جدید ترین مقالات - توسعه فردی، روانشناسی،سبک زندگی،آموزش های کاربردی،علمی، فرهنگی خبری
راهکار ها و تکنیک های کلیدی برای 
آئین نگارش محتوا در سایت | آپدیت جدید

راهکار ها و تکنیک های کلیدی برای آئین نگارش محتوا در سایت | آپدیت جدید

آئین نگارش محتوا در سایت چیست؟ کاربرد میباشد چیست؟ با توجه به اینکه شما زمان زیادی را نخواهید داشت که مخاطب را جذب کنید پس نوشتن محتوا را جدی بگیرید. در صورتی که نوشته یا محتوای سایت شما جذاب و کاربر پسند نباشد کاربران به سرعت سایت شما را ترک کرده و هرگز به آن وارد نخواهد شد. پس سعی کنید یک محتوای قابل درک و باکیفیت برای مخاطبان خود بنویسید. هرگز این نکته را فراموش نکنید که مهمترین موضوع در تولید محتوا مخاطب است و قرار است شما برای او بنویسید و به زبان ساده باید بگوییم که مخاطب همه چیز محتوا است.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

قوانین نگارشی محتوادر سایت

نکته دوم مفهوم شکل است که باید به درست نویسی و درست گویی از دیدگاه قوانین و دستورات ادبیات فارسی توجه داشت که به ما گوشزد می کنند که برای حفظ زبان پارسی در هنگام نوشتن باید چه نکاتی را مد نظر داشته باشیم.در ادامه قصد داریم به یکی از موضوعات مهم در مورد تولید محتوا در سایت یعنی چرا فعل می باشد اشتباه است بپردازیم.

چرا باید به جای می باشد از است استفاده کنیم

چرا گوگل می باشد را غلط نگارشی به حساب می آورد ؟ حتما بارها در راستای غلط ننویسیم به این مسئله برخورد کرده اید که می باشد یا است؟ حال این سوال پیش خواهد آمد چرا فعل می باشد غلط است؟ یکی از دلایلی که استفاده از می باشد در محتوا توصیه نمی شود این است که غیرصمیمانه است و لحن و سبک هر متنی را تصنعی کرده و به نوعی در باور مطلب ابهام ایجاد می کند. در مورد اینکه چرا فعل می باشد اشتباه است می توانیم بگوییم که هیچ گاه افراد به شکل طبیعی در زبان فارسی از این فعل استفاده نمی کنند مگر هنگامی که بخواهیم یک مطلب بسیار مودبانه یا رسمی بنویسیم و به نوعی می توانیم بگوییم که این فعل تا حدودی مطرود است.

مقاله دیگر :   ترفندها و ایده های خلاقانه برای مشاوره سئو و بهینه سازی

آیا می باشد غلط است

البته برخی از افراد اعتقاد دارند که از این فعل در متون کهن ادب پارسی استفاده شده است و کارشناسان اشتباه بودن آن را به کلی رد نمی کنند. بهتر است حتی الامکان آن را وارد محتوا های متنی نکنید زیرا در برخی موارد این واژه در متونی به کار می رود که جنبه طنز دارد.

می باشد چه نوع فعلی است

همان طور که قبلا اشاره کردیم می باشد یک فعل اسنادی است، برخی دیگر از فعل های اسنادی نیز به جای یکدیگر به کار می رود. یکی دیگر از اشتباهات رایجی که در نوشتن محتوا اتفاق می افتد این است که از فعل می گردد یا می شود استفاده کنیم؟ بیشتر اوقات شاهد این هستیم که علاوه بر محتوا در متون نوشتاری دیگر مانند نامه های اداری و… نیز این اشتباه انجام می شود و از فعل می گردد استفاده شده و افراد این ذهنیت را دارند که استفاده از این فعل احترام آمیز تر است. می باشد به زعم بعضی از کارشناسان نوعی فعل دعایی نیز محسوب می شود و وجود ابهام در آن می تواند به عنوان فرق است و می باشد به شمار رود.

علائم محتوای حرفه ای در سایت چیست

یکی از سوال های مهمی که برای تولید کنندگان محتوا در سایت وجود دارد این است آیا گوگل درکی در مورد نوشتار ما دارد؟ پاسخ مثبت است زیرا الگوریتم های گوگل به شکل دائمی در حال آپدیت شدن هستند و هوش مصنوعی موتور جستجو برای رفع نیازهای کاربران و درک مفاهیم موجود در وب است.

مقاله دیگر :   روش های کلیدی برای فیلتر جدید اینستاگرام | آموزش قدم به قدم

Artificial intelligence-هوش مصنوعی

با استفاده از علایم نگارشی در هنگام تولید محتوا در سایت می توانید مفاهیم ذهنی را ساده تر به مخاطبان انتقال بدهید. زمانی که به شکل صحیح از این علایم استفاده شود کاربر بیشتر در محتوا خواهد ماند و در صورت ترک با لبخند رضایت و یک تجربه ی خوب سایت شما را ترک خواهد کرد.

علایم نگارشی

نقطه

به معنای پایان و ختم جمله است، زمانی که در نگارش از نقطه استفاده می کنیم به این مفهوم است که جمله پایان یافته و یک معنای مستقل و کامل را ارائه می کند. عدم استفاده از نقطه در پایان جمله خوانایی متن را به شدت کاهش می دهد.

ویرگول

یکی از بهترین نشانه ها است که برای خوانایی متن به کار می رود. زمانی که نیاز دارید در ذهن مخاطب مکث ایجاد کنید به ویرگول نیاز دارید. از این نشانه می توانید برای مجزا کردن کلمات و جملات نیز بهره گرفت.

نقطه ویرگول

دو نقطه: به عنوان نقل قول و ایجاد مکث و توضیح همچنین به معنای زیرا و چونکه هم به کار می رود.

سه نقطه

(…) را برای جمله ناتمام که ادامه ی آن قابل حدس است همچنین برای بیان قسمت های حذف شده به کار می رود.

پرانتز

کاربرد اصلی این نشانه برای بیان عبارات، کلمات و توضیحات بیشتر جملات است که قرار است خارج از متن توضیح داده شود.

مقاله دیگر :   نکات ارزشمند و تجربه شده در موردVerify - آپدیت شده جدید ۱۴۰۲

نیم فاصله چیست و چه زمانی استفاده می شود

یکی از مهم ترین موارد که در در سایت موثر است. نیم فاصله را زمانی به کار می برند که از دو یا بیش از چند کلمه را یا پسوند و پیشوند را با یکدیگر به کار می برند. زمانی که فاصله ی کامل را به کار ببرید نمی توانید نسبت بین آن ها را به شکل صحیح نشان بدهید. فراموش نکنید در برخی موارد رعایت نیم فاصله امکان دارد برای سئو ایجاد مشکل کند، بنابرای ن زمانی که برای سئو دارای اهمیت است می توانید از نیم فاصله استفاده کنید

ادامه خواندن در سایت منبع