جدید ترین مقالات - توسعه فردی، روانشناسی،سبک زندگی،آموزش های کاربردی،علمی، فرهنگی خبری
راهکارها و ترفندهای نوین برای 
رنک گوگل + مثال های کاربردی

راهکارها و ترفندهای نوین برای رنک گوگل + مثال های کاربردی

با یکی دیگر از مطالب با موضوع بهینه سازی سایت در خدمت شما هستیم ، این بار نکاتی کمک کننده در ارتباط با افزایش پیج رنک گوگل (google PageRank) که الهام گرفته از یک مقاله انگلیسی با اضافه شدن نکاتی در رابطه با سایت های فارسی زبان.

بهره وری-بهینه سازی

پیج رنک گوگل (Google PageRank) چیست ؟

گوگل به هر وب سایت یک شاخص عددی از ۱ تا ۱۰ اختصاص می دهد که بر اساس آن سایت ها طبقه بندی و در معرض نمایش در موتور های جستجو قرار می گیرند.

پیج رنک گوگل چگونه محاسبه می شود ؟

موتور های جستجو هر کدام برای خودشان الگوریتم و راه های متفاوتی برای محاسبه پیج رنک هر وب سایت دارند اما عمدتا این محاسبه بر اساس لینک های مربوط به سایت شما می باشند شامل

  • بک لینک ها ( یعنی لینک هایی که به وب سایت شما داده شده است)
  • بک لینک

  • لینک های خارج شده از سایت شما
  • لینک های داخلی به مطالب سایت خودتان
  • لینک های Do-Follow ( یعنی به موتور جستجو میگید این سایت رو که لینک کردم بررسی بکن)
  • لینک های No-follow ( به موتور جستجو میگید که این سایت رو تنها لینک کردم و مطالبش مربوطی به من نیست و بررسی نکنش)

حال می پردازیم به معرفی روش هایی برای افزایش پیج رنک گوگل

۱-کیفیت مطالب حرف اول را می زند !

مطالب خوب و با کیفیت بنویسید ، مطالب جدید بنویسید ، مطالب کپی از سایت دیگران هرگز هرگز استفاده نکنید … در این مورد قبلا یک مطلب خوب نوشته بودیم ، بخونیدش بد نیست “راه های افزایش بازدید سایت”

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

۲-پست مهمان بنویسید

سعی کنید داخل وب سایت هایی که پیج رنک خوبی دارند و مطالب با کیفیتی دارند و موضوع وب سایتشون مثل شماست ، یک مطلب خوب و با کیفیت بنویسید (تکرار می کنم بنویسید مطلبو پیدا و کپی نکنید ! ) و در انتها لینک وب سایت خودتون رو هم قرار بدید.کمک می کنه بهتون ، همینطور می تونید این امکان رو برای سایت خودتون هم فراهم کنید.

۳-تبادل لوگو و تبادل لینک

یکی از تکنیک های قدیمی که هنوزم موثر هستش ، با وب سایت هایی که پیج رنک خوبی دارند و موضوع سایتشون مثل شماست تبادل لوگو و یا تبادل لینک داشته باشید.

۴-کیفیت لینک بجای تعداد لینک !

این تصویری هستش که وب سایت ویکی پدیا به کار برده.اگر دقت کنید اون سایت آبی وسطی خیلی لینک دریافت کرده ولی چون لینک هایی که گرفته از جاهایی هستش که رنک خوبی ندارند ، هم اندازه اون سایت قرمز بالایی هستش که فقط ۱ لینک گرفته اما ۱لینک از یک وب سایت با پیج رنک بالا.

در کل این که کیفیت لینک مهم تر هستش تا تعداد لینک اما اگر بتونیم تعداد زیادی هم لینک دریافت کنیم خوبه اما کیفیت مهم تره.

۵-سایت رو آپدیت نگه دارید !

من خودم زمان سال تحصیلی که دانشگاه هستم و گرفتاری هام زیاد تره ، با خودم قرار گذاشتم که هر چهارشنبه یک پست جدید ! البته با توجه به وقت خودتون تنظیم کنید ولی اینو می خوام بگم گوگل از وب سایت هایی که به طور منظم آپدیت میشن و مطلب جدید و با کیفیت دارند خوشش میاد و بیشتر صفحات شما رو بررسی و ایندکس می کنه.

۶-در دسترس بودن ، هاست خوب و پرسرعت

اگر به مدت طولانی سایت شما down باشه علاوه بر این که ترافیک رو از دست میدید گوگل از پیج رنک شما هم کم می کنه ، پس سعی کنید سایت رو در دسترس نگه دارید و هر از چندگاهی قسمت های مختلف سایت رو چک کنید تا مشکلی وجود نداشته باشه.

مقاله دیگر :   ترفندها و راهکارها برای نرم‌افزار ادیت ویدیو + تکمیلی

نکته دیگر سرعت سایت هستش که اگر سرعت سایت شما بد باشه گوگل شما رو در صفحات اول هیچ گاه قرار نمیده.هاست خوب به معنای هاست گرون نیست ! من لینک هاست خودمو در فوتر سایت خودم قرار دادم ، ازش استفاده کنید.

۷-در سایت های دیگه نظر (دیدگاه یا کامنت !) بدید

مثل سایت خوده ما و همینطور وب سایت های دیگه هر کسی که دیدگاهی در مورد مطلب بده ، علاوه بر این که نظرشو در مورد مطلب اعلام کرده و پاسخش هم دریافت کرده و … لینک سایتش ثبت میشه و این باعث میشه تا بک لینک خوبی از سایت های دیگه دریافت کنه ( نتیجه اخلاقی این که بعد از خوندن این مطلب نظرتونو بگین !! )

خلاقیت و نوآوری

۸-فعالیت در انجمن ها

در انجمن های مرتبط با موضوع وب سایت خودتون فعالیت داشته باشید ، به نظرم راه خیلی موثری در جذب ترافیک ، دریافت لینک و افزایش پیج رنک و اعتبار وب سایت شما هستش.

۹-از امضا استفاده کنید (Using Signatures)

می تونید لینک خودتون رو درامضا قرار بدید تا وقتی در انجمنی فعالیت دارید یا ایمیلی ارسال می کنید و … لینک شما به نمایش در بیاد.

هرگز دنبال روش های غیر قانونی نباشید !

خیلی جاها تبلیغ میشه لینک شما رو در چندهزار تا سایت قرار میدیم و به اصطلاح بک لینک می فروشن ، یا لینکتون رو زیاد استفاده کنید و روش های دیگر … همه این ها در نهایت باعث میشه تا سایت شما رو اسپم حساب کنند و بدبخت بشین !

در مطالب قبلی هم مطلبی درباره گوگل پاندا و گوگل پنگوئن نوشته بودیم.

ادامه مطلب

نزدیک به ده سال است که از زمان به وجود آمدن پیج رنک گوگل می گذرد. ابزاری که به منظور معیاری برای سئو در نظر گرفته می شود. بعد از اینکه این ابزار به وجود آمد، گوگل ابزاری را تحت عنوان Pagerank Toolbar معرفی نمود. بعد از معرفی ابزار Pagerank Toolbar کاربران می توانستند از آن استفاده کنند. شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که نحوه ی کار با پیج رنک گوگل به چه صورت است.

پیج رنک گوگل به عنوان یک سیستمی برای رتبه بندی صفحه های وب سایت محسوب می شود. این الگوریتم به وسیله ی سازندگان گوگل یعنی Larry Page و Sergey Brin در دانشگاه آکسفورد به وجود آمده است. آنچه که باید مورد توجه قرار بگیرد این است این الگوریتم بر روی لینک های وب سایت تمرکز بسیار دارد.

نحوه کار پیج رنک گوگل به چه صورت است؟

پیج رنک گوگل را باید هر سئو کاری درک کند. هر چقدر عمیق تر به این موضوع نگاه کنید مطمئنا رقبای خود را بهتر شناسایی می کنید. و بدین همین ترتیب قوی عمل خواهی کرد. اگر بخواهیم به صورت خلاصه نحوه ی عملکرد و کارکرد این الگوریتم را بیان کنیم. اما چگونه؟

عوامل موثر در پیچ رنگ

  • لینک های Nofollow

  • لینک های داخلی که در متن قرار دارند.

  • نرخ کلیک.

    Click-through rate-ctr-نرخ کلیک

مواردی که در متن های بالا معرفی کردیم نه تنها که باید برای رشد در سئو وب سایت بررسی شود. بلکه زمان استفاده از آن ها را باید دانسته و در سئو وب سایت تمامی موارد را به کار ببرید.

انکر تکست

پیج رنک گوگل بسیار مهم است و یکی از گزینه های مورد استفاده انکر تکست است. به طور کلی تمام کلمات و کارکترهایی که در یک متن وجود داشته و به سایت یا متن دیگری لینک می شود. به انجام این کار انکر تکست گفته می شود. فرض کنید لینکی مانند: yourdomain.com/سئو داشته باشید. و قصد دارید کلمه ی ‘سئو’ را در گوگل بالا بیاورید. Anchor Text نوشته شده برای این صفحه برای گوگل و یاهو بسیار آشنا بوده و در جستجو بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مقاله دیگر :   تکنیک ها و ایده های هوشمندانه برای یوتیوبر | نظر متخصصین

انواع مختلف Anchor Text

در این مقاله در مورد پیج رنک گوگل صبت کردیم اما تاکید ما بر روی Anchor Text است که به شرح زیر است:

  • انکر تکست عمومی یا Generic Anchors.

  • انکر تکست نام تجاری یا Branded Anchors.

  • انکرتکست عریان یا Naked Link Anchors.

  • استفاده از keywords و نام تجاری در متن.

  • انکر تکست تصویر (برای تصویر خود alt تعریف کنید.).

  • انکر تکست هم معنی.

  • انکر تکست Partial Match.

  • انکر تکست طولانی.

  • Exact Match.

با توجه به انواع مختلف انکر تکست متوجه شدیم که هر یک از Anchor Text معرفی شده ارزش یکسانی ندارند. در گذشته به پیچیدگی امروز نبود. همه چیز ساده و بدون پیچیدگی دنبال می شد. اما امروزه با وجود رقبای بسیار سر سخت حفظ جایگاه و صفحه اول گوگل کمی سخت شده است. بنابرای ن باید اول از همه در مورد الگوریتم های گوگل مطالعات زیادی داشته باشید و با توجه به مطالعات فراوان بهترین عملکرد را ارائه دهید.

اهمیت پیج رنک گوگل

با معرفی پیج رنک گوگل متوجه شدیم که شاید امروزه این الگوریتم کمی کمرنگ به نظر می رسد. اما این موضوع را بخاطر داشته باشید که وب سایت های موفق با استفاده از Anchor Text و همچنین بک لینک های قوی به صفحه اول دست پیدا کردند. شاید در نگاه اول همه چیز ساده به نظر برسد.

اما سئو وب سایت بسیار پیچیده بوده و رسیدن به رتبه اول گوگل کار آسانی نیست. PageRank یا PR به عنوان یکی از الگوریتم های گوگل به حساب می آید که وظیفه ی بررسی وب سایت از لحاظ کیفیت لینک های دریافتی را دارد. در واقع اهمیت وب سایت ما به وسیله ی این الگوریتم دنبال می شود. بسیاری از سئوکاران نسبت به این موضوع بی توجه هستند اما در حقیقت PR زنده است.

البته شاید در گفته های بالا ابزاری را تحت عنوان Toolbar Pagerank معرفی کردیم که امروزه دیگر به ظاهر کاربری ندارد. اما این موضوع را به یاد داشته باشید که تمام صفحات وب سایتی که در حال مشاهده ی آن هستید حداقل به یک صفحه ی دیگر لینک داده شده اند. بنابرای ن هنوز که هنوز این موضوع با اهمیت است. این نکته را بخاطر داشته باشید که وب سایت بدون سئو سودی برای کارفرما نخواهد داشت. بنابرای ن زمانی که وب سایت را طراحی می کنید به سئو و الگوریتم های گوگل بسیار اهمیت دهید.

سخن پایانی

با معرفی پیج رنک گوگل متوجه اهمیت این الگوریتم شدیم. و خارجی باید جز اولویت های اصلی شما در وب سایت باشد. چون سایت هایی رتبه ی خوبی دریافت می کنند که از لحاظ لینک سازی اصولی تر عمل کرده باشند. بنابرای ن شما هم در این زمینه به خوبی عمل کرده و تمام الگوریتم های گوگل را جدی بگیرید.

با روش هایی که سئوکاران به کار می برند. احتمال پیروزی شما بیشتر از رقبا خواهد بود. به شرطی که بهتر و قوی تر از رقبای خود عمل کنید. در این صورت پس از گذشت مدتی به پیروزی خواهید رسید و به موفقیت های زیادی دست پیدا خواهید کرد. لینک سازی اصولی باعث می شود که وب سایت شما در جایگاه ویژه ای در صفحه اول گوگل برسد. این عملیات به گونه ای انجام شود که کاربر در زمان حضور در وب سایت گیج و سردرگم نشود.

مقاله دیگر :   ناگفته هایی دربارهروش نوشتن | آپدیت جدید

ادامه مطلب در سایت منبع

مفهوم پیج رنک گوگل چیست؟

گوگل برای تعیین اهمیت صفحات از پیج رنک استفاده میکند که یکی از فاکتورهای اصلی برای رتبه بندی نتایج گوگل است. پیج رنک (Page Rank) توسط بنیانگذاران گوگل Larry Page و Sergey Brin در استنفورد مطرح شد. و در واقع اصطلاح پیج رنک نیز از اسم لری پیج گرفته شده است.

پیج رنک چگونه محاسبه میشود؟

تئوری مدیران گوگل این بود که صفحاتی با لینک ورودی زیاد صفحات مهمتر و با اهمیتی هستند. الگوریتم آنها لینک های ورودی را بعنوان یک رای مثبت به سایت در نظر میگیرد. میزان تاثیر یک لینک ورودی بر پیج رنک شما به عوامل مختلفی مانند پیج رنک صفحه لینک دهنده، تعداد صفحات لینک شده در آن و نوفالو نبودن لینک ها بستگی دارد.

البته این معیار تا حد زیادی قابل قبول است زیرا داشتن لینک خروجی زیاد به این معنی است که حساسیت زیادی بر معرفی منابع در سایت وجود نداشته است.

اهمیت پیچ رنک چقدر است؟

Page Rank یکی از چندین عامل موثر بر رتبه بندی نتایج گوگل است و تاثیر زیادی بر آن دارد، از طرف دیگر این فاکتور که عددی بین ۱ تا ۱۰ است معیار مناسبی برای تعیین میزان محبوبیت و اعتبار سایت شما از دید بازدیدکنندگان خواهد بود که تاثیر زیادی بر جذب تبلیغات در سایت خواهد داشت.

معایب پیج رنک چیست؟

پس از مدتی افراد بخوبی راههای افزایش پیج رنک را شناختند و با استفاده از تکنیک هایی مانند گوگل بمب و تبادل لینک، کارایی این معیار را زیر سوال بردند ولی در حال حاضر گوگل سایتهایی را که در آنها تعداد زیادی لینک به صفحات غیرمرتبط وجود دارد را شناسایی و جریمه میکند و با اینکار جلوی افزایش غیرواقعی پیج رنک را گرفته است. به همین دلیل از تبادل لینک با سایتهای غیر مرتبط و ثبت سایت در وب دایرکتوری هایی که پیج رنک گوگل بالایی ندارند جدا خودداری کنید زیرا موجب کاهش اعتبار سایت شما خواهد شد.

پیج رنک سایت من چند است؟

در طول هرسال گوگل چهار بار پیج رنک صفحات را با یک عدد بین ۱ تا ۱۰ مشخص میکند. این معیار برای هر صفحه جداگانه تعریف میشود و مربوط به کل سایت نیست. تنها تعداد کمی صفحه با پیج رنک ۱۰ وجود دارند. برای تعیین Page Rank سایت خود یا دیگران میتوانید از افزونه های مرورگر یا سایت های بررسی سئو مانند moonsy استفاده کنید.

برای افزایش پیج رنک چه کاری باید کرد؟

بهترین راه برای افزایش پیج رنک، کسب لینک ورودی به سایت از صفحاتی با پیج رنک بالا است. شما میتوانید با دیگران تبادل لینک کنید ولی این کار را فقط با صفحات مرتبط و به تعداد محدود انجام دهید. برای تبادل لینک می توانید از تکنیک های تبادل لینک چند طرفه مانند تبادل لینک سه طرفه به جای دو طرفه که ارزش پایینی دارد، استفاده نمایید. در تبادل لینک سه طرفه کار بگونه ای است که سایت A ابتدا به سایت B لینک می دهد و سایت B به سایت C لینک می دهد و در نهایت سایت C به سایت A لینک خواهد داد. در واقع در این روش سایت ها به طور غیر مستقیم به هم لینک می دهند. همچنین سایت خود را وب دایرکتوری های معتبری مانند Open Directory Project ثبت کنید.

شما میتوانید با لینک کردن صفحات داخلی سایت خود به یکدیگر بر پیج رنک آنها بیافزایید ولی استفاده بیش از حد از این تکنیک بر پیج رنک گوگل شما تاثیر منفی خواهد گذاشت و در نهایت تولید محتوای مفید و مناسب راهی مطمئن برای کسب لینک ورودی از دیگر سایتها میباشد.

۱۰ Aug 2018

الگوریتم Hilltop و تاثیر آن بر سئوی مدرن

الگوریتم هیلتاپ مدت هاست که دیگر کارایی سابق را نداشته و ثبت لینک در دایرکتوری ها ارزشی برای سایت شما ایجاد نمیکند ولی …

۱۳ Jun 2018