جدید ترین مقالات - توسعه فردی، روانشناسی،سبک زندگی،آموزش های کاربردی،علمی، فرهنگی خبری
ایده ها و تکنیک های هوشمندانه برای 
آموزش نصب قالب وردپرس

ایده ها و تکنیک های هوشمندانه برای آموزش نصب قالب وردپرس


آخرین بروزرسانی در تاریخ : ۲۷, شهریور, ۱۴۰۱

آموزش نصب قالب روی وردپرس: وب مستر ها همیشه دغدغه داشتن یک قالب خوب برای سایتشان نصب کنند و یکی از قابلیت هایی که وردپرس دارد این است که شما فقط با چند کلیک می توانید قالب سایت خود را به دلخواه تغییر دهید و ظاهر جدیدی برای سایت خود خلق کنید.

چند روش در وردپرس وجود دارد که شما با استفاده از این روش ها می توانید قالب سایت وردپرسی خود را به سادگی تغییر دهید و سایت خود را با ظاهری جدید نمایان کنید، ما در این آموزش قصد داریم که شما را با نحوه نصب قالب وردپرس آشنا کنیم تا بتوانید به خوبی یک قالب وردپرس برای سایت خود انتخاب کرده و آن را به صورت اصولی نصب کنید، حتما با این مقاله از سری مقالات آموزش وردپرس همراه باشید تا با ۳ روش اصلی آموزش نصب قالب وردپرس به خوبی آشنا شوید.

راهنمای مطالعه:

آموزش نصب قالب وردپرس با ۳ روش

برای نصب قالب های وردپرس ۳ روش وجود دارد که شما می توانید با هر روش که می خواهید به راحتی قالب جدیدی در سایت وردپرس خود نصب کرده و آن را فعال کنید، ما در این بخش مقاله قصد داریم به هر ۳ روش بپردازیم تا شما به خوبی بتوانید به این بخش مسلط شوید و قالب وردپرس خود را نصب و یا تعویض کنید.

۱٫ نصب قالب وردپرس از طریق مخزن وردپرس

یکی از روش هایی که می توانید قالب وردپرس را در سایت خود نصب کنید مخزن وردپرس است، مخزن وردپرس بسیار گسترده است و شما می توانید با دسترسی به آن هزاران قالب و افزونه را در دسترس خود داشته باشید، این مخزن کاملا رایگان در اختیار شما قرار دارد و می توانید به سادگی هر قالبی را که دوست دارید دریافت کنید و در سایت های مختلفی نصب نمایید.

دسترسی به این مخزن کاملا آزاد بوده و شما می توانید به سادگی هر قالبی را که می خواهید بدون محدودیت دانلود کنید برای دانلود این قالب ها هم نیاز نیست که در سایت وردپرس ثبت نام کرده باشید.

مخزن قالب های رایگان وردپرس

برای دسترسی به مخزن وردپرس از ۲ روش می توانید اقدام به این کار کنید، روش اول این است که به آدرس اینترنتی (fa.wordpress.org/themes) مراجعه کنید و از طریق این صفحه به تمامی قالب هایی که در مخزن وردپرس وجود دارند دسترسی داشته باشید.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید یک سری قالب به شما نمایش داده شده که می توانید با کلیک بر روی نام هر قالب آن را دانلود کرده و در سایت خود مورد استفاده قرار دهید.

دسترسی به قالب رایگان وردپرس از پیشخوان

در روش دوم شما می توانید از طریق مدیریت سایت خود به قالب های مخزن وردپرس دسترسی داشته باشید و به راحتی آن ها را در سایت خود نصب و فعالسازی کنید، این روش کمی ساده تر از روش قبلی است و شما فقط باید چند کلیک انجام دهید تا بتوانید قالب مد نظر خود را در سایت فعال کنید.

البته توجه داشته باشید که فقط برخی از این قالب ها هستند که به زبان فاسی ترجمه شده اند و مابقی دیگر پوسته ها به زبان اصلی یعنی انگلیسی بوده و ممکن است که شما هنگام استفاده از آنها با مشکل مواجه شوید، پس دقت داشته باشید که پوسته انتخابی شما حتما به زبان فارسی ترجمه شده باشد.

مقاله دیگر :   ترفندها و نکات طلایی در موردداستان موفقیت + نمونه های کاربردی

۲٫ نصب قالب های پرمیوم وردپرس از طریق پیشخوان

۳٫ نصب قالب وردپرس از طریق هاست

یکی دیگر از روش های نصب قالب وردپرس این است که می توانید از طریق هاست سایت خود قالب وردپرس را نصب کنید، برخی از قالب ها هستند که یک سری فایل را همراه خود ندارند و به همین دلیل ممکن است که از طریق پیشخوان وردپرس نتوانید آن ها را در سایت خود نصب کنید، شما باید از طریق هاست سایت خود اینکار را انجام دهید و قالب را نصب کرده و در نهایت از طریق پیشخوان فقط قالب را فعال کنید.

برای اینکار شما اول باید دسترسی به بخش File Manager هاست خود داشته باشید، بعد از وارد شن به این بخش باید بر روی پوشه public_html کلیک کرده تا فایل های سایت خود را در دسترس داشته باشید.

در نهایت هم شما باید به پیشخوان وردپرس خود برگردید و قالب را در سایت خود فعال کنید برای فعال سازی قالب به بخش پوسته ها بروید و بعد بر روی پوسته مد نظر خود کلیک کرده و دکمه فعال نمایید را بزنید تا این قالب به خوبی در سایت شما فعال شود، اما همانطور که گفتیم قبل از فعال کردن قالب بهتر است که از سایت خود یک بک آپ دریافت کنید تا در زمان بروز مشکلات بتوانید سایت را به حالت اولیه بازگردانی کنید.

بسیار خب روش سوم نصب پوسته وردپرس هم به خوبی آموزش داده شد امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید و متوجه شده باشید که چطور می توانید یک قالب وردپرس را به خوبی در سایت خود آپلود کرده و نصب کنید.

آیا قالب های مخزن وردپرس برای سایت ما مناسب هستند؟

قالب های بسیار زیادی در مخزن وردپرس وجود دارند که می توانید از آنها در سایت خود استفاده کنید، اما ممکن است این قالب ها برای سایت شما مناسب نباشند چون اکثر قالب هایی که در مخزن وردپرس هستند به زبان اصلی هستند و طراحی شیک ندارند امکانات پیشرفته ای هم همراه خود ندارند که شما بتوانید با استفاده از آن ها سایت خود را به خوبی طراحی کنید و یا دیزاین زیبایی برای سایت خود داشته باشید.

در کل نظر ما درباره این قالب ها منفی هست و برای سایت هایی که اجرا می کنیم سعی داریم که از این قالب ها استفاده نکنیم یا قالب های اختصاصی برای هر سایت طراحی می کنیم و یا از مارکت های فروش قالب و افزونه یک سری قالب خریداری می کنیم که امکانات بیشتری دارند و دیزاین زیباتری هم نسبت به قالب های مخزن وردپرس دارند.

البته اگر طراحی سایت خود را با صفحه ساز المنتور انجام می دهید، می توانید از قالب های رایگان هلو المنتور یا آسترا برای این کار استفاده کنید، چون با طراحی سایت با المنتور دیگر نیازی به امکانات خیلی پیشرفته برای قالب وردپرس ندارید.

چند قالب می توانیم در سایت خود داشته باشیم؟

در کل امکان این هست که شما در سایت خود چند قالب را به صورت همزمان نصب کنید اما نمی توانید همگی آنها را در سایت خود به یک باره فعال کنید و در نهایت باید یک قالب را برای سایت خود فعال کنید که ظاهر وب سایت شما را تشکیل می دهد.

مقاله دیگر :   نکات ارزشمند و حرفه ای دربارهproduce motion graphics - آپدیت شده ۱۴۰۲

اما توجه داشته باشید که نصب چند قالب در سایت ممکن است یک سری حفره های امنیت در وردپرس ایجاد کند و امنیت سایت شما را کاهش دهد سعی داشته باشید که یک قالب را به کلی در سایت داشته باشید، نه تنها بحث امنیت در میان است بلکه با نصب چند قالب در سایت خود سرعت سایت کاهش میابد و ممکن است رتبه منفی از موتورهای جستجو دریافت کنید.

می توانیم قالب ها را طبق نیاز خود شخصی سازی کنیم؟

قالب هایی که نصب می کنید همگی به صورت متن باز در اختیار شما قرار دارند و اگر شما به زبان های برنامه نویسی وب تسلط داشته باشید می توانید قالب ها را طبق نیاز خود شخصی سازی کنید و یک سری امکانات به آن ها اضافه کنید، اما گر فقط می خواهید ظاهر قالب ها را شخصی سازی کنید می توانید از افزونه هایی که صفحه ساز وردپرس هستند استفاده کنید و بخش های مختلف قالب را طبق سلیقه خود طراحی و اجرا کنید.

استفاده از این افزونه ها نیاز به مسلط بودن به زبان های برنامه نویسی ندارد و شما می توانید با روش کشیدن و رها کردن هر نوع طرحی را که می خواهید در سایت خود اجرا کنید.

جمع بندی

ما در این آموزش قصد داشتیم که روش های مختلف نصب قالب وردپرس را به شما آموزش دهیم که بتوانید با استفاده از این آموزش کاملا به بحث نصب و فعال سازی پوسته های وردپرس مسلط شوید و قالب سایت خود را نصب کنید و یا تغییری در قالب سایت خود ایجاد کنید، امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات کافی را در این زمینه بدست آورده باشید.

  • قالب وردپرس چیست؟
  • تنظیمات قالب وردپرس کجاست؟
  • بروزرسانی دستی قالب و افزونه وردپرس
  • آپدیت دستی وردپرس
  • بهترین قالب وردپرس رایگان
  • بهترین قالب خبری و مجله ای وردپرس
  • بهترین قالب آموزشی وردپرس
  • بهترین قالب شرکتی وردپرس
  • بهترین قالب فروشگاهی وردپرس
  • مراحل تغییر قالب وردپرس
  • سفارشی کردن قالب وردپرس
  • طراحی قالب وردپرس و فروش آن در ژاکت
  • آموزش نصب افزونه وردپرس
  • افزونه وردپرس چیست
  • ورود به پیشخوان وردپرس
  • دسترسی به پیشخوان وردپرس تنها توسط مدیر کل سایت
  • بهترین سایت های آپلود فایل رایگان

ادامه مقاله در سایت منبع

۵

اسلایدر وردپرس میتواند به تنهایی زیبایی بیشتری به صفحه اصلی سایت شما بدهد . در این آموزش مغز وردپرس با یک افزونه براحتی و چند کلیک اسلایدر زیبای خود را انتخاب و آن را بسازید.

اسلایدر وردپرس ویژه برای سایت شما

اسلایدر وردپرس میتواند به تنهایی زیبایی بیشتری به صفحه اصلی سایت شما بدهد. اسلایدر ها در نگاه اول اولین چیزی هستند که به چشم می آیند در کل تصاویر میتوانند زیبایی خاصی به صفحات و مقالات شما بدهند پس حتما از تصاویر و اسلایدر ها استفاده کنید. با مطلب امروز امروز همراه ما باشید.

مقاله دیگر :   معرفی ایده های خلاقانه برای آموزش ساخت کانال یوتیوب

پیشنهاد ما به شما : وردپرس چیست ؟ آموزش و یادگیری طراحی وب بدون کد نویسی

اسلایدر وردپرس

اسلایدر ها همانطور که میدانید با برنامه نویسی باید از طریق کد گذاری انجام دهید ولی درست کردن اسلاید وردپرس بسیار آسان است و با چند کلیک ساده میتوانید این کار را انجام دهید. با نصب افزونه های اسلایدر وردپرس اینکار امکان پذیر است.

اگر میخواهید هزینه ای برای خرید افزونه های اسلایدر مثل روولوشن اسلایدر نکنید و اسلایدر زیبا و سفارشی با تنظیمات مختلف را با دست باز در سایت وردپرسی خودتون بسازید، میتونید از افزونه رایگان و کاربردی Smart Slider 3 استفاده کنید.

پیشنهاد ما به شما : افزونه های ضروری وردپرس که به آنها نیاز دارید

نحوه کار با افزونه Smart Slider 3

_افزونه را در پیشخوان قسمت افزونه های وردپرس سرچ کنید.

_افزونه را نصب و فعال کنید. آموزش نصب قالب وردپرس | آموزش نصب افزونه وردپرس

_بالای صفحه دو گزینه ی داشبورد و تنظیمات موجود است .

_حالا باید new slider را انتخاب کنید تا اسلاید های جدیدی را ببینید.

_شما میتوانید تنظیمات دلخواهی را روی اسلایدر اعمال کنید مانند اندازه و سایز اسلایدر و نام و …

_بعد با add slider تصاویر دلخواه را قرار دهید.

به همین راحتی..!

چطور اسلایدر وردپرس به نمایش درآید ؟

اما هنوز ادامه داره در پایین صفحه تب انتشار، شورتکد اسلایدر را کپی کرده و در تب های بعدی تنظیمات اسلاید اعم از نام، نام مستعار، ترازبندی، انیمیشن و موارد دیگر را به دلخواه خود تنظیم کنید.

(از خوبی های این افزونه اسلایدر وردپرس این است که به راحتی میتوان با آن کار کرد و همچنین این افزونه با زبان فارسی میباشد)

حالا تنظیمات را ذخیره کنید و پیش نمایش اسلایدر را ببینید اکنون به نوشته و صفحه مورد نظرتون برید و شورتکد را جایگذاری کنید.

پس از اجرای صفحه اسلایدر زیبا و هوشمندی را مشاهده می کنید. همچنین میتونید در صفحه اول به بخش تنظیمات افزونه برید و تنظیمات عمومی، فونت ها و غیره را پیکربندی کنید.

دیدید که ساختن اسلایدر وردپرس بسیار راحته و میتوانید انواع طرح هارو انتخاب کنید و اسلایدر های زیبایی را بشناسید .

هرگونه سوال و ابهامی را می توانید از بخش نظرات همین صفحه با ما در میان بگذارید.

مَغزِ وردپرس یک مرجع کامل آموزش و خدمات و ابزارهای اورجینال وردپرس می باشد، تیم ما در تلاش است که هرآنچه که شما عزیزان برای بهبود کسب و کار خود نیاز دارید را فراهم سازد و از ابتدا تا انتها راه همراه شما دوستان گرامی باشد (( با مَغزِ وردپرس ، مَغزِ وردپرس شوید ))

در این ویدیو با شما در مورد میزان درآمد یک وردپرس کار و طراح سایت صحبت میکنیم تا بدانید درآمد در ایران و حتی درآمد دلاری یک طراح چقدر میتواند باشد.