جدید ترین مقالات - توسعه فردی، روانشناسی،سبک زندگی،آموزش های کاربردی،علمی، فرهنگی خبری
تکنیک های ارزشمند و حرفه ای درباره
مطلب نویسی | راهنمای آپدیت شده جدید

تکنیک های ارزشمند و حرفه ای درباره مطلب نویسی | راهنمای آپدیت شده جدید

برای سایت به چه نحوی می باشد. ما چگونه مطلبی برای سایت خود بنویسیم تا بتوانیم مخاطب جذب کنیم. هدف ما از مطلب نویسی چیست. در چه حوزه هایی قصد داریم مطلب نویسی کنیم. سایت ما چه کارکردی دارد و بر چه اساسی می باشد. همه اینها سوالاتی می باشد که هنگامی که ما یک سایت داریم برای ما پیش خواهد آمد. اگر شما هم دغدغه مطلب نویسی برای سایت خود را دارید با ما همراه باشید تا نکته هایی در این رابطه را متوجه شوید.

سایت یا وبلاگ

حتما شما که در حال مطالعه این مطلب هستید، یا سایت و وبلاگ دارید و یا نویسنده هستید. در هرکدام از این گروه ها که باشید مسلما درگیر مطلب نویسی برای سایت هستید. هر زمانی که قصد دارید مطلب یا مقاله ای را برای سایت خود بنویسید، باید به چندین نکته توجه داشته باشید.

اولین نکته ای که می بایست در نظر بگیرید، سایت شما می باشد. شما در ابتدا باید توجه داشته باشید که سایت شما به چه نحوی است، چه سیاست هایی دارد و به دنبال کسب چه اهدافی است. اگر نویسنده هستید در ابتدا شما باید کاملا درباره اهداف سایت اطلاعات کسب کنید و سپس اقدام به مطلب نویسی کنید.

و اگر هم مدیر یا مالک سایت هستید، باید نقشه راهی بر اساس اهداف سایت خود درست کنید و تمام مطلب های شما بر اساس آن نقشه راه تولید شوند. و اگر هم صد دارید نویسنده هایی را جهت مطلب نویسی برای سایت خود استخدام کنید، حتما آن ها را با توجه به اهداف سایت خود توجیه کنید. بنابرای ن اولین قدم آگاه شدن و آشنا شدن با سایت، سیاست های آن و اهداف آن می باشد.

استخدام

موضوعات مطلب نویسی

حتما موضوعات و عنوان هایی که قصد دارید در رابطه با آن مطلب بنویسید را انتخاب کنید و سپس اقدام به مطلب نویسی کنید. این کار بدین منظور می باشد، که شما قبل از اینکه شروع به مطلب نویسی کنید، حتما موضوعاتی را که مد نظر دارید و قصد دارید در رابطه با آنها مطلب نویسی کنید را مشخص کنید.

عنوان هایی وجود دارد که شما حتما به قصد جذب مخاطب آن ها را انتخاب کرده اید. آنها را به صورت عنوان های جذاب مقاله و مطلب در بیاورید و در اختیار نویسندگان خود قرار دهید تا در مورد آنها مطلب بنویسند. وقتی شما به طور مشخص عنوان های مقالات مورد نظر خود را در اختیار نویسندگان قرار می دهید، آنها نیز کاملا آگاه می شوند و می توانند مطلب ها و مقاله هایی با کیفیت بالا را برای شما بنویسند.

اما کار شما برای تعیین کردن عنوان های جذاب و مورد علاقه مخاطبین می بایست بر اساس اصول باشد. شما باید در راستای اهداف مورد نظر سایت خود، کلمات کلیدی را انتخاب کنید و ازآنها در عنوان های خود استفاده کنید. منظور از کلمه کلیدی، کلمه ای مناسب می باشد که شما قصد دارید زمانی که مخاطب در رابطه با آن در اینترنت در حال جستجو می باشد، به سمت سایت شما هدایت شود.

شما با تحقیق و استفاده از یکسری از ابزارهای آنلاین می توانید به این کلمات کلیدی دست پیدا کنید. هر چقدر شما بتوانید کلمات کلیدی مناسب با سایت خود را در مقاله ها و مطلب های خود استفاده کنید، تعداد مخاطبینی که وارد سایت شما می شوند، بیشتر می گردد.

مطلب نویسی بر اساس سئو

یکی از اهداف هر شخصی که دارای سایت می باشد، افزایش رتبه سایت و راه پیدا کردن به صفحات اول گوگل می باشد. یکی از مواردی که شما را می تواند به این هدف برساند، سئو می باشد. بنابرای ن، شما در مطلب نویسی برای سایت خود حتما می بایست مسائل و نکته های سئو را رعایت کنید.

سئو که به انگلیسی به آن سئو نامیده می شود، به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. کارکرد سئو به این نحو می باشد که مقالات و مطلب های شما را بررسی می کند و آنها را در اختیار مخاطبین قرار می دهد. به همین دلیل می باشد که رعایت نکته های سئو در مقالات و مطلب نویسی اهمیت بسزایی دارد.

بهره وری-بهینه سازی

مطلب نویسی بر اساس سئو باید مهمترین ویژگی و مهارت نویسنده هایی باشد که قصد دارید مطلب نویسی سایت خود را به آنها واگذار کنید. سایت شما در هر زمینه ای که باشد و حتی اگر سایت فروشگاهی باشد، می بایست از مطالب سئو شده در آن استفاده کرد.

هر نوع مطلبی مناسب این نمی باشد که شما آن را در سایت خود منتشر کنید. شما باید مقالات و مطلب هایی را در سایت خود منتشر کنید که باعث جذب مخاطب، افزایش مشتری و ترافیک سایت و همچنین افزایش رتبه سایت شما شود. بنابرای ن شما مطالب نویسی سایت خود را از چند منظر مورد بررسی قرار دهید.

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

اولین مورد این مسئله می باشد که مطلب ها و مقالات شما نباید کپی از دیگر سایت ها باشد. مطلب نویسی یک مهارتی می باشد که شما باید در آن خلاقیت وارد کنید و با استفاده از اطلاعاتی که دارید و یا به دست می آورید یک مطلب و مقاله کاملا منحصر به فرد را به وجود بیاورید.

مقاله دیگر :   تکنیک های نوین برای هدف محلی - جامع ترین آموزش

خلاقیت و نوآوری

دومین مورد این می باشد که این مطلب نیازی از مخاطب را برطرف کند. به زبان ساده تر زمانی که مخاطب مطلب و مقاله شما را مطالعه می کند، احساس کند نیازی از او برطرف شده، اطلاعات یا آموزشی را فرا گرفته است. بنابرای ن مطلب نویسی بر پایه برطرف کردن نیازی از مخاطب بسیار حائز اهمیت و ارزشمند می باشد.

نکته بعدی در مطلب نویسی برای سایت، نوشتن مقاله ها و مطلب ها به زبان ساده و بدون پیچیدگی می باشد. شما باید تا جایی که امکان دارد از عباراتی استفاده کنید تا مخاطب برای درک آنها دچار مشکل و گنگی نشود. حتما از جملات و عبارات های کوتاه و پاراگراف های کوتاه بهره بگیرید. از کلماتی استفاده کنید تا برای مخاطبان شما آشنا باشد و برای فهمیدن آنها دچار مشکل نشوند.

و در آخر مطلب نویسی برای سایت نباید برای شما به عنوان یک مسئله پیش افتاده و بی اهمیت باشد، شما حتما باید با دقت کامل نسبت به مطلب نویسی برای سایت خود اقدام کنید و آن را به عنوان پلی برای رسیدن به اهداف خود در نظر بگیرید.

ادامه مطلب

در این مقاله آموزش مطلب نویسی در اینستاگرام را بررسی می نماییم. نوشتن کپشن مناسب عکس برای جذب مخاطب، ارتباط و تعامل با آن لازم است. گذاشتن یک عکس بدون متن مناسب اصولی نیست. به متنی که در اینستاگرام زیر عکس ها می نویسیم کپشن گفته می شود. یک کپشن از بخش های مختلفی تشکیل می شود. می توانیم در کپشن علاوه بر متن از هشتگ (#) ایموجی یا شکلک و منشن کردن افراد (@) نیز استفاده کنید.

اینستاگرام

مراحل نوشتن یک کپشن خوب

  • مرحله اول آموزش مطلب نویسی در اینستاگرام: شناخت مخاطب

باید قبل از هر کاری نوع فالوورهای پیج خود را بشناسید و با آنها گفتگو کنید. شاید این کار زمان بر باشد ولی در دراز مدت اثرگذاری بالایی دارد. مثلاً دنبال کنندگان یک پیج اینستاگرامی که آموزش های ارائه می کند دارای ویژگیهای زیر هستند:

  • دنبال راه اندازی کسب و کار در فضای اینترنت هستند.

  • اهل شغل ثابت نیستند.

  • دنبال اطلاعات در زمینه تبلیغات آنلاین هستند.

    تبلیغات آنلاین-تبلیغات اینترنتی

  • دنبال اطلاعات در زمینه تولید محتوا هستند .

پس نوع کپشن نوشتن در این پیج حول محور این موضوعات است. برای شناخت مخاطب می توانید در استوری ها نظرسنجی کنید و بپرسید که به چه نوع محتوایی بیشتر علاقه دارند؟ یا بپرسید هدف مخاطب از دنبال کردن پیج چیست؟ راه رسیدن به هدف مخاطب چیست؟ علائق مخاطب چیست؟

  • مرحله دوم آموزش مطلب نویسی در اینستاگرام: جمله ابتدایی کپشن باید مخاطب را جذب کند.

۲۲۰۰ کلمه طول کل یک کپشن در اینستاگرام است ولی در لحظه اول فقط دو جمله اول را مخاطب می بیند. پس سعی کنید این دو جمله مخاطب را وادار کند روی more کلیک کند و ادامه کپشن را بخواند. استفاده از عباراتی مثل :

  • جمله سوالی که مخاطب برای دیدن جواب ادامه کپشن را بخواند.

  • جمله ای که حس کنجکاوی مخاطب را تحریک کند.

  • جملاتی مثل کپشن را باز نکنید.

  • مرحله سوم آموزش مطلب نویسی در اینستاگرام: نوشتن محتوای قوی

محتوایی که در کپشن می نویسید باید مخاطب را شیفته کند. باید در محتوا برای مخاطب ارزش آفرینی کنید. می توانید با جملات انگیزشی و رقابتی مخاطب را به خواندن وادار کنید. می توانید در کپشن از مخاطب سوال کنید یا درخواستی برای انجام دادن یک کار کنید. مثلا از مخاطبین بخواهید پست را به سایر دوستان شان ارسال کنند آنها را منشن کنند، پست را ذخیره کنند، لایک کنند یا زیر آن کامنت بگذارند، به این روش فراخوان عمل می گویند.

در کپشن پست ها باید موضوع پست را قید کنید. سعی کنید متن کپشن کپی محض نباشد. بلکه با خلاقیت خودتان متن را بنویسید و موضوع را شخصی سازی کنید تا مخاطب به راحتی جذب مطلب شود. برای نوشتن کپشن برای یک محصول باید تمام ویژگی های محصول را به زبان ساده اما کامل بیان کنید. حتماً قیمت محصول را بیان کنید. تعداد موجودی محصول و نحوه رساندن کالا به مشتری را در کپشن بنویسید.

در مورد مزایای خرید محصول برای مشتری در کپشن اطلاعات کاملی بنویسید. اگر شما قیمت را در کپشن ننویسید و از مشتری بخواهید که در دایرکت پیام بگذارد اغلب مشتریان به دلیل اتلاف وقت این کار را انجام نمی دهند و از پست شما رد می شوند. با مقاله آموزش مطلب نویسی در اینستاگرام () با ما همراه باشید.

نوشتن متن کپشن به سبک داستان نویسی نیز در جذب مخاطب تاثیر دارد:

کپشن زیر هر عکس باید مرتب نوشته شود. به خصوص در متون طولانی باید مرتب نوشته شود تا مخاطب تا انتها به خواندن ترغیب شود. استفاده از شکلک ها و ایموجی مربوط به متن در تعداد محدود به جذابیت کپشن کمک می کند. استفاده از های مرتبط در کپشن باعث می شود افرادی از طریق سرچ جذب پیج شوند.

هشتگ هایی مانند نام برند منطقه زندگی و هشتگ های مرتبط با عکس و پست مربوطه در انتهای هر کپشن باید درج شوند. مثلا برای پستی در مورد فلش شما می توانید هشتگ هایی با عنوان خرید فلش، خرید فلش ارزان، فلش ۸ گیگ و غیره را درج کنید. برای هر پست از هشت هشتگ استفاده نمایید. با مقاله آموزش مطلب نویسی در اینستاگرام با ما همراه باشید.

مقاله دیگر :   ترفندها و راهکارها برای نرم‌افزار ادیت ویدیو + تکمیلی

نکات طلایی در نوشتن کپشن اینستاگرام

  • تا حد امکان کپشن خود را کوتاه بنویسید. زیرا اغلب کاربران به پست ها نگاهی گذرا دارند. اغلب پیج های حرفه ای با چند کلمه کپشن مخاطب را میخکوب می کنند.

  • البته سناریوی کپشن موفق بستگی به نوع پست دارد. گاهی اوقات برای از بین بردن گنگی یک عکس یا مفهوم آن لازم است کپشن با توضیحات بیشتری نوشته شود. پس بر اساس پست باید تصمیم گیری نمایید.

  • هشتگ ها باید حتما مرتبط باشند وگرنه از نظر کاربران نوعی مزاحمت محسوب می شود و بازخورد مثبتی برای پیج نخواهد داشت.

  • هشتگ ها در دسترسی کاربران به پست های مرتبط بسیار اثرگذار هستند و طبق آمارها باعث می شوند پست ۱۲.۶ درصد بیشتر دیده شود. سعی کنید از هشتگ هایی که محبوبیت بیشتری دارند و ترند هستند استفاده کنید تا کاربران بیشتری پست شما را ببینند. با مقاله آموزش مطلب نویسی در اینستاگرام با ما همراه باشید.

  • وقتی نیاز است که هشتگ بیشتری در یک کپشن درج شود برای مرتب شدن کپشن بهتر است که آنها را در آخر متن قرار دهید و بین متن و آنها فاصله قرار دهید.

  • راه حل دوم این است که هشتگ ها را در بخش نظرات درج کنید. هشتگ هایی که در بخش نظرات ثبت شوند مانند قبل عمل می کنند و تاثیر دارند.

  • افرادی که در زمینه پست شما مطرح هستند را می توانید منشن کنید. با این کار فرد از پست شما مطلع شده و آن را می بیند و نظر می دهد.حتی فالوورهای آن فرد ممکن است پست شما را ببینند و اعتبار پیج بالا می رود.

  • استفاده از عبارات نقل قول از سایرین در کپشن می تواند اثرگذاری آن را بالا ببرد.

  • درج آدرس در کپشن های پیج های کسب و کار برای جذب کاربر مفید است.

جمع بندی نهایی

در زیر یک پست بسته به نوع پیج، نوع مخاطب آن، نوع عکسی که درج می کنید متفاوت است. گاهی لازم است کوتاه و مختصر و گاهی با توضیحات بیشتر کپشن را نوشت. میتوان کپشن با موضوعاتی مثل آموزشی، تبلیغ محصول، پشت صحنه کسب وکار، داستان و روایت، نقل قول، نظرسنجی، دعوت مخاطب به ثبت نام یا تعامل بیشتر، بازی و مسابقه و…. باشد.

هدف از کپشن نویسی در واقع پیش بردن اهداف اصلی پیج است. در کپشن باید با مخاطب پیج تعامل ایجاد کرد و هدف نهایی که از دنبال کردن پیج دارند را پیاده سازی کرد. نباید فقط با کپی یک متن و گذاشتن آن زیر عکس آن را نشر داد بلکه باید متن را بازنویسی کرد و حتی با لحن دوستانه مطلب را بیان کرد.

در کپشن نویسی برای بازاریابی محصول علاوه بر مرتب نویسی حتما باید تمام فاکتورهای مهم از دید مشتری را در کپشن قید کرد. مثلا حتما نوع محصول، قیمت، موجودی کالا و … را بیان کنید. نوع استفاده از هشتگ، ایموجی یا منشن کردن افراد در کپشن ها باید اصولی و هدفمند باشد.امیدوارم مقاله آموزش مطلب نویسی در اینستاگرام برای شما مفید باشد.

ادامه مقاله در سایت منبع

۵۰ درصد تخفیف ویژه ⚡ به مناسبت رونمایی دوره جامع طراحی سایت ( وردپرس پلاس ) تا پایان روز شنبه

با مَغزِ وردپرس ، مَغزِ وردپرس شو …

تعرفه طراحی سایت

|

  • کنترل و مدیریت حساب کاربری
  • کنترل و مدیریت دانلود ها
  • کنترل و مدیریت پرداخت ها
  • استفاده از تخفیفات روزانه
  • پشتیبانی تیکتینگ

۵

الگوریتم دزدان دریایی و روش های بهینه سازی این الگوریتم گوگل را در این مقاله بخوانید و براحتی نتایج خود را با شناختن نقاط ضعف این الگوریتم بهتر کنید.

مقاله دیگر :   معرفی ترفند های خلاقانه برای رنگ سایت آموزشی که هرگز نباید نادیده گرفت

الگوریتم دزدان دریایی یا Google pirate در سال ۲۰۱۲ کار خود را آغاز کرده و وظیفه آن تشخیص سایت اصلی از سایت کپی میباشد تمرکز و هدف اصلی این الگوریتم بر روی صفحه اول است.

نتیجه عملکردش آن است که سایت های اصلی و مرجع هر مطلب را در نتایج بالا و سایت های تقلبی و کپی را در نتایج پایین نمایش میدهد و شما را از جایی که هستید بستگی به تخصصی بودن مطالبی که در سایت قرار میدهید جا به جا میکند.

این الگوریتم با عملکرد دقیق خود نگرانی های سایت های با منبع اصلی مطالب را پایان داد.توجه بسیاری به صفحه اصلی هر سایت دارد و با اینکه الگوریتم دزدان دریایی در زبان فارسی قدرت کافی را ندارد.

در سایت هایی که صفحه اول هستند شاهد مطالب کپی بسیاری هستیم اما با این حال حتما این مشکل را بزودی رفع خواهد کرد و شما نباید بدنبال کپی مطالب باشید که ناگهان با افزایش دقت این الگوریتم بر زبان فارسی به صفحات عقب ر باز گردید.

اگر نمیدانید که الگوریتم های گوگل چه هستند و انواع آن ها چیست و یا حتی چه وظایفی دارند نگاهی به این مقاله بیندازید تا مفهوم آن برای شما ساده تر باشد.

پیشنهاد ما به شما : الگوریتم های گوگل

راه های بهینه سازی برای الگوریتم دزدان دریایی

_ محتوای اختصاصی خود را بنویسید و سعی نکنید مطالب را عینا کپی کنید. بهتر است اگر از مطالب سایت های دیگر استفاده میکنید و یا از آن ها ایده میگیرید آنچه را که از آن مطلب آموختید تایپ کنید.کپی کردن عینا مطالب را فراموش کنید.پس لازم نیست یک محتوا را اختراع کنید فقط کافیست چیزی را که میفهمید بنویسید.

کپی ممنوع کپی ممنوع کپی ممنوع !

_ اگر میخواهید مطلب خود را در سایت های دیگر نیز قرار دهید هرگز کل مطلب را کپی نکنید و فقط قسمتی از آن را که مهم تر است قرار دهید ویا چکیده ای از آن را دوباره تایپ کنید.

_ و نکته مهم تر زمانی که محتوا را در سایت خود انتشار میدهید فورا و در همان زمان در سایت های دیگر نشر ندهید و حتما یک فاصله زمانی را بین انتشار آن ها اعمال کنید.بخصوص اگر سایت مقابل دارای رنک خوبی باشد مطلب از نظر الگوریتم دزدان دریایی برای آن سایت است.اگر سایت نوپایی دارید حتما یکروز بعد مطلب را در انجمن ها قرار دهید.

_ الگوریتم دزدان دریایی بیشترین تمرکز را بر صفحات دارد نه دامنه . پس بیشتر روی مطالب صفحات و تکراری نبودن آن ها دقت کنید.

_ این الگوریتم همانطور که میتواند برای سایت هایی با مطالب کپی ناراحت کننده باشد برای سایت هایی با مطلب اختصاصی بسیار امید بخش و مفید است پس نگران نباشید و مطالب ویژه ای را برای مخاطبان آماده کنید.

_ الگوریتم دزدان دریایی شکایات سایت های دیگر را بررسی میکند.شکایت هایی که در مبنای آن است که شما بدون اجازه مطالب آن هارا عینا کپی کرده اید.بهتر است که اعتماد بنفس داشته باشید و مطالبتان را خودتان از یافته های خودتان بهمراه عکس،فیلم،پادکست های اختصاصی بسازید.این شکایات در گوگل وب مستر تولز شما قابل مشاهده و بررسی میباشد.

الگوریتم pirate چطور تشخیص میدهد شما مرجع هستید ؟

تشخیص وبررسی کپی بودن مطالب از سایر وب سایت ها از نظر الگوریتم دزدان دریایی، ارتباط مستقیم با رتبه سایت ، سابقه ی وب سایت از لحاظ شکایات ،لینک های ورودی که به سایت شما داده میشود و زمان انتشار مطالب وعمر دامنه دارد.پس بهتر است کپی کردن را فراموش کنید چون با همه این موارد در غیر اینصورت از پس این الگوریتم بر نخواهید آمد درست است که این الگوریتم شما را از نتایج گوگل حذف نمیکند اما باعث افت رتبه شما خواهد شد .

پیشنهاد مغزِ وردپرس

در هر زمینه ای که مطلب نویسی میکنید چندین سایت مرجع مناسب و کامل انتخاب کنید مطلب مورد نظر خو را مطالعه کنید و سپس هر آنچه که را از آن فهمیدید تایپ،دسته بندی ، تیتر بندی و نگارش کرده بهمراه تعدادی عکس و رنگ آمیزی اختصاصی و افزودن مطالبی از دانش خود یک مقاله کامل که کپی نیست و باعث حساسیت های الگوریتم های گوگل نمیشود را ایجاد کنید.به همین سادگی!! رتبه خود را در جایگاه بهترین سایت ها از نظر گوگل و بهترین سایت های تخصصصی از نظر الگوریتم دزدان دریایی قرار دهید.

مَغزِ وردپرس یک مرجع کامل آموزش و خدمات و ابزارهای اورجینال وردپرس می باشد، تیم ما در تلاش است که هرآنچه که شما عزیزان برای بهبود کسب و کار خود نیاز دارید را فراهم سازد و از ابتدا تا انتها راه همراه شما دوستان گرامی باشد (( با مَغزِ وردپرس ، مَغزِ وردپرس شوید ))

در این ویدیو با شما در مورد میزان درآمد یک وردپرس کار و طراح سایت صحبت میکنیم تا بدانید درآمد در ایران و حتی درآمد دلاری یک طراح چقدر میتواند باشد.