جدید ترین مقالات - توسعه فردی، روانشناسی،سبک زندگی،آموزش های کاربردی،علمی، فرهنگی خبری
تکنیک ها و روش های کلیدی برای 
بررسی ابزار رتبه کلمات | آپدیت جدید

تکنیک ها و روش های کلیدی برای بررسی ابزار رتبه کلمات | آپدیت جدید

در مقاله بررسی ابزار رتبه کلمات قصد داریم به بررسی اهمیت رتبه کلمات و نقش رتبه کلمات در سئو بپردازیم و ابزارهایی برای سنجیدن رتبه کلمات به شما معرفی کنیم.

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای  موتور های جستجو

ارتباط سئو و رتبه کلمات

بهینه سازی سایت برای  موتورهای جستجو (سئو)

اگر در دنیای وب فعالیت داشته باشید بارها و بارها کلمه سئو به گوشتان خورده است. سئو مجموعه فعالیت هایی است که برای بهینه سازی سایت انجام میشود. این بهینه سازی به صورتی است که موتورهای جستجو بتوانند سایت را بررسی نموده و رتبه خوبی به آن اختصاص دهند. نهایتا رتبه سایت در تعیین جایگاه سایت در صفحه نتایج جستجو موثر است.

بهره وری-بهینه سازی

میزان ترافیک دریافتی سایت هایی که در صفحه اول قرار دارند با وب سایت هایی که در صفحات بعدی قرار گرفته اند قابل مقایسه نیست. به همین دلیل است که لازم است در راستای رساندن سایت به صفحه اول و ترجیحا لینک های ابتدایی تلاش شود.در تمام فعالیت های لازم است به کاربر و نیازهای او توجه ویژه ای شود. در این صورت است که میتوانید از گوگل رتبه خوبی دریافت کنید. موتورهای جستجو به دنبال این هستند که بهترین نتیجه را به مخاطب ارائه دهند.

از آن جایی که بیشتر مخاطبان به دنبال پاسخ سوال و یا رفع نیازی به جستجو روی آورده اند مهم است که سایت شما تضمین کند که امکان پاسخ به نیازهای کاربر را دارد. یکی از راهکارهایی که میتوان به کمک آن اعتماد موتور جستجو را جلب نمود استفاده از محتوای مناسب است. برای این کار لازم است ابتدا کلمات کلیدی را بیابید و سپس به ترتیب اهمیتشان به تولید محتوا برای آن ها بپردازید. رتبه کلمات کلیدی همان چیزی است که اهمیت آن را تعیین میکند.

محتوا پادشاه است

معیارهای سنجش رتبه کلمات کلیدی

پس از لیست کردن کلمات کلیدی لازم است از رتبه هر یک آگاهی داشته باشید. اما این رتبه با چه معیارهایی سنجیده میشود؟ نخستین موردی که میتوان از آن تحت عنوان معیار تعیین رتبه نام برد میزان رقابت است. هرچه رقابت روی یک کلمه کلیدی خاص بیشتر باشد به این معنی است که گرفتن رتبه با استفاده از آن کلمه کلیدی سخت تر است.

در مرحله دوم نیز باید بررسی شود که کلمه کلیدی مورد نظر چقدر محبوبیت دارد. چقدر سرچ میشود و برای کاربر چقدر اهمیت داد. هرچه محبوبیت یک کلمه کلیدی بیشتر باشد اهمیت بیشتر و رتبه بالاتری دارد. با تمرکز روی کلمات کلیدی که رتبه بالایی دارند، دستیابی به هدف مورد نظرتان ساده تر خواهد بود.

مقاله دیگر :   روش های سریع و آسان دربارهCanonicalization | راهنمای آپدیت شده جدید

چرا استفاده از ابزار رتبه کلمات کلیدی اهمیت دارد؟

حال که به اهمیت و تاثیر آن روی بهینه سازی وب سایت پی بردید، درک بهتری از ابزار رتبه کلمات خواهید داشت. ابزار رتبه کلمات کمک میکنند تا مواردی مثل رقابت و محبوبیت کلمه کلیدی را با سادگی و سرعت بیشتری به دست آورید. در استفاده از این ابزارها در نظر داشته باشید که بسیاری از آن ها رایگان نیستند.

به همین دلیل برای استفاده از آن ها یا با محدودیت مواجه هستید و یا باید اقدام به تهیه اشتراک نمایید که هزینه در پی خواهد داشت. اگر قصد پرداخت هزینه برای این بررسی را دارید توصیه ما به شما این است که ابتدا از ابزار رتبه کلمات در مدت زمانی که رایگان ارائه میشوند استفاده کنید تا امکان بررسی و مقایسه خدمات را داشته باشید.

بررسی رتبه کلمات کلیدی فقط از این منظر اهمیت ندارد. این مسئله از یک بعد دیگر نیز قابل بررسی است. استفاده از ابزار رتبه کلمات پس از تولید محتوا نیز اهمیت زیادی دارد. ابزارهایی که در ادامه معرفی میکنیم برای بررسی رتبه کلماتی که در سایت به کار برده اید مناسب است. با این کار میتوانید رتبه فعلی سایت را در کلمه کلیدی خاصی بررسی کنید و روی آن کلمات کلیدی سرمایه گذاری کنید. رتبه کلمات کلیدی در اینجا به شما نشان میدهد که سایت در صفحه اول نتایج گوگل چه جایگاهی دارد.

بررسی ابزارهای رتبه کلمات

  • Rank tracker

یکی از نرم افزارهایی است که میتواند به شما در جهت یافتن رتبه کلمات کلیدی کمک کند. در این برنامه لیستی از کلمات کلیدی قابل مشاهده است که به صورت نزولی مرتب شده اند. این برنامه حجم چندانی ندارد و تاثیر منفی روی سرعت سایت نخواهد داشت. وب سایت semursh به شما کمک میکند تا بتوانید به سادگی رتبه کلمه کلیدی وب سایت تان را بررسی نمایید.

اگر هنوز به تولید محتوا اقدام نکرده اید و میخواهید از میزان اهمیت یک کلمه کلیدی با خبر شوید میتوانید از لینک یکی از سایت هایی که در آن کلمه کلیدی مورد نظرتان به کار رفته است استفاده نمایید. توجه داشته باشید که برای استفاده از نسخه رایگان این برنامه محدودیت دو هفته ای وجود دارد. به این معنی که پس از دوهفته باید به تهیه اشتراک آن اقدام نمایید.

مقاله دیگر :   هشدارها و توصیه ها دربارهعکس‌های باکیفیت | آپدیت شده ۱۴۰۲

  • SERPWatcher

یکی دیگر از ابزارهای رتبه کلمات است که در این بخش قصد معرفی آن را داریم. با استفاده از این ابزار میتوانید رتبه کلمات کلیدی مورد نظرتان را در موبایل هم بررسی نمایید. همچنین میتوانید رتبه کلمات کلیدی را در یک منطقه جغرافیایی خاص بررسی کنید.

  • Google rank checker

یکی دیگر از ابزارهای مناسب برای این کار است. برای استفاده از این برنامه لازم است آدرس سایت موردنظرتان را به همراه کلمه کلیدی مورد نظرتان وارد نمایید. با این کار در نتیجه رتبه ای که کلمه کلیدی در سایت دارد را مشاهده خواهید کرد.

  • Small سئو tools

استفاده از رایگان است. برای استفاده از آن لازم است کلمات کلیدی مورد نظرتان را در قسمت مربوطه وارد نمایید. با این کار میتوانید رتبه کلمات را به سادگی بررسی نمایید. در Small سئو tools برای شما امکان وارد کردن نام سایت نیز وجود دارد. با وارد کردن نام هر سایت لیستی از کلمات کلیدی آن که در صفحه اول گوگل به نمایش درآمده اند به شما نشان داده میشود. با کمک این قابلیت امکان بررسی سایت رقبایتان نیز برای شما وجود دارد.

  • Serprobot

یکی دیگر از ابزارهای رایگان برای بررسی رتبه کلمه کلیدی است. در این ابزار امکان وارد کردن لیستی از کلمات کلیدی موردنظرتان وجود دارد. این قابلیت سبب میشود تا نیازی به وارد نمودن تک به تک کلمات کلیدی نداشته باشید.

را میتوان در این مسیر بسیار مفید دانست. بسیاری از این وب سایت برای آموزش مفاهیم سئو استفاده میکنند و از این کاربرد آن بی خبر هستند. moz برای بدست آوردن رتبه کلمات کلیدی در مجموعه کامل ترین ابزارها قرار میگیرد. اگر سایت را در گوگل آنالیتیکس ثبت کرده باشید میتوانید آن را با این افزونه لینک کنید.

با این کار Moz اطلاعات مورد نیاز را از گوگل آنالیتیکس دریافت میکند و نیازی به اضافه کردن موارد به صورت دستی نخواهد بود. با استفاده از این ابزار میتوانید کشور مورد نظرتان را انتخاب نمایید و کلماتی را برگزینید که با دامنه شما مرتبط هستند. moz به شما امکان بررسی همزمان سایت رقبا را هم خواهد داد.

  • nightwatch

مقاله دیگر :   ترفندهای بی نظیر دربارهانتشار مقالات

یکی دیگر از افزونه هایی که میتوانید برای بررسی رتبه کلمات از آن استفاده کنید است. این برنامه یک افزونه کروم است و استفاده از آن در نسخه رایگان محدودیت هایی دارد. البته این محدودیت روی کلمات قابل بررسی اعمال شده است نه مدت زمان استفاده. به این صورت که با استفاده از nightwatch روزانه تنها امکان بررسی ۱۰ تا ۲۰ کلمه کلیدی را خواهید داشت. برای بررسی کلمات بیشتر لازم است اشتراک این برنامه را تهیه نمایید.

ابزار رتبه کلمات ایرانی

رتبه کلمات کلیدی داخلی زیادی وجود دارند که میتوانید از آن ها کمک بگیرید. این ابزارها توسط توسعه دهندگان ایرانی ساخته شده اند. از این نظر میتوانند برای بررسی کلمات کلیدی فارسی مفید باشند. در این سالها با الگوگیری از نرم افزارها و وب سایت های خارجی وب سایت های داخلی زیادی اقدام به توسعه ابزاری برای رتبه کلمات نموده اند. اما متاسفانه بسیاری از آن ها از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و استفاده از آن ها دردی را دوا نمیکند.

اما سایت های موفق هم در این زمینه وجود دارند. یکی از این ابزارهای ایرانی موفق KWrank است. این سایت نیز همانند بسیاری از سایت های دیگر برای استفاده حق اشتراک طلب میکند اما با توجه به اینکه یک سایت ایرانی است و معیار دریافت وجه ریال است و نه دلار، هزینه اشتراک آن برای کاربران ایرانی مقرون به صرفه تر خواهد بود. البته KWrank مدت زمان دو هفته را برای استفاده رایگان کاربران نیز در نظر گرفته است. دو هفته زمان خوبی برای استفاده و آشنایی با قابلیت های این برنامه است.

با وجود آشنایی با این ابزارها در نظر داشته باشید که امکان بررسی رتبه کلمات کلیدی به صورت دستی و بدون استفاده از ابزار هم ممکن است اما این کار میتواند زمان بر و خسته کننده باشد. یکی از راه هایی که از طریق آن میتوانید ابزار رتبه کلمات کلیدی متناسب با نیازهایتان را بیابید آزمون خطای ابزارهایی است که به این منظور توسعه داده شده اند. در پایان امیدواریم مقاله بررسی ابزار رتبه کلمات کلیدی برای شما مفید واقع شده باشد.

محتوای کامل در سایت منبع