جدید ترین مقالات - توسعه فردی، روانشناسی،سبک زندگی،آموزش های کاربردی،علمی، فرهنگی خبری
جدیدترین نکات مهم دربارهبازاریابی محتوای موفق

جدیدترین نکات مهم دربارهبازاریابی محتوای موفق

استراتژی بازاریابی محتوایی موفق چیست؟

بازاریابی

 

 

  • زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اولین گام برای ایجاد یک کمپین بازاریابی اینترنتی موفق و تاثیر گذار، توسعه یک استراتژی بازاریابی محتوایی است یا حتی فهم این که به یک استراتژی نیاز دارید. زمانی که یک استراتژی بازاریابی محتوا را توسعه می دهید نمی توانید ظرف مدت یک روز سودی به دست آورید. یک استراتژی بازاریابی محتوا به خودی خود سبب افزایش نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل نمی شود و به تنهایی سبب انتقال پیام برندتان به مخاطبان نمی شود. می بایست محتوایتان دنباله دار باشد و آن را پیوسته ارائه دهید.

بنابرای ن برای ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا باید …

تیم تان را بر روی صحنه بیاورید

شما استراتژی بازاریابی محتوا را تدوین می کنید و در نهایت تایید می شود. چه کسانی این استراتژی بازاریابی محتوایی تایید شده را زنده نگه می دارند؟ اغلب کمپین های بازاریابی در یک دپارتمان در سازمان توسعه می یابند ولی افرادی که باید آن را اجرا کنند در بخش های مختلف سازمان پراکنده شده اند. مطمئن شوید که بازیگران کلیدی کمپین بازاریابی محتوای تان از ابتدا در بحث ها حضور دارند و چشم اندازی که شما می خواهید در نهایت تیم بازاریابی محتوا به آن جا برسد و آن را اجرا کند را ببینند. شما بیشتر به حمایت نویسنده ها، ویرایشگرها، و منتقدین ادبی نیاز دارید. اما آیا شما به حمایت کارشناسان تکنیکی از تمام سازمان نیز نیاز دارید؟ آیا شما به حمایت طراحان گرافیکی برای ایجاد تصاویر شگفت انگیز هماهنگ با محتوایتان نیز نیاز دارید؟

اگر پروژه را در اسرع وقت برای تیم بازاریابی محتوا توضیح دهید سریع تر به آن چه که می خواهید می رسید و در ساعات پایانی پروژه نیز دیگر نگران اتمام پروژه نیستید.

رویکرد محتوایی در بازاریابی محتوایی را اجتماعی کنید

تمام افرادی که در سازمان محتوا را برای عموم تولید می کنند می بایست از نقشه راه برند پیروی کنند تا سازمان مانند همیشه به مردم معرفی شود. اگر هدف سازمان مشخص باشد، هدف هر کمپین بازاریابی محتوا نیز درهنگام نوشتن محتوا مطابق با هدف سازمان خواهد شد و نویسندگان این کمپین ها به این توجه می کنند که برای چه کسانی می نویسند، درباره چه چیزی می نویسند، محتوای شان توسط چه وسیله ای دیده می شود و دیدگاه شان چیست، و تمامی این موارد را هم راستا با اهداف سازمان قرار می دهند.

این موارد را در همان ابتدای شروع بازاریابی محتوایی تنظیم کنید و آن ها را به تیم بازاریابی محتوا آموزش دهید تا انسجام و ثبات در میان همه ی نویسندگان به وجود آید.

تقویم زمانی برای محتوا سازی ایجاد کنید

یک تقویم برای تیم بازاریابی محتوا درست کنید تا آن را دنبال کنند. از استراتژی بازاریابی محتوا، اهدافی که می خواهید برسید را استخراج کنید تا متوجه شوید که چه محتوایی را در چه زمانی تولید کنید. علاوه بر این مشخص کنید که چه کسی می خواهد محتوا را ایجاد کند و چه انتظاراتی از وی نهایتاً دارید.

در استراتژی بازاریابی محتوایی موارد زیر را نیز در نظر بگیرید

بررسی محتوا و تایید آن

اینکه تعیین کنید نظر چه کسی مهم است مسئله مهمی است. هر شخصی نظری دارد ولی در پایان روز چه کسی نظرش مورد قبول است و نظر چه کسی رد می شود؟ آیا نظر یک فرد مهم است یا یا افراد بیشتر؟ نظر چه شخصی اول بررسی می شود؟ چه میزان بررسی، بررسی بیش از حد تلقی می شود؟ انتشار بسیاری از محتواها به خاطر بررسی نظرات به تاخیر می افتد.

توزیع محتوا

توزیع محتوا به نظر واضح است ولی آیا شما درباره اینکه محتوایتان کجا منتشر می شود و چه کسی آن را ببنید، برنامه ریزی کرده اید؟ اگر می خواهید محتوایتان به محض انتشار دیده شود، بیش از حد برای یافتن مکان انتشار مطلب و مخاطبان آن وقت نگذارید. زمان کافی را به این کار اختصاص دهید.

برنامه مناسب برای استراتژی بازاریابی محتوایتان تدوین کنید و این برنامه را در اختیار افراد تیم تولید محتوا قرار دهید تا مطابق با آن پیش بروند در این صورت است که می توانید در استراتژی بازاریابی محتوا برای برندتان موفق شوید.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

مقالات مرتبط

مطالعه این مقالات را به شما پیشنهاد میدهیم.

 

برنامه ریزی استراتژیک چیست و مراحل تدوین برنامه استراتژیک

 

 

ریلز اینستاگرام چیست و ۱۰ نکته مهم استفاده از ریلز در اینستاگرام

اینستاگرام

 

 

ماتریس بوستون ( ماتریس BCG ) چیست؟

 

چطور میتوانیم کمکتان کنیم؟

میتوانید وقت مشاوره رزرو کنید تا ما با شما تماس بگیریم و یا وبسایتتان را برای آنالیز به ما بسپارید…

محتوای کامل در سایت منبع

آیا می دانستید تنها ۴۰ درصد از بازاریابان b2C دارای استراتژی محتوای موفق هستند؟ طبق ملاک های موسسه بازاریابی محتوا(Content Marketing Institute) در سال ۲۰۱۷، این رقم در بین بازاریاب های B2B به ۳۷ درصد کاهش یافته است. با این حال با توجه به معیارهای مشابه، فقدان استراتژی یکی از دلایل بازدارنده در تولید محتوای خلاقانه است.

خلاقیت و نوآوری

بدون استراتژی، شرکت ها در بازار یابی محتوا کمتر موثر هستند و حتی ممکن است در اجرای تکنیک های بازار یابی محتوا چالش های مهمی را تجربه کنند. در ادامه با چهار راهنمایی که به شما در ایجاد استراتژی محتوا موفق کمک می کنند تا کسب و کارتان بیشتر به مشتریانتان متصل شود، آشنا خواهید شد.

محتوای خود را برای نمایش بهتر در صفحه گوگل بهینه سازی کنید

محتوای خود را در قالب گیف و عکس ارائه دهید

این استراتژی موفق بازاریابی نه تنها توجه را جلب می کنند، بلکه به بخش بندی یک محتوای طولانی کمک می کند. انیمیشن های کوتاه دارایی با ارزشی برای استراتژی بازاریابی محتوای شما هستند و گیف ها به طور خاص حقایق و اطلاعات را به صورت بصری و به نحوی ارائه می کنند که کاربران دوست دارند با فالوورهای خود در شبکه‎های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

اهداف را SMART تعریف کنید

• دارای زمان بندی(Timely): برای دست یابی به اهدافتان بازه زمانی تعیین کنید و سپس این بازه را به اهداف کوتاه مدت تبدیل کنید. به این ترتیب شما می توانید پیشرفت خود را در حین حرکت شناسایی کنید.

شخص سازی داده ها

اطمینان حاصل کنید که که میکنید، شخص خاصی را هدف قرار می دهد. در طول فرایند ایجاد محتوا، به شخصیت هدف مراجعه کنید تا شما را در شکل، لحن و صدای محتوا راهنمایی کند. توصیه می شود از قالب هایی از قبیل Xtensio User Persona Creator را برای شروع استفاده کنید.

ساده سازی روند ایجاد محتوا

به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که روند تایید محتوای شما بیش از حد طول می کشد و مانع از انتشار به موقع محتوا می شود. یک نفر را به عنوان تصمیم گیرنده نهایی انتخاب کنید یا فقط درخواست های تجدید نظر را برای مدت زمان محدودی قبول کنید. همچنین می توانید محتوای قدیمی خود را بیازمایید و از دانش جمعی کارکنان خود استفاده کنید.

برندینگ

برندسازی-برندینگ-توسعه برند

اگر آن ها بیشتر ازاینستاگرام استفاده می کنند، باید برای نمایش بصری(دیدنی) برند خود وقت بیشتری بگذارید.اگر مخاطبان موردنظرتان در (وب سایت خبری) باشند، به آن بحث ها داخل شوید(بپردازید). توجه داشته باشید که مخاطبان موردنظرتان چگونه رابطه برقرار می کنند و سر رشته آن ها را دنبال کنید .

داستان سرایی کنید !

روایت گویی (داستان گویی) بخش مهمی از ایجاد نام تجاری(برند) شما است. بنابرای ن شما اخلاق و شخصیت خود را بیان کرده اید. به اشتراک گذاشتن داستان این که نام تجاری شما چگونه به وجود آمد به ایجاد هویتی قوی تر کمک خواهد کرد. روایت گویی کسب و کارهای آنلاین را قادر می سازد تا کیفیتی خاص به برند خود اضافه کنند.این باعث می شود که شما مایل هل از جمعیت پیشی بگیرید زیرا اغلب در کسب و کارهای آنلاین فاقد آن هستند. روایت گویی همچنین باعث افزایش تعامل، علاقه و درخشش( شفافیت) می شود. داستان سرایی موثر به معنی ثابت و قابل اعتماد نگه داشتن برند شما در همه کانال ها است.

پیشرفت خود را اندازه گیری کنید

ارزیابی شاخص های عملکرد کلیدی () به صورت منظم، درک شما درمورد این که آیا تلاش های بازار یابی موثر هستند یا نیاز به ایجاد استراتژی محتوای جدید وجود دارد یا نه را افزایش می دهد.

این امر شامل میزان ترافیک، منابع ترافیک و مدت زمانی که افراد برای خواندن مطالب شما سپری می کنند، می شود. معیارهای زیاد دیگری وجود دارد، بنابر این مطمئن شوید که KPI های کلیدی مربوط به اهداف مشخصی را تعیین می کنید و هنگام برنامه ریزی برای استراتژی محتوا، این اطلاعات را در نظر بگیرید. بازاریابی محتوا رویکردی استراتژیک در بازاریابی است که به دنبال تولید و انتشار محتوای با ارزش،مرتبط و پایدار است تا به وسیله آن مخاطبین تعریف شده (مخاطبین هدف) را جذب کند. البته با هدف ایجاد سود و تبدیل آن مخاطبین به مشتریان وفادار.

ادامه مطلب

یکی از بهترین شیوه های بازاریابی برای رسیدن به تعداد زیادی مخاطب بازاریابی محتوا می باشد. استراتژی خوب برای بازاریابی محتوا کلید موفقیت هر سایتی است، اما به شرطی که به درستی اجرا شود. بازاریابی محتوا این قابلیت را دارد که مخاطبین جدیدی جذب نموده و بازدیدکنندگان قبلی را حفظ کند. با این حال، بسیاری از افراد و شرکت هایی که سعی می کنند این نوع استراتژی را اجرا نمایند در عمل شکست می خورند. از این رو، در اینجا سعی می کنیم روش هایی را برای اجرای صحیح بازاریابی محتوا بیان کنیم.

مقاله دیگر :   ایده ها و ترفندهای خلاقانه برای الگوریتم‌های گوگل

استراتژی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا به فرایند تولید محتوا جهت نگه داشتن یا جذب مشتری بیشتر گفته می شود.

جواب همه این سوالات در استراتژی محتوا است. اگر شما استراتژی مناسب و دقیقی داشته باشید و از همه مهمتر آن را اجرا کنید می توانید به نقطه مناسبی از تولید محتوا برسید.

زمان صحیح استفاده از استراتژی محتوا

استراتژی محتوا مناسب چه کسب و کارهایی است

همه کسب و کارهایی که به ورود به فضای اینترنت کمک می کنند باید قبل از شکست در زمینه بازاریابی دیجیتال به فکر استراتژی خود باشند چه بهتر که با تولید محتوا مخاطبان را جذب کنند و از استراتژی محتوا استفاده کنند.

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای مورد استفاده از استراتژی محتوا

در مقاله ۶ ابزار پرکاربرد در بازاریابی محتوا به ابزارهای مورد نیاز برای بازاریابی محتوا پرداختیم در این مقاله قصد داریم به چند ابزار ساده برای استراتژی محتوا اشاره کنیم

ترلو یا Trello

یکی از ابزارهای مناسب برای بازاریابی و استراتژی محتوا استفاده از نرم افزار است. شما با داشتن یک برد شخصی و یک برد با همکاران خود میتوانید استراتژی مناسب بچینید و سپس آن را اجرا کنید.

بازسومو یا Buzzsumo

از ابزارهایی است که به شما امکان می دهد استراتژی محتوای درست برای شبکه های اجتماعی و وبسایت تان داشته باشید و بتوانید طبق آن پیش بروید. این ابزار قدرتمند کمک می کند تا عنوان و کلیدواژه مناسب برای محتوای خود انتخاب کنید.

درست برنامه ریزی کنید

قبل از هر کاری باید در مورد فعالیتی که می خواهید انجام دهید دست به تحقیق و پژوهش بزنید. مخاطبین هدف را به خوبی ارزیابی کنید تا محتوای تولیدی شما نیازهای آن ها را برطرف کند. آنگاه این سؤالات را از خود بپرسید: برای اجرای این استراتژی از کدام پلتفرم یا بستر استفاده کنم؟ چه نوع محتوایی تولید کنم؟ این محتوا را چگونه تولید کنم؟ محتوای جدید را با چه تناوبی ایجاد کنم؟ اینها از مهمترین مسائلی هستند که هر تولید کننده محتوایی قبل از هر چیز باید به آنها توجه نموده و استراتژی خود را بر آن اساس بنا کند.

پلتفرم صحیح را انتخاب کنید

تفاوت بازاریابی در پلتفرم های مختلف

یکی از نکات دیگری که باید ب آن توجه زیادی داشته باشید تفاوت بازاریابی در هر شبکه اجتماعی است. برای مثال توییتر نیاز به بازاریابی محتوای متنی است اما اینستاگرام نیاز به محتوای تصویری و ویدیویی و در کنار آن متن دارد.

مخاطبین خود را درک کنید

اگر بدانید برای چه کسانی محتوا می نویسد، احتمالاً محتوای مؤثرتری ایجاد خواهید نمود. این محتوا باید بر حسب نیاز مشتری بالقوه شما و با توجه به علاقمندی های او باشد. اگر می خواهید محتوای خاص تولید کنید، ابتدا هدف خود را مشخص نمایید و بعد بررسی کنید که این محتوا تا چه حد شما را به هدف نزدیک می کند. سعی کنید محتوای تولیدی شما نیازها و علایق مشتریان بالقوه را مد نظر قرار دهد، و در نهایت آن ها را به مرحله بعدی یعنی تکمیل سفارش هدایت کند. به طور کلی، تولید کننده محتوا باید شناخت و درک مناسبی از مخاطب داشته باشد. این نکته برای شروعی موفق در هر استراتژی محتوایی لازم می باشد.

محتوای خود را در فرمت های متنوع استفاده کنید

بعد از تولید یک محتوای ارزشمند و باکیفیت، به انتشار آن در وب سایت خود بسنده نکنید، بلکه این محتوا را برای مقاصد گوناگون و در فرمتهای متنوع نشر دهید. انواع فرمت های رایجی که بدین منظور می توانید استفاده کنید عبارتند از: ویدئو، صوت (audio)، تصویر و اینفوگرافیک . اینها برای کاربران آنلاین بسیار رایج بوده و به راحتی قابلیت اشتراک گذاری دارند. از این محتواها می توانید در سایت، بلاگ ها، و با فرمت مورد نیاز آن پلتفرم استفاده کنید. اینکار باعث می شود که افراد بیشتری بتوانند کسب و کار و برند شما را ببیننند.

نتیجه گیری

محتوای کامل در سایت منبع

چطور بفهمیم چه نوع محتوایی تولید کنیم یا ساخت محتوا میتواند به جذب بازدیدکنندگان کمک کند.؟ شاید شما هم در یک شرکت کوچک کار می­ کنید و عضو یک تیم تولید محتوا هستید یا به عنوان یکی از اعضای تیم بازاریابی یا فروش تهیه محتوای سایت را به شما محول کرده اند. در چنین حالتی معمولا به شما گفته می­شود که چه چیزی بنویسید و چه محتوایی تهیه کنید، در نتیجه جایی برای ایده ­های جدید و خلاقیت باقی نمی­ماند.

آمار بازدید پست­ های شما در هر هفته چه تعداد است؟ آیا کسی آن ها را می­خواند؟ اگر نه، این به خاطر پیام­ها و محتوای شماست یا به خاطر انتخاب اشتباه مخاطبانتان؟

اگر به دنبال آن هستید که بازدیدکنندگان خاصی از محتوای شما استفاده کنند، باید به جایی بروید که آنها حضور دارند. اما در ابتدا باید بدانید آنها از چه محتوایی خوششان می آید.

برای کسانی که با فرآیند بازاریابی محتوا آشنا هستند و بر بازاریابی دیجیتال و سئو تسلط دارند، همه این مطالب بدیهی و تکراری است. اما بیشتر صاحبان و کارکنان کسب و کارهای کوچک و متوسط برای یادگیری اینکه چه محتوایی باید درست کنند با مشکل کمبود منابع مواجه هستند و هیچ جا به درستی دستورالعمل مناسبی برای تهیه محتوای کاربرپسند در اختیار شما قرار نمی دهند.

اگر شما هم صاحب یکی از همین کسب و کارهای کوچک و متوسط هستید شاید بد نباشد که در ساخت محتوای بعدی خود رعایت نکات زیر را امتحان کنید:

یافتن مخاطبان

وقتی بخواهید یک محتوا که ارزش به اشتراک گذاشتن و یا لینک شدن داشته باشد تولید کنید، باید حواستان باشد مطالبی که مخاطبانتان دوست دارند، ارایه کنید. حتی اگر موضوعی که روی آن کار می کنید جذاب نباشد، به خاطر داشته باشید که وظیفه شما ارایه بهترین مطالب ممکن به شکلی ارزشمند است.

به جای حدس زدن اینکه مخاطبان یا بازدیدکنندگان احتمالی مورد نظرتان چه مطالبی را دوست دارند سعی کنید بفهمید آن­ها بیشتر وقت خود را در کجاها می­گذرانند. (چه زمانی که آنلاین هستند و چه مواقع دیگر) ممکن است در فیسبوک، توییتر، تالارهای گفتگو و یا گروه های خاص تلگرام باشند.

چه برند شما در زمینه خدمات تهویه مطبوع فعالیت کند چه تعمیرات کامپیوتر و چه تولید گیاهان زینتی، حتما گروهی از افراد در این زمینه ها هستند که اطلاعات خود را با سایرین به اشتراک می­گذارند. شما می­توانید از این جوامع به خصوص اگر فعالیت بالایی داشته باشند در تولید محتواهای خود کمک بگیرید.

به عنوان مثال صاحب یک آرایشگاه کوچک ممکن است قسمتی از وقت خود را صرف خواندن وبلاگ ­هایی محبوب در همین زمینه کند و احتمالا به بهترین موضوع ­هایی که مطرح می­شود و اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می­شود و نام کسانی که آنها را با دیگران به اشتراک می­گذارند و مسایل، نیازها و شکایات رایج در این زمینه به دقت توجه می­ کند.

شناخت اینفلئونسرها (اثرگذاران (influencers)، کسانی که مطالب را به اشتراک می­ گذارند و یا نظر می دهند.) در هر حوزه بسیار مهم و کلیدی است باید فهمید آنان چه کسانی هستند، این اطلاعات را می­توان به آسانی با مرور دقیق و جمع­ آوری اطلاعات بخش نظرات وبلاگ ها و همچنین پیج های فیسبوک و اینستاگرام به دست آورد. با شناخت این افراد می­توان آنها را به آسانی در کلیه جوامعی که به بحث و گفتگو می­ پردازند دنبال کرد از جمله تالارهای گفتگوی مشهور، گروه های فیسبوک، جوامع گوگل و … .

پس تا اکنون یاد گرفتیم:

  • مکان­هایی که مخاطبان بیشتر در آنجا حضور دارند را بیابیم.
  • مطالب مفیدی که به اشتراک می­گذارند را پیدا کنیم.
  • دنبال نیازهای رفع نشده آنان بگردیم.

صحبت با مخاطبان

زمانی که بدانید مخاطبانتان چه کسانی هستند و در کجا می­توان آن ها را یافت، می­توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. به طور مثال این کار را می­توان با به اشتراک گذاشتن مطالب آن­ها (با لینک دادن به منبع اصلی) و یا پاسخگویی به پرسش ­های آن­ها در یک تالار گفتگو و… انجام داد، شاید کار کوچکی به نظر برسد اما با گذشت زمان آنها شما را به خاطر می­ سپارند و برای جبران این کار شما تلاش می­ کنند. و این همان چیزیست که به شما در تولید محتوایی جذاب کمک می­ کند.

حال می توانید با این اینفلئونسرها ارتباط برقرار کنید، سعی کنید درباره کارتان از آنها یک یا دو سوال کوتاه از طریق یک ایمیل کوتاه و ساده بپرسید. ولی در تهیه این ایمیل باید به نکات زیر توجه کنید:

یک ایمیل کوتاه (حدود ۶-۷ خط) تهیه و در آن سوال خود را مطرح کنید. به خاطر داشته باشید که می­بایست خواسته خود را به شکل واضح، ساده و مختصر مطرح کنید و اینگونه به زمان آن­ها نیز اهمیت دهید تا راه برای پرسیدن سوال های دیگر در آینده نیز باز باشد.

مقاله دیگر :   ترفندهای بی نظیر دربارهمدیریت استراتژیک محتوا

تشخیص کاری که باید انجام شود (the job to be done (JTBD

«مردم تا زمانی که چیزی را ندیده باشند نمی­دانند که آن را می­خواهند.»

در بسیاری از مواقع حتی محصولات و یا خدماتی که با استفاده از گروه­ های کانونی، مصاحبه با مشتریان، تست قابلیت استفاده، تولید می­شوند، نمی­توانند جایگاه واقعی خود را در بین مخاطبان پیدا کنند. دلیل این مساله این است که سازندگان بیش از آن که به خواسته مردم توجه کنند به کامل کردن کار خود توجه می­کنند. این همان چیزی است که در تولید محتوا نیز زیاد شاهد آن هستیم.

در اینجاست که نظریه “کارهایی برای انجام” (jobs to be done) پروفسور کریستنسن (Clayton Christensen) دانشگاه هاروارد به کار می­ آید. نظریه JTBD چهارچوبی است برای کسب و کارها تا به کمک آن انگیز­ه ­های مشتریان را بفهمند. این نظریه به ما کمک می­ کند بفهمیم هر مشتری یک محصول یا خدمت را برای چه کاری (چرا) خریداری می­کند.

کریستنسن معتقد است:

«دلیل خرید یک محصول توسط مشتری به ندرت این است که مردم دیگر هم از این محصول استفاده می­ کنند پس من هم باید آن را بخرم. بلکه هدف اصلی آنها از خرید این است که بتوانند با آن محصول نیازهای خود را برطرف کنند. فهمیدن اینکه هر مشتری با خریدن محصول شما چه نیازی را برطرف می­کند به شما در طراحی محصولی پرطرفدار کمک می­کند.»

یکی از بهترین نمونه­ های این نظریه این سخن مرسوم میان بازاریابان است که :”مشتریان یک میخ دریل سه سانتی نمی­خرند بلکه یک سوراخ سه سانتیمتری را می­خرند.” در ساخت محتوا نیز ما باید ابتدا بدانیم مشتریان به دنبال چه هستند و بعد به ساخت محتوا بپردازیم.

اهمیت ترفیع و تبلیغات

حال که یک محصول خوب ساختید می­توانید برای تبلیغاتش، آن را به اینفلوئنسرها معرفی کنید. ابتدا نظر آن ها درباره کارایی و ارزشمندی محصول خود بپرسید و اگر جواب بله شنیدید به تبلیغ آن بپردازید. قدم بعدی این است که برای خود افراد اثرگذار دیگری پیدا کنید که بتوانند در ترفیع محصول به شما کمک کنند. یک راه ساده اما موثر این است که مطالبی که از طرف مبلغ های شما به اشتراک گذاشته شده را بازدید کنید.

به یاد داشته باشید که شما به دنبال کسانی می­ گردید که نه تنها مطلبتان را به اشتراک گذاشته اند بلکه گاهی اوقات مطالب مشابه این را نیز به اشتراک می­ گذارند، یا مخاطبان زیادی دارند که با به اشتراک گذاشتن مطلب شما می توانند بر روی آن ها تاثیر بگذارند و یا دوست دارند مطلب شما را به اشتراک بگذارند.

  • از ایمیل به درستی استفاده کنید: سعی کنید در کنار درخواست کمک از افراد تاثیرگذار، در مواردی که شما نیز می­توانید برای آن ها کاری انجام دهید، آن را دریغ نکنید.
  • هر پیغام را چند بار ارسال کنید: هر دفعه تیتر آن را عوض کرده و به دنبال این باشید که ببینید چه شبکه اجتماعی برای کار شما مناسب است.

بازدید، بازنگری و تکرار

مهم ترین بخش بازاریابی محتوا این است که باور داشته باشید پیروزی یا شکست پایان کار نیست. حتی بهترین محتواها و تبلیغات نیز جای پیشرفت دارند. حتی اگر کانتنت شما بسیار محتوای موفقی باشد هیچ چیزی درباره کارهای آینده نمی­توان گفت و نمی توان تضمین کرد آنها هم به همین خوبی باشند.

قبل از نوشتن قرارداد برای تولید محتوا به دو نکته بسیار مهم باید توجه کرد:

  • فقط محتواهایی که در راستای اهداف برندتان هستند، تهیه کنید. ممکن است ایده های زیادی برای محتواهای شما وجود داشته باشند اما به برند شما کمک نکنند. سعی کنید از ایده هایی استفاده کنید که در جهت بهبود برند شما هستند.
  • این سوال به شما کمک می ­کند در مسیر درست قرار بگیرید: «چه محتوایی تولید کنم که ۱) در جهت اهداف اصلی کسب کار من باشد ۲) فقط من قادر به ارائه آن باشم (مزیت رقابتی) ۳) نیاز اساسی مشتریان باشد.»

موارد زیر را نیز از یاد نبرید:

  • بازدید: به سوالاتی مانند چه چیزی به درستی انجام شد؟ برای بهتر شدن محصول چه کاری می­توان انجام داد؟ ما چه چیزی را از قلم انداخته بودیم؟ پاسخ دهید.
  • بازنگری: شما باید قبل از ساخت محتوا آنچه که برای شما اهمیت فراوانی دارد مشخص کنید. وقتی که از این موارد مطمئن شدید دنبال کردن و بازنگری آن ساده است.
  • تکرار: بازاریابی محتوای موفق با تکرار به دست می­آید. شما یک کار را برای بار اول انجام می­دهید و از اشتباهات آن درس می ­گیرید و برای بار دوم آن ها را اصلاح می­ کنید.

تولید و ساخت محتوا می تواند بسته به اینکه چگونه به آن نگاه کنید یک چالش باشد، به خصوص اگر به دنبال استفاده از شبکه های اجتماعی باشید. با یک تولید محتوای درست هیچ چالشی پیش روی شما نخواهد بود و با مشکل روبرو نمی شوید. کافیست در تهیه محتوا برای سایت، وبلاگ، صفحات شبکه های اجتماعی و کانال های خود به موارد زیر توجه داشته باشید :

تهیه محتوای چهارفصل

منظور از محتوای چهارفصل کانتنتی است که با گذشت زمان نیز همچنان مفید باشد. مثلا نکاتی درباره تعویض تایر اتومبیل یک محتوای چهارفصل است. چرا که این فرایند برای اکثر ماشین ها مشابه است در عین حال این نکات تا سالیان سال معتبر است. و اینگونه موتورهای جستجو و سایت های شبکه های اجتماعی تا مدت ها ترافیک شما را افزایش خواهند داد. البته باید در نظر داشت که تولید محتوای چهارفصل برای همیشه غیرممکن است ولی اگر حداقل نیمی از کانتنت های شما این ویژگی را دارند، در مسیر درستی حرکت می کنید.

عناوین جذاب

عنوانی خوب است که بتواند کلیک بگیرد. صرف نظر از اینکه به آسانی به خاطر آورده شود باید ارزش به اشتراک گذاشتن را نیز داشته باشد. در حقیقت یکی از مهم ترین دلایل پخش ویروسی پست ها عناوین آنهاست. یکی از بهترین راه های جذب مخاطب استفاده از ابهام است. راهی پیدا کنید تا خوانندگان به دنبال خواندن بیشتر باشند. حتی می توانید با یک سوال آنان را وسوسه کنید.

کاری کنید که محتوایتان ارزش خواندن داشته باشد

از خلاقیت درونی خود استفاده کنید

در اکثر موارد یادمان می رود که داریم برای یک انسان محتوا تهیه می کنیم. این اتفاق زمانی رخ می دهد که محتوایی تهیه می کنیم که با خواننده حرف نمی زند. بهترین مکان برای شروع رهایی از دست موانع میان خودتان و خوانندگان تان است. مثلا یک زبان رسمی به درد مخاطبان در صنعت بازی سازی نمی خورد و این در حالی است که شاید این زبان برای خدماتی مثل خدمات ساخت و ساز یا تهویه مناسب باشد.

سرعت عمل مهم ترین عامل در رقابت است

همگام شدن با رویدادهای روز در بازارهای مختلف چالش بزرگی برای یک برند است. با این تفاسیر اولویت شما باید اطمینان از این موضوع باشد که محتوای شما می تواند مخاطبانتان را به روز نگاه دارد، به خصوص در شبکه های اجتماعی. شاید این کار به نظرتان دشوار برسد ولی تنها کاری که باید انجام دهید این است که فردی از اعضای تیمتان را برای چک کردن آپدیت های رقبایتان قرار دهید و همان فرد می تواند برای ساخت محتوا با در نظر گرفتن پیشرفت های جدید مورد استفاده قرار گیرد.

اینها تنها بخشی از استراتژی هایی است که باید در تولید محتوا به خاطر داشته و به کار ببندید. فراموش نکنید که یک محتوای خوب و ارزشمند نخستین گام برای جلب اعتماد مشتریان است.

ادامه مطلب در سایت منبع

هر کس که اندکی خلاقیت در وجود خود داشته باشد چنین استدلال خواهد کرد که استراتژی تنها درباره اعداد و ارقام نیست. بعد از تمام این ها، این هنر خلاقیت است که حرف آخر را می زند.

این استدلال در امتداد این تحلیلها قرار می گیرد که ‘اگر تولید محتوا تنها یک جمله بود، آنگاه هر کسی می توانست به سادگی محتوای با کیفیت تولید کند. اما شایان ذکر است که تجربه مهم است، ابتکار مهم است، برخی چیزهای نامحسوس وجود دارند که تنها افراد خلاق می توانند درک کنند.

اکنون زمان آن فرا رسیده تا یک حقیقت را با شما در میان بگذارم: هیچ بازاریاب محتوایی گوی کریستالی در اختیار ندارد. هیچ کس نمی تواند نگاهی به یک محتوا بیاندازد و به طور دقیق آینده آن را پیش بینی کند.

شما نمی توانید با قاطعیت ۱۰۰ درصد بگویید که یک محتوا در آینده موفق خواهد شد یا نه، حتی اگر این نظر بر اساس تجارب گذشته شما باشد. من همیشه از این موضوع غافلگیر شده ام که وقتی به سختی بر روی یک مقاله کار کرده ام از نا کجا آباد سر بر آورده اما وقتی بر روی مقاله ای زمان زیادی صرف نکرده ام به یک موفقیت عظیم تبدیل شده است.

شما نمی توانید موفقیت استراتژی بازاریابی محتوا را پیش بینی کنید

یک تصور غلط رایج دیگر این است که شما می توانید به طریقی افزایش زمان یا تلاش بر روی یک تکه محتوا را به افزایش واحدهای کیفیت تبدیل کنید.

شما باید تعداد بسیار زیادی ایده را تولید و بررسی کنید تا به ایده با کیفیت بعدی برسید. آنگاه بعد از اشکار شدن موضوع باید آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. خوب سؤال این است که چگونه این کار را انجام دهیم. هنگام مشخص کردن اینکه بر روی چه موضوع محتوایی زمان صرف کنید این عوامل را در نظر بگیرید:

  • چه موضوعاتی در گذشته عملکرد خوبی داشته اند؟
  • موضوعاتی که برای مخاطبان شما مهم است: مخاطبان شما در رسانه های اجتماعی راجع به چه حرف می زنند؟
  • موضوعاتی که می خواهید در آنها رتبه خوبی داشته باشید: کلمات کلیدی هدف شما کدام هستند؟
مقاله دیگر :   نکات اصلی و اساسی دربارهصفحه برای نوشتن

پیشنهاد میکنم بخوانید:

به محض اینکه در مورد یک موضوع تصمیم خود را گرفتید شروع به تولید محتوا کنید. نتایج را بررسی کنید تا ببینید آیا محتوای شما کیفیت داشته یا نه و بعد بر آن اساس واکنش نشان دهید. برای اینکه استراتژی بازاریابی محتوای موفق تری داشته باشید این چند مورد را در نظربگیرید:

  • تعداد زیادی محتوا را تولید و بررسی نمایید.
  • نرخ درگیر شدن کاربر را اندازه گیری کنید.
  • اگر یک محتوا نتیجه خوبی نداشت آن را نادیده بگیرید.
  • محتواهای خوب را پیدا نمایید و شروع به تبلیغ و بهینه سازی آنها کنید.

در ادامه این مجموعه مقالات همچنان با ما همراه باشید تا برخی نکات طلایی و محرمانه را برای تان بازگو کنم.

مخاطبان خود را بشناسید و آنچه را که می خواهند به آنها بدهید

این به شما یک نمای کلی از نحوه جستجوی افراد برای کلمات کلیدی شما می دهد اما برای اطلاعات دقیق تر باید به Ubersuggest نگاه کنید.این مراحل ساده را دنبال کنید تا به صدها فرصت کلید واژه ای که می توانید برای ایجاد محتوای جذاب استفاده کنید دسترسی پیدا کنید.

  • را در مرورگر خود باز کنید
  • دامنه خود را وارد کنید
  • کلید واژه را از نوار کناری سمت چپ انتخاب کنیدایده های کلمه کلیدی را انتخاب کنید
  • یک کلمه کلیدی وارد کنید و کلمات کلیدی مرتبط با حجم جستجو را مشاهده کنید

تمرکز بر اطلاعات و داده ها

به این ترتیب شما متخصص بازاریابی محتوا می شوید. نه فقط دنبال بقیه جمعیت.

Millennials و Gen Z را با محتوای تطبیقی هدف قرار دهید

Millennials و Gen Z در حال حاضر بخش عظیمی از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهند.

به احتمال زیاد این گروه ها بخش بزرگی از مخاطبان هدف شما را تشکیل می دهند بنابرای ن محتوای شما باید با نیازها و ارزش های آنها صحبت کند.

هر دوی این گروه ها با فناوری به عنوان بخش بزرگی از زندگی خود رشد کرده اند و بنابرای ن انتظارات زیادی از نحوه استفاده کسب و کارها از فناوری دارند. آنها همچنین تجربه را بیش از هر چیز دیگری ارزشمند می دانند و این درست در بازاریابی محتوا نقش دارد.

محتوای تطبیقی یکی از راه های پیش رو است. محتوای تطبیقی به سادگی محتوایی است که از تعاملات معنی دار در بسترهای مختلف پشتیبانی می کند. آن را مانند آب در نظر بگیرید – هر چیزی که در آن بریزید ؛ شکل آن ظرف را می گیرد

برای مثال ممکن است از نام آنها در بالای سایت رزرو استفاده کنید یا محتوا را پیشنهاد کنید در مورد تعاملات قبلی آنها با نام تجاری شما

خوانندگان شما باید بتوانند از طریق رایانه رومیزی به محتوای شما دسترسی داشته باشند، سپس همان جایی را که با استفاده از تلفن هوشمند خود متوقف شده اند ادامه دهند یا خریدهای خود را از طریق برنامه تلفن همراه خود انجام دهید بدون هیچ گونه مشکلی.

ادامه خواندن در سایت منبع

وبلاگ ها نقش تعیین کننده ای درموفقیت ایفا می کنند. وبلاگ هسته ی اصلی سیستم بازاریابی محتوا و منبع اصلی محتوای بازاریابی محسوب می شوند. فرقی نمی کند شما یک کسب و کار کوچک باشید یا یک کمپانی بزرگ، به هر حال وبلاگ شما قلب برنامه بازاریابی محتوای شماست. مطالب وبلاگ شما منبع تغذیه ی شبکه های اجتماعی، فعالیت سئو و فرایند فروش شما هستند. می توان ۵ دلیل عمده لزوم راه اندازی وبلاگ را اینگونه شرح داد:

۱- وبلاگ ها رسانه هایی متعلق به خودتان هستند

بر خلاف شبکه های اجتماعی که دائماً پلتفرم خود را تغییر می دهند، وبلاگ ها متعلق به شما بوده و خودتان ساختار کلی و ظاهر آن را تعیین می کنید. در بازاریابی محتوا نحوه دسترسی کاربر به محتوا و نحوه نمایش آن اهمیت زیادی دارد. با استفاده از وبلاگ شما می توانید به بهترین شکل از امکانات موجود برای انتشار محتوای بازاریابی خود استفاده کنید.

۲- وبلاگ ها نوعی رسانه اجتماعی هستند

ایجاد رابطه و تعامل با مخاطب از اصلی ترین وظایف بازاریابی محتواست. وبلاگ های با داشتن قابلیت اشتراک مطالب در شبکه های اجتماعی، ثبت نظرات و پست میهمان امکان ایجاد جمعیت و کامیونیتی را فراهم می کنند. بر اساس نتایج تحقیق شرکت هاب اسپات وبلاگ ها از نظر تاثیرگذاری بر بازاریابی محتوا در صدر لیست دیگر شبکه های اجتماعی قرار دارند.

۳- می توان محتوای وبلاگ را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کرد

بازاریابی محتوا ارتباط تنگاتنگی با سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو دارد. با توجه یه ساختار وبلاگ ها می توان با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و لینک سازی داخلی و خارجی برای مطالب وبلاگ رتبه مناسبی در میان نتایج جستجو کسب کرد.

۴- تاثیر مثبت وبلاگ بر میزان فروش

می توان با تولید محتوای بازاریابی مناسب برای وبلاگ میزان فروش را افزایش داد. به این منظور می توانید پست های وبلاگی با موضوع روش های استفاده از محصول بنویسید. اطلاعات مورد نیاز مشتریان در باره ی محصول را می توانید در این پست ها بگنجانید و در انتهای مطلب به صفحات مربوط به محصولی مشخص لینک بدهید.

۵- مدیریت محتوای بازاریابی

وبلاگ ها دارای یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) هستند. با راه اندازی یک وبلاگ شما مالک یک سیستم مدیریت محتوا هم خواهید شد. برای مدیریت محتوای بازاریابی تولید شده می توانید از این سیستم استفاده کنید. بدون داشتن یک سیستم مدیریت محتوا دچار بی نظمی و سردرگمی شده و در بلند مدت قادر نخواهید بود برنامه بازاریابی محتوای موفقی داشته باشید.

پیشنهاد میکنم بخوانید:

مزایای وبلاگ نویسی برای تجارت

پاسخ کوتاه: بله! و در اینجا دلایل ما را میخوانید

۱٫ به نگه داشتن مخاطب در وب سایت شما کمک می کند

آنها می توانند نام وب سایت شما را مستقیماً در مرورگر خود تایپ کنند، اما این برای مخاطبی است که از قبل دارید. آنها می دانند شما کی هستید در ذهن آنها هستید و این به شما کمک نمی کند ترافیک بیشتری از آنچه قبلاً دریافت کرده اید، بدست آورید.

با خرید یک لیست ایمیل (جرات ندارید!)، انفجار آنها و امید به اینکه برخی از افراد ایمیل ها را باز کرده و از طریق آنها کلیک کنند، می توانید هزینه ترافیک را پرداخت کنید. اما این گران است. (ایمیل مارکتینگ)

شما می توانید با قرار دادن تعداد زیادی تبلیغات پولی هزینه ترافیک را بپردازید، که غیرقانونی نیست اما هنوز هم بسیار گران است و زمانی که بی پول می شوید، ترافیک شما نیز متوقف می شود.

به تعداد صفحات وب سایت خود فکر کنید و به این فکر کنید که این صفحات را چند بار به روز می کنید.

خب وبلاگ نویسی یک روش عالی برای حل هر دو مشکل است.

هر بار که یک پست وبلاگ ایجاد می کنید و منتشر می کنید، این یک صفحه نمایه شده دیگر در وب سایت شما است، که به معنای یک فرصت دیگر برای شما در صفحه نتایج موتور جستجو (نتایج جستجوی گوگل) است و در جستجوی ارگانیک به وب سایت خود مراجعه می کنید.

ما بعداً به مزایای وبلاگ نویسی در شما خواهیم پرداخت، اما همچنین یک فعال دیگر وب سایت شما برای گوگل و سایر موتورهای جستجو یک نشانه دیگر است و آنها باید مرتباً بررسی کنند تا ببینند چه محتوای جدیدی ظاهر می شود.

۲٫ می توانید محتوای وبلاگ را برای رسانه های اجتماعی دوباره استفاده کنید.

وبلاگ نویسی برای تجارت شما همچنین به شما کمک می کند تا از طریق رسانه های اجتماعی کشف شوید. هر بار که مقاله جدیدی ایجاد می کنید، در حال ایجاد محتوایی هستید مردم می توانند در شبکه های اجتماعی مانند: ، ، و به اشتراک بگذارند که به شما کمک می کند تجارت شما را در معرض دید مخاطبان جدیدی قرار دهد که ممکن است هنوز شما را نشناسند.

به جای اینکه از مدیر رسانه های اجتماعی خود بخواهید همیشه محتوای کاملاً جدیدی برای رسانه های اجتماعی ایجاد کنید (یا خودتان آن محتوا را ایجاد کنید)، وبلاگ شما می تواند به عنوان مخزن محتوا باشد.

شما در حال تقویت دسترسی اجتماعی خود با محتوای وبلاگ هستید و بازدیدکنندگان وب سایت جدید را از طریق کانال های اجتماعی خود به وبلاگ خود هدایت می کنید. باید بگویم ایرن رابطه کاملا همزیستی است.

ادامه خواندن در سایت منبع