جدید ترین مقالات - توسعه فردی، روانشناسی،سبک زندگی،آموزش های کاربردی،علمی، فرهنگی خبری
راهنمای جامع و حرفه ای درباره
سئو در صفحه

راهنمای جامع و حرفه ای درباره سئو در صفحه

بهبود سئو در صفحه اصلی وب سایت مفهوم ساده ای به نظر می رسد. از کلمات کلیدی استفاده کنید. محتوای خوب و جذاب در آن بگنجانید و اکنون شما یک صفحه اصلی با سئوی خوب دارید. اما آیا همه ماجرا همین است؟ مسلما نه! شما نیاز به آگاهی بیشتری در زمینه روش های بهبود سئو در صفحه اصلی وب سایت دارید.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

اجازه دهید با یک مثال توضیح دهیم. شما یک صفحه اصلی با در نظر گرفتن کلمه کلیدی برند خود طراحی می کنید. مثلا عنوان سایت (یا برندتان) را «دنیای بازاریابی» انتخاب می کنید. در نتیجه انتظار دارید با جست وجوی عبارت دنیای بازاریابی، سایت شما در لینک اول نمایش داده شود. منطقی به نظر می رسد. اما این اتفاق به همین سادگی نیست. چرا که در عنوان سایت شما از کلمه «بازاریابی» استفاده شده است. کلمه ای که خود به عنوان یک کلمه کلیدی مستقل، تحت رقابت است و این رقابت بر عملکرد نام برند شما در جست وجوها اثر می گذارد. حالا متوجه می شویم چطور یک موضوع ساده، می تواند پیچیده شود!

بازاریابی

موضوع اینجاست: صرفا تمرکز شما بر یک کلمه کلیدی در صفحه اصلی، منجر به نتیجه دلخواهتان نمی شود. چندین نکته در روش های بهبود سئو در صفحه اصلی وب سایت نهفته است که باید به آنها توجه کنید. نکاتی که در این مطلب بیشتر با آنها آشنا می شوید. با افراک همراه باشید.

فوت و فن بهبود سئو در صفحه اصلی وب سایت

مهم ترین اهدافی که شما برای بهبود سئو در صفحه اصلی وب سایت خود باید در نظر بگیرید این موارد هستند:

  • به گوگل و کاربران توضیح دهید خدمات شما دقیقا درباره چیست
  • پیمایش وب سایت خود را تا حد ممکن بهینه کنید. ساختار صفحه اصلی شما باید به گونه ای باشد که کاربران به راحتی آنچه را می خواهند پیدا کنند
  • به سوالات کلیدی که ممکن است کاربران با دیدن وب سایت شما برای شان پیش بیاید بهترین پاسخ را بدهید

با در نظر گرفتن این اهداف، یک معامله برد-برد-برد رقم می زنید! هم کاربران تجربه خوبی در وب سایت شما دارند. هم گوگل از کارکرد وب سایت شما راضی است و هم شما به نتیجه دلخواه خود دست می یابید.

چطور به این اهداف برسیم؟

یکی از بهترین ساختارهای منطقی که بر اساس روش های بهبود سئو در صفحه اصلی وب سایت ، شامل قسمت های زیر است:

  • لوگو و نوار پیمایش (منو)
  • المان های بصری برای معرفی یا توضیح بیشتر درباره شرکت، خدمات و محصولات
  • سوالات کلیدی و متداول و پاسخ به آنها
  • نظرات مشتریان ، معرفی مشتریان شاخص و نشان دادن اعتبار
  • انواع فراخوان به اقدام (CTA)

لوگو و نوار پیمایش

این قسمت نیاز به توضیحات خاصی ندارد. مشخص است که هر وب سایتی به منو یا نوار پیمایش نیاز دارد. با قرار دادن لوگوی خود در این نوار می توانید به خود کمک کنید. همچنین در نظر داشته باشید منوی شما باید کاملا آشکار و منطقی باشد به گونه ای که کاربران بتوانند به راحتی به قسمت مورد نظر خود دسترسی داشته باشند و سردرگم نشوند.

در تصاویر زیر دو نمونه از طراحی ساده، منطقی و کارآمد این قسمت را می بینیم:

خدمات خود را معرفی کنید

این نکته مهمی است! شما باید به سادگی و با دقت بالا توضیح دهید خدمات یا محصولات شما درباره چیست و چطور به کاربران کمک می کند. به یک مثال خوب در این زمینه نگاه کنید:

با دیدن این قسمت کاملا برای ما مشخص می شود که خدمات این شرکت در حوزه زیرساخت های ابری است.

به عبارت دیگر شما باید نقطه منحصر به فرد فروش خود (USP) را در این قسمت کاملا مشخص کنید. علاوه بر آن محتوایی منطقی و جذاب برای این قسمت در نظر بگیرید. توجه داشته باشید کیفیت محتوا در این قسمت بسیار مهم تر از تعداد کلمات آن است.

به کارگیری کلمات کلیدی

حرف آخر را اول می زنیم: تنها بر مجموعه کوچکی از کلمات کلیدی تمرکز کنید.

شاید فکر کنید از مهم ترین روش های بهبود سئو در صفحه اصلی وب سایت این است که تا حد ممکن از کلمات کلیدی مرتبط با برندمان در این صفحه استفاده کنیم. اما این فقط یک افسانه است!

شما تنها باید بر مجموعه محدودی از مهم ترین کلمات کلیدی تمرکز کنید. رنک گرفتن در کلمات کلیدی کاملا اختصاصی، وظیفه دیگر صفحات وب سایت شما مانند بلاگ یا کاتالوگ خدمات است. اگر وب سایت خود را مانند یک کتاب فرض کنید، در واقع صفحه اصلی در نقش جلد، مقدمه و فهرست آن است! پس تنها باید بر مجموعه ای از کلمات کلیدی تمرکز کنید و گوگل و همین طور کاربران خود را با محتوای بیش از حد، سردرگم نکنید.

از بهترین ابزارهای برای انتخاب کلمات کلیدی، ابزاری از گوگل به نام کیورد پلنر است. علاوه بر کیورد پلنر، ابزار سمراش یکی از بهترین ابزارهای سئو سایت است؛ برای خرید این ابزار می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

سئو سایت

خرید اکانت سایت سمروش

سفارش

نکته قابل توجه در این زمینه این است که بهتر است از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. اهمیت هدرها

هدرها نقش قابل توجهی در روش های بهبود سئو در صفحه اصلی وب سایت ایفا می کنند. بهتر است از مزیت های آنها بیشترین استفاده را کرده و از کلمات کلیدی به صورت منطقی در آنها استفاده کنید. ولی بهتر است از کدام مقیاس هدرها استفاده کنیم؟

حالت مطلوب این است که فقط از یک تگ H1 در صفحه استفاده کنید. این هدر باید کاملا مرتبط با برند و تم کلی وب سایت شما باشد. در ادامه می توانید از تگ های H2 ، H3 و حتی H4 در جاهایی که به آنها نیاز است استفاده کنید. در هر صورت توجه کنید ساختار مطلب شما منطقی به نظر برسد.

کلام آخر

آگاهی از روش بهبود سئو در صفحه اصلی وب سایت، موضوعی مهم است. در این مطلب از اهمیت لوگو و نوار پیمایش، معرفی شرکت یا خدمات و هدرها صحبت کردیم. در قسمت بعدی درباره دیگر المان های مهم در این زمینه بیشتر خواهیم گفت.

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه مقاله در سایت منبع

اجازه دهید با این گفته شروع کنیم که تا چه اندازه داشتن سئو تکنیکال (Technical سئو)و سئو در صفحه (On-site سئو) اهمیت و ارزش فوق العاده ای دارد. سئو تکنیکال به بهینه سازی سایت و ساختار سایت گفته می شود، به طوری که خزنده های موتور جستجو بتوانند با حداکثر سرعت و کارآمد در سایت شما خزیده و آن را اندکس گذاری کنند.

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای  موتور های جستجو

داشتن سئو تکنیکال ضعیف با وجود اینکه بقیه مولفه های سایت به خوبی بهینه شده است مانند راندن یک لامبورگینی بدون موتور است. سئو در صفحه نیز به بهینه سازی محتوا هم برای رتبه بندی موتور جستجو و هم کاربران اشاره دارد. قصد شما این است که محتوایتان در صفحه اول نتایج موتور جستجو ظاهر شود و مورد توجه قرار گیرد.

بهره وری-بهینه سازی

با توجه به این نکات شما هم به سئو تکنیکال و هم سئو در صفحه به عنوان مبانی اصولی کار نیاز دارید. بدون این اصول شما روی یک تردمیل بی پایان گیر خواهید کرد.

آنها اهمیت دارند اما…

ناامیدی من ناشی از این مطلب است که شما به آنها نیاز مبرم دارید و یک دوره آموزشی سئو پیشرفته ۹۹۹ دلاری می تواند تفاوت قابل توجهی برای شما ایجاد کند.اما شاید در بسیاری از سناریوها این موضوع صادق باشد، اما در اکثر سایت ها نمی تواند شما را جلوتر از رقبا قرار دهد یا مشکلات اساسی شما مانند کیفیت محتوای ضعیف و یا لینک دهی ضعیف را برطرف کند.

از آنها چه کاری بر می آید و چه کاری بر نمی آید؟

سئو تکنیکال و سئو روی صفحه به عنوان مبانی و اصول بهینه سازی سایت دارای چند مولفه و عنصر مهم هستند. این مولفه های اصلی هستند که تفاوت قابل ملاحظه ای را ایجاد می کنند:

  • خزش/ اندکس گذاری

  • سرعت سایت

  • ساختار سایت /معماری ولینک دهی داخلی قوی

  • اسکیما (در برخی موارد)

  • بازبینی و رتبه بندی، قیمت گذاری، لینک های سایت،NAP برای کسب و کارهای محلی و سایر موارد که می تواند به نمایش محتوای سایت در کمک کند.
  • تگ های کنونیکال

  • ریدایرکت صحیح

  • سازگاری با موبایل

  • محتوای خوب متا

  • H1 و H2 بهینه شده در محتوا و بدنه محتوا

  • جلوگیری از بهینه سازی بیش از حد

  • عناوین <کلمات کلیدی

این مولفه ها دارای بیشترین تاثیر در سایت هستند، اما سرمایه گذاری در این موارد به صورت افراطی نمی تواند تفاوت بیش از حد ایجاد کند.

به عنوان مثال:

اسکیما یک ابزار مفید و عالی است که می توانید به طور استراتژیک آن را به کار ببرید. اما زیاده روی در نشانه گذاری هر صفحه به کمک اسکیما نمی تواند باعث تفاوت در رتبه بندی شود. اجازه ندهید که متخصصان صنعت جور دیگری شما را متقاعد کنند. اسکیما تا آنجایی که ما می دانیم حتی یک فاکتور رتبه بندی مستقیم هم نیست.

قابلیت های زیادی برای نشانه گذاری به کمک اسکیما وجود دارد، اما شما نمی توانید تنها با این مورد رتبه بندی سایت خود را افزایش دهید. بهبود سرعت سایت از ۲۰ به ۹۰ نه تنها باعث بهبود چشمگیر تجربه کاربر می شود، بلکه باعث کاهش نرخ پرش شده و می تواند به عنوان یک فاکتور رتبه بندی در نظر گرفته شود.

ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

بسیاری از مشتریان ما بعد از افزایش سرعت سایت شاهد رشد چشمگیر ترافیک سایت بودند. همینطور تجارب مشابهی از افراد دیگر صنعت نیز شنیده ایم.

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

اما همیشه این نقل قول از Matt Cutts را به خاطر بسپارید:

«کیفیت باید اولین و مهمترین دغدغه صاحبان سایت باشد. این تغییر، سایت های دور از صفحه اول نتایج جستجو را تحت تاثیر قرار می دهد. تخمین می زنیم که کمتر از یک درصد کوئری ها در آنها تحت تأثیر قرار گیرد. اگر شما بهترین منبع هستید، احتمال رویت مجدد شما وجود دارد.»

این درصد در ۹ سال گذشته تغییر کرده است اما نکته اصلی اینجا است:

کیفیت محتوا و مرتبط بودن همیشه برنده است. واضح است که سرعت سایت نیاز به بهبود دارد، اما به دست آوردن یک رتبه حاشیه ای بیشتر ارزش صرف زمان ندارد، مگر اینکه شما یک شرکت با اندازه قابل توجه باشید. یک قطعه در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار نمی گیرد و نمی تواند جبران کننده اعتبار پایین شما باشد.

آیا سئو تکنیکال باید در صدر توجه شما باشد؟

اشتباه نکنید. شاید شما با وجود سرعت پایین سایت، مشکلات برچسب گذاری، ریدایرکت های غیر ضروری و ساختار ضعیف سایت همچنان دارای عملکرد ارگانیک قوی باشید. در چنین وضعیتی باز هم می توانید از مزایای تکنیکال و سئو در صفحه نیز بهره مند شوید.

اگر دارای مجموعه غنی از محتوا و لینک های قوی هستید شاید در ابتدا نتایجی را که از اصلاح مبانی اصولی سئو تکنیکال و سئو در صفحه به دنبال آن هستید مشاهده نکنید. اما باید نسبت به اصلاح این مبانی اصولی اقدام کنید و از اهرم اصلی محتوا و اعتبار خود نهایت استفاده را ببرید.

توجه داشته باشید که اگر در چنین وضعیتی قرار دارید (عدم توجه به اصول مبانی حتی با وجود محتوا و لینک های غنی) ممکن است با جریمه روبرو شوید. در این صورت کنسول موتور جستجو و manual action را بررسی کنید.

همچنین مراقب جریمه های الگوریتم های گوگل باشید. از سلامت پروفایل لینک های خود اطمینان حاصل کنید:

  • آیا اخیراً از لینک های خریداری شده استفاده کرده اید؟

  • آیا انکر تکست های لینک های شما بهینه سازی افراطی شده است؟

پس محتوای خود را از نظر انباشتگی کلمات کلیدی و یا بهینه سازی بیش از حد کلمات کلیدی بررسی کنید و با یک کارشناس سئو در زمینه مشکلات بلند مدت و غیر قابل حل خود صحبت کنید.

چرا سئو تکنیکال و سئو در صفحه کافی نیستند؟

دو فاکتور اصلی رتبه بندی گوگل که تا به اکنون ثابت بوده اند به قرار زیر هستند:

  • کیفیت محتوا

  • لینک دهی یا (اعتبار)

پیاده سازی اسکیما پیشرفته، بهینه سازی اسنیپت، افزایش سرعت سایت و ساختار عالی سایت از اقدامات عالی برای بهبود سئو سایت هستند که همیشه باید و تا جای ممکن به آنها توجه شود. اما آنها هرگز نمی توانند جایگزین کیفیت محتوا و یا اعتبار لینک ها شوند.

از خود بپرسید آیا زمان و تلاش خود را در جای مناسبی صرف می کنید؟

اگر تصور می کنید محتوای عالی در اختیار دارید و یا نسبت به رقبا دارای پروفایل لینک دهی بهتری هستید آنگاه در جای درستی قرار دارید. تا آن زمان تعادل بین محتوا و لینک سازی می تواند مزایای زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

لینک سازی

تنها کافی است صفحات دارای رتبه بندی بالا را بررسی کنید و ببینید که چگونه لینک دهی مستقیم به این صفحات و اعتبار بالای آنها بیشترین تاثیر را داشته است. به عنوان مثال، سایت رتبه سرعت گوگل را بررسی کنید و ۳ نتیجه برتر برای کوئری «نشانه های سرطان» را بررسی کنید.

ملاحظه می کنید که حتی WebMDدارای سرعت پایین۹/۱۰۰بر روی موبایل است:

تنها ۲ از ۳ سایت دارای اسکیما هستند و یکی از آنها دارای نوعی اسکیما است که گوگل قادر به شناخت و درک آن نیست. با این وجود این سایت ها دارای رتبه بندی بالایی هستند و علت آن وجود محتوای با کیفیت و مرتبط و اعتبار است. حتی سرعت پایین سایت به عنوان یک فاکتور رتبه بندی نتوانسته بر اعتبار آنان خدشه ای وارد کند.

بر اساس نتایج آنها دارای رتبه ۸۷ در DR هستند. این تنها یک نتیجه از میلیاردها نتیجه است. خودتان امتحان کنید و ببینید که رتبه بندی، سرعت بالا و اسکیما در سایت های برتر در مقابل رتبه دامنه آنها چگونه است.

مهمترین قضیه چیست؟

تاکنون بسیار تاکید کرده ایم که سئو تکنیکال به عنوان مبانی کار سئو سایت باید در نظر گرفته شود. بدون این مبانی قادر نخواهید بود محتوای خود را در موتورهای جستجو ایندکس گذاری کنید. از طرفی کاربران نیز قادر نخواهند بود محتوا و منابعی که شما وقت زیادی را صرف تولید آنها کرده اید بیابند.

سئو در صفحه نیز باید به عنوان عامل کمکی در تولید محتوا و اصول تکنیکال در نظر گرفته شود. همچنین در برای هر صفحه روی کلمات کلیدی تمرکز کنید. در این زمینه از بهترین شیوه ها برای نوشتن کلمات کلیدی در عناوین، زیر عناوین و بدنه محتوا استفاده کنید. اما در این راه کلمات کلیدی را به زور در محتوا نگنجانید.

در حال حاضر در دنیای سئو دو مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است :

استراتژی و محتوای با کیفیت

نوشتن بهترین محتوا با هدف قرار گیری در صدر فهرست نتایج اینترنت می تواند تاثیر شگرفی در رتبه بندی شما داشته باشد. استفاده از منابع مرتبط و معتبر نه تنها گواهی بر مشروعیت محتوا در نظر کاربران است، بلکه گوگل اعلام کرده که تالیف محتوا از منابع تایید شده و معتبر بیش از منابعی که از طرف یک نویسنده عمومی محتوا و بدون تجربه نوشته شده برای آنها از اعتبار برخوردار است.

طبیعتاً، استفاده از کلمات کلیدی و زیر عناوین یکی دیگر از استراتژی های نوشتن محتوا است. به یاد داشته باشید، هدف، نوشتن محتوایی است که به بهترین شیوه بر اساس یک موضوع نوشته شود. این امر مستلزم استفاده از زیر عناوین و نه تنها کلمات کلیدی در هر پست است. بزرگ فکر کنید و جامع عمل کنید.

اعتبار سایت

تعداد دامنه لینک های منحصر به فرد به وب سایت شما در کنار کیفیت نسبی هر یک از این لینک ها در تاثیر شگرفی دارد. حتی با وجود محتوای با کیفیت نمی توانید از بازیکنان رده بالایی که دارای اعتبار بالاتر هستند پیشی بگیرید.

شما می توانید از کلمات کلیدی طولانی که دارای اعتبار پایین تری استفاده کنید و یا در بازار هدف خود در صورت رقابت کم تنها با تولید محتوا رقابت کنید. اما با گذشت زمان، سایت های بیشتر و بیشتری در زمینه سئو و استراتژی های تولید محتوا متخصص می شوند تا جایی که تمام فرصت های موجود را از آن خود می کنند. در این صورت ادامه کار بدون داشتن اعتبار قوی تقریباً مشکل است.

مقاله دیگر :   تکنیک ها و روش های هوشمندانه برای نرخ تبدیل بالا (آموزش گام به گام)

پس چطور می توانید اعتبار خود را افزایش دهید؟

گزینه های متعددی برای شما وجود دارد. اما لینک سازی از طریق نوشتن پست مهمان، بازاریابی محتوا، روابط عمومی و غیره از مهم ترین انتخاب های شما هستند.

آیا به دنبال رشد ارگانیک و بلند مدت هستید؟ پس به محتوای خوب و لینک های قوی احتیاج دارید.

شاید در ۵ تا ۱۰ سال آینده لینک ها اهمیت کمتری پیدا کنند و گوگل اهمیت بیشتری بر اسکیما و دیگر مولفه های فنی قرار دهد و آنها را به عوامل مهم رتبه بندی تبدیل کند.

تا آن زمان به شما توصیه می کنیم که موارد زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • مبنای تکنیکال قوی برای افزایش و اندکس گذاری ایجاد کنید

  • محتوای فوق العاده تولید کنید

  • از سایت های معتبر به سایت محتوای خود لینک به دست آورید

  • به طور مداوم فرصت ها و پیشرفت های موجود در سئو سایت را ارزیابی و تکرار کنید

  • فرصت های سئو تکنیکال پیشرفته تری را مد نظر قرار دهید

ادامه مطلب

راه اندازی کسب و کار اینترنتی با توجه به اینکه امروزه کاربران بسیار زیادی نیاز های خود را از طریق بستر اینترنت فراهم می کنند رونق زیادی پیدا کرده است. امروزه همه جوامع اعتماد بسیار بیشتری به کسب و کار های اینترنتی نسبت به گذشته دارند و این شغل بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

ایجاد کسب و کار اینترنتی بر خلاف تصور افراد زیادی کار سخت و دشواری نیست اما موفق شدن و پیشرفت در آن کار نسبتا سختی است و نیاز به تلاش زیاد و صبر دارد.

کسب و کار اینترنتی چیست

به هر فعالیتی که ما در بستر اینترنت انجام دهیم و مشتریانی را برای خود بدست بیاوریم و بتوانیم کسب درآمد کنیم به آن کسب و کار اینترنتی گفته میشود.

معرفی انواع کسب و کار اینترنتی

  • فروش کالا: در این نوع کسب و کار کالای مورد نظر به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به مشتری عرضه و فروخته میشود.
  • فروش خدمات: در این نوع کسب و کار خدماتی برای مشتری به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم ارائه میشود مانند سایت های فروش هاست
  • آموزش و فروش تولید محتوا: یکی از پرسود ترین شغل های اینترنتی آموزش و تولید محتوا است که می توانید با تولید محتوای با ارزش درآمد کسب کنید و یا محصولات آموزشی مفید برای کاربران خود تولید کنید و به فروش برسانید. در زمینه تولید محتوا اگر موفق شوید ترافیک ورودی خوبی برای خود بدست بیاورید مطمئن باشید می توانید درآمد بسیار زیادی را برای خود کسب کنید.

چگونه کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنیم

  • شناخت توانایی
  • انتخاب حوزه کاری
  • بررسی رقیبان
  • راه اندازی و طراحی سایت
  • جذب ترافیک
  • جذب مشتری دائم و وفادار

شناخت توانایی

شناخت توانایی های خود اولین قدم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی است. نیاز است که شما توانایی خود را شناسایی کنید تا بتوانید در راستای آن به پیشرفت کسب و کار خود کمک کنید. برای مثال: اگر شما فن بیان قوی داشته باشید مطمئناً این به شما کمک خواهد کرد که مشتریان زیادی را جذب کنید و یا اگر توانایی و تخصص کار با فتوشاپ و نرم افزار های کاربردی دیگر را دارید میتوانید با آموزش آن ها و یا استفاده از آن ها برای کسب و کار خود به موفقیت بیشتری برسید.

برای راه اندازی کسب و کاری اینترنتی خود باید حداقل با کمترین تخصص های وب مستر یا همان “مدیر سایت” آشنایی داشته باشید.

ممکن است شما تخصص و توانایی داشته باشید که کمتر مورد توجه قرار گرفته و کسی در مورد آن آگاهی نداشته باشد، اما جز نیاز و علاقه کاربران باشد. برای مثال اکثر کاربران به دنبال نرم افزار های ادیت و تنظیم تصویر و ویدیو برای گوشی های موبایل هستند شما می توانید با معرفی و آموزش کار با این نرم افزار ها شروع به فعالیت کنید و کاربران زیادی را به خود جذب کنید.

انتخاب حوزه کاری

انتخاب حوزه کاری یکی دیگر از مهمترین بخش های راه اندازی کسب و کار اینترنتی است. برای انتخاب حوزه کار خود در اینترنت به دو نکته اصلی توجه کنید همانطور که در ابتدا گفتیم سعی کنید با توجه به توانایی و تخصص خود حوزه کاری خود را مشخص کنید و دومین مورد که بسیار مهم است این است که وارد حوزه ای شوید که به آن علاقه دارید و تنها بخاطر کسب درآمد آن را انتخاب نکنید. مطمئنا اگر به انجام کاری علاقه ای نداشته باشید و در آن به موفقیت برسید پس از گذشت مدت زمانی خسته می شوید و نتیجه ای برای شما نخواهد داشت.

برای انتخاب حوزه کاری باید توجه خاصی به پرطرفدار بودن آن موضوع داشته باشید اگر شما می خواهید با تخصص خود و یا فروش محصولات در اینترنت به موفقیت برسید و کسب درآمد کنید نیاز است که بدانید کاربران به چه میزان به موضوع و محصولات شما علاقمند هستند.

برای شناسایی موضوعات پرطرفدار می توانید از google trends و یا ابزار دیگر استفاده کنید این ابزار میزان جستجو و بازدید یک کلید واژه در اینترنت در یک، یا چند سال اخیر را به شما نشان میدهد و میتوانید انتخاب بهتر و دقیق تری برای انتخاب حوزه کاری و یا محصولات پر فروش داشته باشید.

اکثر کاربران این تفکر را دارند که می توانند با ایده های که تا به حال اجرا نشده به موفقیت برسند همانند اسنپ که توانست به سرعت پیشرفت و درآمد زیادی را در ایران تجربه کند، اما پرداختن به این مدل ایده ها بسیار سخت است و هزینه بسیار زیادی می خواهد و امکان دارد ایده مورد نظر شما در انتها به موفقیت نرسد بهترین کار این است کاربران خود را بشناسید و تمام نیاز و دغدغه های آن ها را شناسایی کنید و با توجه به نیاز آن ها شروع به کار کنید و به صورت پله ای کسب و کار خود را گسترش دهید در این صورت درصد موفقیت شما بیشتر خواهد بود.

بررسی رقیبان

یکی دیگر از کارهایی که باید بعد از شناسایی توانایی و انتخاب حوزه کاری خود انجام دهید بررسی سایت رقیبان خود در آن حوزه کاری است، که رقیبان شما در حوزه های تولید محتوا، فروش محصولات، ارائه خدمات و یا غیره می توانند باشند.

مطمئنا اگر رقیبان خود را مورد بررسی قرار دهید می توانید نقاط قوت و ضعف آن ها را شناسایی کنید و این کار به شما برای رسیدن به موفقیت کمک زیادی خواهد کرد. برای مثال اگر شما می خواهید در کسب و کار اینترنتی خود با فروش محصولات کسب درآمد داشته باشید می توانید با بررسی کردن صفحه محصولات، محتوا و تبلیغ نویسی رقیبان خود آشنا شوید و با شناسایی ضعف آن ها در موضوعات ضعیف، تمرکز بیشتری روی همان موضوعات داشته باشید تا به نقطه قوت شما تبدیل شود.

همچنین با استفاده از ابزار Ahrefs و ابزار دیگری که وجود دارد می توانید میزان ترافیک ورودی و بازدید سایت های رقیبان خود را به طور کامل بررسی کنید و با استراتژی ها و موضوعاتی که باعث به قدرت رسیدن و بهتر شدن آن ها شده است آشنا شوید.

  • میزان فعالیت آن ها در شبکه های اجتماعی
  • میزان تبلیغات و بازدهی
  • نقاط قوت و ضعف آن ها در محتوا
  • میزان بازدید و ترافیک ورودی
  • میزان سرچ کاربران در طول یک بازه زمانی
  • مهمترین واژه های کلیدی

هر چقدر بیشتر بتوانید رقبای خود را بشناسید می توانید بهتر از آن ها پیشی بگیرید و موفقیت کسب کنید.

راه اندازی و طراحی سایت

برای راه اندازی سایت شما نیاز به یک هاست مناسب و نام دامنه دارید. برای طراحی سایت بهتر است از سیستم سایت ساز وردپرس استفاده کنید که دارای افزونه های فراوانی است و ویژگی های مختلف و کاربردی زیادی دارد، وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های سایت ساز در دنیا محسوب میشود که به صورت رایگان ارائه میشود و کار با آن نسبتا آسان است.

همانطور که گفتیم وردپرس دارای افزونه های فراوانی است که شما می توانید با استفاده از آن ها هر چیزی که در ذهنتان است را روی فروشگاه و کسب و کار اینترنتی خود پیاده کنید. اگر هیچ آشنایی و شناختی از وردپرس ندارید می توانید از منابع و سایت های موجود که کار با آن را به طور جامع آموزش داده اند استفاده کنید.

بهتر است طراحی سایتتان را خودتان انجام بدهید زیرا در هزینه های خود صرفه جویی می کنید و اگر بخواهید تغییراتی در آن به وجود بیاورید بازهم باید هزینه ای را بپردازید به غیر از هزینه های مورد نظر اگر بخواهید یک مدیر سایت موفق شوید بهتر است خودتان مشکلاتتان را حل کنید و تنها با افراد متخصص مشورت کنید و از آن ها مشاوره بگیرید.

انتخاب و استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی

مطمئنا برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود نیاز به انتخاب یک درگاه پرداخت اینترنتی مطمئن دارید. با استفاده از سایت های درگاه پرداخت اینترنتی واسط می توانید برای کسب و کار خود بدون مراجعه به بانک درگاه پرداخت تهیه کنید و همچنین با توجه به پلاگین هایی که برای اکثر سیستم های سایت ساز ارائه میشود می توانید به راحتی با استفاده از افزونه های ارائه شده بدون کد نویسی درگاه پرداخت را برای فروشگاه اینترنتی خود نصب کنید.

با مراجعه به مقاله بهترین درگاه پرداخت اینترنتی می توانید تمام اطلاعات لازم برای انتخاب درگاه پرداخت واسط و مستقیم را بدست آورید.

جذب ترافیک هدفمند

مطمئنا بعد از راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود برای اینکه به درآمد و موفقیت برسید نیاز است که ترافیک ورودی زیادی داشته باشید. تکنیک ها و روش های زیادی است که شما می توانید به وسیله آن بازدید سایت خود را افزایش دهید اکثر افراد فکر می کنند تنها با تبلیغات و هزینه های زیاد می توانند کسب و کار خود را معرفی کنند و بازدید زیادی را بدست بیاورند.

اما یک روش بهتر با کارایی و بازدهی بسیار بیشتر وجود دارد که سئو سایت نام دارد و شما با بهینه سازی سایت می توانید بازدید و ترافیک ورودی زیادی را بدست بیاورید. شاید برای تان سوال شود چطور چنین چیزی ممکن است شما با استفاده از سئو می توانید کلمات و واژه هایی که مربوط به حوزه کاریتان است را با استفاده از تکنیک های سئو در صفحه اول نتایج گوگل قرار دهید و مطمئنا در این صورت می توانید کاربران هدفمند زیادی را برای خود جذب کنید.

اکثر کاربران از طریق سرچ در گوگل به دنبال رفع نیاز های خود هستند حال هنگامی که با سرچ کلمه مورد نظر خود با سایت شما آشنا شود احتمال اینکه به مشتری شما تبدیل شوند بسیار زیاد است و جذب اینگونه کاربران هدفمند برای گوگل بسیار با ارزش است و باعث افزایش ترافیک ورودی شما میشود.

اگر می خواهید با تکنیک ها و اصول سئو آشنا شوید و کسب و کار خود را گسترش دهید مقاله آموزش سئو را مطالعه کنید.

بازاریابی محتوا

یکی دیگر از روش هایی که در افزایش ترافیک ورودی سایت موثر است بازاریابی محتوا است که کاربران واقعی و علاقمند کسب و کار خود را می توانید شناسایی و جذب کنید. بازاریابی محتوا به معنای این است که محتوایی تولید کنید که براساس نیاز و دغدغه کاربران شما باشد و تنها به فکر جذب مشتری نباشید.

برای مثال سایتی مثل دیجی کالا که نیازی به تولید محتوا ندارد و اکثر کاربران با اعتماد از آن خرید می کنند باز هم از روش بازاریابی محتوا استفاده می کند و برای محصولات خود با ایجاد محتوا سعی میکند برای مشتری های خود اطلاعاتی از محصولات خود را قرار دهد که مشتری با اعتماد بیشتری بهترین انتخاب را داشته باشد.

در بازاریابی محتوا شما نیاز نیست که با خواهش از مشتری بخواهید که از شما خرید کند شما با اطلاعاتی که در اختیارشان قرار می دهید و با نشان دادن حسن نیت خود می توانید کاربران زیادی را به مشتری خود تبدیل کنید.

شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از کارهایی که باید بعد از راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود برای جذب کاربران و ترافیک ورودی کسب و کار خود انجام دهید فعالیت در شبکه های اجتماعی است. اکثر کاربران در طول تمام مدت روز در شبکه های اجتماعی پر طرفدار چون اینستاگرام، یوتیوب و غیره فعالیت دارند و شما می توانید با فعالیت در شبکه های اجتماعی ترافیک ورودی زیادی را بدست آورید و کسب و کار خود را گسترش دهید.

اکثر برندهای بزرگ به کاربران موبایلی خود اهمیت زیادی میدهند و بسیار از آن ها برای راحتی کاربران خود اپلیکشن هایی را در نظر گرفته اند که کاربران به راحتی بتوانند با محصولات آن ها آشنا شوند و خرید خود را انجام دهند. اما این نکته را بخاطر داشته باشید بهتر است تنها بخشی از جذب کاربران و ترافیک ورودی سایت را به کاربران و شبکه های اجتماعی اختصاص دهید. اینکه بخواهیم تمرکز اصلی خود را روی جذب کاربران از طریق شبکه های اجتماعی بگذاریم، مطمئنا از هدف اصلی خود دور می شویم و نباید از موتورهای جستجو غافل شویم اصلی ترین هدف شما برای جذب کاربران و افزایش بازدید سایت باید بر روی موتور جستجوی گوگل باشد بهتر است از شبکه های اجتماعی بیشتر برای برند شدن و رشد کسب و کار خود استفاده کنید.

جذب مشتری دائم و وفادار

اگر بخواهید در کسب و کار اینترنتی خود همچون تمامی کسب و کار ها به موفقیت برسید باید به مشتریان خود اهمیت بدهید و برای آن ها ارزش قائل باشید. مطمئنا موفقیت شما در کسب و کار شما وابسته به مشتریان شما است اگر مشتریان شما از محصول و خدمات شما راضی باشند شما را به اطرافیان خود معرفی می کنند و این روند ادامه دار میشود و مشتریان دائمی زیادی را میتوانید برای کسب و کار خود جذب کنید این پروسه را تبلیغ دهان به دهان می گویند کاربران هنگامی که یک محصول و یا سایتی را یک فرد صمیمی و قابل اعتماد شان به آن ها معرفی کند می توانند به راحتی به محصول و برند مورد نظر اعتماد کنند.

یکی از نکاتی که در راضی نگه داشتن مشتریان بسیار مورد اهمیت است پشتیبانی مناسب است. سعی کنید اگر مشتری دارید که از خدمات و یا محصولات شما ناراضی است مشکلش را حل کنید و به طور کلی پاسخگوی تمام سوالات و نیاز کاربران خود باشید. در سایت خود قسمتی را برای سوالات متداول و یا پرسش و پاسخ مشتریان خود قرار بدهید تا با مشکلات و سوالات آن ها آشنا شوید و آن ها را پاسخ دهید و یا برای مشتریان خود از تخفیف های دوره ای و یا ارسال هدایا استفاده کنید.

جذب مشتری هزینه بسیار بیشتری از نگهداری مشتریان فعلی شما دارد در نتیجه توجه ویژه ای باید به نگهداری مشتریان خود داشته باشید.

جمع بندی

امیدوارم مطالب گفته شده برای شروع کسب و کار شما مفید باشید و با توجه به شش عامل گفته شده بتوانید با صبر و تلاش خود کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید و در آن به موفقیت برسید.

ادامه مطلب

تولید محتوا یکی از کارهای تخصصی در زمینه تامین محتوا برای وب سایت ها یا وبلاگ هایی با موضوعات مختلف می باشد. بازاریابی محتوا بر استفاده از محتوای ارزشمند و مرتبط، متمرکز است تا بتواند نظر مشتریان و مدیران وب سایت را جلب کند و بتوانند به این مطالب دسترسی داشته باشند. و در نهایت می تواند از جنبه های مختلفی بر رشد و ارتقا سایت تاثیر بگذارد. با این وجود لازم است تا محتواگذاران بر اساس قواعد و قوانین مشخصی این کار را انجام دهند تا ضمن حفظ جایگاه و رتبه سایت خود بتوانند رنکینگ خود را افزایش دهند. این قوانین که می تواند جنبه پیشگیرانه یا تقویت کننده را نیز در تولید محتوا داشته باشد به نام سئو یا بهینه سازی سایت نامیده می شود.

برای این که در خصوص سئو و نیز آشنایی با تولید محتوای منطبق با قوانین سئو بیشتر آشنا شوید شما را به خواندن ادامه این مطلب دعوت می کنیم.

سئو را یاد بگیرید

این شرکت همچنین به منظور توسعه دانش تولید محتوا این دوره ها را غیر از کلان شهرها در سایر مراکز استان ها نیز برگزار نموده و افراد زیادی توانسته اند با حضور در دوره های آموزش تولید محتوا و سئو این مهارت ها را کسب نموده و در این زمینه مشغول به کار شوند. در واقع سئو و روش های تولید محتوا هر چند در سالیان اخیر به کشور ما راه پیدا کرده است ولی در سایر کشورها دارای سوابق و پیشینه طولانی تری می باشد.

مقاله دیگر :   راهکارها و ترفندهای نوین برای آدرس URL زشت

همراستایی سئو با تولید محتوا

همانطور که اشاره شد یکی از مواردی که لازم است تا تولید محتوا به نحو موفقیت آمیزی انجام شود استفاده از سئو در تولید محتوا می باشد. نویسنده ضمن تولید محتوا، می تواند یک سئوکار نیز باشد که از مهارت های خود به منظور افزایش امتیاز و رتبه بندی سایت استفاده می کند. این افراد هم به صورت فردی و یا به صورت گروهی و تیمی در شرکت های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی محتوا مشغول به کار بوده و تولیدات خود را در سطح گسترده ای انجام می دهند.

تولید محتوا و سئو از جمله مواردی هستند که از نوعی همراستایی برخوردار هستند. بدین معنی که تاثیر پذیری مستقیمی بر یکدیگر دارند. در واقع بازاریابی محتوا یک صنعت بزرگتر و گسترده تر از سئو است و باید بگوییم سئو بخش از بازاریابی محتواست. در صورتی که تولید محتوا بتواند در هدف گذاری و رعایت نکات سئو موفق باشد بنابرای ن می تواند نتیجه ای معکوس را برای وب سایت مربوطه رقم بزند.

چگونگی همراستا قرار دادن تولید محتوا و سئو

۱٫ معیارهای خود را مشخص کنید

موفقیت سئو و بازاریابی محتوا از یک چیز ناشی می شود: اعتبار. اگر گوگل و مخاطبین خودتان، شما را منبع معتبر اطلاعات بدانند، احتمالاً هم مخاطب بیشتری جذب خواهید کرد و هم رتبه بهتری کسب خواهید کرد. با شناسایی آنچه در صنعت شما به عنوان ‘معتبر’ شناخته می شود، شروع کنید. این هدف شما برای بازاریابی محتوا خواهد بود. هر تصمیمی که می گیرید باید تنها با یک سوال همراه باشد: آیا این تصمیم به شما کمک می کند بیشتر شبیه معیار مورد نظر خود شوید؟ هنگامی که چند معیار را مشخص کردید، آنها را یادداشت کنید:

معیارهای سئو : مانند TrustFlow یا CitationFlow ، بک لینک های کلی، ترافیک و رتبه بندی کلمات کلیدی.

معیارهای اجتماعی: مانند دنبال کنندگان توییتر، طرفداران فیس بوک و غیره. همچنین توجه داشته باشید که منبع معتبر مورد نظر شما هر چند وقت یکبار در هر پلتفرم به روز می شوند و چه نوع مطالبی را به اشتراک می گذارند (تصاویر، فیلم ها، پست های متنی یا اشتراک گذاری مجدد)

معیارهای محتوا: مانند تعداد دفعاتی که آنها پست های وبلاگ خود را به روز می کنند، از چه شبکه هایی برای تبلیغ محتوای خود استفاده می کنند (مانند YouTube یا Slideshare) و چه نوع محتوایی ایجاد می کنند (پست های وبلاگ، تصاویر سفید ، و غیره).

انجام این کار به شما کمک می ‎کند موفقیت خود را کمی تعیین کرده و از ادامه مسیر صحیح اطمینان حاصل کنید.

۲. از سئو برای هدایت تولید محتوا استفاده کنید

برنامه سئو شما باید، نوع و موضوع محتوایی را که ایجاد می کنید، مشخص کند:

ایده های محتوا: از کلمه کلیدی برای تولید محتوا استفاده کنید. ایده هایی را که حول کلمات کلیدی مورد نظر شما می چرخند، اولویت بندی کنید.

نوع محتوا: محتوای طولانی تر رتبه بندی بهتری نسبت به محتوای کوتاه سایت دارد. برای موضوعات انتخابی خود در صورت امکان محتوای طولانی (بیشتر از ۲۰۰۰ کلمه) ایجاد کنید. برای کلمات کلیدی خاص، بهتر است به جای مقاله، یک ویدیوی بهینه سازی شده در YouTube ایجاد کنید.

قالب بندی محتوا: قبل از انتشار، محتوای خود را با سئو بهینه کنید. اطمینان حاصل کنید که از برچسب های سرصفحه مناسب استفاده می کنید، کلمات کلیدی مورد نظر خود را در سراسر محتوا قرار دهید و از توضیحات متای بهینه استفاده کنید.

سعی کنید بازاریابی محتوای خود را از منشور سئو مشاهده کنید. شما هنوز هم می توانید محتوای دوستانه خود را برای رسانه های اجتماعی ایجاد کنید، اما بیشتر تمرکز شما باید بر توسعه محتوای طولانی مدت و بهینه سازی شده برای جستجو باشد.

۳. در انتشار محتوای خود بر سئو تمرکز کنید

اکثر بازاریابان محتوا کانال های اجتماعی خود را به روز می کنند، یک ایمیل برای مشترکین ارسال می کنند و شاید یک ‘boot’ فیس بوک بخرند تا ترافیک به یک مطلب تازه منتشر شده را افزایش دهند. اگرچه این کار ممکن است باعث ایجاد ترافیک شود، اما برای سئو شما کار چندانی نخواهد کرد. اگر بخواهید محتوای تازه منتشر شده شما پیوندهایی را بدست آورد تا در رتبه بندی صعود کند، استراتژی توزیع شبکه های اجتماعی و ایمیل محور در این زمینه کافی نیست.

استراتژی توزیع خود را سازماندهی کنید تا بیشتر به سئو نزدیک باشد. این به معنی اولویت بندی موارد زیر است:

توسعه لینک: یک روال معمول برای شناسایی اهداف لینک احتمالی برای هر مطلبی که منتشر می کنید، ایجاد کنید. این اهداف ممکن است افرادی باشند که در گذشته به مطالب مشابه پیوند داده اند یا صفحات منابع و غیره.

روابط عمومی و بازاریابی تأثیرگذار: روابط عمومی (تماس با روزنامه نگاران برای تبلیغ در مطبوعات) و بازاریابی تأثیرگذار (دستیابی به افراد تأثیرگذار برای تبلیغ سایت یا رسانه های اجتماعی) تا حد زیادی مرتبط هستند. هر دو بر توسعه روابط بلندمدت و سودمند متقابل تمرکز می کنند. برای پرورش چنین روابطی وقت بگذارید. هنگامی که محتوای مناسبی دارید، می توانید از این روابط برای ارتقاء (و لینک های پشتیبان) استفاده کنید.

۴. محتوای خارج از سایت را توسعه دهید

یک استراتژی محتوای متمرکز بر سئو باید دارای محتوای خارج از سایت باشد. هدف از این محتوا معمولاً دو چیز است: ایجاد اعتبار و کسب بک لینک. مورد اول به ایجاد اطلاع از سایت شما کمک می کند در حالی که دومی سئو شما را بهبود می بخشد. متن زیر درباره برخی از محتوای خارج از سایت است که باید به عنوان بخشی از استراتژی محتوای خود ایجاد کنید:

تصاویر اینفوگرافیک درباره موضوعات مرتبط که بعداً می توانند در وب سایت های مختلف (با لینک به سایت شما) منتشر شوند.

ارائه ها، ویدئوها، پاسخ های Quora و غیره. محتوای موجود خود را در ارائه های Slideshare ، پاسخ Quora و غیره قرار دهید. هدف شما در اینجا بهبود دید برند و دریافت لینک به سایت شما است.

۵. بهینه سازی محتوا برای قابلیت جستجوی بیشتر

در حالی که بسیاری از تاکتیک های ذکر شده در بالا بر سئو خارج از سایت (به عنوان مثال بک لینک) متمرکز هستند، شما می توانید جستجو را از طریق تاکتیک های داخل سایت نیز بهبود ببخشید. برای بهینه سازی سئو در صفحه با استفاده از سرصفحه ها و کلمات کلیدی مناسب در محتوای خود باید اقدامات زیر را نیز در نظر بگیرید:

از نشانه گذاری Schema.org استفاده کنید:

نشانه گذاری Schema.org یافتن سایت شما را آسان تر می کند و می تواند به شما در کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجوی گوگل ها کمک کند.

بهینه سازی با rich answers:

پاسخ های غنی پاسخ های کوتاهی هستند که در بالای برخی از پرس و جوها مانند ‘HTTP چیست؟’ نشان داده می شوند. وجود یک rich answers می تواند CTR سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل ها افزایش دهد. با نوشتن یک پاسخ کوتاه و یک پاراگراف در ابتدای هر مقاله، محتوای خود را برای این قطعات بهینه کنید.

بهینه سازی عنوان برای CTR بالاتر:

تعداد کلیک هایی که از نتایج جستجوی گوگل دریافت می کنید بستگی به رتبه و عنوان شما دارد. یک عنوان جذاب می تواند کلیک های بیشتری را نسبت به یک عنوان خسته کننده با رتبه بهتر به خود جلب کند.

از آدرس های اینترنتی مناسب سئو استفاده کنید:

URL های کوتاه و شامل کلمات کلیدی (مانند ‘example.com/fast-cars’) نسبت به عناوین طولانی و سخت خواندنی (مانند ‘example.com/2016/05/) دارای رتبه بهتر هستند. این آدرس های اینترنتی تجربه کاربری بهتری را ایجاد می کنند.

بهبود سرعت سایت:

گوگل سرعت سایت را یکی از عوامل اصلی رتبه بندی می داند. بهبود آن می تواند رتبه بندی شما را بهبود بخشد. این تنها چند مورد از کارهایی است که می توانید انجام دهید. کارهای بیشتری هستند تا محتوای خود را برای رتبه بندی بهتر، بهینه کنید.

قسمت هایی از سایت که می تواند شامل محتوای سئو شده باشد

صفحه های معرفی محصولات : این صفحات هم برای محتوای سئو شده و هم به عنوان صفحه فرود مناسب است.

مقالات آموزشی: همیشه مقالاتی که جنبه آموزشی دارند از صفحات فروش محصول، جذاب تر هستند و شانس بیشتری برای جذب مخاطب دارند.

لیست ها: که همان مقالات هستند اما به روش بهینه تری مطالب را در دسترس مخاطبین قرار می دهند. و به نظر می رسد که این نوع عناوین هنگامی که در نتایج جستجو یا در فیدهای رسانه های اجتماعی یافت می شوند، بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

ویدیوها: چون ویدیوها معمولا کمتر از صفحاتِ حاوی متن هستند میتوان با ایجاد یک ویدیو، رتبه بندی سایت را افزایش داد. ویدیوها می توانند شامل نحوه استفاده از محصولات یا توضیحاتی در رابطه با حوزه کاری و فعالیت شما باشند.

تصاویر اینفوگرافیک: این تصاویر حاوی داده های زیادی، در قالب نمودار و به صورت خلاصه شده هستند و می توانند رتبه صفحات و بازدید لینک ها را افزایش دهند.

معایب تولید محتوا بدون سئو

در صورتی که محتوای تولید شده توسط سئو کار مجرب تولید نشود ممکن است نتواند انتظارات مشتری را از یک محتوای موثر و جامع برآورده سازد. مهم ترین مشکلات و معایبی که ممکن است تولید محتوا بدون سئو با آن مواجه شود عبارتند از:

۱– تنزل رتبه سایت : عدم استفاده از چگالی مناسب کلمات کلیدی در متن و نیز عدم رعایت نکات سئو می تواند موجب کاهش رتبه سایت در گوگل و رنکینگ سیمیلار وب شود. بنابرای ن در صورتی که چگالی مناسب کلمات رعایت نشود مطالب سایت در جستجوگرها دیده نمی شوند و در نتیجه سایت از کشش مناسب به منظور جذب مخاطب بهره مند نخواهد شد. از همین رو رعایت چگالی کلمات کلیدی و حتی کاربرد صحیح کلمات فرعی می تواند در بهینه سازی و ارتقا رتبه سایت بسیار موثر واقع شود.

 

نکته : چون سایت سیمیلار وب جایگزین سایت الکسا شده است و از طرف دیگر، کارهایی که برای بهبود رتبه در الکسا انجام می دادیم تا اندازه ای با سیمیلار وب شباهت دارد به خاطر همین، برخی از مطالبی که قبلا برای الکسا، نوشته شده بود را اینجا بازگویی می کنیم و عبارت “الکسا” با “سیمیلار وب” جایگزین شده است.

 

این چگالی برای کلمات کلیدی مطابق تعریف سئو از ۱٫۵ درصد به نسبت کاراکترهای موجود تا ۳ درصد متغیر است ولی تجارب محتوا نویسی بر پایه سئو نشان می دهد که معمولا حد وسط بین این دو عدد می تواند چگالی مطلوبی برای تولید محتوای منطبق بر سئو باشد.

۲– پنالتی سایت: در صورت ارائه مطالب و بمباران آن از طریق کلمات کلیدی و نیز عدم نظارت کارشناسان سئو سایت در این زمینه گوگل سایت شما را به نوعی بلاک یا به اصطلاح پنالتی کرده و از دسترس خارج می سازد. این کار غیر از تبعات مختلفی که دارد همچنین می تواند به کسب و کار شما نیز لطمه جدی وارد کند و شما در کوتاه مدت مشتریان خودتان را از دست بدهید. بنابرای ن توصیه می کنیم اجازه بدهید حتما تولید محتوای شما از فیلتر سئوکاران مجرب عبور داده شود. به طور معمول شرکت های دیجیتال مارکتینگ از کارشناسان سئو بدین منظور بهره می گیرند که می توانند متن شما را تا حدود زیادی با مشاوره های لازم متحول سازند.

۳– عدم پذیرش نویسنده: در صورتی که اشتباهات مکرر نویسنده موجب مشکلات و یا ارجاعات مکرر مشتریان و بازبینی متن شود یا متن های کپی شده را به عنوان محتوای مورد نظر خود به مشتریان ارائه دهد و یا محتوای وی فاقد وجاهت لازم به عنوان یک محتوای قابل انتشار در وب سایت مربوطه باشد این کار غیر از این که می تواند به اعتبار نویسنده لطمه جدی وارد کند، می تواند شرکت را از ادامه کار با او منصرف سازد.

ادامه مطلب در سایت منبع

سئو سایت به دو دسته مهم و اصلی تقسیم خواهد شد که عبارتند از: سئو داخلی و سئو خارجی.

اگر به یاد داشته باشید در مقالات قبلی توضیح داده شد که سئو داخلی شامل رعایت تمامی قوانین سئو در صفحه داخلی یک وب سایت است. در ابتدا نیاز است تا سئو کار پایه اولیه سایت را بر مبنای تکنیک های سئوی داخلی بنیان گذاری کند و سپس به سراغ سئو خارجی رود.

سئو خارجی چیست و چه نقشی در بهینه سازی سایت دارد؟

تعریف سئو خارجی

سئو خارجی به کل عملیاتی گفته می شود که در محیط خارجی یک وب سایت صورت می پذیرد و به عبارت دیگر در رتبه بندی آن تاثیر مستقیم دارد. سئو داخلی در یکسری از امور سایت اثر دارد و سئو خارجی در برخی دیگر از روند آن نقش پر رنگ تری را ایفا می کند. با استفاده از تکنیک های سئو خارجی بر تعداد بازدیدکنندگان سایت افزوده می شود که در واقع می توان گفت این بیشترین اثر سئو خارجی بر سایت خواهد بود.

شاخه های سئو خارجی سایت

فرآیند های سئو خارجی شامل ارتباط با شبکه های اجتماعی و ایجاد نمودن بک لینک است. مدیران سایت ها با فعالیت در شبکه های اجتماعی می توانند تاثیرات قابل توجه آن را مشاهده کنند. یکی از اشتباهات رایج این افراد فعال نبودن در شبکه های اجتماعی مختلف است. در کنار آن، ایجاد نمودن لینک از سایت، وبلاگ و یا انجمن های مرتبط یکی از اقدامات ضروری و حساس است. بهترین کار اینست که برای لینک دهی از کلمات کلیدی متفاوت استفاده شود و حتما این اقدام از سایت هایی صورت پذیرد که دارای ارتباط با صفحه سایت ما هستند.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که رعایت قوانین سئو خارجی صرفا به این معنا نیست که تعداد مخاطبان اصلی و هدف دار افزایش پیدا می کند بلکه به صورت کلی بر میزان بازدید سایت اعم از کاربر واقعی یا گذرا افزوده خواهد شد. حال اگر بتوان قواعدی را پیاده کرد که بر تعداد کاربران واقعی اضافه شود برگ برنده ای است که شامل حال صاحب سایت خواهد شد.

سئوی خارج از صفحه چیست؟

اینطور فکر کنید:

  • وب سایت شما = سئو در صفحه

  • سایت یا بستر دیگر = سئوی خارج از صفحه

اما برای پیچیده تر شدن امور اغلب باید برای بهینه سازی در گوگل به سئو فنی مراجعه کنید. برای کمک به روشن شدن تفاوتها بین اینها، اجازه دهید این سه رویکرد اصلی سئو را عمیق تر بررسی کنیم. سئو داخلی در مقابل سئوی خارج از صفحه در مقابل سئوی فنی

تقریباً همه تاکتیک های سئو را می توان در یکی از سه قسمت طبقه بندی کرد:

  • سئوی داخلی

  • سئوی خارج از صفحه

  • سئو فنی

اما تفاوت این ها در چیست؟

به سادگی می توانیم این رویکردها را به شرح زیر تعریف کنیم:

سئو داخلی صفحه تاکتیک هایی را که در سایت خود استفاده می کنید و به موتورهای جستجو در درک بهتر و رتبه بندی مطالب شما کمک می کند، پوشش می دهد. از ایجاد محتوای عالی در سایت خود، بهینه سازی برچسب های عنوان، برچسب های متا، و برچسب های H گرفته تا پیوندهای داخلی، بهینه سازی تصویر و موارد دیگر-همه اینها تحت سئوی داخلی صفحه قرار می گیرند.

سئوی خارج از صفحه شامل تاکتیک هایی است که مربوط به فعالیت هایی است که به دور از وب سایت شما انجام می شود. پیوند سازی اغلب تاکتیک اصلی خارج از صفحه در نظر گرفته می شود اما این شامل تاکتیک هایی مانند بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، ظاهر شدن در پادکست ها، بررسی فرود، ایجاد نقل قول های محلی و موارد دیگر نیز می شود.

سئو فنی مواردی را که مستقیماً پوشش می دهد، پوشش می دهد ایندکس شدن و خزیدن سایت شما توسط موتورهای جستجو را تحت تأثیر قرار دهد. برخی استدلال می کنند که این امر تحت سئو داخلی صفحه قرار می گیرد. با این حال به طور گسترده ای به عنوان یک رشته به خودی خود در نظر گرفته می شود: بهینه سازی سرعت سایت، داده های ساختار یافته، استاندارد سازی و موارد دیگر همه به عنوان سئو فنی.

چرا به سئوی خارج از صفحه نیاز دارید

مقاله دیگر :   راهکارها و ترفندهای نوین برای الگوریتم BERT - آپدیت شده ۱۴۰۲

بدون سئوی خارج از صفحه، برای رتبه بندی برای جستجوی واژه های جستجویی مشکل خواهید داشت در مورد سئوی خارج از صفحه به عنوان ایجاد اقتدار سایت خود فکر کنید و بدون این سایت شما از آنهایی که قبلاً دارای قدرت بالاتری هستند پیشی نمی گیرد. و معمولاً اینطور است که محتوای وب سایت های معتبرتر از وب سایت های دارای رتبه پایین رتبه بالاتری دارند و وقتی از فکر کردن درباره آن دست می کشید، منطقی است. این مثال به شما کمک می کند تا اهمیت سئو خارج از صفحه را درک کنید. همه چیز در مورد افزایش اعتبار سایت شما است. چیزی که اغلب در کنار ایجاد یک نام تجاری همراه است پیوندها به هیچ وجه تنها سیگنالهای خارج از صفحه ای نیستند که الگوریتم گوگل برای رتبه بندی وب سایت از آن استفاده می کند، علیرغم احتمالاً مهم ترین.

بعید به نظر می رسد که یک استراتژی خارج از صفحه که شامل ایجاد لینک نیست، نتایج مورد نیاز را به دنبال داشته باشد زیرا پیوندها یکی از سه عامل رتبه بندی برتر گوگل هستند. اما تصور اینکه فقط می توانید بر روی لینک سازی تمرکز کنید اشتباه است. بسیاری از تکنیک ها و تاکتیک های سئو خارج از صفحه وجود دارد که باید از آنها استفاده کنید-آنها نه تنها به شما در موفقیت سئو کمک می کنند بلکه به ساختن نام تجاری شما نیز کمک می کنند.

ادامه مطلب در سایت منبع

هوش مصنوعی و فناوری های مبتنی بر یادگیری ماشین، مرزهای شگفتی را به سمت پردازش های مبتنی بر تفکر نزدیک به تحلیل و منطق، تکان داده اند. هرچند الگوریتم های موتورهای جستجو آنقدر پیشرفته و پیچیده هستند که برای قابل استفاده بودن، یک مرحله عقب تر از توان واقعی عمل می کنند، با اینحال همیشه گفته ایم که نقش انسان در تصحیح داده ها و برنامه ریزی سیستم انکار نشدنی است.

این معقوله در صنعت سئو نقش بسزای دارد زیرا وب سایت ها دیگر با روش های قدیمی و تکنیک های روتین، به هیچ شکل قادر نخواهند بود در نتایج جستجو، طعم ایندکس و رتبه بندی را بچشند. مدتی بود که اکوسیستم دیجیتال مارکتینگ در شاخه بهینه سازی و بهبود، گریبانگیر مشکلات ایندکس بودند، اما امروز دیگر چیزی به این نام وجود ندارد.

گوگل می گوید محتوایی بسیار ارزشمند خلق کنید و برنامه ریزی طولانی مدت داشته باشید. بر روی ارزش های بیشتر تمرکز کنید نه صرفا آنچه که می نویسید یا کپی می کنید.

فهرست

تاثیر بروز رسانی الگوریتم های گوگل در سال ۲۰۲۲

اهمیت تعامل کاربران در سال جاری بیش از دو برابر شده که آن را به پنجمین عامل مهم برای گوگل تبدیل کرده است. همانطور که ما به آینده سئو در سال ۲۰۲۳ و بعد از آن نگاه می کنیم، ایجاد بستری برای تجربه رضایت بخش کاربران، بر اساس هدف جستجوی آنها، حائز اهمیت است.

  1. انتشار مداوم محتوای جذاب و ارزشمند، ۲۶٪ از سهم عوامل مهم رتبه بندی در سال ۲۰۲۲ را از آن خود کرده است که با توجه به سهم بیشتر از تجربه کاربری، قابل توجه است. گوگل به تامین کنندگان قابل اعتماد در زنجیره فروشندگان این پلتفرم بزرگ پاداش هایی را در نظر میگیرد و به آنها اجازه می دهد، چند روز پس از انتشار محتوا یا محصولات شان، رتبه بالایی را فارق از تلاشی که برای رنکینگ می کنند، برای کلمه کلیدی مورد نظر خود کسب کنند. همین وضعیت در سایت های خبری و عادی تا ۶ ماه بطول می انجامد.

کلمات کلیدی در عناوین متا بیش از هر عامل دیگری کاهش یافته اند زیرا گوگل خود به تنهایی در تولید خودکار عناوین متا پیشتاز است. به هرحال این یک عامل منحصر به فرد است زیرا انتخاب کلمات کلیدی صحیح برای هر صفحه از وب سایت شما برای رتبه بندی همچنان حیاتی بوده و تحت تاثیر افت جایگاه نسبت به سال گذشته نیست.

بک لینک ها کاهش بسیار کمی را تجربه کرده اند و همچنان جزو مهم ترین عوامل رتبه بندی و سیگنال های رنکینگ بشمار می روند. بک لینک ها یادگار دورانی هستند که هوش مصنوعی گوگل به اندازه کافی برای ارزیابی کیفیت و اصالت محتوای وب توانمند نبود و برای انجام این کار به سایت های دیگری نیاز داشت. در حالی که مفهوم قابل اعتماد بودن یک صفحه بر اساس پیوندهای سایر وب سایت ها، در حال تکامل و بلوغ بیشتر بوده، جای خود را در کنار فاکتورهای E.A.T نیز باز کرده اند.

فاکتورهای رتبه بندی گوگل – مبتنی بر بروزرسانی های الگوریتم

در این بخش، ما در مورد هر یک از عوامل اصلی رتبه بندی در الگوریتم جستجوی گوگل توضیح می دهیم.

انتشار محتوای بسیار ارزشمند

چهار سال از زمانی که تولید محتوای جذاب از بک لینک ها، به عنوان فاکتور بالاتر و معتبر تر در الگوریتم جستجوی گوگل پیشی گرفت، می گذرد. گوگل در سال گذشته تایید کرد که محتوای تازه منتشر شده را آزمایش می کند تا ببیند آیا به هدف جستجوی کوئری با کلمات کلیدی پاسخ خوبی می دهد یا خیر. اگر رفتار جستجوگران نشان دهد که قصد آنها از طریق محتوای صفحه برآورده می شود، می توان برای رتبه بندی بسیار موفقیت آمیز امیدوار بود.

کلمات کلیدی در تگ های عنوان متا

درج کلمات کلیدی در تگ عنوان متا، از اواخر دهه ۱۹۹۰ برای رتبه بندی ضروری بوده است. استراتژی کلمات کلیدی یک پروسه عملی سختگیرانه است که به راحتی می تواند ۲۰ تا ۳۰ دقیقه از وقت شما را برای هر صفحه بگیرد زیرا شما نمی توانید صرفا با تایپ کلمات به یک عنوان جذاب دست پیدا گنید.

قرارگیری و تمرکز کلمات کلیدی در تگ title مهم است اما نباید باعث شود تا مخاطبین شما نتوانند مفهوم چیزی که نوشته اید را درک کنند. اغلب کارشناسان سئو بر این باورند که ابتدا باید برای موتور جستجو نوشت و سپس برای کاربر بهینه سازی کرد، اما خیلی مهم است که بدانید همین ایدئولوژی نیازمند هنر شما در نوشتن و توصیف محصولات و مقالات است.

بک لینک ها

در حالی که بک لینک ها هنوز یک عامل اصلی در تصمیم گوگل برای رتبه بندی وب سایت در نتایج جستجوی هستند، با اینحال محتوا باید تمرکز اصلی شما برای جذب مخاطب و تجربه کاربری مناسب باشد. وقتی شروع به نوشتن می کنید، مخاطبین تان را برای حضوری طبیعی به صفحه از سایت سوق می دهید. همین موضوع پایه و اساس وجود لینک ها و پیوند ها است زیرا تا زمانی که یک عنوان پاراگراف وجود نداشته باشد، هیچ چیز دیگری معنی پیدا نمی کند.

حوزه های تخصصی نیچ

در اواسط سال ۲۰۱۷، گوگل از وب سایت هایی که در زمینه های تخصصی فعالیت می کردند استفاده کرد. بدین ترتیب وقتی شما در سایت تان مجموعه ای از بیش از ۱۰ صفحه معتبر که حول یک کلمه کلیدی می چرخند داشته باشید، اعتبار و اعتماد به شما مسیر سریع تری را برای تحقق طی خواهند کرد.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی “پلاگین سئو” می تواند برای یک شرکت خدمات مورد استفاده قرار بگیرد که خود شامل صفحات فرود با هدف “خدمات سئو برای سایت های کوچک” و “مشاوره سئو” و یا حتی “نرم افزار سئوی وب سایت” باشد.

وقتی در خصوص حوزه های تخصصی صحبت می شود، گوگل از محتوای تحقیقاتی و پژوهشی که شامل تصاویر و کلیپ های یونیک باشد استقبال می کند. اهمیت این موضوع جایی است که ما با مفهومی به نام تجربه نویسنده نیز مواجه هستیم و باید برای نوشتن هر محتوایی، اطلاعات را برای مخاطب بخوبی بازگو کنیم.

لینک های داخلی

تا زمانی که محتوایی وجود داشته باشد، موتور های جستجو جایی برای خزش و تعامل دارند که بر پایه یک کلمه کلیدی، موضوع را روشن می کند. نشر محتوا در سایت با استراتژی های مختلفی صورت می گیرد و تمام این صفحات به وسیله پیوندهایی به هم متصل می شوند. وقتی چندین مقاله با موضوعات مختلف دارید که با لینک سازی به یک صفحه هدف گذاری می شوند، بیانگر قدرت و ارزش آن صفحه است که توانایی رتبه بندی بیشتری را به آن می دهد. لینک بیلدینگ یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی است و باعث حفظ حیات سفر مخاطب در سایت می شود.

دوستانه با موبایل، قابل نمایش در هر دستگاه

اگر قصد دارید در سال ۲۰۲۲ به بازدیدکنندگان تان دسترسی داشته باشید، سایت شما باید به راحتی در تلفن های همراه و تبلت ها قابل مشاهده باشد. استانداردهای mobile friendly از انطباق این مهم بر روی سایت شما اطمینان حاصل می کند. موبایل» بود، گوگل انتظار دارد نمایش موبایل برای بازدیدکنندگان هدف اصلی در طراحی وب سایت شما باشد. نسخه موبایل سایت باید طرح بندی نسباتا ساده و ناوبری راحتی داشته باشد

تعامل کاربر

بزرگترین تغییر در الگوریتم گوگل طی پنج سال گذشته، افزایش اهمیت User Engagement است که از سال ۲۰۱۶ با الگوریتم رتبه بندی ادغام شد. تعامل، نرخ پرش، زمان ماندگاری روی صفحه، داده های خوبی را برای سنجش کیفیت محتوا در اختیارتان می گذارند. با این حال، به خاطر داشته باشید که جستجوها اهداف متفاوتی را با خود به همراه دارند که برخی از آنها نشان می دهد کاربر می خواهد به سرعت به پاسخی برسد و یا اطلاعاتی را بدست آورد.

سرعت صفحه

بهینه سازی سرعت سایت، گوگل همیشه سعی می کند بیش از هر وقت به تجربه کاربری بها بدهد، از این رو بر روی هزاران دیتاسنتر در سراسر جهان سرمایه گذاری انجام داده است تا بتواند نتایج جستجو را در چند میلی ثانیه ارایه دهد. چرا عملکرد صفحه مهم است؟ سوالی که پاسخ آن را می توان در نتیجه حضور یک کاربر جستجو کرد. این بررسی ممکن است برگرفته از شکست در فروش و یا موفقیت در تولید مشتریان وفادار باشد. به عنوان مثال زمان بارگذاری صفحه اصلی سایت اگر طولانی باشد، تاثیر شدیدی در نرخ ماندگاری کاربران دارد و آنها را حتی از جستجوی دوباره در گوگل نیز منصرف می کند. به این آمار توجه کنید :

  • اگر زمان بارگذاری صفحه ای، از ۱ ثانیه به ۳ ثانیه افزایش یابد، نرخ ریزش ترافیک، ۳۲٪ افزایش می یابد.
  • اگر زمان بارگذاری صفحه ای، از ۱ ثانیه به ۶ ثانیه افزایش یابد، نرخ ریزش ترافیک، ۱۰۶٪ افزایش می یابد.

ابزارهای زیادی برای اندازه گیری سرعت بارگذاری صفحات وجود دارد که بدقت آنها را بررسی وتحلیل می کند. از جمله می توان به Core Web Vitals اشاره کرد که با شاخص های متعدد تجربه کاربر را از سرعت مشاهده کامل صفحه و سایت به نمایش می گذارد.

امنیت سایت – گواهی SSL

کابوس گوگل ارایه خدمات به سایت هایی است که برای جستجوگران اش مضر هستند. اگر دامنه شما در برابر هک شدن آسیب پذیر و فاقد گواهینامه SSL باشد، توانایی رتبه بندی را از دست خواهد داد. حتی با وجود امنیت در دامنه و وجود زیرساخت های سخت گیرانه مانند دیوار اتشین و مسیرهای رمزنگاری شده، باز هم راه برای نفوذ به پایگاه داده و اطلاعات سایت شما فراهم است.

اسکیما و داده های ساختار یافته

با ارتقا سطح دانش و هوش ماشین ها در وب، زبان ارتباطی با آنها را باید بخوبی فرا گرفت. زبان اسکیما به موتورهای جستجو کمک می کند تا آنچه که وجود دارد را بدرستی درک کنند. ماموریت اصلی اسکیما ایجاد راهی برای فراهم شدن فضای تبادل داده به روشی استاندارد است. یعنی وقتی ابتدا از ارزش محتوا و قابل ایندکس شدن آن مطمئن شدید، اسکیما کمک می کند تا چیزهای موجود را بخوبی و در قالب سری کدهای مشخص در دسترس ماشین قرار بگیرد.

در نتایج جستجو، وقتی داده های اسکیما بخوبی پیکربندی شده باشند، داده های بیشتری بجز عنوان و متا در اختیار کاربران قرار میکیرد. این خیلی خوب است که آنها از امتیاز یک محصول مطلع و یا زمان برگزاری رویدادی را قبل از ورود به سایت مشاهده کنند. نمایش اسکیما در نتایج جستجو تنها زمانی امکان پذیر است که گوگل آن را تشخیص دهد، زیرا ویژگی ها و ریچ اسنیپت ها بر اساس انطباق با کوئری و هدف کاربر دیتا میگیرند. اسکیما خزش بهتر و با کیفیت تری را به همراه دارد.

تجربه کاربری

برای برخورداری از یک تجربه صفحه عالی باید به مواردی چون سرعت بارگذاری، طراحی مناسب برای موبایل توجه ویژه ای داشت. اغلب تجربه صفحه را با UX اشتباه میگیرند. در اینجا، تجربه صفحه زمان مورد نیاز برای شکل دهی یک طرح و محتوا را اندازه گیری می کند. به عنوان مثال، اگر محتوای صفحه در حین بارگذاری ناقس باز شده و یا بصورت کامل لود نشود، این هم برای گوگل و هم برای کاربر بسیار بد است. توصیه می کنیم مقاله تجربه کاربری یا سئو را حتما مطالعه کنید.

هدف جستجو

گوگل نمی خواهد کاربران وقت خود را با کاوش در نتایج نامرتبط تلف کنند. بنابرای ن، هدف جستجو نقش مهمی در رتبه بندی دارد. طبق گفته کارشناسان سئو در سراسر دنیا، هدف اصلی گوگل پوشش کامل نیت کاربر است. بنابرای ن، برای موفقیت در مسیر رشد تجارت تان، باید به هدف و نیت کاربران توجه ویژه ای داشته باشید.

هنگامی که کاربران به دنبال ابزارهای بررسی سئوی سایت هستند، نمی خواهند اسناد آموزشی در مورد نحوه کار ابزارها را بخوانند. در عوض، آنها می خواهند بهترین ابزارها و افزونه ها را برای استفاده پیدا کنند. هرچند پست های آموزنده ای که خواسته کاربران را برآورده می کنند، برای رتبه بندی خزش و ایندکس می شوند. با اینحال، هدف جستجو کاربران هیچ تضمینی را برای رتبه های بالاتر برای شان در نظر نمی گیرند. شناخت نیت و هدف مخاطبین شما چیزی در حد تحقیق کلمات کلیدی است. باید آنها را بخوبی بشناسید و خواسته های شان را برآورده سازید.

اعتبار سایت

اعتبار سایت یک سیگنال رتبه بندی اما با اندازه گیری دشوار است. با حضور بات ها و کراولرها در سایت، الگوریتم های رتبه بندی به تجزیه و تحلیل سایت می پردازند اما متاسفانه هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه کار آنها به اشتراک گذاشته نمی شود. بک لینک ها عامل اصلی تاثیر گذار بر اعتبار سایت هستند. بنابرای ن، هر چه سایت ها بیشتر به یک سایت دیگری به عنوان منبع اطلاعاتی معتبر اشاره کنند، اعتبار بالاتری را انتقال می دهند.

عوامل زیادی برای ایجاد و ارتقای مبحث اعتبار در سایت وجود دارد. اگر بخواهیم به بعضی موارد اشاره کنیم باید بگوییم که در سایت های YMYL وجود اعتبار بسیار حیاتی و سرنوشت ساز است. هرچند به عقیده بسیاری از کارشناسان، شخص متخصص در یک سایت نقش رتبه بندی ندارد، اما شهرت، محبوبیت و پیشینه و حتی تخصص افراد در سایت ها چیزی نیست که از دید گوگل پنهان باشد و قطعا طی آپدیت های پیش رو این مهم به عنوان یک سیگنال ارتقا خواهد یافت.

سوالات متداول درباره فاکتور های سئو

چقدر طول می کشد تا گوگل صفحه یا سایت را رتبه بندی کند؟

این روزها رتبه بندی به رقابت بر سر کلید واژه اصلی بستگی دارد. وب سایت هایی که هیچ رقیبی ندارند پس از ایندکس شدن به طور همزمان رتبه بندی می شوند. با این حال، اگر کلمه کلیدی که بر روی محصول یا محتوای شما کار شده بیش از حد رقابتی و سخت باشد، زمان بیشتری برای رتبه بندی پیش رو خواهد بود. در برخی موارد، رتبه بندی یک وب سایت حتی می تواند یک هدف غیرقابل دست یابی باشد.

چه تعداد فاکتور رتبه بندی در گوگل وجود دارد؟

یک زمانی بیش از ۲۰۰ عامل رتبه بندی در نتایج جستجو وجود داشت که بر موقعیت سایت ها بسیار تاثیر گذار بود. اما در واقع نمی توان دیگر هیچ مقدار و میزانی برای تعداد شان در نظر گرفت. جان مولر از گوگل می گوید: ما بطور قطع چیزی به نام ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی نداریم، بلکه مجموعه از عوامل دست به دست هم می دهند تا یک سایت رتبه بگیرد.

نقش سئو در رتبه بندی موتورهای جستجو مانند گوگل چیست؟

ربات های خزنده یا کراولرها، سایت ها را کاوش و صدها عامل را تجزیه و تحلیل می کنند. قدرت و سیگنال های مرتبط با محتوا به آنها کمک می کند تا سایت ها را ارزیابی و برای رنکینگ نامزد کنند. کراولر ها به طور منظم وب سایت ها را بررسی می کنند، بنابرای ن بهینه سازی وب سایت بر اساس آخرین بروزرسانی ها بسیار مهم است.

آیا نظرات کاربران بر روی سئو تاثیر می گذارد؟

گوگل می خواهد کاربران را در برابر کلاهبرداران یا سایت هایی که خدمات و محصولات بی کیفیت عرضه می کنند در امان نگه دارد. بنابرای ن، تعداد و کیفیت Review ها همراه با فاکتورهای مرتبط بر روی تجربه کاربری و شاخص های اعتماد تاثیر مستقیم دارد. با این حال، اهمیت بررسی ها به تنهایی به اندازه اهمیت سایر فاکتورهای رتبه بندی که ذکر شد نیست.

آیا استفاده از ویدئو و رسانه های بصری در رتبه بندی تاثیر گذار است؟

بله، یکی از شاخص های الگوریتم Product Review توجه به عناصر بصری یونیک و بهره گیری از کلیپ های منصحر بفرد در سایت هایی است که شرح محصولات را منتشر می کنند. این الگوریتم بصورت مستقیم بر رتبه بندی تاثیر می گذارد اما شرایط سخت گیرانه ای را هم دارد. به عنوان مثال وجود محتوای تحقیقاتی و عمیق که در کنار تجربه نویسنده بتواند حس خوب استفاده از یک محصول را منتقل کند، نقش مکمل این موضوع را بر عهده دارد.

مهمترین عامل سئو در صفحه چیست؟

چیزی به نام یک عامل مهم تر و یا تنها شاخص مورد توجه وجود ندارد. سئوی سایت به مجموعه از عوامل و فرآیندها وابسته است که بر روی یک خط کاملا برنامه ریزی شده و بر پایه استراتژی هدفمند شکل گرفته است. منتهی می توان گفت، کیفیت محتوا یکی از مهمترین عوامل در سئوی سایت است. با این وجود، هدف جستجو نیز نقش مهمی در رتبه بندی بازی می کند. بنابرای ن، توصیه می شود محتوایی با کیفیت بالا ایجاد کنید که خواسته ی جستجوی کاربران را برآورده کند.

برای پیج رنک گوگل چه تعداد بک لینک لازم است؟

از تعداد حرف نزنید، این چیزی نیست که بگوییم بروید ۲۰ بک لینک بخرید یا بسازید و سپس پیج رنک را پاس کرده اید، خیر. هر وب سایت در دنیا یک اثر انگشت منحصر بفرد دارد و تعداد بک لینک های مورد نیاز آن بشدت به رقابت، بستگی دارد. توجه داشته باشید، کیفیت لینک های ورودی بسیار مهم تر است از تعدادشان.

ادامه مطلب در سایت منبع