جدید ترین مقالات - توسعه فردی، روانشناسی،سبک زندگی،آموزش های کاربردی،علمی، فرهنگی خبری
تکنیک ها و ایده های کلیدی برای 
پروفایل گوگل آنالیتیکس

تکنیک ها و ایده های کلیدی برای پروفایل گوگل آنالیتیکس

اکانت آنالیتیکس چیست و چگونه ساخته می شود؟

برای حذف اکانت آنالیتیکس ابتدا با برنامه گوگل آنالیتیکس آشنا می شویم. برنامه ای رایگان برای تحلیل وب سایت است که آمار کامل بازدید کنندگان سایت را ارائه می دهد. بلاگرها، صاحبان اپلیکیشن و مدیران سایت از طریق این برنامه اطلاعات خوبی درباره ترافیک سایت و نوع تعامل کاربران با سایت بدست می آورند. گزینه هدف گذاری برای یک بازه زمانی مشخص به ما کمک می کند تا در صورت رسیدن به هدف مورد نظر، از آن آگاه شویم.

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

برای ساخت اکانت آنالیتیکس ابتدا فیلتر شکن را روشن می کنیم. جیمیل خود را باز کرده و مطمئن می شویم که روی مرورگر فعال می باشد (از مرورگر گوگل کروم استفاده کنید). در آدرس به تب For Small Businesses وارد می شویم. از منوی باز شده گزینه آنالیتیکس را انتخاب می کنیم. در سمت راست منوی بالای پنجره باز شده، گزینه ی Start for free را می زنیم. در پنجره ی بعدی Start measuring را کلیک می کنیم. وارد پنجره Account setup شده و نامی دلخواه برای اکانت وارد کرده، تمامی تیک ها را فعال کرده و Next را می زنیم. در پنجره Property setup نام دلخواه را وارد کرده و Next را می زنیم. در About your business گزینه های مورد نظر را انتخاب کرده و Create را می زنیم. تیک پذیرش قوانین را زده و دکمه I Accept را می زنیم.

پیش از دانستن روش حذف اکانت آنالیتیکس باید بدانیم که پروفایل گوگل آنالیتیکس سه قسمت شامل: account، property و view دارد. Account برای دسترسی به گزارش آنالیتیکس است و ما می توانیم در پروفایل خود چندین اکانت بسازیم. هر اکانت آنالیتیکس چهار Property قابل دسترسی دارد. Property می تواند یک وبلاگ، وبسایت، وب اپلیکیشن یا اپ موبایل باشد. View برای مشاهده تمام دیتاهای مربوط به Property سایت، از جمله مشاهده ترافیک ادوردز آن می باشد.

مقاله دیگر :   نکات ارزشمند و تجربه شده در موردVerify - آپدیت شده جدید ۱۴۰۲

تنظیمات Account در پروفایل گوگل آنالیتیکس

در قسمت Account User Management، سطح دسترسی کاربران برای مدیریت اکانت (حذف کاربر، اضافه و تغییر سطح دسترسی کاربر) وجود دارد. با کلیک بر روی دکمه بعلاوه آبی رنگ می توانید یک User با میزان دسترسی مشخص را اضافه کنید. گزینه Edit به کاربر جدید امکان ویرایش اکانت آنالیتیکس را می دهد. گزینه Read & Analyze تنها اجازه مشاهده گزارش ها را به کاربر جدید می دهد. گزینه Manage Users به کاربر جدید امکان حذف دیگر کاربران را می دهد. Collaborate به کاربر اجازه ایجاد و ویرایش داشبورد و یادداشت را می دهد.

در قسمت All Filters امکان مشاهده و تعریف فیلتر جدید برای view های حساب آنالیتیکس وجود دارد. در قسمت Change History می توان سابقه تغییرات انجام شده روی اکانت آنالیتیکس را مشاهده کرد. Trash Can یا سطل زباله برای نگهداری موقت اکانت ها، View ها و Property های حذف شده است. هر یک از حذف شده های درون سطل زباله به مدت ۳۵ روز در آن نگهداری می شوند و در طول این مدت، می توان آنها را با گزینه Restore برگرداند. پس از این مدت تمامی محتوای سطل زباله به صورت دائمی پاک خواهد شد.

روش حذف اکانت آنالیتیکس

حذف اکانت آنالیتیکس به این بستگی دارد که بخواهید کدام یک از بخش های Google آنالیتیکس را حذف کنید؛ account، property یا view. اگر قصد حذف یک view خاص مثل زیر دامنه یا ترافیک ادوردز را دارید می توانید view را حذف نمایید.

مقاله دیگر :   راهکار ها و تکنیک های نوآورانه برای محتوای پویا

گوگل دیگر قادر نخواهد بود هیچ یک از دیتاهای حذف شده را بازیابی کند یا گزارشات برگرداند.

ادامه مطلب