جدید ترین مقالات - توسعه فردی، روانشناسی،سبک زندگی،آموزش های کاربردی،علمی، فرهنگی خبری
ترفندها و ایده های نوین برای 
طراحی کارت ویزیت PVC

ترفندها و ایده های نوین برای طراحی کارت ویزیت PVC

طراحی کارت ویزیت پی وی سی ؛ مقدمه

در دنیایی زندگی می کنیم که سرعت رشد تکنولوژی و علوم مختلف به حد فوق العاده زیادی رسیده است. دیگر هیچکس نمی تواند ادعا کند یک رشته از یک علم را کامل می داند!! رقابت بین کسب و کار های مختلف به شدت بالاست و هر کسی سعی می کند ارزش هایی را به مشتری نشان دهد که فقط در کسب و کار خودش وجود دارد در این میان ابزار ها و شگرد های تبلیغاتی جالبی وجود دارد که هر یک وظیفه اشان را در امر بازاریابی انجام می دهند.

بازاریابی

یکی از این ابزار ها کارت ویزیت یا بیزینس کارت و یا کارت تجاری است احتمال زیاد آن را می شناسید و یکی از این کارت ها را داشته باشید معمولا روی این کارت ها اطلاعات تماس کسب و کار ها قرار می گیرد، در جیب جا می شود و در ایران محبوبیت دارند!! کارت ویزیت مانند هر شی دیگری انواع مختلفی دارد با قیمت های مختلف!! یکی از موارد بسیار شیک و مقاوم طراحی کارت ویزیت پی وی سی است! معمولا را با استفاده از مقوا می سازند شاید هزینه اش پایین باشد اما خیلی زود خراب می شوند و به هیچ در برابر رطوبت دوام ندارند که این برای اعتبار کسب و کارتان خوب نیست!!

طراحی کارت ویزیت پی وی سی شاید هزینه اش بیشتر از کارت ویزیت مقوایی باشد اما اگر قرار است ارزش کارتان را اثبات کنید باید روی این گزینه بیشتر فکر کنید. وقتی مخاطب شما می بیند که برای او ارزش قائل بوده اید و کارت ویزیتی دارید که بسیار زیبا و مقاوم با جنسی اصیل است مطمئن باشید که به این فکر خواهد کرد که به احتمال زیاد کسب و کارتان نیز کسب و کاری جدی و باارزش است!!

در ادامه این مقاله می خواهیم بیشتر از طراحی کارت ویزیت پی وی سی برای تان بگوییم و نکاتی مهم از این نوع طراحی را برای تان روشن کنیم اگر علاقه مند به چنین موضوعاتی هستید با ما همراه شوید.

انواع طراحی کارت ویزیت پی وی سی

کارت ویزیت پی وی سی انواع مختلفی دارد مثلا اگر خیلی خیلی عجله دارید می توانید از مدل طراحی کارت ویزیت پی وی سی فوری استفاده کنید که معمولا برای چاپ کارت ویزیت در تیراژ پایین مثل ۱۰۰ عدد استفاده می شود و زمان تحویل چیزی بین ۱ تا ۲ ساعت است (به این روش چاپ کارت ویزیت چاپ دیجیتال می گویند)

مقاله دیگر :   تکنیک ها و روش های نوآورانه برای افزودن ابزارک به وردپرس

اما اگر عجله ای ندارید بهترین نوع چاپ کارت ویزیت افست است که هم کیفیت خوبی دارد و هم به صرفه است و برای تیراژ های بالای ۱۰۰۰ عدد استفاده می شود!! از نظر شکل ظاهری طراحی کارت ویزیت پی وی سی، شما معمولا دو انتخاب عمده دارید یک اینکه طراحی کارت ویزیت پی وی سی شما با روکش لمینت مات ساخته شود و یا اینکه طراحی کارت ویزیت پی وی سی شما با روکش لمینت براق ساخته شود! که نسبت به سلیقه تان می توانید یکی را انتخاب کنید.

اگر روی زیبایی طراحی کارت ویزیت حساس هستید باید به شما بگوییم که در کل طراحی کارت ویزیت PVC زیباست و نیازی نیست زیاد دغدغه ای در مورد زیبایی داشته باشید. از نظر انواع کارت ویزیت پی وی سی نیز کارت ویزیت پی وی سی به دسته های کارت ویزیت پی وی سی شفاف، نیمه شفاف، طلایی، نقره ای و …. تقسیم می شود.

ضخامت طراحی کارت ویزیت پی وی سی

چیزی که معلوم و مسلم است اینکه هر چقدر کارت ویزیت ضخیم تر باشد کمتر در تهدید شکنندگی قرار دارد و البته انعطاف پذیری آن کمتر می شود اما در کل از نظر ضخامت کارت ویزیت های پی وی سی به سه دسته تقسیم می شوند که در کل ضخامت آنها تفاوت چندانی با هم ندارند این سه دسته شامل کارت ویزیت ۳۰۰ میکرونی، ۵۰۰ میکرونی و ۷۵۰ میکرونی می شود که هر چقدر مقدار میکرون بیشتر باشد ضخامت بیشتری دارد.

طراحی کارت ویزیت پی وی سی چگونه باید باشد؟

می رسیم به موضوعی بسیار مهم که ممکن است ذهنتان را مشغول کند اینکه طراحی کارت ویزیت پی وی سی چگونه باید باشد؟! در اینجا بصورت خلاصه نکاتی مهم را برای تان بازگو می کنیم که در طراحی کارت ویزیت پی وی سی بسیار مهم هستند.

مقاله دیگر :   معرفی ترفند های خلاقانه برای حداقل امکانات ساخت پادکست

۱٫ بهتر است که طراحی کارت ویزیت پی وی سی شما دو رو باشد

گفتیم که کارت ویزیت پی وی سی زیبایی و استحکام خاصی دارد اما نکته ای که باید به یاد داشته باشید این است که طراحی کارت ویزیت پی وی سی تقریبا هزینه ای دو برابر یا بیشتر از کارت ویزیت مقوایی برای شما در پی دارد پس وقتی قرار است این هزینه را متحمل شوید هیچگاه نباید کارت ویزیت شما تک رو باشد چرا که چنین کارت ویزیتی حرفه ای نیست و گاها این کارت ویزیت ها را برای امور شخصی استفاده می کنند!!

این نکته فوق العاده مهم است که سعی کنید کارت ویزیت پی وی سی شما دو رو باشد معمولا در طرف جلویی کارت ویزیت تصویر لوگو، نام کسب و کار و شعار آن قرار دارد و در قسمت پشتی کارت ویزیت نیز اطلاعات تماس معتبر قرار می گیرد.

۲٫ قوانین طراحی کارت ویزیت پی وی سی

کارت ویزیت را باید در نرم افزار های کامپیوتری طراحی کنید (البته اگر یک طراح گرافیک هستید دست به این کار بزنید وگرنه در نهایت صاحب یک کارت ویزیت پی وی سی غیر اصیل یا غیر حرفه ای خواهید بود!!) بهترین نرم افزار ها برای طراحی کارت ویزیت های حرفه ای ایلوستریتور و فتوشاپ هستند (من به شخصه فتوشاپ را انتخاب می کنم چرا که کار با طرح ها آماده در فتوشاپ ساده تر است همچنین طراحی از صفر در ایلوستریتور ساده تر است).

به یاد داشته باشید که در طراحی کارت ویزیت حتما لبه خالی را رعایت کنید (یک حاشیه خالی را انتخاب می کنید که باید بخش های مهم کارت ویزیت در این حاشیه قرار نگیرد!! چرا که در حین برش کارت ویزیت این قسمت کاملا از بین می رود) در ایلوستریتور شما به سادگی می توانید این حاشیه را رعایت کنید اما در فتوشاپ گزینه خاصی دم دست برای این کار نیست!! و باید خودتان این حاشیه را تعیین کنید. کارت ویزیت های پی وی سی معمولا لبه گرد هستند و جنس های شفاف یا رنگی آنها بی نهایت زیبا و البته محکم است.

از دیگر قوانین طراحی کارت ویزیت پی وی سی این است که باید مد یا حالت رنگی آن را CMYK قرار دهید! در حالت عادی این مد رنگی RGB است که با وجود اینکه رنگ های بسیار خوبی در این مد رنگی وجود دارد (یا بهتر است بگوییم رنگ ها به خوبی در این مد رنگی نمایش داده می شوند) اما این مد رنگی مناسب چاپ نیست و در واقع وقتی در کامپیوتر با این مد رنگی تصویر می سازید زمان چاپ رنگ های تغییر کرده است!! و به همان شکل نیستند! مثلا اگر آبی بسیار پر رنگ انتخاب کرده اید ممکن است در زمان چاپ سرمه ای تحویل بگیرید!! اما مد رنگی CMYK بسیار مناسب چاپ است و مشکلی در این حالت نخواهید داشت فقط کافی است به طراح گرافیک بگویید که مد رنگی را CMYK قرار دهد و یا فایل لایه باز به چاپخانه تحویل دهد.

مقاله دیگر :   تکنیک ها و ایده های هوشمندانه برای یوتیوبر | نظر متخصصین

دیگر قانون طراحی کارت ویزیت پی وی سی اینکه سعی کنید حتما رزولوشن یا وضوح تصویر طراحی کارت ویزیت را ۳۰۰dpi تعیین کنید چرا که بهترین رزولوشن همین است (تعیین رزولوشن هم در فتوشاپ و هم در ایلوستریتور بسیار ساده است).

سخن پایانی

در پایان باید به شما بگوییم طراحی کارت ویزیت پی وی سی ویژگی هایی دارد که به سادگی نمی توان آن را از ذهن بیرون کرد هم زیبایی و هم دوام این نوع کارت ها کاری می کنند اصلا به قیمت تقریبا بالای آنها فکر نکنید البته از نظر من اگر یک کسب و کار پردرآمد دارید و یا برندی معتبر اقدام به ساخت چنین کارت هایی بکنید چرا که اگر قرار باشد بخواهید هر ماه کارت ویزیت پی وی سی سفارش دهید در کنار دیگر هزینه ها حتما به مشکل می خورید! اما اگر هزینه بالاتر این نوع کارت ویزیت در مقابل کارت ویزیت های مقوایی برای شما مهم نیست پس گزینه ی عالی برای اعتبار برندتان همین طراحی کارت ویزیت پی وی سی است.

ادامه مقاله در سایت منبع