جدید ترین مقالات - توسعه فردی، روانشناسی،سبک زندگی،آموزش های کاربردی،علمی، فرهنگی خبری
ترفند های کلیدی
ساخت محتوای متنی + تکمیلی ۱۴۰۲

ترفند های کلیدی ساخت محتوای متنی + تکمیلی ۱۴۰۲

به طور عمومی اگر شخصی کاری را بدون تغییر انجام دهد و انتظار نتیجه ی متفاوت داشته باشد، او را فرد عاقلی به حساب نمی آوریم. در بازاریابی محتوا هم بحث همین است؛ نمی توان کاری مفید و موثر انجام نداد اما در انتظار پیروزی و موفقیت در امر بازاریابی محتوا نشست. در همین راستا به نظر می رسد که پیش نیاز موفقیت در این حوزه، استفاده از نکاتی ساده و قابل اجرا در امر تولید و بازاریابی محتوا است. در این قسمت سعی می شود ۵ نکته یا اصل که به راحتی قابل اجرا می باشند ارائه شود و برای موفقیت در امر تولید و بازاریابی محتوا نقشه راهی هرچند مختصر، تدوین و معرفی شود.

بازاریابی

همانطور که می دانید تولید محتوا به معنای ساخت محتوای متنی، تصویری و … با هدف رفع نیاز مخاطب است.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

۱٫ تمامی اطلاعات و داده هایی که می خواهید بر پایه ی آن ها محتوا تولید کنید را بایگانی کنید

تمامی اطلاعاتی که تا به حال منتشر کرده اید؛ یا به بیان ساده محتوایی که تولید کرده اید را بر اساس عنوان یا موضوع گردآورده و بایگانی کنید. مهم نیست که بایگانی را از چه زمانی آغاز کنید؛ همین امروز بهترین زمان دسته بندی و بایگانی منابع اطلاعاتی و شماست. این کار برای ارزیابی اقدامات گذشته، به بیانی برای ارزیابی و نگاه به گذشته ی روند بازاریابی و تولید محتوا به شما کمک شایانی خواهد کرد.

مقاله دیگر :   نکات ارزشمند و تجربه شده دربارهاستراتژی های سئو - آپدیت شده جدید ۱۴۰۲

در عین حال شما دیگر با کوهی از منابع بی پایان روبه رو نیستید بلکه دارای منابعی منظم براساس عنوان و آرشیوی کامل از محتواهای خود هستید. اینکار به نظم ذهنی شما کمک خواهد کرد و راخت تر می توانید برای آینده محتوایی خود بررسی کنید و درواقع استراتژی محتوایی خوبی برای آینده و میرایش گذشته در نظر بگیرید، طبق آن پیش بروید.

۲٫ پس از گرداوری مطالب، از آن ها بسته به نیاز چکیده تهیه کنید

منظور از چکیده این است که سایر اطلاعاتی که مربوط به محتوای تولیده شده و روند بازاریابی آن محتوا می باشد را گردآوری کنید. مثلا محتوای مدنظر شما در چه سایتی منتشر شده و چه بازخوردی دریافت کرده است یا اینکه فلان محتوا را کدام نویسنده یا فریلنسر تولید کرده است. چه کلمات کلیدی در آن محتوا به کار برده شده است و آن ها را به صورت منظم در یک فایل اکسل قرار داده تا اطلاعات کاملی داشته باشیید.

freelancer-فریلنسر

۳٫ میزان ارتباط و پیوستگی محتوا را با کسب و کار خود بسنجید

منظور از این قسمت داشتن همخوانی محتوای تولید شده، با هدفی است که شما در ذهن داشته اید.

یکی از مواردی که در بازاریابی محتوا تاثیر زیادی دارد ارتباط بین محتواهای تولید و منتشر شده است. اگر شما دارای مخاطبانی باشید که به طور پیوسته شما را دنبال می کنند برای حفظ آن ها نیاز به محتوای مرتبط و پیوسته دارید. با اینکار آن ها همیشه برای کسب اطلاعات در یک موضوع خاص شمارا دنبال می کنند توجه داشته باشید هرچه کاربران نام شما یا کلمات کلیدی سایت شما را بیشتر جستجو کنند یا سایت شما کیلیک های بیشتری داشته باشد شما رتبه بالاتری در موتوهای جستجو دریافت می کنید.

مقاله دیگر :   روش های کلیدی برای فیلتر جدید اینستاگرام | آموزش قدم به قدم

۴٫ میزان تاثیرگذاری محتوای تولید شده ی خود را ارزیابی کنید

بسیار مهم است که نسبت به اثرگذاری محتوای خود اطلاع داشته باشید. به عنوان مثال اگر یک توییت کرده اید و به این وسیله می خواسته اید کار بازاریابی محتوا را پیش ببرید؛ باید کاملا اشراف داشته باشید که چه تعداد نفر به آن توییت مراجعه کرده و یا راجع به آن به بحث و گفت و گو نشسته اند.

در زمینه سنجش تاثیر محتوا، کلمه ای وجود دارد به نام KPIs یا شاخص های کلیدی عملکرد که مخفف Key Performance Indicator است. KPI روشی برای سنجش کیفیت عملکرد و رضایت مخاطبان از شماست. شاخص کلیدی عملکرد کار شما در هر زمینه ای باید در بازه های زمانی مختلف سنحیده شود.

  • هدفتان از تولید محتوا چیست؟

  • برنامه شما برای تولید محتوا چیست؟

  • بازخورد مخاطب به محتوای شما چگونه بوده؟

  • محتوای شما چه تعداد مخاطب جدید توانسته است جذب کند؟

بعد از دریافت پاسخ این سولات به عنوان استراتژیست محتوا نوبت شماست که الویت های شاخص های عملکرد را پیدا کنید و از بین آن ها شاخص های کلیدی عملکرد را انتخاب کنید.

شاید با خود فکر کنید که چرا در این مقاله اینقدر روی نظم در تولید محتوا و آرشیو منظم مقاله ها تاکیید شده است؟ جواب آن است که تاثیر گذارترین مورد در بازاریابی محتوا داشتن نظم در همه فعالیت ها از تولید محتوا تا انتشار آن است.

مقاله دیگر :   راهکارها و ترفندهای نوین برای الگوریتم BERT - آپدیت شده ۱۴۰۲

۵٫ پس از نگاه به گذشته و یافتن کم و کاستی ها، برای آینده ریل گذاری کنید

پس از اینکه گام های قبل را به طور کامل طی کردید؛ می توان گفت که شناخت و درک کاملی از روند تولید و بازاریابی محتوا پیدا کرده اید؛ حال کافی است روی داده های گذشته تمرکز کرده و هدفگذاری برای آینده را آغاز کنید. پس از هدفگذاری با استفاده از ابزارهای مناسب حرکت به سمت موفقیت در تولید و بازاریابی محتوا را آغاز کنید. شما به عنوان یک استراتژیست محتوا باید بدانید همسو بودن فعالیت ها با هدف های تعیین شده را اثر بخشی می گویند که باید آن را هم در نظر بگیرید.

مورد دیگری که این روزها از اهمیت زیادی برخورددار هستند استفاده از موضوعات ترند برای تولید محتوا ولی هماهنگ با موضوع یا قالب کلی محتوای قبلی و بعدی شماست، اینکار به وایرال شدن محتوای شما و در نتیجه باعث افزایش کیفیت بازاریابی محتوا شما می شود.

ادامه مطلب در سایت منبع