد باشد، در ارزیابی سئوی پست خود یک بولت نارنجی یا قرمز دریافت خواهید کرد!

با کلمات اضافی چه کاری باید انجام داد؟

اگر از افزونه ی یواست سئو استفاده می کنید باید عبارت کلیدی خود را به معنادارترین کلمات محدود کنید. البته می توانید از کلمات کلیدی دیگری نیز در متن خود استفاده کنید. اما اگر می خواهید بدانید که آیا تعداد دفعاتی که این کلمات را به کار برده اید کافی است یا خیر شما باید از قابلیت عبارات کلیدی مرتبط در Yoast سئو premium استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر می خواهید متن خود را حول عبارت کلیدی همچون ‘راهنمای استفاده از ساختار سایت کوتاه و ساده’ بهینه سازی کنید، توصیه می شود ‘ راهنمای ساختار سایت ساده’ را عبارت کلیدی اصلی قرار داده و ‘راهنمای ساختار سایت کوتاه’ را به عنوان عبارت کلیدی فرعی در نظر بگیرید. در این حال ایجاد لینک داخلی می تواند موثر واقع شود. اگر پست های خود را به این روش بهینه کنید، اطمینان حاصل خواهید کرد که محتواهای شما حول عبارت کلیدی دم بلندی که انتخاب نمودید بهینه می شوند.

این قابلیت Yoast سئو Premium شما را قادر می سازد تا روی چندین جنبه از کلمه کلیدی دم بلند خود تمرکز کنید. از طرفی خوانایی متن شما لطمه ای نخواهد دید، و شما همچنان مطمئن خواهید بود که تمام جنبه های اصولی یک عبارت جستجوی دم بلند را در متن خود پوشش داده اید. بعلاوه، شما می توانید مترادف عبارت کلیدی خود را نیز در متن وارد کنید!

نتیجه گیری

کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی به شما در رتبه بندی کمک می کنند. بنابرای ن شما باید از آنها عاقلانه استفاده کنید. افزونه Yoast سئو در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. یکی از کارهایی که این افزونه انجام می دهد بررسی طول عبارت کلیدی شما است. وقتی شما کلید واژه ای نداشته باشید و یا عبارت کلیدی بسیار طولانی را انتخاب کرده باشید به شما هشدار می دهد. و چنانچه به هشدارها توجه نموده و آنها را رفع کنید، یک بولت سبز دریافت خواهید کرد. بنابرای ن از این قابلیت استفاده کنید تا پیدا کردن مطالب شما برای کاربران راحت تر شود.

مقاله دیگر :   ترفندها و ایده های خلاقانه برای محتوای ایمن | آپدیت جدید ۱۴۰۲

ادامه مطلب در سایت منبع

در منظور از تراکم یا چگالی عبارت کلیدی، نسبت تعداد عبارت کلیدی اصلی به کار رفته در آن، به کل کلمات متن است، که به صورت درصد بیان می گردد. بنابرای ن اگر متنی ۱۰۰ کلمه ای داشته باشید و تعداد دفعات به کار رفته عبارت کلیدی در آن، ۵ مرتبه باشد، می توان گفت که تراکم عبارت کلیدی شما ۵% است. در گذشته آن را تراکم کلمات کلیدی می نامیدیم، اما اکنون به جای گفتن کلمه، روی واژه عبارت متمرکز می شویم، و آن را تراکم عبارت کلیدی می نامیم.

چرا تراکم یا چگالی عبارت کلیدی، برای سئو مهم است؟

وقتی که در وب سایت خود، متنی را قرار می دهید، تراکم عبارت کلیدی متن شما، برای مرورگرها بسیار مهم است، زیرا Google سعی دارد، زمانی که کاربر کلمه یا عبارت مورد نظر خود را سرچ می کند، آن را با بهترین صفحات وب مطابقت داده، و صفحاتی را که با موضوع سرچ کاربر در ارتباط است، پیش رویش قرار دهد. بنابرای ن جهت مطابقت صفحات وبسایت شما با کلمه یا عبارت مورد جستجوی کاربر، Google نیاز دارد تا بفهمد که موضوع صفحه وب شما درباره چیست. به همین دلیل باید از عبارت کلیدی که می خواهید صفحات شما را با آن رتبه بندی کند، به اندازه و حساب شده در متن خود استفاده کنید. مثلاً اگر می خواهید، صفحه وب سایت شما با عبارت (پنکیک وگان بپزید)، رتبه بندی شود، باید به طور منظم از این عبارت در کل متن خود استفاده کنید.

اگر شما، عبارت کلیدی خود را به دفعات زیاد در متن تکرار کنید، تراکم عبارت کلیدی بسیار بالا بوده و خواندن آن، برای بازدیدکنندگان خسته کننده و ناخوشایند می شود. این همان مسئله ای است که شما باید همیشه از آن اجتناب کنید. به هر حال، هدف شما این است که کاربران از خواندن متن شما لذت ببرند و به خوبی آن را درک کنند. همچنین تراکم بیش از حد عبارت کلیدی، علامتی از جانب Google است که متوجه می شوید که متن خود را از کلمات کلیدی پر کردید. برای گوگل اهمیت دارد که بهترین نتایج و وبسایت ها را از نظر ارتباط و خوانایی به کاربران خود نشان دهد، در نتیجه استفاده بیش از حد، از عبارت کلیدی می تواند بر رتبه شما در گوگل تأثیر منفی بگذارد.

تراکم عبارت کلیدی

بررسی تراکم عبارت کلیدی، چگونه انجام می شود؟

تراکم عبارت کلیدی در افزونه Yoast سئو بررسی می شود و توسط آن مشخص می گردد، که آیا شما از کلمه یا عبارت کلیدی خود به اندازه کافی در متن استفاده کرده اید، یا نه. همچنین رتبه وبسایت شما در گوگل، بستگی به طولانی بودن عبارات کلیدی تان دارد. اگر می خواهید از یک عبارت طولانی استفاده کنید، ممکن است استفاده از آن چند بار در متن دشوارتر از به کار بردن یک عبارت کلیدی کوتاه تر باشد.

توصیه می کنیم مقاله را نیز مطالعه کنید

ما در هنگام محاسبه تراکم عبارت کلیدی، طول عبارت کلیدی شما را به عنوان یک عامل سنجش در نظر گرفته ایم. به این معنی که شما برای به دست آوردن چراغ سبز Yoast سئو، باید در متن خود، اغلب از عبارت کلیدی طولانی تر، بیشتر از عبارت کلیدی کوتاه تر استفاده کنید. ما نه تنها به شما می گوییم که چند بار تاکنون از عبارت کلیدی خود استفاده کرده اید، بلکه به شما می گوییم که چند بار باید از آن استفاده کنید.

اگر چگالی عبارت کلیدی شما بین ۵/۰ تا ۳% باشد، در نسخه رایگان Yoast سئو، یک چراغ سبز دریافت خواهید کرد. جهت مطابقت دادن عبارت کلیدی، همه کلمات باید در یک جمله قرار بگیرند، اما ترتیب کلمات ممکن است متفاوت باشد.

مقاله دیگر :   راهکارهای وایده های نوین برای محتوا های با کیفیت

شما درصد استفاده از این عبارت کلیدی، را در بازخوردتان مشاهده نخواهید کرد. به جای آن، ما تعداد دقیق استفاده از عبارت کلیدی را در کل متن ذکر کرده و شما می توانید آن را با تعداد توصیه شده از سوی ما، مقایسه می کنید.

Premium: تشخیص فرم کلمه و عبارات کلیدی مرتبط

استفاده بیش از حد، از عبارت کلیدی می تواند بر رتبه شما در گوگل تأثیر منفی بگذارد.

در Yoast سئو Premium می توانید عبارات کلیدی مرتبط را نیز وارد کنید. عبارات کلیدی مرتبط، در حقیقت، کلمات و عباراتی است که به عبارت کلیدی اصلی شما متصل هستند، اما مترادف نیستند. برای هر کدام از این عبارات کلیدی مرتبط، به تنهایی بررسی چگالی صورت می گیرد. بنابرای ن اگر تراکم کلمه کلیدی اصلی شما خیلی زیاد است، به هر عبارت کلیدی مرتبط نگاهی بیندازید و ببینید آیا می توانید از آنها بهتر استفاده کنید.

چگونه تراکم عبارت کلیدی خود را بهبود ببخشیم؟

اگر نمره تراکم عبارت کلیدی شما خیلی کم است، باید بیشتر از عبارت کلیدی در متن خود استفاده کنید. متن خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که در مورد چه موضوعی می نویسید. بنابرای ن، کلمات کلیدی بیشتری را هوشمندانه و با حفظ مفهوم محتوای خود، در متن به کار ببرید. اگر تراکم عبارت کلیدی بسیار زیاد است، شما بیش از حد معمول از آن استفاده می کنید، و آن متن به عنوان اسپم تشخیص داده می شود.

تراکم عبارت کلیدی در افزونه Yoast سئو بررسی می شود

چرا در بررسی تراکم عبارت کلیدی توسط Yoast سئو چراغ قرمز می گیرم؟

اگر به دلیل استفاده کم و یا بیش از حد از عبارت کلیدی اصلی خود، از Yoast سئو چراغ قرمز دریافت می کنید و دلیل آن را نمی دانید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

  • در وهله اول، مطمئن شوید که عبارت کلیدی اصلی شما در یک جمله باشد، در غیر این صورت در شمارش به حساب نمی آید.

  • اگر تراکم عبارت کلیدی شما خیلی زیاد است، از مترادف ها بهتر استفاده کنید. مترادف عبارت کلیدی اصلی شما در کل نمره شما حساب نمی شود، اما احتمالاً خواندن متن شما را دلپذیرتر و جذاب تر می کند.
  • برخی از صفحات وبسایت ها، با افزونه ما در تعارض هستند. اگر افزونه ما قادر به یافتن محتوای شما یا عبارت کلیدی شما نباشد، نتایج تحریف می شوند. سریعترین راه برای رفع تعارضات، بررسی کردن آن تعارض است.
  • برخی از زبانهای غیر لاتین و غیر ایدئوگرافی ممکن است توسط افزونه ما به طور دقیق بررسی و محاسبه نشوند.

من درباره تراکم عبارت کلیدی خود بازخورد نمی گیرم. چرا؟

اگر درباره تراکم عبارت کلیدی خود بازخوردی دریافت نکردید، چند مورد وجود دارد که باید بررسی کنید:

  • بررسی کنید، آیا عبارت کلیدی اصلی خود را در قسمت عبارت کلیدی در افزونه وارد کرده اید؟ زیرا این اولین نیاز اساسی برای چک کردن توسط افزونه می باشد.
  • بررسی تراکم عبارت کلیدی فقط زمانی انجام می شود که محتوای شما حداقل شامل ۱۰۰ کلمه باشد.
  • گاهی اوقات ممکن است، افزونه یا موضوعی که یک صفحه تصویری یا سازنده محتوا ارائه می دهد، با تجزیه و تحلیل صفحه ما ناسازگار باشد.

مطمئن شوید که در محتوای خود، از عبارت کلیدی اصلی به اندازه کافی استفاده کرده اید.

نتیجه گیری

مطمئن شوید که وقتی محتوایی را در وبسایت خود قرار می دهید، از عبارت کلیدی اصلی خود به اندازه کافی در کل متن استفاده کرده اید. اما در عین حال، در این کار زیاده روی نکنید. شما نمی خواهید Google تصور کند، که متن خود را با کلمات کلیدی پر می کنید، زیرا این موضوع ناخوشایند است، و تأثیر منفی بر رتبه شما در گوگل می گذارد.

اگر تراکم یا چگالی عبارت کلیدی شما خیلی کم است، عبارت کلیدی اصلی بیشتری را به متن اضافه کنید. البته، بررسی کنید که آیا مفهوم و معنی اصلی متن شما، حفظ شده است یا نه. اگر نمره شما خیلی زیاد است، متن خود را دوباره ارزیابی کنید. و ببینید آیا جاهایی در متن شما وجود دارد که می توانید عبارت کلیدی خود را با یک مترادف جایگزین کنید. با استفاده از این نکات، باید بتوانید چراغ سبز Yoast سئو را برای تراکم عبارت کلیدی بدست آورید!

ادامه مطلب در سایت منبع