جدید ترین مقالات - توسعه فردی، روانشناسی،سبک زندگی،آموزش های کاربردی،علمی، فرهنگی خبری
نکته ها و ترفندهای طلایی در مورد
مشتری هدف

نکته ها و ترفندهای طلایی در مورد مشتری هدف

تیم سئو ما پس از انجام موفق پروژه های بسیار زیاد در داخل و خارج از ایران پیشنهاد ویژه و بسیار مناسبی را برای فعالان عرصه های مختلف اقتصادی دارد. ما میتوانیم با کمترین ریسک ممکن مشتریان شما را افزایش داده و فروش شما را چند برابر کنیم.

اقتصاد

به طور کلی فعالیت هایی که در زمینه سئو انجام می شود به دو شاخه سئو سفید و سئو سیاه تقسیم می شوند: سئو سفید، فعالیتهایی است که گوگل از آنها حمایت می کند و به مدیران سایت ها توصیه می کند بر اساس آنها عمل کنند، به عنوان مثال افزایش سرعت سایت، تولید محتوای مناسب و… و سئو سیاه به عملیاتی گفته می شود که گوگل با آن مبارزه می کند و افرادی ازط آن استفاده می کنند که به دنبال بهبود رتبه سایت خود در گوگل با استفاده از روشهای نامناسب و فریب آمیز هستند.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

کلیه خدمات ارائه شده توسط تیم سئو ما از نوع سئو سفید هستند و ما هرگز از روش های سیاه استفاده نمیکنیم، سئو سیاه ممکن است در کوتاه مدت تاثیر داشته باشد اما در دراز مدت باعث از بین رفتن وضعیت سایت شما در گوگل خواهد شد.

سئو تضمینی به چه معناست ؟

سئو و بهینه سازی سایت به صورت تضمینی به معنای انجام خدمات به شرط گرفتن نتیجه مناسب در گوگل است. هدف تیم سئو ما بهبود رتبه سایت شما در گوگل با رویکرد بدست آوردن مشتری هدف و تبدیل آن به خریدار است. قطعا در طول زمان الگوریتم های گوگل تغییر می کنند، صفحات جدیدی در اینترنت بوجود می آیند و قدرت رقبای شما نیز تغییر می کند، بنابرای ن شرایط همواره ثابت نخواهد بود و تغییر می کند.

بهره وری-بهینه سازی

تیم سئو ما که از متخصصین با تجربه در زمینه سئو داخلی و خارجی تشکیل شده است تمام این تغییرات را رصد می کنند، برای شما کلمات کلیدی مرتبط استخراج می کنند و با در نظر گرفتن و تحلیل وضعیت رقبایی که دارند به دنبال کسب بهترین نتیجه برای شما در گوگل هستند. ما با تعریف پکیج های مشخص در زمینه سئو فعالیت های خود را مشخص کرده ایم و بر همین اساس می توانیم انجام خدمات بهینه سازی سایت با بالاترین کیفیت را به شما ضمانت دهیم.

نحوه کار به این صورت خواهد بود که پس از مشخص شدن کلمات کلیدی مناسب در زمینه کاری شما، ما مدت زمانی را جهت قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به شما تضمین می دهیم و در صورتی که پس از طی شدن زمان فوق نتیجه لازم را از گوگل نگرفتید کلیه وجوه پرداختی شما عودت داده خواهد شد.

چرا سئو تضمینی؟

سئو تضمینی ریسک انجام خدمات سئو برای شما را کاهش خواهد داد و دیگر نگران هزینه ای که بابت سئو انجام می دهید نخواهید بود. البته در نظر داشته باشید که مبلغی که بابت سئو هزینه می کنید یک نوع سرمایه گذاری زودبازده محسوب می شود و در کوتاه ترین زمان ممکن نتیجه آن را خواهید دید. در دنیا هیچ رسانه تبلیغاتی به غیر از گوگل وجود ندارد که مشتری هدف را دقیقا در زمان تصمیم گیری به سمت سایت شما هدایت کند و گوگل تنها رسانه تبلیغاتی است که چنین امکانی را در اختیار شما قرار می دهد، بنابرای ن صرف نظر از تعداد ورودی که از گوگل دریافت خواهید کرد، این روش بیشترین بازدهی را برای شما خواهد داشت.

آیا تضمین قرارگرفتن در رتبه اول گوگل وجود دارد؟

خیر، مطابق راهنمای گوگل هیچ شخص یا شرکتی نمی تواند به شما تضمین قرار گرفتن در رتبه اول گوگل را بدهد. رتبه های گوگل همواره در حال تغییر هستند و نتایج جابجا میشوند، تمرکز بر روی کلمات کلیدی محدود باعث اسپم شدن سایت شما خواهد شد و نتیجه طولانی مدت و مناسبی برای شما نخواهد داشت. از طرف دیگر جابجایی کلمات کلیدی باعث افت و خیر در میزان بازدید سایت و همچنین میزان فروش سایت های تجاری خواهد شد. بنابرای ن، روش درست و اصولی در سئو این است که هدف گذاری بر اساس تعدادی کلمات کلیدی مختلف که مخاطب شما آنها را جستجو می کند انجام شود تا نهایتا بتوانید حداکثر بهره را از طریق ورودی گوگل ببرید.

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

اگر در صفحه اول گوگل قرار بگیرم به چه میزان فروش من افزایش پیدا خواهد کرد؟

در نظر داشته باشید که قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به تنهایی کافی نیست، بلکه اولین مرحله است که می تواند سایت شما را به مخاطب هدف معرفی کند. پس از این مرحله باید بتوانید از طریق محتوا و کیفیت سایتی که دارید نظر مخاطب را جلب کنید و نهایتا با پیشنهادی خوبی که می دهید او را به مشتری تبدیل نمایید.

آیا خدمات سئو تضمینی یکبار انجام خواهد شد و دیگر نیازی به ادامه همکاری با شما نداریم؟

همانطور که قبلا توضیح دادیم، نتایج گوگل همواره در حال تغییر هستند، بنابرای ن پس از اینکه سایت شما رتبه مناسبی دریافت کرد، هیچ دلیلی وجود ندارد که رتبه خود را برای همیشه حفظ کند و شما نیاز خواهید داشت که همواره از خدمات سئو درکنار سایت خود استفاده کنید. به همین دلیل پکیج های ما در قالب قراردادهای سالیانه هستند و کارشناسان ما همواره در کنار شما خواهند بود و به شما خدمات لازم را ارائه می دهند.

در واقع کار ما پس از کسب رتبه مناسب در گوگل به اتمام نمی رسد و علاوه بر حفظ رتبه قبلی شما، وضعیت سایت شما را در کلمات دیگر نیز بهبود خواهیم داد.

آیا خدمات سئو تضمینی به یک کلمه کلیدی محدود می شود؟

خیر، تیم سئو ما همواره به دنبال کسب بهترین نتیجه برای مشتری است و ما به دنبال رونق بخشیدن حداکثری به کسب و کار شما هستیم. به همین دلیل همواره کلمات کلیدی مرتبط با موضوع فعالیت شما را استخراج کرده و رتبه سایت شما در کلمات مختلفی که مشتری هدف شما جستجو می کند بهبود می دهیم. مطابق راهنمای گوگل هیچ شخص یا شرکتی نمی تواند به شما تضمین قرارگرفتن در رتبه خاصی در گوگل را ارائه کند.

ادامه مطلب در سایت منبع

اگر یک استارتاپ نوپا هستید که تازه به فکر راه اندازی کمپین افتاده یا حتی کار تبلیغات گوگل را مدت هاست که شروع کرده اید، احتمال زیاد بودجه ی زیادی برای تبلیغات آنلاین خود ندارید! اما در هر دوی این حالت ها می توانید از همین بودجه ی کم هم برای بیشتر دیده شدن استفاده کنید! چطور؟ اگر مخاطبان هدف تبلیغات خود را به درستی انتخاب کنید. هدف گیری مخاطبان گوگل و افزایش آگاهی از برند با آژانس افراک.

تبلیغات آنلاین-تبلیغات اینترنتی

شبکه جست و جوی گوگل Google’s Search Network همچنان بهترین راه برای به دست آوردن اطلاعات کافی در مورد نیت کاربر user intent است. اما اگر افراد ایده ای در مورد محصولات و خدمات شما نداشته باشند، شما را در گوگل جست و جو نمی کنند. افزایش آگاهی از برند بزرگ ترین مزیت تبلیغات نمایشی گوگل است.

ایده

افزایش آگاهی از برند با هدف گیری مخاطبان

افزایش میزان آگاهی کاربران از برند شما آنقدر ارزش دارد که روی آن سرمایه گزاری کنید. یکی از ابتدایی ترین روش های شناخته شدن در فضای دیجیتال، هدف گیری مخاطبان است. در چند سال اخیر شاهد تنزل انواع تطابق کلمات کلیدی توسط موتورهای جست و جو بوده ایم.

موتورهای جست و جو به مرور ویژگی های جدیدی در اختیار کسانی که کار تبلیغات گوگل انجام می دهند، قرار داده اند تا از طریق آن بتوانند تمرکز خود را روی گروه های خاصی از افراد بگذارند تا عبارت های جست و جو شده. بنابرای ن، در حالی که تمرکز روی کاربران قرار گرفته، مهم ترین قدمی که باید برداریم شناخت دقیق کاربران هدف واقعی است.

اگر کسب وکارتان، بودجه ی زیادی برای تحقیق و شناخت مخاطبان هدف در اختیار ندارد، مسئله ای نیست. لازم نیست هزینه ی زیادی را صرف تعریف شخصیت مشتری هدف خود کنید. ابزارهای رایگانی هستند که به شما امکان هدف گیری مخاطبانی را قرار می دهد که احتمالاً واکنش بیشتری به تبلیغات شما نشان خواهند داد. یکی از این ابزارهای رایگان گوگل آنالیتیکس است.

مخاطبان هدف-پرسونای مخاطب

استفاده از گوگل آنالیتیکس برای هدف گیری مخاطبان تبلیغات گوگل

در ، به بخش گزارش مخاطبان Audience report بروید. بخش علایق Interests را انتخاب کرده و به بخش Overview توجه کنید. در این بخش شما می توانید یک نگاه کلی بر روی مخاطبانتان و اینکه کدام یک از کاربران شما با Affinity و کدامیک از بازار آمده اند .

هدف گیری مخاطبان با استفاده از گوگل ادز

بخش مخاطبان گوگل ادز هم ابزار رایگان دیگری است که گوگل برای هدف گیری مخاطبان در اختیار شما قرار داده. این ابزار، در بخش ابزار های گوگل ادوردز (گوگل ادز) Tools، shared library و سپس Audience Manager قرار دارد. در این بخش به صورت پیش فرض همه مخاطبان اکانت ادوردز نشان داده می شوند. برای اینکه این تحقیقات برای ادوردزکاران معنادار تر شود می توان مخاطبان هدف را همه ی بازدید کنندگان وب سایت، مخاطبان یوتیوب و لیست مشتریانی که در گوگل ادز تعریف کرده اید، قرار داد.

برای تبلیغ در یوتیوب و گوگل می توانید از کارشناسان افراک راهنمایی بگیرید تا تبلیغات خود را با بیشترین بازدهی انجام دهید و بتوانید با مخاطبان هدف بیشتری تعامل برقرار کنید.

در تصاویر زیر انواع مخاطبانی را که با استفاده از این ابزار می توانید تعریف کنید را بررسی کرده ایم.

اگر از گوگل آنالیتیکس یا اطلاعات موجود در گوگل ادز برای هدف گیری مخاطبان استفاده میکنید، مخاطبان دقیقاً همان هایی هستند که امکان هدف گیری آنها در گوگل ادز وجود دارد. اگر الگوهای دقیق تری در مورد گروه های مختلف مخاطبان در اختیاز داشته باشید، شانس بیشتری برای افزایش تعداد مخاطبان مرتبت خواهید داشت. برای انجام بررسی و تحقیقات بیشتر زمان بیشتری بگذارید تا مطمئن شوید تبلیغات گوگل خود را برای مرتبط ترین و بهترین مخاطبان خود به نمایش میگذارید. این مسئله در دراز مدت به بازگشت سرمایه زیاد برای کسب و کارتان منجر می شود یا در هزینه های شما صرفه جویی می کند.

در مطالب بعدی بیشتر در مورد مزایای تبلیغات نمایشی گوگل صحبت خواهیم کرد.

ادامه مطلب

مقاله دیگر :   ترفند های طلاییبک لینک موثر

همه ما سایت های صنعتی بسیاری را می شناسیم که به اندازه ای که پتانسیل دارند، بر روی مخاطبان تاثیر نمی گذارند. قطعا مهم ترین هدف از راه اندازی وبسایت های صنعتی برقراری تعامل با مخاطبان و تبدیل آن ها به مشتری محصولات و یا خدمات آن وبسایت/برند است. اما به چه دلیل برقراری این ارتباط با مخاطب دشوار است؟

قوانین پایه ای که جذب مخاطبان به وبسایت های تجاری را تضمین می کند وجود دارند. صاحبان برندها اغلب به این قوانین ساده اما کلیدی توجه نمی کنند. پس اگر شما به عنوان یک صاحب کسب و کار نمی خواهید مخاطبان خود را از دست بدهید، به این ۵ نکته توجه کنید!

آیا مخاطب داستان برند شما را می داند؟

تعریف کردن داستان برند از زمان شکل گیری تا به حال، یک عامل کلیدی برای جذب مخاطب است که اغلب به آن توجه نمی شود. اگر در سایت صنعتی از آمار و حقایق صحبت نکنید مهم نیست؛ اما حتماً داستان برندتان را برای مخاطب تعریف کنید. احتمالاً می پرسید چرا؟

همه ما از دوران کودکی به شنیدن داستان های خوب عادت کرده ایم و با آن ها بزرگ شده ایم. الان در دوران بزرگسالی نیز همانند کودکی شنیدن داستان را دوست داشته و ناخودآگاه به آن جذب می شویم. اگر در سایت B2B خود داستان برندتان را با لحنی صمیمی، دوستانه و گاهاً بامزه بیان کنید؛ متوجه بازخورد هزاران کاربر سایت خود خواهید شد!

حال که اهمیت تعریف داستان برند در یک وبسایت تجاری را درک کردیم، احتمالا سوال پیش می آید که چطور این کار را انجام دهیم؟ من، شما و احتمالا اکثر صاحبان دیگر سایت های B2B در نویسندگی همانند یک نویسنده توانمند حرفه ای نیستیم و این یک مسئله بدیهی است. بنابرای ن مجموعه شما به یک همکار جدید که در زمینه تولید محتوا با کیفیت مهارت داشته و همچنین به آشنایی هرچه بیشتر به کسب و کار شما علاقمند باشد، نیاز دارد.

سایت های صنعتی ایرانی بسیاری وجود دارند، که در زمینه تولید محتوا بسیار خوب فعالیت می کنند. برای مثال دوتن استودیو یک وبسایت تجاری در زمینه فروش محصولات چاپ دستی پارچه است، که داستان شکل گیری برندشان را به زبانی بسیار صمیمی برای مخاطب بیان کرده اند. این مسئله سبب شده تا شما با شخصیت برند آن ها احساس صمیمیت کرده و با صاحبان آن وبسایت درصدد برقراری تعامل برآیید.

شما مخاطب خود را فراموش کرده اید!

مخاطبان خود را به یاد دارید؟ هنگامی که در وبسایت صنعتی خود صحبت می کنید، لحن صحبت شما با مخاطبان هدف سایتتان همخوانی دارد؟ آیا درباره آن مواردی که باید در یک وبسایت B2B گفته شود صحبت می کنید یا مدام در حال خودستایی از دستاوردهای برندتان هستید؟ همه ما صاحبان برندهایی را می شناسیم که آنقدر غرق در تمجید از توانایی های خود و برندشان هستند، که مخاطب را فراموش می کنند.

لطفا چنین شخصیتی برای برندتان ایجاد نکنید! سایت برند شما باید منبعی باشد تا مخاطب اطلاعات مورد نیازش را به سادگی کسب کند. طراحی سایت، طراحی محصولات و یا خدماتتان را با سلیقه مخاطبانتان همسو کنید. اگر می خواهید کاربر به جای خسته شدن از تعریف و تمجیدهای مکرر، با شما تعامل برقرار کند، هیچ گاه فراموش نکنید که با چه کسی صحبت می کنید!

در وبسایت های صنعتی کاربر نمی تواند به راحتی با شما در ارتباط باشد

امکاناتی از قبیل ارسال ایمیل یا Opt-In از روش های بسیار موثر در برقراری ارتباط با کاربران است، که کمتر به آن توجه می شود. از امکان دسترسی آسان مخاطب با قسمت وارد کردن ایمیل در وبسایتتان اطمینان حاصل کنید. اهمیت بخش Opt-In به این جهت است که سبب پیدا شدن مخاطبان هدف برند شما می گردد.

بدیهی است کسی که در وبسایت تجاری شما ایمیل خود را برای دریافت اخبار جدید محصولات و یا خدمات وارد می کند، دوستدار و مشتری هدف شما است.

پس چنین افرادی نباید برای برند شما ناشناس بمانند. برای داشتن یک وبسایت موفق B2B برای Opt-In در وبسایت خود یک بخش جداگانه در نظر بگیرید و بنری طراحی کنید که مطمئن شوید از دید کاربر دور نخواهد ماند.

وبسایت صنعتی شما برای استفاده تلفن همراه کاربرد ندارد!

در دنیای امروز که تجهیزات دیجیتال پرتابل بسیار پرطرفدار هستند، برای همگام شدن با مخاطب باید مدام راه های دسترسی به وبسایت را به روز کنیم.

آمار نشان می دهد بیش از نیمی از ایرانیان برای جستجوهای روزانه در بستر اینترنت از تلفن های همراهشان استفاده می کنند. واضح است اگر وبسایت صنعتی شما برای موبایل واکنش گرا نباشد، بسیاری از افراد که در رفت و آمدهای روزانه و یا شب ها قبل از خواب از سایت های تجاری بازدید می کنند را از دست خواهید داد.

علاوه بر اینکه بازدید سایت شما بسیار کم می شود، مخاطبانی که قصد خرید دارند و یا می خواهند با شما تعامل برقرار کنند را نیز از دست می دهید.

استفاده از ابزارهایی همچون Google Keyword Planner و Google Webmaster Tools Integration پیسنهاد میشود. این ابزارهای مارکتینگ اطلاعاتی از قبیل زمان، مکان و وسیله دیجیتالی که کاربران برای بازدید از وبسایت صنعتی شما از آن ها استفاده کرده اند را، در اختیار شما قرار می دهند.

بنابرای ن همین حالا تا مخاطبان بیشتری را از دست نداده اید، سایت B2B خود را برای سایر گجت ها واکنشگرا کنید.

محتوا! محتوا! محتوا!

شاید به نظر شما بدیهی برسد که وبسایت های صنعتی دارای محتوا هستند. دقت کنید محتوای ضعیف و یا محتوایی که برای کاربر به راحتی قابل دسترسی نباشد، مخاطبان شما را به سرعت و در زمانی بسیار کوتاهی کاهش می دهد.

اگر کاربران وبسایت B2B شما بتوانند در زمانی کوتاه به اطلاعاتی که لازم دارند دسترسی پیدا کنند، علاوه بر اینکه بابت جلوگیری از اتلاف زمان از شما سپاسگزار می شوند، به سایت شما اعتماد کرده و مشتری برند شما خواهند شد.

حال بخش های اساسی که هر وبسایت صنعتی باید آن ها را داشته و دسترسی آن ها را نیز برای مخاطب به ساده ترین حالت ممکن درآورد را بررسی می کنیم.

تماس با ما: کاربر باید به سادگی بتواند راه های تماس با شما را در وبسایتتان پیدا کند. بنابرای ن راه های ارتباطی گوناگونی از قبیل ایمیل، شماره تماس و… را در بخش تماس با ما قرار داده تا کاربر حق انتخاب داشته باشد.

درباره ما: قسمتی که می توانید بیشترین تعامل با مخاطب را بدست آوردید و در ذهن او نهادینه شوید، بخش درباره ما است. سعی کنید داستان شکل گیری برندتان را به بهترین نحوی که می توانید برای مخاطب تعریف کنید.

از سایت های B2B گوناگون که در این قسمت موفق عمل کرده اند دیدن کنید. اما به یاد داشته باشید که تنها می توانید از وبسایت های دیگر الهام بگیرید و نباید از آنها کپی برداری کنید. مخاطب سایت شما تمایل به شنیدن داستان برند شما دارد نه دیگری.

بخش وارد کردن ایمیل: همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم؛ مخاطبانی که خواستار دریافت ایمیل از سمت شرکت شما هستند، مخاطبان هدف برند شما محسوب می شوند. شما به هیچ عنوان نباید این افراد را از دست بدهید. خبر خوب این است که روش حفظ این گروه بسیار ساده است. کافی است قسمتی که کاربر باید ایمیل خود را وارد کند را در وبسایت قرار داده و برای جلب توجه بیشتر بنر خاصی برای آن طراحی کنید.

بلاگ دوستانه: فقط برای انجام وظیفه بر روی سایت صنعتی خود مطلب آپلود نکنید. ارتباط دوستانه با مخاطب برقرار کرده و بخشی برای وارد کردن نظرات در وبسایت خود در نظر بگیرید. زمانی که مشتریان رضایتمند شما در این بخش نظرات خود را بنویسند، تاثیر این نظرات بر روی دیگر مخاطبان چندین برابر می شود.

اگر بخواهیم اهمیت محتوای وبسایت صنعتی را در یک جمله بیان کنیم قطعا باید بگوییم؛ اگر طراحی وبسایت صنعتی پادشاه باشد، محتوا سایت ملکه است!

اگر مخاطبان وبسایت و پیشرفت برندتان برای شما اهمیت دارد، همین حالا این ۵ نکته کلیدی و پر اهمیت را در سایت صنعتی خود بررسی کنید. برای مخاطب با بیانی دوستانه محتوایی مفید تهیه کنید و مطمئن شوید دسترسی به آن محتواها در وبسایت شما به سادگی امکان پذیر است.

داستان شکل گیری برندتان را به بهترین نحوی که می توانید برای مخاطب تعریف کنید. قسمتی در سایت صنعتی شما که کاربر می تواند ایمیل خود را وارد کرده و از تازه ترین های برند شما مطلع شود را بسیار جدی گرفته و طراحی خاصی برای آن قائل شوید.

در نهایت تمامی این محتوا باید برای تلفن های همراه نیز واکنشگرا شوند و اگر به این نکته اهمیت ندهید کاربران سایت شما به میزان چشم گیری کاهش می یابند.

حال که وبسایت صنعتی برندتان را بررسی کردید؛ شما چند مورد از این ۵ نکته کلیدی را در سایت B2B خود رعایت کرده اید؟

ادامه مطلب در سایت منبع

Business-to-business-مدل بنگاه به بنگاه

یکی از تصمیم های مهم بازاریابان و صاحبان کسب و کار، تصمیم در خصوص آن است که کدام فعالیت بازاریابی بیشترین کارآیی و اثربخشی را برای آنها دارد، وقتی نوبت به بودجه­ ی مارکتینگ و بازاریابی می­ رسد، همه می خواهند هر یک ریالی که خرج آن می­کنند بیشترین نتیجه را بگیرند. بعضی از کسب و کارها بودجه بندی سختگیرانه ­ای نسبت به سایرین دارند، به همین دلیل مهم است تعیین شود کدام یک از کانال های بازاریابی بیشترین منفعت را دارند.

مناقشه ­ی اصلی بازاریابان تصمیم گیری میان تبلیغات آفلاین و آنلاین مارکتینگ است. هر دو گزینه­ دارای مزایای و معایب مربوط به خود هستند. هرچند نمی توان انکار کرد که برای شرکت ­هایی که با بودجه ­ی محدودی کار می­ کنند، پیشروی در بازار با استفاده از تبلیغات آفلاین یا ستنی بسیار هزینه بر است. همچنین در معرض دید قرار گرفتن برای بعضی از برندها در تبلیغات دیجیتالی بسیار کمتر از تبلیغات سنتی رخ می دهد.

در مرحله اول بهتر است به صورت کلی با هر دو روش و مزایا و معایب هر یک آشنا باشید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید.

مقاله دیگر :   روش های سریع و آسان دربارهCanonicalization | راهنمای آپدیت شده جدید

آنلاین مارکتینگ در مقابل تبلیغات آفلاین، دیجیتال در مقابل بسترهای سنتی

بازاریابی دیجیتالی یا Online Marketing به انجام فعالیت های بازاریابی در بسترهای دیجیتالی و اینترنتی اشاره دارد، بر این اساس بازاریابی شبکه اجتماعی، تبلیغات در موتورهای جست و جو، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوایی در بسترهای اینترنتی و … جزوی از مهمترین فعالیت ها در حوزه ی آنلاین مارکتینگ به شمار می روند.

در مقابل انجام فعالیت های بازاریابی در کانال های سنتی مانند تبلیغات در رادیو،تلویزیون، بیلبورد، نمایشگاه و … در گروه تبلیغات سنتی و آفلاین قرار می گیرند.

درحال حاضر تقریبا بیشتر شرکت­ ها شروع به فعالیت در بخش ­های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتالی کرده ­اند چرا که در حال حاضر هدف گیری آن آسان تر بوده و مرزبندی در بازاریابی آنلاین بسیار کمتر از مقداری است که در تبلیغات سنتی شاهد آن هستیم.

برای شرکت هایی که بودجه ی محدودی دارند، گزینه ­ای دیجیتالی و آنلاین شدن راهی برای ایجاد ارکان و پایه ­های فعالیت ها و تلاش ­های بازاریابی­ شان است. در حالی که روش های سنتی می­تواند در زمینه­ ی چشم انداز برند اثرگذاری بیشتری داشته باشد، اما هزینه های اجرایی آن بسیار بالا است و برندهای به خصوص تازه کار بودجه کافی برای استفاده از تبلیغات آفلاین ندارند و نهایت فعالیت تبلیغاتی آنها محدود به بروشور و کاتالوگ می شود.

اما در حالت ایده آل ترکیبی از بازاریابی اینترنتی و استفاده از بسترهای تبلیغاتی سنتی می تواند تاثیر گذاری بسیار بالایی برای برند داشته باشد، به شرط آنکه برنامه بازاریابی به درستی برای برند تعریف و تدوین شود.

۲ روش جهت پر کردن شکاف بین بازاریابی آفلاین و آنلاین

تبلیغات آفلاین

تبلیغات سنتی به واقع می ­تواند برای کسب و کارها و شرکت های فعال در حوزه ی B2B که کانال های ارتباطی محدودتری دارند بسیار سودمند باشد، به خصوص اگر به صورت منسجم و یکپارچه، و با هدف گیری درست انجام شود. تبلیغات سنتی چیزی نیست که فقط یک بار در یک مجله با نامی بزرگ انجام دهید، بلکه برای اثربخشی باید در قالب یک فرآیند بلند مدت دیده شود.

همچنین تبلیغات در بسترهای آفلاین و سنتی مانند بیلبورد یا تلویزیون اگر به صورت تهاجمی و Aggressive انجام شود در مدت زمان کوتاهی می تواند آگاهی از برند شما را افزایش دهد چراکه به قشر عظیمی از مخابان دسترسی دارد.

بسر مهم دیگری که در تبلیغات آفلاین می توان به آن اشاره کرد تبلیغات در نقاط فروش است. این تبلیغات می تواند شامل قرار دادن استند، پوستر، دانگلر و مواردی از این دست باشد که هدف آنها جلب توجه خریداران در فروشگاه ها و سوپرمارکت ها است.

تبلیغات دیجیتالی

در دهه های اخیر امکانات بسیاری زیادی در راستای انجام تبلیغات در بسترهای آنلاین فراهم شده است که برای هر دو گروه شرکت های فعال در حوزه ی B2B و B2C مفید و کارآمد است. اگر برنامه بازاریابی اینترنتی خود را به خوبی تدوین کنید می توانید به خوبی با مخاطبان تعامل برقرار کنید و پیام برندتان را به گوش آنها برسانید.

به علاوه تبلیغات در بسترهای دیجیتالی بسیار متنوع است و امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد، به عنوان مثال در کمپین­ های مختلف می ­توانید تبلیغات دیجیتالی خود را متناسب با مخاطبان خاص خود طراحی کنید، و هر بار تغییرات لازم را در آن ایجاد کنید.

همچنین هزینه تبلیغات در بسترهای دیجیتالی به مراتب از بسترهایی مانند تلویزیون و بیلبورد کمتر است؛ در نتیجه اگر به دنبال آن هستید که از بودجه بازاریابی خود بیشترین استفاده را ببرید، آنلاین مارکتینگ و بازاریابی دیجیتالی توانایی بیشتری برای تحقق اهداف­ تان در راستای تلاش ­هایی که می­ کنید، دارند.

تحلیل آنلاین مارکتینگ و تبلیغات آفلاین

برای شرکت ­هایی که بودجه کافی و منابع مالی لازم برای تبلیغات آفلاین دارند، تبلیغات آفلاین می ­تواند روش خوبی برای برندسازی باشد. هرچند، اگر بودجه ی محدودی دارید و همچنان به دنبال ایجاد تاثیرگذاری خوب در رسانه ­ی سنتی برای کسب و کار خود هستید، به دنبال اثرگذاری بر روی اجتماعات کوچک تر باشید تا بتوانید بهره وری را افزایش دهید به عنوان مثال در نمایشگاه های مختص صنعت خود حضور پیدا کنید و برند خود را به مخاطبانتان معرفی کنید.

افرادی که حقیقتا به دنبال دسترسی به آنها هستید را در نظر بگیرید، و در مورد تعداد بیشماری از منابع تبلیغات سنتی که به آنها دسترسی دارند، تحقیق کنید. تبلیغات در مکان ­های بخصوص نشان می دهد که کدام گروه مورد هدف از نظر جمعیت شناختی مطلوب شما هستند، و به مخاطبان نشان می دهد که شما در حوزه ­ی خود پیشرو هستید.

با توجه به آنچه گفته شد، گزینه­ ی متناسب سازی ( Customization) که به واسطه­ ی بازاریابی اینترنتی امکان پذیر است بسیار گسترده بوده و نادیده گرفتن آن سخت می­ باشد. به عنوان یک کسب و کار، شما کنترل بیشتری بر چگونگی نمایش تبلیغات، اینکه چه کسانی آن را ببینند و در هر وسیله ای چگونه به نظر بیایند، را دارید.

تحلیل جزئی که از آنلاین مارکتینگ به دست می­ آید، به شما اجازه می­ دهد که اثرات تبلیغات ­تان را ردیابی کنید، و به شما بینشی می دهد تا تبلیغاتی که به بهترین نحو در کسب و کارتان نفوذ می ­کنند، را خلق کنید.

اگر به دنبال نوشتن برنامه بازاریابی هستید و می خواهید تعیین کنید از بین بازاریابی آنلاین و تبلیغات سنتی کدامیک موثر تر است لازم است به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • مشتریان شما چه کسانی هستند و عمدتا از چه کانال ها و بسترهای ارتباطی استفاده می کنند؟
  • اهداف بازاریابی تعیین شده برای برند شما به دنبال کسب چه چیزی است؟ به عنوان مثال اگر به دنبال آگاهی از برند در زمانی کوتاه باشید بهترین روش استفاده از توامان از تبلیغات آنلاین و آفلاین در تمام رسانه ها است.
  • بودجه اختصاص یافته به بخش بازاریابی شما چقدر است؟
  • چه منابع و امکاناتی برای انجام فعالیت های بازاریابی دارید؟

با پاسخ به این سوالات تا حدی برای تان مشخص خواهد شد که کدام رویکرد برای کسب و کار شما قابلیت اجرایی داشته و می تواند اثربخش تر باشد.

در هر صورت، مهم است بدانید با توجه به رفتار مصرف کنندگان در عصر دیجیتال، برای هر فعالیت و تلاشی که در راستای تبلیغات سنتی برای کسب و کارتان می ­کنید، مهم است که مکمل­ های دیجیتالی را نیز به آنها اضافه کنید. حضور آنلاین برای بقای کسب و کارها در عصر حاضر از اهمیت بالایی برخوردار است، و اگر می­ خواهید در تبلیغات سنتی سرمایه گذاری کنید، مطمئن شوید که از کمک­ ها و فعالیت ­های دیجیتالی برای پشتیبانی آن استفاده خواهید کرد. وقتی از هر دو کانال در کنار هم استفاده کنید، کمپین بازاریابی موفق و قدرتمندی خواهید داشت.

چگونه میزان اثربخشی کمپین های آنلاین مارکتینگ و تبلیغات آفلاین خود را اندازه گیری کنید؟

بدون وجود تاکتیک مناسب بازاریابی دیجیتال و آفلاین امکان از دست دادن سهم بازار و منابع مانند زمان و پول و همچنین فرصت های بهینه سازی و بهبود وجود دارد. در نتیجه، شما باید در مقابل اهداف و دستاورد های ثابت خاص، برای اندازه گیری میزان اثربخشی کمپین های خود تلاش کنید.

به عنوان مثال می توانید نحوه رقابت خود را در مقابل رقبا مقایسه کرده و بر طبق آن سرعت رشد خود را ارزیابی کنید. از خود در مورد بعضی مسائل مانند پیشنهاد ارزش، ارزش نام تجاری (برند)، اهداف و استراتژی های رشد، کانال های بازاریابی که در حال حاضر توسط شرکت شما استفاده می شود بپرسید و به آن ها پاسخ دهید. سپس بررسی کنید که کدام یک از این ها بیشترین تناسب را با ویژگی­ ها و نیازهای شما دارد.

همچنین، بهترین راه برای ارزیابی فعالیت های بازاریابی در هر دو حوزه ی آنلاین و آفلاین آن است که شاخص های ارزیابی عملکرد یا KPI های آنلاین و آفلاین را مشخص کرده و فعالیت های خود را بر اساس آنها بررسی کنید، به این صورت مشخص خوهد شد کدام یک از فعالیت های صورت گرفته در آنلاین مارکتینگ یا تبلیغات آفلاین بیشتر برای کسب و کار شما اثربخش بوده اند.

با توجه به آنکه بازاریابی اینترنتی در عصر حاضر از اهمیت بالایی برخوردار است و تاثیرگذاری بالایی برای برندهای فعال در حوزه های B2B و B2C دارد در ادامه به ارائه راهنمایی در این حوزه پرداخته ایم.

گام هایی ساده برای برخورداری از استراتژی آنلاین مارکتینگ موثر

اهداف کلی

همانطور که گفته شد گام اول فرایند شناسایی اهدف کلیدی است. در اینجا شما باید به طور کلی دو هدف اساسی و همچنین دو هدف ثانویه را مشخص کنید. این اهداف باید اخلاقی، قابل دسترس و منحصرا برای شرکت شما بوده و مطابق با نیازهای هر زمان باشند.

اهداف جزئی

از طریق مشخص کردن این اهداف می توانید اهداف و دستاوردهای کلی خود را بهتر دنبال کنید. اهداف باید به روز، مربوط و قابل اندازه گیری برای حصول بهترین نتایج تعریف شوند.

شناسایی

پس از شناسایی اهداف کلی و کوتاه مدت ( مقاصد ) دانستن خصوصیات و اطلاعات جمعیت شناختی گروه های مشتریان هدف، ضروری است. به عنوان مثال یک برنامه جوان محور ممکن است از طریق تبلیغات در شبکه های اجتماعی بهتر عمل کند و نتیجه بهتری به دست آورد، در حالی که دسترسی به یک جمعیت بالغ می تواند از طریق استراتژی های بازاریابی ایمیلی موفق تر باشد. هویت مشخصات مشتری هدف برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی آنلاین بهینه ضروری است.

شناسه های بازار

یکی از مشکلات اصلی استراتژی های بازاریابی آنلاین این است که آنها در دستیابی به اهداف خود نسبت به رقبایشان شکست می خورند.

به طور کلی، قرار گرفتن در سطوح بالای جایگاه های استراتژیک نسبت به رقبا و عکس العمل نشان دادن در صورت نیاز، یک تمرین بسیار خوب به حساب می آید. به عنوان مثال آمازون ممکن است در فصل تعطیلات بازاریابی ایمیلی گسترده انجام دهد،یک رقیب خوب این موضوع را می داند و استراتژی خاص خود را به سرعت و برای تحت الشعاع قرار نگرفتن استفاده خواهد کرد.

پلتفرم ها

در اینجا یک مثال ساده می ­آوریم : لینکدین برای متخصصان و Academia.edu برای محققان است. گروه هدف خود را در نظر بگیرید و پس آن آن تصمیم بگیرید که آیا می خواهید در فیس بوک، لینکدین و یا توییتر تبلیغ کنید.

در نظر گرفتن زمان نیز مهم است. به عنوان مثال تعامل کاربران فیس بوک در شبکه های اجتماعی در روزهای تعطیل ۳۲ درصد بیشتر از هر روز دیگر است و بهترین زمان برای ارسال پست بین ساعت ۱۲ و ۱ بعد از ظهر است.

مقاله دیگر :   راهکار ها و تکنیک های کلیدی برای آئین نگارش محتوا در سایت | آپدیت جدید

استراتژی محتوا

در کنار داشتن یک استراتژی بازاریابی مناسب شما همچنین نیاز به داشتن یک استراتژی محتوای خوب دارید. سه آیتم مهم در این زمینه عبارتند از : نوع محتوا، چه زمانی از روز محتوا ارسال می­ شود و تعداد میانگین پست ها در طول روز – هفته.

تکنیک های بازاریابی

این مورد یکی از جنبه های استراتژی بازاریابی آنلاین است که با وجود مزایای بسیار زیاد آن کمتر مورد توجه قرار می ­گیرد. بدون پیگیری اقدامات یک استراتژی آنلاین مارکتینگ قبل از نشان دادن پتانسیل های خود شکست می خورد.

از سوی دیگر، از طریق پیگیری و اندازه گیری کار، می توانیم در برخی بخش ها بهبود ایجاد کنیم. در بخش بعدی، چگونگی دنبال کردن تکنیک های بازاریابی با جزئیات بیشتری توضیح داده شده است.

چگونه تکنیک های بازاریابی را پیگیری کنیم؟

با انجام این کار لینک های ارتباطی بالقوه با مشتریان خود ایجاد کرده و شانس بازگشت آنان را افزایش خواهید داد. برای مثال وجود فرم انتقادات و پیشنهادات می تواند یک بخش ضروری از پیگیری اثربخشی یک استراتژی بازاریابی باشد.

همچنین می ­توانید به همراه این فرم ها ایمیلی ارسال کنید و از وقتی که مشتری برای این کار صرف کرده است تشکر کنید. استفاده از فرم های نظر در وب سایت برای ایجاد فرصت دریافت بازخورد از مشتری به عنوان تکنیک های پیگیری اثربخشی یک استراتژی بازاریابی، فوق العاده هستند.

یک استراتژی آنلاین مارکتینگ موفق مبتنی بر معیارهای مختلف از جمله گروه هدف، متوسط تبلیغات و مکانیزم اثربخش تست است. این فرایند به طور مداوم در حال رشد است و به همین علت دائما باید مطابق با زمان تغییر یابد.

با این حال، هر مدیر ارشد بازاریابی ( CMO ) یا مشاور بازاریابی می تواند شیوه هایی جهت پیگیری اثربخشی استراتژی بازاریابی آنلاین شناسایی کند. در نتیجه، آنها همچنین می توانند پارامترهایی را برای تنظیم اهداف کسب و کار و کمک به رشد بیشتر کسب و کارهای خود بیابند.

ادامه مطلب در سایت منبع

خانه/طراحی/ساخت اپلیکیشن/تاثیر اپلیکیشن بر کسب و کار و افزایش سودآوری

تاثیر اپلیکیشن بر کسب و کار و افزایش سودآوری

فرنوش دهقانی
ساخت اپلیکیشن
۲۸۷ بازدید

در این مقاله قصد داریم اپلیکیشن و تاثیر اپلیکیشن بر کسب و کار ها را بررسی کنیم. با ایران تبلیغ همراه باشید تا با مزایای استفاده از اپلیکیشن و افزایش سودآوری آن آشنا شوید. با طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل به سمت موفقیت و سودآوری حرکت کنید.

اپلیکیشن یک ابزار تبلیغاتی پر قدرت

امروزه نحوه فروش در کسب و کارها تغییر کرده است افرادی که دارای کسب و کارهای کوچک و متوسط بودند تا حدی با رکود اقتصادی مواجه شدند، زیرا نحوه خرید مردم تغییر کرده است . پس لازم است نحوه عرضه محصول نیز تغییر کند.

در این مقاله قصد داریم اپلیکیشن و تاثیر اپلیکیشن بر کسب و کار ها را بررسی کنیم. به این منظور هم باید با اپلیکیشن ها آشنا شویم و هم مزایای استفاده از اپلیکیشن را مورد بررسی قرار دهیم. امروزه نحوه فروش در کسب و کارها تغییر کرده است افرادی که دارای کسب و کارهای کوچک و متوسط بودند تا حدی با رکود اقتصادی مواجه شدند، زیرا نحوه خرید مردم تغییر کرده است . پس لازم است نحوه عرضه محصول نیز تغییر کند.

بروز باشید و با زمان حرکت کنید

امروز تکنولوژی جایگاه خود را در میان مردم پیدا کرده است و این امر موجب شده است تا کسب و کارها نیز تغییر کنند. امروزه اگر همراه با زمان و تکنولوژی حرکت نکنیم از همه چیز، به خصوص فروش خوب، عقب می مانیم. به همین دلیل برای داشتن فروش بیشتر و سود بالاتر باید با تکنولوژی همراه شویم. یکی از ابزارهایی که امروزه به فروش بسیار کمک میکند، اپلیکیشن است. شما با طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل می توانید تبلیغاتی گسترده داشته باشید. در ادامه قصد داریم اهمیت و تاثیر اپلیکیشن بر کسب و کار  و بازاریابی و بهبود کسب و کار را بررسی کنیم.

همواره پیدا کردن بازار هدف برای فروشندگان امری مهم تلقی شده است. از گذشته تا به امروز این روند جذب مشتری تغییرات زیادی داشته است؛ و امروزه می توان با استفاده از اپلیکیشن و شبکه های مجازی به مانند اینستاگرام، تلگرام و غیره مشتریان خود را پیدا و کالاهای خود را به آنها عرضه کرد. این امر انقلابی به پا کرده است و شاید بازاریابی را سخت تر یا شاید آسان تر از قبل کرده است. سخت تر یا آسان تر شدن بازاریابی بستگی به نگاه شما دارد که بخواهید با زمان همراه شوید یا همان سیستم سنتی را ادامه دهید. ما به شما توصیه می کنیم که با زمان همراه شوید و از اپ برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنیم

تبلیغ در دست مشتری

اگر قصد دارید انقلاب عظیمی در کسب و کار خود ایجاد کنید و بازار از دست رفته خود را دوباره برگردانید، بهتر است از اپلیکیشن ها استفاده کنید. زیرا گوشی های هوشمند به عضو جدا ناپذیری از بدن  انسان تبدیل شدند و همراه همیشگی افراد هستند. بسیاری از مردم تمام کارهای خود، از عکس گرفتن تا خرید کردن را با موبایل خود انجام میدهند. پس با ساخت اپلیکیشن موبایل و طراحی اپلیکیشن اندروید و ios خود را به تمامی افراد معرفی کنید.

به همین دلیل گوشی های موبایل بهترین ابزار تبلیغات محسوب می شوند. و شما میتوانید بازاری گسترده تر محل، منطقه، شهر و حتی کشور خود پیدا کنید. امروزه در بسیاری از کشورها اپلیکیشها ابزاری سریع و ساده برای معرفی و ارائه خدمات به مردم محسوب می شوند. اما علاوه بر آنچه گفته شد، طراحی و ساخت یک اپلیکیشن مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به معرفی مزایای استفاده از اپلیکیشن میپردازیم.

اهمیت استفاده از اپلیکیشن

وقتی می خواهید تاثیر اپلیکیشن بر کسب و کار خود را بررسی کنید، ابتدا باید به کسب و کار خود نگاهی بیندازید و کسب و کار خود را بررسی کنید. کسب و کار شما سنتی، کوچک و یا متوسط است یا در گروه کسب و کارهای بزرگ محسوب میشوید؟

اگر جز کسب وکارهای سنتی هستید، لازم است با تکنولوژی و ارتباطات جدید همراه شوید تا هم بازار خود را حفظ کنید و هم آن را گسترش دهید. اگر بخواهید به همان شیوه سنتی بکار خود ادامه دهید ممکن است بازار خود را از دست دهید و از دیگر رقیبان عقب بیوفتید و با خطر ورشکستی روبرو شوید.

اگر جز کسب وکارهای کوچک هستید و به تازگی شروع به کار کرده اید، بهترین راه برای تبلیغ و شناختن خود به دیگران استفاده از اپلیکیشنها است. طراحی و ساخت اپ و تبلیغات بر روی سایر اپلیکیشنها یکی از راه های خود تبلیغات است.

اگر با بازاریابی سنتی آشنا باشید، حتما با اصطلاح قیف بازاریابی نیز آشنا هستید. در بازاریابی مدرن ، استفاده از اپلیکیشن ها نیز درست به مانند قیف بازاریابی سنتی است. با طراحی درست اپلیکیشن، شما میتوانید محصول خود را به مشتری های خود معرفی کنید و به عبارتی خود را معرفی کنید. در این روش شما به سرعت به جامعه هدف معرفی میشوید و میتوانید آنها را به مشتری تبدیل کنید.

مزایای استفاده از اپلیکیشن بر کسب و کار

وقتی صحبت از تاثیر اپلیکیشن بر کسب و کار میشود، ممکن است تا حدی نامفهوم باشد. برای روشن تر شدن این تاثیر لازم است با مزایای استفاده از اپلیکیشن آشنا شویم. در ادامه مزایای استفاده از اپلیکیشن را بررسی میکنیم.

 

معرفی و حضوری پررنگ

همانطور که گفتیم اولین و مهم ترین مزیت استفاده از اپلیکیشنها معرفی خود به دیگران است. همچنین برای شما امکانی برقرار می شود تا مشتریانتان هر روز با نگاهی به گوشی خود محصولات جدید شما را ببینند و از تخفیف های شما با خبر شوند. همچنین اپ ها به شما کمک میکنند تا به یک برند تبدیل شوید و افراد دوست دارند از اپ شما و از شما خرید کنند.

ایجاد رابطه و وفادارای

با استفاده از اپلیکیشنها شما هر لحظه می توانید با مشتریان خود در ارتباط باشید. در این میان اگر از پشتیبانی خوبی نیز برخوردار باشید، می توانید مشتریانی وفادار پیدا کنید که اهمیت و ارزش بسیار بالایی دارد.

دسترسی ۲۴ ساعته

در دنیای شلوغ امروز یکی از مواردی که همه افراد به دنبال آن هستند، دسترسی آسان و تمام وقت است. فکر کنید شما میخواهید خرید هفتگی و روزانه خانه خود را انجام دهید، اما هر روز سر کار هستید و هنگام برگشت نیز خسته هستید. بعد از استراحتی کوتاه دیگر زمانی برای خرید ندارید. چه میکنید؟

شما به دنبال جا و یا ابزاری میگردید تا بتوانید در هر ساعت از شبانه روز خرید خود را انجام دهید. حال فکر کنید این امکان برای شما فراهم شده است که از طریق موبایل خود بدون جابجایی و اتلاف وقت خرید کنید. حس شما چیست؟ آیا عاشق استفاده کردن از این اپلیکیشن نمیشوید

سبقت از رقبا

با طراحی یک اپلیکیشن و ایجاد فضایی راحت و دوستانه برای مشتریان خود، شما میتوانید از رقیبان خود پیشی بگیرید و با یک اقدام متمایز مشتریان خود را افزایش دهید و به کسب و کار خود رونق ببخشید.

ساخت اپلیکیشن موفق

در هنگام ساخت اپلیکیشن موبایل، اپلیکیشن باید برای هر دو سیستم عامل اندروید و ios طراحی و ساخته شود. طراحی اپلیکیشن اندروید و ios با استفاده از کد نویسی و زبان مشترک رابط کاربری انجام میشود. در طراحی اپلیکیشن اطلاع از علایق مشتری هدف، کارکرد آسان و دوستانه بودن محیط اهمیت بالایی دارد. زیرا اگر شما اپلیکیشنی را طراحی و تولید کنید که ظاهری زیبا و کارکردی راحت نداشته باشد موفق نخواهید بود.

بنابرای ن علاوه بر علم، شناخت و تجربه نیز در طراحی و تولید اپلیکیشنها اهمیت بالایی دارد. ایران تبلیغ با کادری حرفه ای و تجربه ای فراوان و با شناخت قوانین دیزاین گوگل و علایق کاربران، میتواند اپلیکیشنی مناسب برای کسب و کار شما تولید کند و تضمینی برای موفقیت شما در بازار هدفتان و افزایش سودآوری شما باشد.

اگر به دنبال طراحی و ساخت اپلیکیشن هستید، میتوانید به صفحه ساخت اپلیکیشن ایران تبلیغ مراجعه کنید. در ایران تبلیغ تمامی مطالب به روز میشوند و میتوانید از آخرین تغییرات با خبر شوید. همچنین در این صفحه می توانید درخواست طراحی اپلیکیشن خود را ثبت کنید.

درباره ی فرنوش دهقانی

سلام فرنوش دهقانی فارغ التحصیل ارشد منابع طبیعی از دانشگاه تهران هستم . در حال حاضر عضو کوچکی از گروه بزرگ ایران تبلیغ هستم و مطالب روز پیرامون دنیای اپلیکیشن ها را با شما به اشتراک میگذارم.

همچنین ببینید

اپلیکیشن هیبریدی چیست ؟

اپلیکیشن هیبریدی رشد تکنولوژی موجب شده است که بسیاری از مردم، کار های خود را …

ادامه خواندن در سایت منبع