جدید ترین مقالات - توسعه فردی، روانشناسی،سبک زندگی،آموزش های کاربردی،علمی، فرهنگی خبری
ناگفته هایی در مورد
مقاله اصلی یا اولیه | راهنمای آپدیت شده جدید

ناگفته هایی در مورد مقاله اصلی یا اولیه | راهنمای آپدیت شده جدید

اگر مقاله ای دارید که در آن مقاله دیگران را ارزیابی کرده و نظر شخصی خود را اظهار داشته اید به اصطلاح به آن مقاله، می گویند. نوشتن مقاله ی مروری هدفمند کار ساده ای نیست. در کل قضاوت کردن و نظر شخصی دادن کاری چالش برانگیز است چرا که ممکن است احساسات مخاطب یا نویسنده ی اثر را جریحه دار کند.

ارزیابی مقاله ی مروری هدفمند

همچنین نوشتن مقاله ی مروری هدفمند به این معنی نیست که شما دارید نظر درستی می دهید. نوشتن مقاله مروری، شبیه نوشتن مقاله نیست، این مقاله تا حدودی انتقادی تر از آنچه که فکر می کنید باید نوشته شود. اگر می خواهید مقاله ی مروری هدفمند موفقی بنویسید، باید دیدگاه آزادانه و بی طرف داشته باشید.

با این حال، نوشتن نظر کامل و برداشت صحیح از مقاله ی اصلی و همچنین حفظ تمام استانداردهای آکادمیک، تعهد چالش برانگیز دیگری است که بر گردن شماست. برای سهولت کار، متخصصان امر در حوزه نویسندگی تصمیم گرفتند تا با برخی نکات و تاکتیک های خاصی به شما در این مورد کمک کنند. در این مقاله هر آنچه نیاز دارید را پیدا می کنید.

ایده پردازی برای مقالات مروری توسط متخصصان

ایده

الگوی نوشتاری مقاله شامل همه چیز می شود، یعنی مقاله ی شما از یک عنوان شروع می شود تا مرجع که به پایان می رسد. اگرچه عنوان و زیر عنوان ها بسته به مقاله تغییر می کنند اما ساختار اصلی به همان شکل اولیه باقی می ماند. شما باید در مقاله ی مروری هدفمند خود صحبت های اصلی در هر قسمت را به قوت خود باقی نگه دارید.

۱٫ به عنوان کوتاه و وسوسه انگیزی برای مقاله ی مروری فکر کنید.

مقاله ی مروری هدفمند شما باید دارای یک عنوان خیلی کوتاه باشد. عنوان باید کوتاه اما به اندازه کافی قوی باشد تا خوانندگان را به خود جلب کند. به یاد داشته باشید عنوان مسئول جذب کردن ۷۰٪ از مخاطبین است. ۳۰٪ بقیه در هر صورت مقاله ی مروری شما را می خوانند زیرا آنها عاشق خواندن مقاله ی مروری یا دیگر انواع مقالات هستند. در صورت جالب بودن عنوان، مردم از روی کنجکاوی روی پیوندی که در مقاله تان قرار داده اید، کلیک می کنند. عنوان طولانی و ساخته شده از کلمات پیچیده، نمی تواند عنوان ایده آلی برای مقاله ی مروری شما باشد.

مقاله دیگر :   راهنمای جامع و حرفه ای دربارهسئو در صفحه

۲٫ درست بعد از عنوان مقاله تان، استناد کنید به مقاله ای که دارید مرور می کنید

برای مثال: (نویسنده) نام خانوادگی، نام. تاریخ انتشار. عنوان مقاله. عنوان مجله/ ژورنال، دوره (شماره)، صفحه (صفحات).

۳٫ قبل از شروع مقاله ی مروری حتما مقدمه بنویسید

اگر مستقیم به سراغ قضاوت کردن و برداشت کردن بروید ممکن است خواننده ی خود را گیج و سرگردان کنید. باید آرام آرام سراغ برداشت شخصی خود بروید. برخی فکر می کنند که نکات بیان شده در مقاله اصلی یا اولیه می تواند مقدمه ای قدرتمند برای مقاله ی مروری هدفمند شما باشد. اما توجه داشته باشید که این مساله صادق نیست. مقاله ی مروری شما نیاز به مقدمه دارد، مقدمه جایی است که باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • چرا این مقاله علاقه شما را برانگیخته است؟

  • مقاله ی مروری شما چقدر به مسائل امروز مرتبط است؟

  • نکته اصلی ارزیابی و بحث شما چیست؟

۴٫ برای پایان مقدمه، حتما یک پایان بندی قرار دهید

مقدمه در بدنه ی اصلی مقاله جریان می یابد، انتقال نکات حاضر در مقدمه به بدنه ی اصلی مقاله کاری اجباری است. متن مقدمه را با یک پایان بندی قوی به پایان برسانید. حال، سوال این است که منظور از ‘پایان بندی’ در مقاله مروری، یعنی مقاله ای که چیزی برای تحقیق در آن وجود ندارد چیست؟ پایان بندی در مقاله ی مروری ترکیبی از نقطه عطف ها، اشکالات و نقاط قوت است. این بخش را با کلمات خاص و عبارات قابل فهم تنظیم کنید. پایان بندی را ساده و بدون درازگویی برای درک آسان خواننده به رشته تحریر در آورید.

مقاله دیگر :   راهکارها و ترفندهای نوین برای رنک گوگل + مثال های کاربردی

۵٫ اطلاعات پیش زمینه به عنوان ارجاع به مقاله

افرادی هستند که وقت کافی برای مرور مقاله اصلی ندارند و رو به محتوای مقاله ی مروری هدفمند شما می آورند. گروه دیگری از مخاطبان حتی پس از مطالعه کامل مقاله اصلی، ممکن است نکات اصلی را در مقاله اولیه شناسایی نکنند.

برای آن دسته از مخاطبان، همیشه بهتر است که یک پاراگراف را برای جمع بندی پس زمینه مقاله اصلی یا اولیه اختصاص دهید. نکات اصلی مانند ادعا، شواهد مورد تأیید، یافته های تحقیق و غیره را انتخاب و تفسیر کنید. برای جلوگیری از سرقت ادبی، یک یا دو نقل قول مستقیم را با استفاده از علامت نقل قول در مقاله تان بیاورید. در آخر، برای نشان دادن ارتباط های برون متنی، نکاتی را به مقاله ی اصلی ارجاع دهید.

۶٫ بدنه ی اصلی مقاله: وارد تحلیل ، نظرات و دیدگاه های شخصی خود شوید

اکنون شما باید هسته اصلی مقاله ی مروری هدفمند خود را بنویسید. قالب متن باید در فرمت مقاله ی مروری جا بگیرد، اما ممکن است روش ها متفاوت باشد. این بخش را با نظرات و دیدگاه آزادانه و بی طرف خود همراه کنید. البته مراقب باشید که نظرات شخصی و بی پایه و اساس خود را در مقاله ی مروری قرار ندهید بلکه به نظراتی ارائه دهید که همه گیر و به صورت جامع باشد.

  • مقاله ی اصلی را تحت بررسی واقع بینانه قرار دهید و ادعاها و شواهد را مطابق با اشکالات وارده تجزیه و تحلیل کنید.

  • با نوشتن عنوان مقاله دیگران، استناد به مقاله اصلی یا اولیه و توضیحات مناسب، به هر یک از احکام خود برگردید. کلیه ی ارجاعات به مقاله ی اصلی باید در مقاله ی مروری هدفمند شما آورده شوند.

  • کل بدنه ی اصلی مقاله باید منطقی و معقول نوشته شده باشد. نظرات شخصی و بی پایه و اساس نداشته باشید.

  • لازم به تکرار است که مقاله ی مروری بستر ارائه دیدگاه های شخصی نیست، بنابرای ن اطمینان حاصل کنید که نظرات بی غرض و دیدگاه آزادانه و بی طرف داشته باشید.

مقاله دیگر :   نکته های حرفه ای در مورددرج آگهی تبلیغاتی رایگان

۷٫ نتیجه گیری را در انتها داشته باشید تا مقاله ی مروری شما حرفی برای گفتن داشته باشد

در ادامه، خلاصه ای از نظرات خود را بیان کنید. پایان بندی یا نتیجه گیری نباید منفی باشد. بنابرای ن، بر نکاتی مانند اینکه مقاله اصلی یا اولیه چقدر خوب نوشته شده و مرتبط بودن آن مقاله با وضعیت فعلی در آن حوزه تأکید کنید. در آخر چند توصیه داشته باشید و مقاله ی مروری را ببندید. نگرش جدیدی برای تحقیقات بیشتر در مورد موضوع مقاله ی اصلی ارائه دهید.

۸٫ مقاله ی مروری بدون بخش ‘مرجع’ ناقص است

مقاله ی مروری هدفمند شما در حقیقت با بخش مرجع پایان می یابد. این بخش برای اعتبار دادن به کارهای دیگرانی است که از آن ها شواهد زیادی را به دست آورده اید و از نظرات آنها برای پشتیبانی از توضیحات خود استفاده کرده اید. اگر برای مقاله ی مروری هدفمند خود از قالب رفرنس دهی APA استفاده کرده اید، در بخش مرجع هم به همین فرمت استناد کنید. سبک های رفرنس دهی MLA، شیکاگو، هاروارد و آکسفورد نیز قالب های محبوب برای مقاله های مروری هستند.

ادامه مطلب